ویندوزآموزش کامپیوتر

آموزش رفع خطای bad pool caller در ویندوز 10

رفع خطای صفحه آبی مرگ در ویندوز

آموزش رفع خطای bad pool caller و Bad Pool Header که باعث ریستارت شدن ویندوز 10 و ویندوز 8 می شود. معروف به خطای صفحه مرگ یا صفحه آبی مرگ ویندوز .

ویندوز 10 آنچنان سریع و جذاب هست که کمتر کاربری دیگر توان دل کندن و مهاجرت کردن از آن را دارد. از آنجا که مایکروسافت هنوز در حال بهبود و بهینه سازی ویندوز 10 هست. این نسخه از ویندوز همچنان مشکلاتی دارد. و کاربران هنوز با آن آشنایی کامل پیدا نکردند.

اگر شما هم از کاربران ویندوز 10 هستید. ممکن است مثل خیلی کاربران دیگر با چنین پیغام خطای هنگام کارکردن با سیستم مواجهه شده باشید.   Bad Pool Caller و خطای دیگر Bad Pool Header .

دو پیغام خطا که باعث ریستارت شدن کامپیوتر و مشاهده صفحه آبی با پیغام زیر .

در اوج کار با کامپیوتر یا لپ تاپ و وب گردی مشاهده می کنید که ناگهان کامپیوتر شما به طور اتوماتیک restart می شود. و با صفحه مرگ با پیغام Bad Pool Caller و یا پیغام Bad Pool Header مواجهه می شوید. شاید در روز بیش از 10 بار این مشکل پیش بیاید. بخصوص مواقعی که چندین مرورگر و نرم افزار همزمان در حال اجرا باشند.

البته این پیغام فقط مختص به ویندوز 10 نیست. در دیگر نسخه های ویندوز از جمله ویندوز 8 نیز بعضی از کاربران چنین مشکلی را دارند.

خطای صفحه آبی مرگ ویندوز دلایل مختلفی دارد.

  1. ممکن است بخاطر آپدیت نبودن درایورها ویندوز
  2. مشکل رجیستری
  3. مشکل رم کامپیوتر
  4. مشکل خطای هارد دیسک
  5. آپدیت ویندوز
  6. مشکلات ویندوز به مرور زمان
  7. مشکل تداخل آنتی ویروس با سایر نرم افزار ها مثل مرورگر
  8. حتی مشکلات سخت افزاری

امروز در بخش آموزشی سایت ای اس دانلود می خواهیم نحوه برطرف کردن پیغام خطای bad pool caller و Bad Pool Header و حل این مشکل را به شما آموزش دهیم. کاربرانی که این آموزش را پیاده کرده اند. تا 99 درصد مشکل آنها حل شده است.

ابتدا روش پیشنهادی ما را پیاده کنید اگر جواب نداد به سراغ روش های زیر بروید:
طبق تجربه ای که بنده از سیستم های مختلف داشته ام. تداخل مرورگر با آنتی ویروس می تواند دلیل خطای صفحه آبی مرگ ویندوز 10 باشد. مثلا در یکی از سیستم مشاهده کرده ام که آنتی ویروس نود 32 با مرورگر فایرفاکس مشکل داشت. و برای حل این مشکل آنتی ویروس نود 32 رو حذف کرده ام. سپس مرورگر را حذف و نصب و مشکل برطرف شد. البته قبل از حذف فایرفاکس پیشنهاد میکنم با استفاده از نرم افزار BrowserBackup از اطلاعات فایرفاکس یا سایر مرورگر های سیستم خود بکاپ تهیه کنید. و پس از نصب دوباره با همین نرم افزار بکاپ رو restore کنید. برای بکاپ و بازیابی مرورگر را ببنیدید!
یا بر روی یکی دیگر از سیستم ها مشاهده شد که آنتی ویروس windows defender باعث مصرف بیش از حد cpu و در نتیجه ریستارت سیستم شده است. پس با غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز دیفندر نیز می توان این مورد را هم بررسی و تست کرد.

1.پاک کردن کش سیستم و بهینه سازی آن: به شما پیشنهاد می کنیم در اولین حرکت نرم افزار Clean Master را دانلود و نصب ، سپس سیستم خود را با آن بهینه سازی کنید. این نرم افزار با پاک سازی فایل های اضافی، کش، و بهینه سازی آن تا چندین گیگ فضای کامپیوتر شما را آزاد می کند.

2. ویندوز خود را آپدیت کنید.

مسیر Setting بعد update $ security بعد گزینه windows update و در نهایت check for update

* اگر امکان آپدیت کردن ویندوز برای شما میسر نیست. سایر گزینه ها را انجام دهید. به احتمال 95 درص مشکل شما حل می شود. در نهایت اگر مشکل حل نشد ویندوز را آپدیت و آپدیت ها را نصب کنید.

3. به روز رسانی درایورهای سیستم: مثل درایور گرافیک، کارت صدا، شبکه و پورت های USB و غیره.. با استفاده از نرم افزار هایی مثل DriverEasy Professional درایورهای سیستم خود را به روز رسانی کنید.

و حتی به شما پیشنهاد می کنیم که درایور BIOS سیستم خود را نیز آپدیت کنید. با جست جو در اینترنت می توان سایت مربوط به آن جهت دانلود آخرین ورژن درایور بایوس سیستم خود را پیدا کرد.

**البته به شما پیشنهاد می کنم قبل از اینکه تمامی درایورها را آپدیت کنید. از طریق device manager مطابق تصویر زیر درایورهای کیبور را آپدیت کنید. به احتمال زیاد مشکل برطرف شود.

دیوایس منیجر در مسیر زیر هست.

Control Panel\System and Security\System/device manager

مطابق تصویر بالا بعد از کلیک بر روی update driver software در صفحه بعد گزینه Search automatically for  update driver software را انتخاب کنید. تا به صورت اتوماتیک درایور آپدیت شود.

4. چک کردن رم سیستم . Run a Memory Check

در قسمت run ویندوز عبارت mdsched.exe را تایپ کنید و آن را اجرا کنید. (مطابقه تصویر زیر)

سپس گزینه اول را انتخاب کنید. در این مرحله سیستم شما restart می شود.

در این مرحله سیستم شما ریستارت می شود.

توجه داشته باشید. که پس از ریستارت شدن سیستم مدت زمانی طول می کشد. تا سیستم بالا بیاید. سپس یک صفحه آبی با پیغام windows memory diagnostic tools ظاهر می شود. که نشان می دهد در حال تست کردن و چک کردن رم سیستم می باشد. منتظر بمانید تا تمامی مراحل انجام شود.

از خاموش کردن یا ریستارت کردن سیستم خود داری کنید.

5. چک کردن هارد دیسک Check for Hard Driver Corruption

تمامی برنامه های در حال اجرا را بسته و به طور کامل از آنها خارج شوید. سپس مطابق تصاویر زیر عمل کنید.

 

6. استفاده از Driver Verifier

در قسمت run یا جست جوی ویندوز 10 عبارت CMD را تایپ و سپس Comand Prompt  را اجرا کنید. سپس مطابق تصویر زیر عبارت Verifier را تایپ و اینتر بزنید. یک پیغام ظاهر می شود. گزینه yes را بزنید. سپس مطابق تصویر زیر creat standart setting را انتخاب کنید و next را بزنید.

در صفحه بعد گزینه Automatically select unsigned drivers را انتخاب و next را بزنید.

7. Create a restore point

البته به این کار هم نیاز چندانی نیست. با انجام کارهای بالا مشکل شما 99 درصد حل می شود. اما اگر نقطه قابل بازگشت در قسمت Create a restore point ایجاد کرده اید. می توانید با انجام System restore ویندوز را به زمان تعیین شده برد.و مشکل را حل کرد.

با انجام موارد ذکر شده مشکل خاموش شدن سیستم و خطای های Bad Pool Caller و Bad Pool Header صفحه مرگ ویندوز را حل کرد. بدون آنکه نیازی به تعویض ویندوز باشد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. واقعا ازتون ممنونم بخاطر این آموزش بسیار مفید و کامل
    چقدر این ویندوز اذیتم میکرد..
    هر چی تو وب جست جو میزدم
    کسی آموزش به درد بخوری نذاشته بود
    تا اینکه این آموزش رو دیدم تو سایت شما
    واقعا ازتون ممنونم
    باز هم از این مقالات بزارید

  2. وای من هم این مشکل رو داشتم
    دیگه داشتم ناامید میشدم و نزدیک بود که ویندوز عوض کنم.
    تا اینکه تو نت جست جو زدم این آموزش رو دیدم
    مشکل برطرف شده
    الان چند روزی هست که سیستم ریستارت نشده
    خدا پشت پناهتون بخاطر اینکه برای تهیه چنین آموزش هایی وقت میزارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا