تحقیق و مقاله

تاثیر لباس بر شکل گیری شخصیت کودک

تن آدمی شریف است به جان آدمیت…. نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

شما چقدر به پیام این شعر اعتقاد دارین؟؟

آیا لباس نشانه شخصیت آدمیست؟؟ لباس در شکل گیری شخصیت ما چه نقشی دارد؟؟

از جنبه روانشناسی لباس چه نقش بر شکل گیری شخصیت و رفتار کودک دارد؟؟

در دنیای مدگرا و ظاهر پسند امروز نمی توان نقش لباس در قضاوت ما و برداشت ما از دیگر را نادیده گرفت. وقتی کسی را در خیابان می بینید تاثیر لباس در شکل گیری تفکر و برداشت ما از شخص مورد نظر بسیار موثر است. خصوصا در زمینه مسائل عاطفی و نگاه به جنس مخالف…

خانم ها در دنیای امروز این قضیه را خوب می دانند. که رنگ, زیبایی, مدل, نوع لباس پوشیدن در برانگیختن جنس مخالف نقش تعیین کننده ای دارد. به راستی بیشتر افراد ابتدا جذب ظاهر طرف مقابل می شوند. یعنی اگر ظاهر طرف مقابل برایشان جذاب نباشد شکل گیری مرحله بعد که همان مرحله برقراری رابطه است ناممکن می شود. لباس هم زیبایی انسان را نمایان تر می کند…

خوب در این مقاله می خواهیم به نقش لباس در شکل گیری شخصیت کودک بپردازیم. پس با ای اس دانلود همراه باشید.

کودک یا نوازد موجودی اجتماعی است. که شدید به توجه و محبت احتیاج دارد. اگر لباس های کودک زیبا و جذاب باشند زیبایی کودک را چندین برابر می کنند. کودک در نظر شما زیباتر جلوه می دهد. در نتیجه باعث برانگیختن توجه و محبت افراد خانواده و دیگران به کودک می شود. این پیوند عاطفی با لبخند و محبت همراه می شود. کودک هم لبخند شما را با لبخند و هیجان پاسخ می دهد. در نتیجه کودک شما در طی دروان شکل گیری و رشد خود شخصیتی شاد و با نشاط, اجتماعی پیدا می کند.

شاید شما که در خانه کودک چندماهه یا یک ساله دارید. این مسئله را تجربه کرده باشید. اگر لباس کودک زیبا و خوش رنگ نباشد. آن کودک برای شما جذابیت چندانی نداشته باشد. و لبخند یا محبتی از جانب شما به او نرسد. به محض اینکه کودک لباس خود را عوض کند و لباس نو یا زیبا بپوشد واکنش دیگران برانگیخته می شود. وقتی از بیرون وارد خانه می شوید اگر فرزند خود را با لباس جدید و زیبا ببینید احساس محبت و شادابی بیشتری برای او داشته باشید.

همیشه برای کودک خود لباس های زیبا و خوش رنگ انتخاب کنید. که در نظر شما هم زیبا باشند. اگر از رنگ لباس نوزاد یا کودک در نظرتان جالب و زیبا نبود حتما آن را عوض کنید. زیرا در رفتار و محبت شما نسبت به فرزند تاثیرگذار است.

تغییر مداوم لباس های کودک, استفاده از لباس های زیبا, خوش رنگ, علاوه بر جذب نظر دیگران باعث شادابی کودک می شود.  زیرا کودک دائما این تغییرات را در ظاهر خود مشاهده می کند. و نسبت به آن احساس خوشایندی پیدا می کند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا