تکنولوژی و فناوریموبایل

آیا گوشی One M9 اچ‌ تی سی هنگام بارگذاری زیاد به شدت داغ می‌شود؟

 

شرکت تایوانی htc از گوشی جدید خود یعنی htc one m9 در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون رونمایی کرد.

در همان ابتدا بعد از معرفی این دستگاه برخی از کارشناسان معتقد بودند پرچمدار جدید این کمپانی تایوانی در بنچمارک‌های مختلف با مشکل داغ شدن بیش از روبرو شده است. البته خیلی‌ها این موضوع را در بنچمارک‌ها طبیعی قلمداد می‌کردند و منتظر بودن این مشکل در آینده بر طرف شود.

اما اکنون یک وب‌سایت هلندی مشکل داغ شدن زیاد گوشی One M9 اچ‌تی‌سی را در برابر دیگر رقبای سرسخت خود بررسی کرده است و نشان می‌دهد این موضوع می‌تواند دردسرساز شود.

در بررسی وب‌سایت هلندی Tweakers از بنچمارک GFXBench استفاده شده است که نشان می‌دهد دمای گوشی وان ام 9 حتی از 55 درجه سانتی‌گراد نیز عبور می‌کند. این میزان حرارت با توجه به اینکه می‌دانیم دمای متوسط گوشی‌های هوشمند رده بالا بین 30 تا 40 درجه است، می‌تواند خیلی زیاد و مشکل‌ساز باشد.

تستی که توسط بنچمارک GFXBench انجام شده است، بیش از آنچه برای اجرای بازی‌های سه‌بعدی موبایل نیاز است به دستگاه فشار می‌آورد تا بتواند عملکرد آنها را بسنجد. در تستی که از بازی Assassin's Creed: Pirates و آسفالت 8 کمک گرفته شده است، دمای پرچمدار اچ‌تی‌سی عدد 42 درجه سانتی‌‌گراد را نشان می‌دهد در حالی که دمای آیفون 6 اپل و گلکسی نوت 4 سامسونگ روی 36 درجه سانتی‌گراد است و این اختلاف خیلی زیاد نیست.

این مشکل نه تنها در رقبا بلکه در گوشی وان ام 8 اچ‌تی‌‌سی نیز دیده نشده بود ولی تقریبا خیلی از افراد اتفاق نظر دارند که منشا اصلی این مشکل پردازنده اسنپدراگون 810 کوالکام است. جالب است بدانید وب‌سایت کره‌ای Business Korea نیز گزارش کرده است که دستگا‌های مجهز به پردازنده‌های قدرتمند 4 هسته‌ای Cortex A53 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز و Cortex A57 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز نیز با مشکل داغ شدن بیش از حد دست و پنجه نرم می‌کنند. شاید به همین دلیل سامسونگ قید استفاده از پردازنده کوالکام را در پرچمداران جدید خود زد.

این وب‌سایت اعلام کرده است:

    کوالکام باید مشکل سختی را برطرف کند. پردازنده اسنپ دراگون 810 وقتی به ولتاژ مشخصی می‌رسد به شدت داغ می‌کند. همچنین در کنترلر رم که به AP متصل شده  نیز مشکلاتی دیده شده است. علاوه بر این پردازنده گرافیکی Adreno 430 نیز خطایی را از خود نشان داده است.

البته هنوز به شکل رسمی اشاره نشده است که آیا واقعا این مشکل از پردازنده اسنپ‌دراگون 810 نشات می‌گیرد یا خیر ولی چیزی که کاملا مشخص است گرم شدن بیش از حد دستگاه هنگام بارگذاری‌های سنگین حتی باعث می‌شود نتوانید گوشی را نگه دارید. ولی از طرف دیگر آناندتک بعد از بررسی خود اعلام کرده هیچ مشکلی از داغ شدن دستگاه مشاهده نکرده است و این احتمال می‌رود که فقط برخی از دستگاه ها مشکل داشته باشند. نکته دیگر این است که پرچمدار اچ‌تی‌سی هنوز عرضه نشده است و شاید مشکلات نرم افزاری در نسخه اولیه باعث گرم شدن زیاد دستگاه باشد. همچنین عرضه دستگاه در تایوان با تاخیر روبرو شده است که نشان می‌دهد اچ‌تی‌سی تا دقیقه 90 روی نرم افزار و پایداری گوشی وان ام 9 خود کار می کند تا نسخه نهایی مشکلی نداشته باشد.

و اما موضوع آخری که باید در نظر بگیریم این است که واقعا نگه داشتن دستگاهی فلزی با دمای 55 درجه بسیار دشوار و حتی خطرناک است که باعث می شود به این تست کمی شک کنیم. با اینکه نمی‌خواهیم این تست را کاملا زیر سوال ببریم ولی از کمپانی چون اچ‌تی‌سی بعید است تا این حد بی فکر عمل کند که بخواهد محصولی با این شرایط را وارد بازار کند. هرچه باشد چندین ماه این دستگاه تحت فشار زیاد بررسی شده است.

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا