آموزش کامپیوترویندوز

آموزش به روز رسانی ویندوز 10

ویندوز 10 آخرین ورژن سیستم عامل محبوب مایکروسافت برای کامپیوتر است. که امروز یک سال های آینده مجبور خواهی بود به آن مهاجرت کنید. چرا که این نسخه آخرین ورژن سیستم عامل مایکروسافت خواهد بود. و دیگر خبری از ورژن جدید ویندوز مثلا ویندوز 11 یا ویندوز 12 نخواهد بود. و همین نسخه دائما آپدیت خواهد شد.

پس اگر همچنان از ویندوز xp یا ویندوز 7 و 8 استفاده می کنید. و تمایلی به ویندوز 10 ندارید. به شما بگوییم که در آینده مجبور خواهی بود که به ویندوز 10 مهاجرت کنید. و شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری نیز مجبور خواهند بود که نرم افزار ها و درایور قطعات سخت افزاری خود را برای سازگاری بیشتر با ویندوز 10 طراحی کنند.

با این حال اگر تصمیم گرفته اید که به ویندوز مهاجرت کنید. به شما خسته نباشید می گویم. ویندوز 10 فوق العاده است. سرعت بالا و امکانات فوق العاده ای دارد. در این مقاله آموزش به شمانحوه به روز رسانی ویندوز 10 را آموزش خواهیم داد.

1- از منوی Start ویندوز ۱۰، بر روی گزینه Settings کلیک کنید.

1

2- اکنون در صفحه تنظیمات، بر روی دکمه‌ای با نام  Update & security کلیک نمایید.

23- حال در صفحه Update & security بر روی Recovery کلیک کرده و پس از آن در پایین بخش Reset This PC بر روی گزینه Get Started کلیک نمایید.

3

4- در این بخش گزینه Remove everything را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه تمام فایل‌های شما را حذف خواهد کرد. متناوبا می‌توانید با انتخاب گزینه Keep my files فایل‌های شخصی خود را که در دسکتاپ و یا فولدر Documents قرار دارند دست نخورده نگه دارید.

در نظر داشته باشید که گزینه Restore factory settings تنها در سیستم‌هایی که از همان ابتدا ویندوز ۱۰ اورجینال بر روی آن‌ها نصب بوده، وجود دارد. ویندوز ۱۰ که در ابتدا بر روی سیستم نصب بوده است با انتخاب این گزینه مجددا نصب خواهد شد و سیستم به حالت اولیه باز خواهد گشت.

4قدم پنجم: در این مرحله با دو گزینه Just remove my files و Remove files and clean the drive رو به رو خواهید شد. در واقع اگر قصد فروش کامپیوتر خود را ندارید و قرار است خود شما از آن استفاده کنید گزینه اول را انتخاب نمایید. بهتر است از گزینه دوم در صورتی استفاده شود که قرار است شخص دیگری از کامپیوتر شما استفاده کند و یا قصد فروش کامپیوتر خود را دارید. لازم به ذکر است که انتخاب گزینه دوم وقت بسیار بیشتری به منظور تکمیل شدن خواهد گرفت.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، بر روی دکمه Reset کلیک کنید. انجام این عمل کامپیوتر شما را ریستارت و پس از ۱۰ الی ۳۰ دقیقه و یا شاید هم کمی بیشتر بسته به سرعت عملکرد سیستم، فرایند نصب به روز رسانی ویندوز ۱۰ به اتمام می‌رسد.

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا