تکنولوژی و فناوریموبایل

اپلیکیشن‌های مایکروسافتی بر روی گوشی‌های اندرویدی

مایکروسافت هم مثل دیگر شرکت ها برتری سیستم عامل اندروید گوگل در دنیای موبایل پذیرفته است. به نظر می رسد که سیستم عامل مایکروسافت این شرکت را سیراب نکرده و قصد داره با اپلیکیشن های اندوریدی بر روی دیگر سیستم عامل ها نیز سرمایه گذاری کند.
مایکروسافت هرچند با تبلیغات زیادی سرمایه گذاری روی سیستم عامل موبایلی خود را به پیش می‌برد اما در عین حال از حضور پرقدرت خود در دو سیستم عامل اصلی موبایلی هم عافل نیست. اندروید و iOS برای مایکروسافت بازار بزرگی است که گذشتن از آن غیر ممکن است.
از این پس شاهد اپلیکیشن‌های مایکروسافتی بیشتری به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی شرکت‌های مختلف خواهیم بود.

یکی از راه‌های حضور پرقدرت در سایر سیستم عامل‌ها البته حضور به صورت پیش فرض و غیر قابل حذف توسط کاربر است. اپل چنین امکانی را جز برای تولیدات خود برای هیچ برنامه دیگری فراهم نمی‌آورد و اینجا مایکروسافت کار خاصی جز عرضه برنامه‌های خود به صورت سازگار با iOS نمی‌تواند بکند. اما وضعیت در اندروید متفاوت است و همه چیز به رابطه مایکروسافت با شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی برمی‌گردد.

 

می‌دانیم که شرکتی مثل ال‌جی، سیستم عامل اندرویدی گوگل را به صورت خام و بدون تغییر روی گوشی‌های خود نصب می‌کند، اما اکثریت مطلق سازنده‌گان گوشی اندرویدی، هر بار پس از ارائه نسخه جدید اندروید، نسخه را سفارشی کرده و سپس آن را به کاربران خود ارائه می‌دهند. اینجاست که مایکروسافت می‌تواند جای پای خود را در این فضا محکم کند.

گلکسی اس ۶ را باید نخستین گوشی اندرویدی دانست که سیستم عامل اندرویدی ان با چند اپلیکیشن پیش فرض مایکروسافت عرضه شده است و این روندی است که انتظار می‌رود در به‌روز رسانی اندروید برای گوشی‌های دیگر و شرکت‌های دیگر هم شاهد آن باشیم.

سامسونگ همین حالا تائید کرده است که روی برخی از تولیدات جدید این شرکت در سال جاری میلادی، اپلیکیشن‌های اصلی و شناخته شده مایکروسافتی همچون ورد، اکسل، پاور‌پوینت، وان نوت، وان درایو و اسکایپ به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد. به این ترتیب باید انتظار داشت تبلت‌های تازه شرکت سامسونگ همچون گلکسی نوت با این اپ‌های پیش فرض به بازار عرضه شوند.

طبیعتا موفقیت مایکروسافت در جلب نظر شرکت‌های مختلف تولید کننده گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تابعی از توانایی این شرکت برای ارائه مشوق‌ها و تخفیفات ویژه‌ای است که مایکروسافت به این شرکت‌ها عرضه می‌کند. این معامله باید به گونه‌ای باشد که دو طرف از آن سود ببرند و مایکروسافت با توجه به توان مالی بالا قاعدتا بازنده این بازی نخواهد بود.

این واقعیت هم که برخی از قابلیت‌های مورد استفاده در سیستم عامل اندورید، جز اختراعات ثبت شده مایکروسافت است و در هر حال همه شرکت‌ها و البته برنامه نویسان اندرویدی ناچار از معامله با مایکروسافت هستند، کار مایکروسافت برای پیش بردن هدفش را آسان‌تر از سایر رقبا می‌کند. قابلیت بارگذاری سریع‌تر صفحات وب و یا سیستم‌ فایل FAT که امکان انتقال اطلاعات از روی گوشی به کارت حافظه را می‌دهد از جمله اختراعات ثبت شده مایکروسافت هستند.

منبع: فون‌ارینا

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا