تکنولوژی و فناوری

اپل بزرگ‌ترین خرید تاریخ خود را با پرداخت ۷۵ میلیارد دلار انجام خواهد داد.

مدل S تسلا
مدل S تسلا

چندی است که اخبار و شایعات در خصوص تولید خودروهای هوشمند توسط کمپانی اپل تحت پروژه‌ی تایتان قوت گرفته است. حال آنکه یکی از کارشناسان عرصه‌ی فناوری احتمال جالب توجهی را مطرح کرده است؛ در ۱۸ ماه آینده اپل، تسلا را مال خود خواهد کرد.

 اپل علاقه‌ای به خرید کمپانی‌های بزرگ ندارد و به همین دلیل است که تصاحب کمپانی بیتس توسط کوپرتینویی‌ها در سال گذشته، یکی از اقدامات عجیب اپل به شمار می‌رود. اخیرا شایعات و اخباری مطرح شده که حکایت از فعالیت اپل در حوزه‌ی خودروسازی و ساخت اتومبیل‌های هوشمند دارد. این اخبار با تصاویر و ویدئوهایی نیز همراه شده که نشان‌دهنده‌ی مینی‌وان‌هایی متعلق به اپل است که با انواع دوربین‌ها و سنسورها مجهز شده‌اند. هرچند برخی از گمانه‌ها حکایت از این دارند که اپل در حال راه‌اندازی سرویسی نظیر استریت‌ویو گوگل برای تقویت سرویس نقشه‌ی خود است، اما شایعات در مورد تولید خودروی هوشمند توسط این کمپانی قوت بیشتری گرفته است. براساس شنیده‌ها اپل در حال تشکیل تیمی متشکل از ۱۰۰۰ نفر است که روی پروژه‌ای با عنوان تایتان برای تولید خودروهای هوشمند کار می‌کنند.

کالاکانیس: «برای تسلا انجام خواهد داد»

جیسون کالاکانیس (Jason Calacanis) یکی از سرمایه‌گذاران و کارشناسان دنیای فناوری است که احتمال جالب توجهی را مطرح کرده است. از نظر وی شرایط برای خرید تسلا توسط اپل در حال مهیا شدن است. وی پیش‌بینی کرده که اپل بزرگ‌ترین خرید تاریخ خود را با پرداخت ۷۵ میلیارد دلار برای تسلا انجام خواهد داد. وی اعلام کرده که این خرید بزرگ در ۱۸ ماه آینده عملی خواهد شد.

کالاکانیس تایید کرده که هیچ اطلاعی از آنچه که درون این دو کمپانی می‌گذرد، ندارد. وی پیش‌بینی خود را براساس اخبار و شایعات اخیر مربوط به تولید خودروی هوشمند توسط اپل و همچنین علاقه‌ی تیم کوک به استفاده از انرژی سبز مطرح کرده است. با توجه به فعالیت‌های اخیر تسلا در مورد فروش باتری‌هایی که با فناوری‌های جدید تسلا تولید شده در جهت استفاده در مصارف خانگی، دیگر نمی‌توان تسلا را فقط به‌عنوان یک کمپانی که صرفا در حوزه‌ی خودروسازی فعالیت می‌کند، دید.

کالاکانیس، اپل را به دلیل اعتبار این کمپانی در تولید انواع محصولات پرطرفدار و با کیفیت، تنها کمپانی می‌داند که می‌تواند تسلا را تصاحب کند. وی در این خصوص می‌گوید:

کمپانی دیگری در جهان نمی‌تواند تسلا را مال خود کرده و آن را همچنان در مسیر پیشرفت هدایت کند، چراکه کمپانی دیگری سرمایه‌ی مورد نیاز برای چرخاندن تسلا را ندارد و ثانیا کمپانی دیگری نمی‌تواند ایلان ماسک را از این نظر که تسلا به سر منزل مقصود خواهد رسید، مطمئن کند. اپل با توجه به داشتن تیم طراحی، شبکه‌ی توزیع و همچنین قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در زمینه‌ی هوشمند سازی خودروها، می‌تواند تسلا را وارد مرحله‌ی جدید کند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا