تکنولوژی و فناوریموبایل

با شارژر بی‌سیم Qi گلکسی اس 6 سامسونگ آشنا شوید

چند سالی است که خبر از ساخت شارژر بی سیم گوشی موبایل به گوش می رسد. شارژر بی سیم تکنولوژی بسیار عجیبی است. انتقال برق به گوشی آنهم بدون اتصال سیم.. خیلی ها منتظر دیدن چنین تکنولوژی هستند. تکنولوژی که سامسونگ اکنون سردمدار آن است.

گرچه سامسونگ هنوز اقدام به فروش گوشی‌های هوشمند خود همراه با شارژر بی سیم نکرده اما پیش از این برای گوشی‌های پرچم‌دار خود شارژ‌رهای بی‌سیم را در قالب لوازم جانبی آن دستگاه‌ها به فروش می‌رساند. به تازگی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج رونمایی شده‌اند که سامسونگ شارژر بی‌سیمی زیبا برای آن‌ها ساخته است. در ادامه نگاهی به این شارژر خواهیم داشت.

شارژر بی‌سیم گلکسی اس 6 طراحی بسیار ساده‌ای دارد و همین طراحی ساده اما زیبا وقتی در کنار طراحی جدید گلکسی اس 6‌های سامسونگ قرار گیرد ترکیبی جالب را به وجود می‌آورد.

پد شارژر بی‌سیم سامسونگ ابعاد و اندازه‌ی شبیه به بسیاری دیگر از شارژر‌های بازار دارد اما به سبب طراحی گرد، ظاهری جالب‌تر از شارژ‌های معمولی پیدا کرده است. عرض این شارژر ۳.۷۵ اینچ و ضخامت آن ۰.۷۵ اینچ است. این شارژر بشقاب پرنده‌ای در دو رنگ سیاه (یا آبی تیره) و سفید که بسیار با رنگ‌های گلکسی اس 6‌ها هماهنگ است به بازار می‌آید و همچنین کابلی به بلندی ۵ فوت به همراه خواهد داشت.

samsung-new-qi-charger-3

زیر این شارژر سطحی پلاستیکی وجود دارد که باعث می‌شود شارژر و محصول گذاشته شده بر روی آن بر روی سطوح صاف لیز نخورند یا حرکتی نداشته باشد. همچنین لاستیک دایره‌ای در بخش بالایی شارژر نیز به بهترین شکل گوشی را بر روی خود نگه می‌دارد. متاسفانه انتخاب سامسونگ در به کار بردن شیشه در پشت گلکسی اس 6‌ها باعث شده لاستیک گرد به کار رفته بر روی پد شارژر به اندازه کافی نتواند گوشی را محکم و با دوام برای مدت طولانی روی خود نگه دارد. 

samsung-new-qi-charger-5

همچنین زمانی که قصد دارید دستگاه خود را بر روی این شارژر بی‌سیم قرار دهید باید از آن در محلی مطمئن استفاده کنید که احتمال افتادن دستگاه از ارتفاع یا مکان‌های نامناسب دیگر وجود نداشته باشد. اگر سامسونگ کمی شارژر بی‌سیم خود را بزرگ‌تر ساخته بود، احتمال لیز خوردن دستگاه از روی شارژر نیز بسیار کم می‌شد.

samsung-new-qi-charger-8

به منظور اینکه از راه دور متوجه شارژ شدن یا نشدن دستگاه خود شوید، خوشبختانه چراغ‌های LED زیبایی بر روی لبه جلویی شارژر به کار رفته و رنگ‌های آبی برای نشان دادن در حال شارژ بودن و رنگ سبز برای تکمیل شارژ دستگاه به نمایش درمی‌آیند. در طول روز، نور این چراغ‌های LED به قدری نیست که از دور نیز قابل دیدن باشد اما در شب اگر شارژر را در نزدیکی محل خواب خود قرار دهید، حتی ممکن است نور آن شما را اذیت کند.

samsung-new-qi-charger-9

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، شارژر‌های گلکسی اس 6 قیمتی برابر با ۵۰ دلار دارند و به صورت کلی نمی‌توان گفت بهترین شارژر‌های بی‌سیم برای این دو پرچم‌دار جدید سامسونگ هستند. اما با طراحی زیبا و گرد خود و چراغ‌های ال‌ای‌دی زیبا انتخابی مناسب هستند. از معایب این شارژ می‌توان به کمی لغزنده بودن آن برای گلکسی اس6 ‌های جدید و کم ضخامت بودن نوار دایره‌ای لاستیکی روی شارژر اشاره کرد.

samsung-new-qi-charger-4

samsung-new-qi-charger-7

samsung-new-qi-charger-6

samsung-new-qi-charger-10

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا