تکنولوژی و فناوری

بررسی تبلت Asus ZenPad S 8.0 Z580CA

شرکت ایسوس با یک تبلت بسیار ظریف و خوش ساخت ZenPad S 8.0 به بازار تبلت ها می آید.

مدل های مختلفی از سری Zen pad وجود دارد ولی ما در این نقد و بررسی به تبلت مدل Z580CA می پردازیم که نماینده و پرچمدار شرکت ایسوس در بازار تبلت ها است که از آن میتوان در کار های روزمره ، برای کار و هم برای بازی کردن استفاده کرد.

 محتویات و اقلام همراه تبلت
  • تبلت Asus ZenPad S 8.0 Z580CA
  • کابل میکرو  usb
  • شارژر دیواری
  • دفترچه راهنما

طراحی تبلت

تقریبا باورش سخت است که با یک تبلت 8 اینچی کار میکنیم به دلیل ظرافت در طراحی این حس به ما القا می شود که انگار با یک تبلت 7 اینچی رو به رو هستیم

به دلیل طراحی ظریف و خووش ساخت تبلت و به خاطر طراحی مبتکرانه که درصد بسیار بالای 74 را برای نسبت صفحه نمایش به کل بدنه را به وجود آورده است این حس به کابر القا میشود که یک تبلت 7 اینچی را در دست گرفته است. نکته بسیار مهم و قابل توجه در تبلت طراحی خاص بدنه است که پیچیدگی و ظرافت را در هم آمیخته و شاسی تبلت را با استفاده از فلز شیار دار طراحی کرده اند و پشت تبلت نیز با استفاده از چرم خوش دست و نرم طراحی شده است.اگر چه هنور هم در دست گرفتن یک تبلت با این ابعاد ( 8 اینچی ) با یک دست سخت است ولی حس سبک بودن در این تبلت با داشتن وزن تنها 298 گرم به خوبی حس می شود و داشتن تنها 6.6 میلیمتر ضخامت یکی دیگر از فاکتور های بسیار مهم در طراحی این تبلت است.

متاسفانه دکمه های پاور و تنظیم صدا از عمق کافی برخوردار نیستند و بازخوردی به کاربر در هنگام فشار دادن آن ها نمیدهند در نتیجه شما تقریبا هیچ وقت نخواهید فهمید که آیا واقعا این دکمه ها را فشار داده اید یا نه ! که نکته واقعا جالبی است. اگر جه هم اکنون تعداد دیوایس هایی که از usb نوع C بهره می برند بسیار کم است ولی استفاده از آن در تبلت یک قدم بسیار مهم و رو به جلو مخصوصا در بازی ها محسوب می شود . در آخر ایسوس این تبلت را به بلندگو های دوگانه با صدای استریو  Sonic Master  و با کیفیت DTS HD  در جلوی تبلت مجهز کرده است.

ZenPad

صفحه نمایش

ما از نمایشگر 2k تبلت بسیار راضی هستیم ولی نه از دیگر ویژگی ها آن

با توجه به این که Zen pad یک تبلت بالا رده است به یک صفحه نمایش 8 اینچی به رزولوشن 1536*2048 (QXGA) مجهز شده است. این صفحه نمایش از نوع IPS است که بر روی آن از Gorilla Glass 3 استفاده شده است تا وظیفه حفاظت از آن را بر عهده داشته باشد. جزئیات تصویر در این صفحه نمایش با توجه به کیفیت بالای ساخت بسیار به واقعیت نزدیک بوده و رزولوشن بسیار بالای آن تراکم پیکسلی بسیار بالای 320 PPI را برای آن به ارمغان آورده است و وضوح تصویر بسیار خوبی را دارا می باشد.

حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 387 نیت است که در هنگام روز و کار با تبلت زیر نور مستقیم خورشید با آن دچار مشکل خواهید شد ثانیا صفحه نمایش این تبلت با توجه به دمای رنگ  k7300 رنگ ها را اندکی سرد نمایش میدهد. ولی کماکان این صفحه نمایش عملکرد بسیار خوبی در موقعیت های گوناگون دارد.

مشخصات فنی Asus ZenPad S

این تبلت در بخش سخت افزار نیز شگفتی های برای ما دارد

در این تبلت از یک چیپ ست اینتل با پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 2.3 گیگا هرتز استفاده شده است و مقدار رم در نظر گرفته شده برای این تبلت به طرز غیر قابل باوری 4 گیگابایت است و در سه نسخه با ظرفیت حافظه داخلی 16، 32 و 64 گیگابایت عرضه می شود و به نسخه 5 سیستم عامل اندروید نیز مجهز شده است.

 

 

WITH Tru2Life

WITHOUT

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا