سرگرمی

آموزش پخت شکلات آجیلی

یک شکلات بسیار شیک و مجلسی و مناسب برای نوروز و یلدا.
مواد لازم:
  • شکلات دلخواه (شیری؛سیاه؛سفید)            ۱۵۰ گرم
  • مغزهای مختلف از هر کدام                     ۲۰ گرم
مغزهایی که می‌تونید استفاده کنید بادام، فندق، پسته (خام)، کشمش، مغز تخمه و … تمام مغزها بهتره خام باشه و کندی پرتقال که این مورد را پیشنهاد می‌کنم حتماً حتماً استفاده کنید چون غیر از رنگ و جلوه خاص خودش؛ طعم بی‌نظیری به شکلات میده.
ابتدا شکلات را تمپر می‌کنید که دو روش برای تمپر کردن شکلات قبلاً توضیح دادم می‌تونید به لینک‌های زیر مراجعه کنید:
به یکی از دو روش فوق شکلات را تمپر کنید، بعد داخل کیسه زیپ بگ یا قیف بریزید و داخل سینی که قبلاً کاغذ روغنی گذاشتید؛ به شکل دایره شکلات را بریزید کف سینی، اگر از قیف و ماسوره استفاده کنید دایره‌ها تمیزتر و شکیل‌تر میشه برای ماسوره هم درشت‌ترین ماسوره سر گرد شماره ۱۲ ویلتون هست.
بعد بگذارید یکی دو دقیقه تا شکلات کمی خودش را بگیرد و بعد مغزها را روش بچینید و آهسته با نوک انگشت کمی فشار بدید تا اندکی داخل شکلات فرو رود و بگذارید به مدت نیم ساعت داخل یخچال یا دمای محیط تا شکلات سفت شود و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید.
   chocolate-1 chocolate-2 chocolate-3
مواد لازم برای درست کردن کندی پرتقال:
  • پرتقال         ۳ عدد بزرگ
  • شکر          ۲۵۰ گرم
  • آب             ۵۰۰ سی سی
برای این شکلات‌ها من از یک‌عدد پرتقال استفاده کردم و مابقی را داخل شکلات آب شده زدم و به‌عنوان شکلات استفاده کردم.
معمولاً برای کندی پرتقال برش‌های بزرگتر حدود ۵ *۱ سانتیمتر می‌زنند ولی برای این شکلات برشها کوتاه‌تر باشه قشنگ‌تر میشه.
پرتقال را با برس بشورید و خشک کنید و چهار قاچ کنید و گوشت اون را دربیارید و لایه کلفت سفید زیر پوست پرتقال را هم تا جایی که ممکن است بگیرید.
پرتقالها را داخل قابلمه بریزید و روی آن آب بریزید و بگذارید آب به جوش بیاد و به مدت ۵ دقیقه بجوشد و بعد آب را خالی کنید و ۲ بار دیگر اینکارو تکرار کنید و بعد با قیچی به اندازه ۲.۵ *۱ برش بزنید.
شربت را با مخلوط کردن آب و شکر داخل قابلمه یا شیرجوش آماده کنید و بگذارید با شعله بالا تا شکر کاملا حل شود و بعد شعله را کم کنید و پرتقال‌ها را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه آرام بجوشد و بعد قابلمه را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک بشه و مجدداً تکرار کنید و در آخر آبکش کنید و بگذارید روی رک سیمی یا کاغذ روغنی تا کاملاً شربت اضافیش جدا بشه.
chocolate-5

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا