تکنولوژی و فناوری

تکنولوژی جدید پرداخت پول با اثر دست و انگشتان

کارت های بانکی که تاریخچه چندانی ندارد به نظر می رسد که در آینده از بین خواهند رفت و به گذشته سپرده می شوند. گروهی از دانشجویان دانشگاه لوند سوئد بر روی یک سیستم پرداخت پول با اثر دست و انگشتان کار می کنند.

با وارد کردن چهار رقم آخر شماره تلفن همراه و قراردادن دست بر روی دستگاه، عملیات انتقال پول صورت می گیرد. ایده اصلی این سیستم پردازش پول که کیکستر نام گرفته مربوط به فردریک لیفلاند دانشجوی رشته مهندسی می شود.

او می گوید: «زمانی که در صف پرداخت پول در یک مغازه بودم این ایده به ذهنم خطور کرد. متوجه شدم بخش وقتگیر خرید ما مربوط به پرداخت پول اجناس است. باید راه سریعتری برای پرداخت پول وجود داشته باشد از اینجا بود که پروژه کیکستر آغاز شد.»

یک اسکنر ماورای قرمز برای شناسایی فرد پرداخت کننده ساختار رگهای دست او را آنالیز می کند زیرا ساختار رگها در هر انسانی منحصر به فرد است. این تکنولوژی کاملا جدید نیست پیش از این در ژاپن از این نوع سیستم برای دسترسی به پرونده پزشکی افراد استفاده می شد. کیکستر مدعی است که این سیستم برای اولین بار برای عملیات پرداخت پول مورد استفاده قرار می گیرد.

«واقعا این موضوع که احتیاج نیست همراه خود همواره پول داشته باشید بسیار راحت است. در محوطه دانشگاه دستگاههای خودپرداز بسیار کم است بنابراین پرداختن پول با دستان بسیار عالی و سریع است.»

به اعتقاد طراح این سیستم، ایمنی این سامانه پرداخت پول بالاست اما در بلند مدت مشخص می شود که آیا این تکنولوژی کارآیی دارد و آیا استفاده از آن آسان است یا خیر.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا