آموزش کامپیوترویندوز

تنظیمات ویندوز 10- مدیریت حساب ها

ویندوز 10 جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب شرکت مایکروسافت است. که اکنون بیشتر برای گوشی های موبایل طراحی شده است.
در تنظیمات ویندوز ١٠، برنامه‌ خاص مدیریت حساب‌های کاربری باز طراحی شده است که حساب‌های کاری، کاربری شخصی و حساب‌های کاربری کودکان و موارد مشابه را از طریق آن می‌توان مدیریت کرد.

در قسمت تنظیمات ویندوز ٨، برگه‌ای خاص مدیریت حساب‌های کاربر طراحی و تعبیه شده است که مدیریت حساب‌های کاربری پراکنده کاربر را آسان‌تر می‌کند. اکنون در ویندوز ١٠ این قسمت به‌روز رسانی شده و ضمن آسان‌تر کردن کار با آن، چند قابلیت کاربردی دیگر هم به آن افزوده شده است.

در ویندوز ٨، برای رسیدن به صفحه مدیریت حساب‌ها کاربر باید نوار گردنبند Charms bar را باز کرده و سپس روی گزینه تنظیمات کلیک زده و سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه تنظیمات پی‌سی PC را کلیک کند و در نهایت صفحه حساب‌ها Accounts را باز کند. در این صفحه سه بخش اصلی تعبیه شده است: حساب‌های کاربر، گزینه‌های ورود و سایر حساب‌ها.

در منوی جدید تنظیمات در ویندوز ١٠، صفحه مدیریت حساب‌ها به جای سه گزینه، پنج گزینه در اختیار کاربر می‌گذارد که شامل حساب‌های کاربر، گزینه‌های ورود، مکان‌های کاری کاربر، هماهنگ سازی تنظیمات و سایر حساب‌های کاربری است.

در مورد سه قابلیت مشابه موجود در ویندوز ١٠ با نسخه قبلی ویندوز، جدای از نحوه نمایش گزینه‌ها (توگل به جای نمایش کشویی) گزینه‌ها و کارکردهایشان مشابه است. در ادامه به صورت مختصر و کاربردی به شیوه کار با این قابلیت‌ها در ویندوز ١٠ می‌پردازیم.

اکانت‌های کاربری

این گزینه برای مدیریت حساب اصلی ورود به سیستم است که به شبکه ابری مایکروسافت متصل است. اینجا شما می‌توانید عکس روی اکانت را تغییر دهید و حساب‌های کاربری وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنید. اما برای تنظیمات پیشرفته کاربر باید لینک آن‌لاین «تنظیمات بیشتر حساب کاربری» را دنبال کند تا اطلاعات شخصی خود را مدیریت کند و سایر کارهای مرتبط با حساب را انجام دهد.

گزینه‌های ورود

این قابلیت به شما امکان می‌دهد نحوه ورود و دسترسی خود به کامپیوتر را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود یکی از موارد پین، رمز عبور یا یک رمز عبور تصویری است. شما همچنین می‌توانید سیاست ورود خود را تعیین کنید. مثلا این‌که بخواهید پس از رفتن سیستم به حالت خواب، برای فعال شدن دوباره وارد کردن رمز عبور اجباری  شود.

سایر حساب‌های کاربری

در این فضا شما می‌توانید سایر حساب‌های کاربری مورد نظر خود را اضافه کنید. این حساب‌ها می‌توانند برای مثال حساب‌های شبکه مایکروسافت یا حساب‌های محلی را شامل شوند که برای درست کردن و استفاده از آن‌ها داشتن و ارائه ایمیل ضروری نیست. حساب کاربری کودکان خود را هم می‌توانید اینجا اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید از قابلیت ایمنی خانواده‌گی مایکروسافت برای تنظیم و محدود کردن دسترسی کودک و تعیین زمان برای استفاده بهره ببرید. برای ویرایش یک حساب کاربری در حساب مدیریت یا در حساب کودک، به ساده‌گی باید روی حساب کاربری کلیک کنید و سپس روی گزینه ویرایش کلیک کنید و در نهایت، گزینه ویرایش را کلیک کنید و نوع حساب مورد نظرتان را از منوی کشویی انتخاب کنید.

اینجا می‌توانید یکی حساب کاربری را برای دسترسی اختصاصی راه اندازی کنید. در اینجا، حساب کاربری تنها قادر به دسترسی به یک برنامه فروشگاه ویندوز اپ خواهد بود. این چیزی است که شما ممکن است بخواهید اگر می‌خواهید از پی‌سی  همچون کیوسک اینترنت استفاده کنید. (به این ترتیب حساب برای مثال تنها به مرورگر اینترنت اکسپلورر دسترسی خواهد داشت.)

برای درست کردن چنین حسابی، روی گزینه راه‌اندازی یک حساب برای استفاده اختصاصی کلیک کنید و سپس گزینه انتخاب یک حساب را کلیک کنید. نوع حسابی را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس روی گزینه انتخاب یک اپلیکیشن کلیک کنید و اپلیکیشنی را که می‌خواهید دسترسی اختصاصی به آن را از طریق این حساب ممکن سازید انتخاب کنید و برای کامل شدن تغییرات سیستم خود ری‌استارت کنید.

گزینه محل کار

این قابلیت به شما امکان می‌دهد به شبکه مایکروسافت شرکت خود دسترسی داشته باشید و به این ترتیب به منابع شرکت همچون ایمیل یا اپلیکیشن‌ها از طریق این حساب دسترسی مستقیم داشته باشید.

تنظیمات همگام سازی

با این قابلیت امکان مدیریت تنظیمات همگام سازی کامپیوتر که خاص ویندوز ١٠ است برای کاربر فراهم می‌شود. این قابلیت از این رو که به کاربر امکان می‌دهد سطح و نوع اطلاعاتی را که می‌خواهد روی سیستم‌های مختلفش با هم سینک کند، به او می‌دهد برنامه بسیار خوبی است. در نتیجه مثلا اطلاعات موجود در پی‌سی شخصی کاربر با پی‌سی محل کارش سینک نمی‌شود. همچنین کاربر می‌تواند قابلیت همگام سازی را به طور کلی فعال یا غیرفعال کند.

منبع: سی‌نت

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا