تکنولوژی و فناوریکامپیوتر و اینترنت

تامین امنیت سیستم با با Windows Hello ویندوز ۱۰

ویندوز 10 قابلیت های پیشرفته ای دارد. پروژه ای که مایکروسافت آخرین ورژن سیستم عامل خود اعلام کرد.

یکی از موارد مهم امنیتی که ویندوز ۱۰ از آن حمایت می‌کند، پشتیبانی از انواع مختلف ورودی‌های بایومتریک است. این موارد شامل: اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره و اثر انگشت می‌شود. مایکروسافت “Windows Hello” را به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی ویندوز ۱۰ معرفی کرده است.

شما مانند سابق و با روش‌های قدیمی می‌توانید برای ورود به ویندوز از رمز عبور یا پین استفاده کنید، اما مایکروسافت با گسترش موارد امنیتی از “Windows Hello” در ویندوز ۱۰ استفاده کرده است. با استفاده از “Windows Hello” امنیت شما بالا می‌رود. در واقع این راهکار جدید مایکروسافت برای بالا بردن امنیت بر مبنای ایمن‌سازی بایومتریک است، و به شما از طریق اسکن اثر انگشت، عنبیه چشم و تشخیص چهره اجازه ورود به ویندوز را می‌دهد. این روش بسیار امن‌تر و آسان‌تر از استفاده و وارد کردن رمز‌عبور و یا پین است.

این روش بسیار امن است و دیگر نباید نگران فراموش کردن پین و یا رمز عبور خود باشید و همچنین مطمئن خواهید بود که افراد غریبه امکان وارد شدن به سیستم شما و دسترسی به اطلاعات و فایل‌های شما را نخواهند داشت.

همان‌طور که مزایای “Windows Hello” را در بالا بیان کردیم، نباید از نقاط ضعف آن هم غافل بشیم و به آن‌ها نپردازیم.

برای اسکن چهره حتما باید دوربین لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما، دوربین مناسب با فناوری “RealSense” باشد. برای مجوز ورود با اثر انگشت نیز باید دستگاه شما حس‌گر اثر انگشت داشته باشد که در حال حاضر دستگاه‌های زیادی فاقد این حس‌گر هستند.

اگر از کاربران ویندوز ۱۰ هستید و از “Windows Hello” استفاده می‌کنید، تجربیات خود را با تواناتک به اشتراک بگذارید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا