تکنولوژی و فناوری

اعداد جالب درباره اینستاگرام

اینستاگرام از اپلیکیشن های شرکت فیس بوک و اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری تصویر در کمتر از پنج سال از یک کودک نوپای اینترنتی به یک ستاره در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شد

پژوهش‌های انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام از لحاظ محبوبیت در میان افراد بزرگسال آمریکا از توییتر پیشی گرفته است. گزارش پیو بیان می‌کند که 26 درصد از بزرگسالان آنلاین در آمریکا در سال 2014 از اینستاگرام استفاده کردند. این آمار در سال 2013، 17 درصد و در سال 2012، 13 درصد بوده است. درحالی‌که تنها 23 درصد از افراد بزرگسال آنلاین در آمریکا، کاربر توییتر در سال 2014 بودند.

کوین سیستروم بنیان‌گذار و مدیرعامل این شبکه گفت که آنچه با رویاپردازی دو دوست شروع شد اکنون تا حد یک جامعه جهانی رشد کرده است.

با توجه به وضعیت و موقعیت کنونی اینستاگرام به عنوان یک جامعه جهانی، در اینجا به 14 مورد آماری که لازم است در مورد برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی بدانید اشاره می‌شود:

اینستاگرام دارای 300 میلیون کاربر فعال ماهانه است (اینستاگرام)

مدیران اینستاگرام پیش‌بینی می‌کنند این شبکه درنهایت با موفقیت به یک میلیارد کاربران فعال ماهانه خواهد رسید. (Business Insider)

اینستاگرام جزء هشتمین اپلیکیشن محبوب تلفن همراه در ایالات متحده است. (کام اسکور)

پیش‌بینی می‌شود که اینستاگرام به 45.8 میلیون کاربران آمریکایی در سال 2015 و 50.6 میلیون در سال 2016 خواهد رسید. (Statista: بزرگ‌ترین پورتال آماری جهان)

بیش از 30 میلیارد عکس از زمان راه‌اندازی اینستاگرام در سال 2010 به اشتراک گذارده شده است ( اینستاگرام ).

به‌طور متوسط 70 میلیون عکس از طریق این اپلیکیشن هر روز به اشتراک گذاشته می‌شود (اینستاگرام).

تعامل و ارتباط در اینستاگرام 15 برابر بیش از فیسبوک است (Fast Company )

53درصد از کاربران بزرگ‌سال اینترنت در رده سنی 18 تا 29 در اینستاگرام حضور دارند که این از 37 درصد سال 2013 بیشتر است (مرکز تحقیقات پیو)

76 درصد از نوجوانان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند و آن را شبکه اجتماعی موردعلاقه خود ساخته‌اند. (CBS News )

49 درصد از کل کاربران اینستاگرام، هر روز از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند (مرکز تحقیقات پیو).

94 درصد از کاربران اینستاگرام در فیس بوک حضور دارند (مرکز تحقیقات پیو) فیس بوک مالک اینستاگرام است.

58 درصد از کاربران توییتر از اینستاگرم نیز استفاده می‌کنند(مرکز تحقیقات پیو)/

52درصد از کاربران اینستاگرام همچنین از توییتر استفاده می‌کنند (مرکز تحقیقات پیو).

  • نایک مشهورترین برند در اینستاگرام است (Totems List).

جف پیترز، متخصص رسانه‌های اجتماعی در گروه هالو در یک بیانیه خبری گفت:یکی از جالب‌ترین جنبه‌های اینستاگرام این است که این اپلیکیشن واقعاً یک «سایت نیست اما تقریبا به شکل کامل در تلفن همراه زندگی می‌کند.

پیتر اضافه می‌کند: درحالی‌که این امکان برای هر برند وجود دارد که از اینستاگرام استفاده کند، این پلت‌فرم خودش برای برندها و صنایعی که بسیار بصری‌گرا هستند، جذاب‌ترین برنامه است. اینستاگرام به ایجاد ارتباط بصری بین برندها و مصرف‌کننده و یا یک مشتری بالقوه کمک می‌کند.

Natasha Koifman مدیر روابط عمومی در وبلاگ cision نوشت: تقریباً هر نام تجاری تا زمانی که می‌خواهد خلاق و معتبر باقی بماند، می‌تواند بر روی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کند. مهم این است که چگونه شما از این اهرم استفاده کنید. برای ما، معتبر و قابل اعتماد بودن قاعده اول است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا