تکنولوژی و فناوریموبایل

بررسی مشخصات گوشی HTC One A9

سال 2015 برای کمپانی اچ تی سی سال بسیار بدی بوده. این شرکت نتوانسته محصول خوب و ایده آلی در حد سامسونگ, ال جی و اپل ارائه دهد. گوشی htc one m9 که مدل تغییر یافته htc m8 بود. نتواسته رضایت کاربران را جلب کند. و به عنوان یک پرچمدار در دنیای موبایل خود را نشان دهد. هر چند چر وانگ، مدیر عامل این کمپانی تایوانی، وان A9 را جایگزینی مناسب برای آیفون می‌داند و معتقد است این گوشی ترکیبی از زیبایی، عملکرد مناسب و سادگی است!  پرچمدار جدید اچ تی سی به جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 6 مارشملو مجهز است. این شرکت با بهرگیری از اندروید 6 توانسته رابط کاربری خود را بسیار سبک کند که یک امتیاز برای آن به شما می آید. این مدل از  اچ تی سی برای بازی های سنگین اصلا مناسب نیست. باطری این گوشی تا 8 ساعت کار با اینترنت را جواب می دهد.

HTC One A9 iPhone 6s
Size 145.8 x 70.8 x 7.3 mm 138.3 x 67.1 x 7.1 mm
وزن 143 g 143 g
صفحه نمایش
5.0 inches AMOLED 4.7 inches LED-backlit IPS LCD
رزولوشن 1080 x 1920 pixels (~441 ppi pixel density) 750 x 1334 pixels (~326 ppi pixel density)
سیستم عامل Android 6 Marshmallow iOS 9
حافظه ذخیره سازی 16/32GB 16/64/128GB
حافظه خارجی Yes (up to 200GB) No
NFC Yes Yes (Onlyfor  Apple Pay)
پردازنده Qualcomm MSM8952 Snapdragon 617 Apple A9  Dual-core 1.84 GHz Twister
حافظه رم 2/3GB 2GB
اتصالات Wi-Fi, 4G, LTE, HSPA+ Wi-Fi, 4G LTE, HSPA+
دوربین Front 4MP, Rear 13MP Front 5MP, Rear 12MP
ویدیو 1080P @30fps 2160p 4K UHD
بلوتوث Yes, version 4.1 Yes, version 4.2
اسکنر اثر انگشت Yes Yes
باتری 2150mAh 1715mAh
درگاه شارژ Micro USB Micro USB
شارژ سریع Yes(Quick Charge 2.0, 3.0) No
رنگ Carbon Gray, Opal Silver, Topaz Gold, Deep Garnet Space Gray, Silver, Gold, Rose Gold

مدل جدید htc شباهت زیادی به آیفون ۶ دارد. این شباهت را در دوربین عقب و بدنه بیشتر می توان حس کرد. بدنه‌ی این گوشی از بدنه‌ی تماما آلومینومیِ برس خورده ساخته شده است و لبه‌های آن نیز منحنی هستند تا به‌خوبی در دست جای بگیرد.

دوربین آیفون 6 در بالاترین قسمت گوشی و سمت چپ قرار دارد. اما گوشی htc A9 با شباهت زیاد و البته کمی تفاوت دربالاترین قسمت و وسط قرار گرفته است.

اچ‌تی‌سی د ر جدیدترین گوشی خود سنت شکنی کرده و برخلاف همیشه که از پنل‌های ‌‌IPS  بهره می‌برد این بار رو به استفاده از پنل امولد ساخت سامسونگ آورده است. این صفحه نمایش ابعاد ۵ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی داشته و با پوشش گوریلا گلس ۴ محافظت می‌شود.

اسپیکر و کیفیت صدا:

یکی از عمده ترین تغییرات اچ تی سی نسبت به مدل های قبلی کم شدن صدای گوشی است. این بار اچ تی از اسپیکر کوچک در فریم زیر گوشی استفاده کرده است. که نسبت به مدل های قبلی صدای آن بسیار کم شده است.

دوربین

اچ‌تی‌سی وان ای ۹ را به دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در پشت و جلوی آن مجهز کرده است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است تا هم در تصاویر شاهد لرزش کمتر باشیم و هم در شرایط نوری نامناسب و کم نیز بتوانیم تصاویر بهتری به ثبت برسانیم.

وان A9 اچ تی سی

به علاوه در رابط کاربری دوربین وان ای ۹ علاوه بر رابط کاربری همیشگی شاهد حضور بخش پرو نیز هستیم که به شما اجازه‌ی تنظیم ایزو و سرعت شاتر را نیز می‌دهد. از طرفی  برای کاربران حرفه‌ای، وان ای ۹ امکان عکاسی در فرمت RAW را نیز دارد.

همان طور که از یک صفحه نمایش امولد می‌وان انتظار داشت رنگ‌ها در وان ای ۹ نیز بصورت اشباع نمایش داده شده و رنگ مشکی نیز در آن عالی دارد. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش ۵ اینچی نیز کاملا کافی بوده و متون و تصاویر در آن با وضوح و کیفیت بالا به نمایش در می‌آیند و زوایای دید آن نیز بسیار خوب است.

وان A9 اچ تی سی اما از لحاظ روشنایی صفحه نمایش شاهد ایراداتی در وان ای ۹ هستیم. صفحه نمایش ۵ اینچی این گوشی به اندازه‌ی کافی روشنایی نداشته و دیدن آن در محیط‌های رو باز و به خصوص در زیر نور مستقیم آفتاب دشوار است. از طرفی کمینه روشنایی صفحه نمایش نیز مطلوب نیست و در استفاده‌ی طولانی مدت در محیط‌های تاریک می‌تواند چشمان شما را آزار دهد.

با این حال صفحه نمایش به کار گرفته شده در وان ای ۹ اچ‌تی‌سی، بسیار زیبا است و تماشای تصاویر و ویدیوها در آن لذت بخش است.به علاوه اگر به رنگ‌های اشباع علاقه نداشته باشید از طریق منوی تنظیمات آن را به حالت استاندارد ببرید تا رنگ‌ها با دقت بیشتری به نمایش درآیند. این نکات همگی باعث می‌شوند تا صفحه نمایش به عنوان یکی از نکات مثبت وان ای ۹ به شمار برود.

ضبط فیلم :

دوربین اچ تی سی وان A9 قادر به ضبط ویدیو 1080P با نرخ فریم ۳۰ فریم در هر ثانیه است.

استفاده از صفحه نمایش زیبای امولد با رزولوشن بالای فول اچ‌دی، بدنه‌ی فلزی، رابط کاربری دوست داشتنی سنس مبتنی بر اندروید ۶ و حسگر اثر انگشت سریع از مزایای این گوشی به شمار می‌روند، اما در مقابل حاشیه‌های زیاد بالا و پایین صفحه نمایش، دوربین متوسط، باتری با شارژدهی کم را نیز می‌توان از  نقاط ضعف آن دانست.

به نظر شما اچ تی سی با ارائه این گوشی می تواند جایگاه از دست رفته خود را بیابد؟

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا