تکنولوژی و فناوریموبایل

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را در مرورگر گوگل کروم

طی کنفرانس Google I/O 2014، اعلام شده بود که سیستم‌عامل کروم، به لطف ران‌تایم جدید خود (به اختصار ARC) پشتیبانی محدود از اپلیکیشن‌های اندروید را بدست خواهد آورد. از آن زمان تا کنون تعدادی از اپلیکیشن‌های اندروید راه خود را به کروم نیز باز کردند. اما اکنون بر اساس آخرین اقدام گوگل، شاهد شتاب بیشتر این رویکرد خواهیم بود.

 

 ران‌تایم جدید قادر است از طریق یک ماشین مجازی Dalvik سندباکس شده، کدهای اندروید را با سرعتی نزدیک به حالت بومی به اجرا درآورد. تعداد اپلیکیشن‌های مورد پشتیبانی تا کنون بسیار محدود بوده و تعداد آن به زیر 50 عدد خلاصه می‌شد. با این حال تنها مساله‌ی زمان بر سر بهبود این وضعیت وجود دارد. گوگل به منظور ساده‌سازی هرچه تمام‌تر فرآیند آزمایش نرم‌افزارها بر روی کروم توسط توسعه‌دهندگان، از ابزار جدید خود با نام ARC Welder پرده برداری کرد.

بصورت کلی، کاربر اپلیکیشن ARC Welder را بر روی مرورگر کروم نصب می‌کند و پس از آن قادر خواهد بود فایل zip یا APK اپلیکیشن مورد نظر خود را به آن داده و به اجرای برنامه بپردازد. پس از ارائه‌ی مسیر فایل اجرایی، فرآیندی آغاز خواهد شد که برخی مشخصه‌ها نظیر اجرا در حالت لنداسکیپ یا پرتره، حالت گوشی یا تبلت و تعدادی گزینه‌ی دیگر تعیین خواهد شد. پس از آن با یک اپلیکیشن اندرویدی کاملا اجرایی مواجه خواهید بود که هم بر روی مرورکر گروم و هم بر روی سیستم‌عامل کروم قابل استفاده خواهد بود.

البته باید این مساله را در نظر داشت که تمامی اپلیکیشن‌ها به خوبی با ARC Welder سازگاری ندارند و هدف اصلی این برنامه نه استفاده‌ی روزمره کاربران عادی، بلکه ساده‌سازی کار توسعه‌دهندگان برای آزمایش برنامه‌های قابل انتقال از اندروید به کروم خواهد بود.

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ تصور می‌کنید شتاب گرفتن روند انتقال اپلیکیشن‌های اندروید به سیستم‌عامل کروم، پدیده‌ای با ارزش خواهد بود؟

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا