صنعت

آموزش پخت کیک تن ماهی و میگو

در این پست آموزش درست کردن کیک تن ماهی را برای شما آماده کردیم. کیک تن ماهی یکی از کیک‌های غذایی هست که مثل سالاد الویه به‌عنوان پیش غذا سرو میشه. درست کردنش خیلی ساده‌ست و درست مثل یک کیک میشه تزئینش کرد.

مواد لازم :

  • سیب زمینی                         ۸ عدد ۱۳۰۰ گرم
  • کره                                   ۱۶۰ گرم
  • پاپریکا                               ۱ ق چ
  • آب لیموترش                         یک سوم پیمانه
  • کنسرو تن ماهی                     یک عدد
  • سس مایونز                         ۱۶۰ گرم یک پیمانه
  • پیازچه خردشده                     یک ساقه
  • جعفری خردشده                   ۱ ق غ
  • زیتون سیاه خردشده               ۸ عدد
  • تخم مرغ آب‌پز و ورقه‌ای شده     ۴ عدد
  • میگو پاک و آب‌پز شده             ۲۵۰ گرم

keike meigoتخم‌مرغ‌ها را به همراه سیب‌زمینی آب‌پز کنید و بگذارید خنک شود. سپس آنها را رنده کنید ولی ۲ عدد از تخم‌مرغ‌ها را برای تزئین نگه‌دارید. میگوها را داخل آبـجوش به همراه کمی سرکه به مدت ۴ دقیقه آب‌پز کنید.

keike meigo1سیب‌زمینی‌های رنده شده را به همراه کره و پاپریکا و نمک و فلفل و آب لیمو پوره کنید. مقدار لیموترش را کم‌کم اضافه کنید چون بعضی از لیموترش‌ها خیلی ترش هستند برای همین کم‌کم بچشید که پوره‌ی خیلی ترش نداشته باشید. اگر از فلفل سفید استفاده کنید رنگ سیب‌زمینی روشن‌تر میشه و همینطور اگه می‌خواهید رنگ سیب‌زمینی سفیدتر باشه می‌تونید پاپریکا را حذف کنید. چون همینطور که تو عکس‌ها می‌بینید رنگ پوره کمی خردلی میشه ولی پاپریکا طعم خوبی به پوره میده.

keike meigo2تن ماهی را ۲۰ دقیقه داخل آب بجوشانید، سپس داخل آبکش پلاستیکی بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود و با چنگال کمی آن را خُرد کنید. داخل ظرف دیگری نصف پیمانه از سس مایونز را با تن ماهی مخلوط کنید. سپس پیازچه، جعفری خردشده و ۴ عدد از زیتون‌ها را به همراه ۲ عدد از تخم‌مرغ‌ها که رنده کرده‌اید همه را به مخلوط تن ماهی و مایونز اضافه کنید.

cake meigo 4میگوهای آب‌پز شده را نیز جداگانه با مابقی مایونز و زیتون خردشده مخلوط کنید. حالا ۳ تا ظرف داریم شامل پوره سیب زمینی، مخلوط تن ماهی و مخلوط میگو. قالب گردی را انتخاب کنید و کف و دیواره‌های آن را چرب کنید. می‌تونید از قالب کمربندی هم استفاده کنید.

cake meigo 5در ردیف اول نیمی از پوره سیب‌زمینی را ریخته، مخلوط تن ماهی را روی آن بریزید، سپس مخلوط میگو را اضافه کنید و مابقی پوره را روی میگوها بریزید و یکی از تخم‌مر‌غ‌های باقی‌مانده را در ردیف آخر و روی پوره بچینید و بگذارید کمی خنک بشه.

cake meigo 6کیک را روی ظرف مورد نظر برگردانید و با کمی از پوره که کنار گذاشته‌اید دورتا دور کیک را شکوفه بزنید و با برش‌های تخم‌مرغ و زیتون خرد شده و فلفل دلمه‌ای قرمز نگینی خرد شده تزئین و سرو کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا