تکنولوژی و فناوریموبایل

انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی سخت تر می شود

یکی از مشکلات امنیتی سیستم عامل اندروید انتشار آسان نرم افزار در آن بوده است. یعنی هر کسی می توانست یک اپلیکیشن طراحی کند و آن را به راحتی در گوگل پلی بارگذاری و انتشار دهد.

گوگل با اعمال برخی تغییرات در فروشگاه گوگل پلی و بیشتر کردن بررسی‌های پیش از انتشار اپلیکیشن‌های جدید می‌کوشد این فروشگاه را برای کاربران دستگاه‌های اندرویدی ایمن‌تر سازد.

بررسی امنیتی اپ‌های جدید پیش از عرضه در فروشگاه گوگل پلی قاعدتا به ایمن‌تر شدن فضای اندروید کمک می‌کند. اکنون گوگل اعلام کرده است در نظر دارد سیاست خود در پذیرش آسان اپلیکیشن‌ها را تغییر داده و ابتدا اپلیکیشن را از لحاظ نقض نکردن قوانین گوگل بررسی کرده و سپس اجازه انتشار آن در گوگل پلی را صادر می‌کنند.

بنا بر اعلام گوگل با این تغییر سیاست، متخصصانی به خدمت گرفته شده‌اند که درخواست توسعه دهنده‌گان را بررسی کرده و پس از اطمینان از آلوده نبودن اپ‌های متقاضی و تطابق با قوانین گوگل پلی استور اجازه بارگذاری آن را صادر می‌کنند. اما این روند همچنان در چند ساعت انجام خواهد شد و همچون بررسی‌های اپل چند روز طول نخواهد کشید.

تفاوت دیگر اپل و گوگل در سیاست بررسی آن‌ها این است که سخت‌گیری‌های اپل که مطلقا توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد و در ان از نرم‌افزار استفاده نمی‌شود، موثرتر بوده و تاخیر چند روزه در تائید یا رد اپلیکیشن متقاضی، در نهایت به ایمن‌تر شدن فضای اپ استور اپل کمک می‌کند.

اما در مورد گوگل، متخصصان معتقدند علاوه بر نیروی انسانی از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده می‌شود و البته گوگل نیز این موضوع را تائید کرده است. یکی از مسئولان گوگل پلی در گفتگو با وب‌سایت تک‌کرانج می‌گوید که هر اپلیکیشنی که با نرم‌افزار امنیتی قابل بررسی باشد به متخصصان حاضر ارائه نخواهد شد و به بررسی خودکار برنامه اکتفا می‌شود اما در مورد سایر برنامه‌ها، برسی کاملی صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از تغییرات مثبت در فروشگاه گوگل پلی که کار کاربران را نه لزوما ایمن‌تر اما راحت‌تر خواهد کرد، دسته بندی امتیازات داده شده به اپلیکیشن‌ها بر اساس سن کاربران است. به این ترتیب کاربر بر حسب امتیازاتی که گروه سنی او به یک گیم، فیلم یا حتی اپ کاربردی داده‌اند، می‌تواند تصوری بهتر از این داشته باشد، که آن برنامه مورد نظر مناسب سن و متناسب با علایق او است یا نه؟

منبع: The Verge

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا