موبایلآموزش کامپیوتر

4 روش نصب واتساپ بر روی کامپیوتر

whatsapp یکی از اعضای خانواده بزرگ فیسبوک با یک میلیارد کاربر پرطرفدارین افزار پیام رسانی جهان است. و محبوب ترین اپلیکیشن در بین کاربران ایرانی و حتی جهان برای موبایل است. نرم افزاری که بخاطر محدودیت های خاص خود مورد انتقاد بسیاری از کاربران بخصوص صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. چرا که اجرای واتساپ بر روی ویندوز یا کامپیوتر نیازمند نسخه موبایلی است. و بدون فعال بودن واتس اپ بر روی موبایل امکان استفاده از آن بر روی ویندوز امکان پذیر نیست. ما در ای اس دانلود به بررسی روش های نصب واتساپ بر روی ویندوز می پردازیم. روش های ذکر شده بر روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجرا می باشد.

مزیت های نصب واتساپ بر روی سیستم سیستم:

– رابط کاربری بهتر و دیده کامل تر نسبت به صفحه نمایش کوچک گوشی
– سرعت بالای اینترنت در لود تصاویر و فیلم ها
– تایپ سریع و قابلیت ذخیره سازی فایل های دریافتی
– قابلیت ارسال سریع تصاویر و فایل های مورد نظر
– قابلیت ایجاد ویدئو کنفرانس تا 8 نفر برای ایجاد کلاس های آموزشی و قابلیت ارائه بهتر مطالب
-و..

برای نصب و اجرای واتساپ بر روی ویندوز مراحل زیر را به درستی طی کنید. کار اضافی انجام ندهید

1- نصب واتس اپ با استفاده نسخه وب:

ساده ترین روش استفاده از واتساپ بر روی ویندوز نسخه تحت وب آن می باشد. استفاده از این نسخه تحت وب دیگر به هیچ نرم افزار شبیه سازی اندروید بر روی ویندوز نیاز ندارید. هر چند نباید این نکته را فراموش کرد که نه تنها این روش بلکه هر روش دیگری باید نسخه ای از واتس اپ بر روی موبایل فعال باشد. محدودیتی که هیچ کاربری از آن خوشنود نیست. و همین محدودیت در کنار نداشتن قابلیت های شغلی مثل ساخت کانال باعث شده که بسیاری از کاربران تلگرام را به واتساپ ترجیح دهند.

برای استفاده از واتس اپ تحت وب فقط مراحل زیر را اجرا کنید.

1-ابتدا بر روی ویندوز داخل مرورگر قسمت آدرس بار به آدرس https://web.whatsapp.com مراجعه کنید. ما پیشنهاد می کنیم که از مرورگر Brave Browser استفاده کنید. چرا که هم سرعت بهتری نسبت به کروم و فایرفاکس دارد و هم مصرف اینترنت را فوق العاده کاهش می دهد.

نصب واتس اپ بر روی مرورگر

 

2. بر روی گوشی واتس اپ را نصب و اجرا کنید مهم نیست که چه نسخه ای باشد نسخه معمولی یا بیزنس، هر چند پیشنهاد ما به شما استفاده از واتساپ بیزنس هست چرا که قابلیت افزون آدرس سایت، ایمیل، بیوگرافی و حتی محصول را دارد. پس از اجرای واتس اپ بروی گوشی موبایل از از قسمت منو بر روی گزینه whatsapp for web کلیک کنید.

 

3. با استفاده از اسکن QR Code گوشی خود را به واتس اپ وصل کنید. پس از چند ثانیه مشاهده خواهی کرد که واتس اپ شما بر روی مرورگر اجرا شده است. لازمه این کار اتصال گوشی و کامپیوتر به اینترنت هست. چنانچه گوشی شما به اینترنت متصل نباشه واتس اپ اجرا نخواهد شد!

اگر متوجه این بخش از آموزش نشده اید. ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

 

2- نصب whatsapp از طریق نسخه ویندوزی نرم افزار واتساپ:

ارائه نسخه ویندوزی واتساپ از سوی کمپانی فیسبوک باز هم نتوانسته از انتقادات نسبت به محدودیت های این اپلیکیشن کم کند. چرا که باز هم فعال بودن واتساپ بر روی موبایل نیاز هست. نصب و اجرای واتس اپ از طریق مرورگر بر روی ویندوز مشابه همان روش اول هست با این تفاوت که شما به جای مرورگر از نسخه نرم افزاری آن استفاده می کنید. این روش بر روی ویندوز 8.1 به بالاتر قابل نصب هست. و اگر همچنان از نسخه قدیمی ویندوز یعنی ویندوز 7 استفاده می کنید بی خیال این روش شوید و به سراغ روش های بعدی بروید!

1- ابتدا نرم افزار واتساپ برای ویندوز را از ای اس دانلود دریافت کنید. مطابق به ویندوز خود نسخه 32 یا 64 بیت را نصب کنید.

2- پس از نصب و اجرای نرم افزار بر روی ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ مشابه روش اول از طریق اسکن QR Code واتساپ موبایل را به سیستم وصل کنید.

 

3- نصب واتس اپ از طریق برنامه های شبیه سازی اندروید

همه شما می دانید که نرم افزارهای شبیه سازی سرعت سیستم را کند می کنند و سخت افزار آن را بیش از حد اشغال می کنند. اما بعضی از کاربران ویندوز برای اجرای برنامه ها و بازی های اندروید بر روی ویندوز و استفاده از دسته بازی یا طراحی اپلیکیشن از نرم افزار شبیه سازی اندروید استفاده می کنند.

نرم افزارهای مختلفی در زمینه شبیه سازی اندروید وجود دارد. که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند. ما در این روش یکی از بهترین آنها یعنی MEmu Android Emulator را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که این نرم افزار بر عکس بلواستکس سخت افزار سیستم را چندان درگیر نمی کند و باعث کاهش زیاد سرعت ویندوز نمی شود.

جهت نصب واتس اپ از طریق نرم افزار شبیه سازی مراحل زیر را طی کنید.

نصب واتس اپ بر روی ویندوز از طریق Android emulator

1- ابتدا نرم افزار MEmu را از ای اس دانلود دریافت و نصب کنید.

2- پس از نصب و اجرای نرم افزار هم می توان از طریق گوگل پلی یا همان play store و هم به صورت آفلاین واتس اپ را نصب کنید.

  • برای نصب از طریق پلی استور به جی میل واکانت گوگل نیاز خواهی داشت. چنانچه جی میل دارید از داخل نرم افزار MEmu به اکانت گوگل وارد شوید. و سپس به پلی استور مراجعه کنید و واتساپ را جست جو سپس نصب کنید.

  • روش دیگر اینکه شما ابتدا واتس اپ را از ای اس دانلود یا سایت های دیگر دانلود کنید و بر روی سیستم ذخیره کنید و از طریق نرم افزار MEmu مطابق تصویر بالا بر روی APK کلیک کرده سپس برنامه واتس اپ که از قبل دانلود از سیستم خود انتخاب و نصب کنید.
  • پس از نصب واتس اپ آن را اجرا کنید مشابه گوشی موبایل از شما شماره تماس جهت نصب می خواهد شماره موبایل خود را وارد سپس کددریافتی را جهت ادامه نصب و فعال سازی وارد کنید.

 

4- نصب واتس اپ از طریق بلواستکس

*این روش پیشنهاد نمی شود!

هر چند ما این روش را دیگر پیشنهاد نمی کنیم اولا اینکه روش زیر مشابه همان روش سوم می باشد. دوم اینکه که نرم افزار بلواستکس بسیار سنگین هست و سخت افزار کامپیوتر یا لپ تاپ شما را بیش از حد درگیر می کند. اما اگر همچنان اسرار به استفاده از این روش دارید مسیر نه چندان پر پیچ و خم زیر را طی کنید

1. ابتدا نرم افزار bluestacks را از کنید و نصب کنید.

2. نرم افزار واتساپ اندروید را از ای اس دانلود دانلود و نصب کنید. یا نسخه شغلی آن یعنی واتساپ بیزنس را دانلود و بر روی بلواستکس نصب و اجرا کنید.

3. اپلیکیش و صفحه کلید External Keyboard Helper Pro جهت تایپ فارسی را نیز از اینجا دانلود کنید. برای تایپ فارسی در واتس آپ باید این صفحه کلید را حتما نصب و تنظیم کنید.

پس از نصب این سه مورد به سراغ تنظیمات صفحه کلید و bluestacks می رویم.

1.نرم افزار bluestacks را اجرا می کنیم

2. برروی صفحه bluestacks به قسمت تنظیمات bluestacks settings می رویم.

4-how to install whats app- on windows

 

مطابق تصاویر عمل کنید. بر روی گزینه change keyboard setting کلیک کنید.

5-how to install whats app- on windows

3. حالا از قسمت language زبان فارسی را انتخاب کنید..( مطابق تصویر زیر) و زبان پیش فرض را به فارسی تغییر دهید. تیک گزینه External Keyboard Helper Pro را مطابق تصویر فعال کنید.

how to install whats app on windows

4. پس از انجام تنظیمات زبان برنامه bluesatcks فارسی می شود. مطابق تصویر زیر می شود.

3-how to install whats app on windows

 

5. حالا از قسمت اپلیکیشن ها به سراغ اپلیکیشن External Keyboard Helper Pro رفته و آن را باز کنید و مطابق تصویر تنظیمات زیرا بر روی آن انجام دهید. به قسمت advanced setting بروید.

1-how to install whats app on windows

 

1-how to install whats app- on windows

 

6. از گزینه chose second keyboard layout زبان دوم را نیز انتخاب کنید.

 

7. بر روی گزینه language- switch key کلیک کیند و کلید های میانبر جهت تغییر زبان را انتخاب نمائید. مثلا دکمه shift+ space را انتخاب کنید

 

2-how to install whats app on windows

 

8. خوب با انجام این مراحل هنوز کار تمام نشده هنگام تایپ در واتس آپ و دیگر برنامه ها از بالا صفحه کلید را با موس پایین بکشید و گزینه External Keyboard Helper Pro را انتخاب کنید تا بتوانید فارسی تایپ کنید.

 

how to-install whats app- on windows

در صورتی که شما روش و ترفند بهتری سراغ دارید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید تا دیگر کاربران استفاده ببرند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

‫40 نظرها

  1. خب چطوری اندرویدگوشی با نسخه ویندوز رو یکی کنیم؟مخاطبین وجود نداره چرا؟اطلاعات گوشی به لپ تاپ وارد نشده چرا؟

     

    1. سئوال به جایی پرسیدین

      ابتدا یه بکاپ از مخاطبین گوشی بگیر و داخل حافظه گوشی یا مموری کارت ذخیره کن

      سپس فایل بکاپ را به کامیپوتر انتقال بده و در مسیر زیر ذخره کن تا مخاطبین درنرم افزار بلواستکس مشاهده شوند

      C:\ProgramData\BlueStacks\UserData\SharedFolder

       

  2. سلام. من همه ی مراحلو انجام دادم ولی مرحله ی اخرو ندارم. یعنی وقتی واتساپو باز میکنم بالای صفحه فقط تاریخو دارم. خواهشا راهنمایی کنین. ممنون

  3. راحت ترین روش واسه تایپ فارسی در واتساپ اینه که هرچی میخوای ابتدا تو نرم افزار آفیس مثل word یا notpad فارسی بنویسی سپس کپی کنی توی واتساپ. بصورت اتفاقی این موضوع را فهمیدم

  4. سلام
    خیلی عالی بود من نصب کردم و خیلی خوب کار میکنه اما ی مشکلی هست

    من برنامه bluestacks رو از قبل روی لپ تابم داشتم بعد از نصب واتس اپ هم درست کار میکرد اما وقتی برنامه رو بستم و دوباره بازش

    کردم ابزار های پایین:(دکمه بازگشت به صفحه اصلی-دکمه بازگشت به صفحه قبل و..) صفحه ناپدید شد.حالا وقتی واتس اپ رو باز میکنم

    برای برگشت و رفتن به یه برنامه دیگه دکمه برگشت ندارم وباید برنامه رو ببندم و از نو بازش کنم.

    لطفا کمکم کنید باید چ کار کنم؟؟؟

  5. سلام

    ممنون از توضیحاتتون…. همه مراحل رو انجام دادم ولی کلماتی رو که برام می فرستند جدا جدا نشون میده … درضمن تنضیمات برنامه بلو من زبان فارسی نداره …چندین بار مرور کردم و از گزرینه انتخاب زبان رفتم که زبان فارسی نداره البته بلو رو قبلا از جای دیگه ای دانلود کرده بودم … میشه راهنمایی بفرمایید مشکل کیبورد فارسی و اینکه حروف کلمات رو جدا میی نویسه حل بشه…. ممنون میشم.

  6. سلام من این برنامرو نصب کردم ولی نمی دونم چرا وقتی بازش می کنم زود بسته می شه و مدام چشمک میزنه؟؟میشه کمک کنید بفهمم مشکل کجاست؟؟

  7. سلام وقت بخیر، من هر کاری می کنم نمیتونم فیلم یا عکس رو از رو لب تاب به وسیله واتس آپ انتقال بدهم همچین گزینه ای نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
    و اینکه وقتی زبانش رو فارسی کردم زبان کل برنامه فارسی شد اما برای نوشتن بازم انگلیسیه و از ورد هم نمیتونم کپی پیست کنم روی واتس آپ.
    ممنون

    1. درست متوجه نشدم… نه انتقال فایل نداره.. زاپیا که نیست…
      بعدا برای کپی پیست از نت پد استفاده کن..از وردکپی نمیکنه…اگر اون روش آموزشی را درست اجرا کنید به راحتی فارسی میشه…

  8. سلام ممنونم از پاسختون، ولی منظورم اینه که اگر بخوام فایلی ( ویدیو یا عکس) رو که در لب تاب ذخیره است برای کسی با واتس آپ بفرستم باید چکار کنم ( واتس آپ روی لب تاب نصب است) ؟ همچین گزینه ای رو ندیدم چونکه در گوشی راحت میشه از گالری عکس و فیلم انتخاب کرد و فرستاد ولی اینجا من هرکاری کردم نشد.
    سوال دوم اینه که قسمت اپلیکشن ها کجاست؟
    باز هم ممنونم از پاسختون

    1. سلام
      برای فاطمه خانم: یه علامت اتیچ یا همون پیوست بالای صفحه هست. هر فایلی رو برای هر کس خواستید بفرستید صفحه ش رو که باز کردید روی علامت پیوست کلیک کنید- از بین 6 گزینه موجود گالری رو انتخاب کنید- بعد از بین عکس یا ویدیو روی هر کدوم که مد نظرتون هست کلیک کنید حالا گوشه بالایی صفحه یه علامت به شکل 3 تا نقطه عمودی هست اون رو بزنید و روی گزینه pick from windows کلیک کنید. پنجره ویندوزتون براتون باز میشه هر فایلی که خواستید میتونید بفرستید.

    1. اگر زبان فارسی را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید.. صفحه کلید فارسی می شود..
      اگر هم نشد.. اون بالا سمت چپ یا راست رو بکش پایین.. صفحه کلید رو مشاهده می کنی….گزینه صفحه کلید رو به عنوان پیش فرض انتخاب کنید..

  9. سام دوباره من تا مرحله هشتم همه کار رو دقیق انجام دادم اما به مرحاه هشتم که رسیدم اصلا ایت علامت کشیده نمیشه فقط اگر روش کلیک کنی باز میشه و یه چیزهای عجیبی می آید

  10. سلام لطفا راهنمایی کنید

    زمانی که به نرم افزار شماره میدم جهت مراحل فعال سازی .هیچ اس ام اسی دریافت نمیکنم
    در ضمن گوشی من فعال هستش
    و در داخل نرم افزار با این جمله مواجه میشم
    you have tried to registar 0098….18 recently.wait requesting an SMS or CALLwhith your code

  11. سلام..وقت بخیر..من این برنامه رو یه هفته ای داشتم و ازش راضی بودم ولی حالا وقتی وارد واتساپ میشم بعد گذشت چند دقیقه یا حتی چند ثانیه خودبخودی از واتساپ خارج میشه و مجبورم دوباره برم داخل واتساپ….لطفا بگین مشکل چیه و باید چیکار کنم؟؟

  12. سلام خسته نباشید
    من تازه برنامه وات ساپ رو روی لپتاپم نصب کردم
    میخواستم بدونم چجوری میشه فایل در لپ تاپ رو مانند عکس و فیلم رو برای مخاطبم در وات ساپ بفرستم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین:)

    1. اگر از بلواستکس استفاده می‌کنید اول باید فایل رو به درون بلواستکس وارد کنید بعد به مانند واتساپ اندروید فایل را ارسال کنید
      و اگر از نسخه ویندوز باید به روی اون علامت شبیه به گیره کاغذ بزنید

  13. واقعا مزخرفه، باید واتساپ رو روی گوشیت نصب کنی بعد کد روبا گوشی اسکن کنی که باز بشه، آخه کدوم احمقی این طراحی رو انجام داده!!!!!!!
    منروی لپ تاپ نصب کردم چون گوشی ندارم!!!!! خیلی مسخره است خیلیییییییی

  14. سلام خسته نباشیدمن واتس اپ را روی بلواستکس نصب کردم و الان عکس یا فیلم دانلود نمیکنه وقتی روی عکس میزنم ک دانلود بشه از واتس اپ میاد بیرون.در قسمت مخاطبین هم وقتی گزینه وارد کردن مخاطیبن از حافظه رو میزنم میاد بیرون.لطفا راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا