تکنولوژی و فناوری

با هک شدن یاهو بزرگترین هک تاریخ رقم خورد!

با پیدایش اینترنت نوع دیگر از دزدی به نام دزدی اطلاعات و هک به وجود آمد. که امنیت جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. و بعد دیگری از امنیت به نام امنیت اطلاعات پدید آورد. تاکنون چنین هک شدنی در حجم وسیع از اطلاعات و این همه کاربر سابقه نداشته است. 500 میلیون اکانت کاربران یاهو هک شد. در این مقاله به بررسی هک شدن یاهو و آموزش های امنیتی موثر برای بالا بردن امنیت اکانت یاهو می پردازیم.

ماجرای هک شدن حساب کاربران یاهو، ماجرای وسیعی است. این شرکت روز ۵شنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، که در جریان ماجران هک شدن یاهو در سال ۲۰۱۴، اطلاعات حساب ۵۰۰ میلیون کاربران یاهو به سرقت رفته است و اطلاعات شخصی آنها چون شماره تلفن، تاریخ تولد، آدرس ایمیل‌های آنها در اختیار هکرها قرار گرفته است. اما اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران جز اطلاعات به سرقت رفته نبوده است. شرکت یاهو در خصوص این حمله اعلام کرده است، که در تلاش هستند که مجرمان این حمله سایبری را شناسایی نمایند و همچنین مقامات یاهو معتقد هستند عاملین این حملات سایبری از حمایت‌های دولتی برخوردار هستند در حالی که اسم کشور خاصی را مطرح نکردند.

سرقت اطلاعات شخصی کاربران در دنیای مجازی محدود به سرویس یاهو نیست. در دو سال اخیر اطلاعات کاربران در سرویس‌های مختلف به سرقت رفته است و حریم خصوصی آنها به خطر افتاده است. موسسه غیر دولتی «Privacy Rights Clearinghouse»، که جز موسساتی است که به صورت تخصصی بر روی نقص‌های امنیتی در دنیای مجازی در حال تحقیق و بررسی است، می‌گوید:  هک شدن اطلاعات کاربران سرویس یاهو جز وسیع ترین و بزرگترین عملیات هکری است که تاکنون اتفاق افتاده است.

شرکت یاهو پس از باخبر شدن از این اتفاق مهم اقدامات امنیتی برای حفاظت از اطلاعات کابران خود انجام داده است. به‌سرقت رفتن اطلاعات کاربران در دنیای مجازی و همچنین اینگونه اتفاقات، اهمیت انتخاب رمز‌های عبور قوی و مناسب و غیرقابل پیش‌بینی را به کاربران یادآوری می‌شود، و همچنین عدم استفاده از پسوردهای مشترک برای حساب‌های کاربری مختلف.

شرکت یاهو پس از انتشار این خبر، از کلیه کاربران خواست که رمزعبور حساب کاربری خود را تغییر دهند و رمزعبور قوی، مناسب و غیر قابل پیش‌بینی را انتخاب نمایند و از سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای برای امنیت بیشتر حساب‌های کاربری خود استفاده نمایید.

برای تغییر پسورد خود در حساب کاربری یاهو، مراحل زیر را انجام دهید:

وارد این لینک شوید، وارد بخش Account security شوید، گزینه Change Password را انتخاب نمایید. در این مرحله پسورد جدید را وارد کنید و گزینه Continue را انتخاب نمایید. در صورتی که پسورد مناسبی را انتخاب کرده باشید، سیستم پسورد جدید شما را می‌پذیرد.

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

حال تایید هویت دو مرحله‌ای را برای حساب خود فعال نمایید، در گام نخست وارد لینک زیر شوید، گزینه  Get started را انتخاب کنید، در این مرحله شماره تلفن مورد نظر خود را وارد کنید، برایشماره‌ای که وارد کردید، کدی ارسال می‌شود، کد را در محل مورد نظر وارد نمایید و گزینه ok را انتخاب کنید. اکنون سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای برای حساب کاربری یاهو شما فعال شده است.

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

%image_alt%

پس اگر حساب کاربری یاهو دارید، حتما پسورد خود را تغییر دهید و سیستم‌ تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال نمایید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. خیلی مطلبش عالی بود فقط وقتی تعداد پسورد هامون زیاد میشه آدم یادش نمیمونه. اونو چیکار کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا