آموزش کامپیوتراینترنت

اینباکس جایگزین جیمیل می شود.

عرضه‌ی سرویس جدید ایمیل توسط گوگل با عنوان اینباکس، سوالات بسیاری را در ذهن کاربران ایجاد کرده است. مهندسان گوگل به سوالات مطرح شده در مورد آینده‌ی جیمیل و اینباکس در Reddit پاسخ داده‌اند. با توجه به پاسخ‌های این افراد، گوگل درصدد جایگزین کردن جیمیل با اینباکس است.

در پاسخ به سوالی که با مضمون احتمال جایگزینی اینباکس با جیمیل در طولانی مدت مطرح شده، جیسون کُرنوِل، یکی از طراحان ارشد گوگل، اینگونه پاسخ داده است:

این جایگزینی در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد، بلکه شاهد جایگزینی سرویس جیمیل با اینباکس در طولانی مدت خواهیم بود. جایگزینی جیمیل با اینباکس در طولانی مدت اصلی‌ترین دلیلی است که گوگل در حال حاضر این دو سرویس را بصورت مجزا در اختیار کاربران قرار داده است. ما احترام زیادی برای کاربران سرویس جیمیل قائل هستیم، اما امیدواریم در آینده با اضافه کردن قابلیت‌های جدید به اینباکس و مشاهده‌ی بازخوردها، کاربران جیمیل نیز به سمت استفاده از سرویس اینباکس سوق پیدا کنند. در نهایت، این کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند.

سوال بعدی در مورد دلیل عرضه‌ی یک سرویس ایمیل در قالب دو محصول جیمیل برای کاربران عادی و اینباکس برای کاربران متخصص یا اصطلاحا پاور یوزرها پرسیده شده است. کرنول اینگونه پاسخ داده است:

این دو سرویس دو طیف مجزا از کاربران را هدف قرار نداده است. هر دو سرویس جیمیل و اینباکس برای استفاده توسط کاربران معمولی و حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

نکته‌ای که در این بین بسیار جالب توجه است، اعتماد گوگل به موفقیت سرویس اینباکس است. هرچند گوگل تصمیم آخر در مورد انتخاب اینباکس را برعهده‌ی کاربران گذاشته، اما در صورتی که اوضاع بر وفق مراد گوگل نباشد، می‌توان اتخاذ تصمیم برخلاف میل عموم کاربران را محتمل دانست، چراکه گوگل پیش از این نیز سرویس‌های مورد علاقه‌ی کاربران را از رده خارج کرده است.

یکی از سوالات مطرح شده که می‌تواند سوال بسیاری از کاربران باشد، با این مضمون پرسیده شده است: چرا گوگل قابلیت‌های موجود در اینباکس را در سرویس جیمیل تعبیه نکرده و اصرار برای عرضه‌ی یک سرویس مجزا برای چیست؟

کرنول به این سوال چنین پاسخ داده است:

 روشی که کاربران این روزها از ایمیل خود استفاده می‌کنند، در مقایسه با زمان عرضه‌ی سرویس جیمیل بسیار تغییر یافته است. برای طراحی سرویس اینباکس، ما یک قدم به عقب برداشته و تحقیقات زیادی را در مورد نحوه‌ی استفاده از سرویس ایمیل توسط کاربران انجام دادیم. چیزی که امروزه در بین کاربران سرویس ایمیل متداول شده، استفاده از ایمیل به‌عنوان یک لیست یادآوری کارهای روزانه است. دلیل این امر افزایش استفاده از ابزار‌های موبایل و چیرگی تجربه‌ی کاربری گجت‌های موبایل در مقابل دسکتاپ است. این موضوع منجر به ایجاد یک نگرش منفی در کاربران در قبال ایمیل می‌شود. دلیل اینکه اینباکس بصورت یک محصول مستقل روانه‌ی بازار شد، نیاز برای طراحی یک پلتفرم جدید از ابتدایی‌ترین مراحل بود. مشکلات موجود با اضافه شدن ویژگی‌های مدنظر به جیمیل حل نمی‌شد.

نکات جالب توجه دیگری نیز در Reddit مطرح شده که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست. شماری از کاربران درخواست‌هایی را مبنی بر اضافه کردن چندین ویژگی ارائه کرده‌اند که این موضوع توسط مهندسین با استقبال روبرو شده است، اما این افراد زمان مشخصی را برای اضافه شدن این ویژگی‌ها عنوان نکرده‌‌اند.

امکان اضافه کردن حساب کاربری سایر سرویس‌های ایمیل از جمله‌ آتلوک و یاهو نیز از جمله‌ی مواردی است که گویا گوگل به آن علاقه دارد. پس از اضافه شدن این قابلیت به جیمیل، باید در انتظار اضافه شدن این ویژگی به اینباکس نیز باشیم. امکان دانلود کردن تمام ضمیمه‌های ایمیل در کنار تعویض آهنگ مورد استفاده برای اعلانیه دریافت ایمیل نیز در آینده‌ی نزدیک اضافه خواهد شد. گوگل همچنین در پی اضافه کردن قابلیت‌هایی چون صندوق ورودی واحد برای چندین حساب کاربری، اضافه کردن امضا، اضافه کردن ویژگی کار با تقویم‌های مختلف و همچنین قابلیت استفاده از سرویس‌های ذخیره‌ی ابری است.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا