تکنولوژی و فناوری

بهترین‌های تکنولوژی و فناوری هفته

یک کنسول بازی منحصر به فرد

هفته گذشته یک کنسول بازی مخصوص دستگاه‌های اندروید به بازار معرفی شد که با داشتن یک اهرم لمس کردنی، توجه کاربران را به خود جلب کرد.

پیش از این هم کنسول‌های بازی تحت اندروید مختلفی به بازار آمده که ورود یک دستگاه جدید امر چندان عجیبی نیست.

اگر یادتان باشد در سال ۲۰۱۲ کنسول بازی ouya از سوی Kickstarter معرفی شد.

متاسفانه این بازی در سطحی که انتظار می‌رفت، نبود اما انتظار می‌رود طراحان تازه‌ترین کنسول بازی این شرکت از اشتباهات ouya درس گرفته و محصول جدید آن ZPRO را بدون آن اشکالات بسازند.

در واقع کنسول ZPRO Box یک کنسول بازی تحت آندروید است، اما آنچه این ابزار را منحصر به فرد می‌کند؛ داشتن یک اهرم لمس‌کردنی است که به آن ZPRO Pad می‌گویند که شامل همه امکانات Ztouch می‌شود.

ساعت هوشمندی برای مچ دست

هرچند استفاده از ساعت‌های هوشمند مثل دیگر ابزارهای هوشمند چون تلفن‌های هوشمند چندان عمومی نشده اما به نظر می‌رسد با امکاناتی که هر روز برای آنها طراحی می‌شود به زودی جای خود را در دل کاربران بسیاری باز کنند.

اما به تازگی سامسونگ با همکاری شرکت Neptune ساعت‌های هوشمندی طراحی کرده‌اند که مشکلات ساعت‌هایی اینچنین از جمله صفحه نمایش کوچک را نداشته باشد.

این ساعت‌ها در واقع چیزی بین ساعت هوشمند و تلفن هوشمند هستند. چگونه؟

سیستم عامل این ابزارها براساس سیستم عامل تلفن‌های هوشمند طراحی شده و صفحه نمایش آنها نیز نسبت به قبلی‌ها بزرگتر است.

این ساعت‌های هوشمند از سیم کارت نیز پشتیبانی می کنند و قابلیت اتصال خودکار به اینترنت و برقراری تماس تلفنی هم دارند و حتی دارای یک دوربین اصلی در قسمت عقب و یک دوربین جلویی هستند.

Neptune Duo عنوانی است که برای اسمارت واچ و کیت ترکیبی ریموت کمپانی یاد شده انتخاب گردیده. ساعت این مجموعه ترکیبی از Gear S و Pine یعنی مدل‌های قبلی آن بوده اما کاملا مستقل عمل می کند و در واقع نوع هوشمندتری از هر دوی آنهاست.

ریموت دستگاه نیز نمایشگری است که برای عملکرد باید به دستگاه پوشیدنی متصل شود و علاوه بر ساده تر نمودن فرایند کار با اینترفیس ساعت، امکانات و دوربین ها را ساده تر می کند.

دیزر، امکانی برای شنیدن موسیقی

این روزها بهترین راه گوش کردن به موسیقی شاید استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی باشد که شما را به شبکه‌ای از آثار موسیقی مرتبط می‌کند.

با این کار، هرچند شما مبالغی را پرداخت می‌کنید، اما بسیار کمتر از آن است که بخواهید موسیقی‌های مورد علاقه خود را به صورت سی‌دی خریداری کنید.

حالا با محصول تازه Rocki که در واقع کار مشترکی است با کمپانی Deezer می‌توانید به طریقی دیگر موسیقی‌های مورد علاقه خود را از طریق بلندگوهای هوشمند بشنوید.

به کسانی که Rocki را نمی‌شناسند هم باید گفت که این ابزار در واقع یک رابط سیستم وای فای بسیار کوچک است که به بلندگوی دستگاه یا یک آمپلی‌فایر نصب می‌شود و امکان پخش موسیقی را می‌دهد.

امکانی تازه برای کاربران آی‌پد

مایکروسافت به‌روز رسانی تازه‌ای از مجموعه اپلیکیشن‌های آفیس خود برای سیستم عامل موبایلی اپل، iOS، ارائه داده است که ویژگی برجسته آن، پشتیبانی از فضای ذخیره سازی ابری اپل یعنی آی‌کلاود و سازگاری با آن است.

به این ترتیب اپلیکیشن‌های آفیس روی آی‌فون و آی‌پد این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا اسناد آفیسی خود را روی آی‌کلاود باز کرده و تغییرات لازم ویرایشی را در آن‌ها ایجاد کنند و سپس آن را دوباره در همین فضا ذخیره کنند.

نکته مثبت این است که برای استفاده از قابلیت‌های به‌روز رسانی جدید، داشتن اشتراک آفیس ٣٦٥ ضرورتی ندارد و کاربران در ضمن این‌که همچون سابق به فضای ذخیره سازی ابری وان‌درایو مایکروسافت دسترسی دارند می‌توانند از آی‌کلاود هم برای ذخیره سازی و ویرایش فایل‌های آفیسی خود مطابق قوانین اپل بهره ببرند.

هدفون‌های واقعیت مجازی برای کودکان

تقریبا یک هفته‌ای می‌شود که گوگل و Mattel در یک همکاری، ابزاری برای کودکان طراحی کرده‌اند که با آن می‌توانند از هدفون‌های واقعیت مجازی بیشتر استفاده کنند.

این ابزار با نام view master به بازار معرفی شده است.

این ابزار هنوز به بازار نیامده و اطلاعات زیادی از آن در دست نیست؛ اما با توجه به اینکه هدفون‌های واقعیت مجازی طرفداران بسیاری دارند پیش‌بینی می‌شود این ابزار هم علاقمندان بسیاری داشته باشد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا