شبکه های اجتماعیتکنولوژی و فناوری

با شبکه اجتماعی ماستدون mastodon آشنا شوید

شبکه اجتماعی ماستودون ( mastodon ) یکی از جدیدترین شبکه های اجتماعی که محیط کاربری مشابه توییتر دارد. و در روز های آینده خبرهای زیادی در مورد ماستادون یا ماستدون در فضای مجازی منتشر می شود. اخیرا کاربران ایرانی زیادی به عضویت این شبکه اجتماعی درآمد و در حال فعالیت هستند.باید ببینیم که این شبکه اجتماعی در آینده رقیب برای غول قدرتمند دنیای تکنولوژی یعنی توییتر خواهد بود.

هر آنچه به محبوبیت دست یابد قطعا باید منتظر ظهور نمونه های شبیه سازی شده و رقبایی که سعی می کنند جایگاه آن را به چنگ آورند باشد. کمپانی های زیادی تلاش کردند توییتر را از میدان به در کنند و موقعیت آن را به دست آورند، ولی می توان گفت که هیچکدام موفق نشده اند. حالا سر و کله ی یک رقیب جدید پیدا شده که mastodon نام دارد. این شبکه اجتماعی به محبوبیت قابل توجهی دست یافته، به حدی که به دلیل حجم ترافیک موجود دیگر عضو جدید نمی پذیرد. این کمپانی چند شبکه اجتماعی دیگر را نیز دارا است که در حال حاضر آنها هم با مشکل مواجه اند و بنابراین به نظر می رسد ماستادون با مشکلات رشد دست و پنجه نرم می کند که امید می رود در آینده نزدیک مرتفع گردد. در ادامه با تک شات همراه باشید.

اگر نگاهی به ماستادون بیاندازید متوجه شباهت آن با توییتر می شوید. اما در عین حال دارای قابلیت هایی است که توییتر فاقد آنهاست. ماستادون به کاربر اجازه می دهد سایرین را فالو کند و پست هایی به اشتراک بگذارد که Toot نام دارند (در مقابل توییت در توییتر). یکی از تفاوت های عمده این است که در ماستادون کاربران می توانند پست هایی با حداکثر 500 کاراکتر را منتشر کنند، در حالیکه این تعداد در توییتر 140 کاراکتر است. نکته جالب توجه در مورد ماستادون این است که کاربر می تواند میزان شخصی و محرمانه بودن هر toot را به طور مجزا تعیین کند. بنابراین می توانید توت های خود را فقط برای افرادی که فالو می کنید قابل رویت کنید یا آن را در معرض دید عموم مردم قرار دهید. ماستادون همچنین دارای ابزارهای جالبی برای بلاک و بی صدا کردن افراد و توت ها می باشد. این همان حوزه ای است که توییتر شدیداً در آن ضعف دارد.

ماستادون یک شبکه اجتماعی متن باز و به سرعت در حال رشد است . بسیاری از جوانان به استفاده از ماستادون روی آورده اند، اما تعداد کاربران آن هنوز به تعدادی نرسیده که موجبات نگرانی توییتر را فراهم آورد. در گذشته رقبای زیادی در مقابل توییتر قد علم کردند، اما هیچیک بر توییتر پیروز نشدند و صحنه را ترک کردند. باید دید ماستادون تا چه مدت دوام می آورد و آیا واقعا می تواند با توییتر در افتد.

ای اس دانلود را در ماستادون دنبال کنید

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا