جاذبه های گردشگری

7 دلیل برای سفر به آنتالیا

خود را تصور کنید که در یک خیابان از یک شهر باستانی قدم می زنید یا در ساحلی با جمعیت کم آبهای فیروزه ای را تماشا می کنید. وقت آن است که به تخیل خود بال ببخشید و به آنتالیا شهر زیبای تفریحی در ترکیه پرواز کنید. جایی که ویرانه های جذاب رومی و استراحتگاه هایی لوکس که با زندگی شبانه مهیجی درمی آمیزد. آنتالیا از شهرهای مهم  و توریستی کشور ترکیه است که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود. در این پست ما 7 دلیل را برای شما ارائه می دهیم که به شما بگوییم جاذبه های گردشگری آنتالیا حداقل ارزش یکبار دیدن را دارد.

1. می توانید به گذشته سفر کنید

آنتالیا پر از مکان های باستانی ، پناهگاهی برای کسانی است که دوست دارند در تاریخ جستجو کنند. Aspendos یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری آنتالیا و بهترین تئاترهای محافظت شده در جهان است که ظرفیت نشستن 15000 تماشاگر را دارد. در طول تابستان ، این تئاتر با اجراهای اپرا زنده می شود. Perge ، یک بندر تجاری مهم در سال 1300 قبل از میلاد ، یکی دیگر از مکان های عالی برای دیدن ویرانه های باستانی است که توسط اسکندر بزرگ فتح شد و به عنوان پایگاه فتوحات آینده وی مورد استفاده قرار گرفت. Phaselis ، Termessos ، Olympos ، Myr اینها برخی از مکان های  جالبی هستند که شما را به گذشته می برند.

2. بهترین مکان برای پیاده روی در ترکیه Lycian Way



اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید ، باید از یک مسیر مشخص در اطراف ساحل Lycia در جنوب ترکیه تا Fethiye  بروید. Lycian Way منحصر به فرد و نفس گیر است و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آنتالیا و مسیرهای پیاده روی های طولانی در جهان شناخته شده است. با امتداد بیش از 540 کیلومتر  با عبور از میان چندین ویرانه قدیمی ، روستاها ، کوهها و مناظر خیره کننده از مدیترانه  به سمت مسیر Lycian بروید.

3. در شهر قدیمی قدم بزنید

 در شهر قدیمی Kaleici ، مرکز تاریخی آنتالیا و در خیابان های باریک و سنگفرش قدم بزنید ، خانه های سنگی و ساخته شده در دوران عثمانی را تحسین کنید که البته بیشتر آنها به هتل تبدیل شده اند.

 

با نزدیک شدن به روز در کنار بندرگاه باستانی بنشینید ، در حالی که زیبا ترین غروب خورشید را تحسین می کنید. این بندرگاه دارای قایق های بادبانی است و دارای تعداد زیادی رستوران است که بهترین غذاهای مدیترانه ایی را ارائه می دهند.

4. گزینه های بی پایان برای یک ناهار خوب

یکی از کارهای لذت بخش  در آنتالیا لذت بردن از یک یا دو وعده غذایی در بندر یا ساحل یا کوه است. از یک رستوران  پنج ستاره گرفته تا یک غذای خانگی یا یک کافه جالب در نزدیکی یک آبشارهمه اینها مکان هایی عالی برای لذت بردن از یک غذای خوب در شهر آنتالیا هستند.

5. زندگی لوکس و با آرامش در آنتالیا

 



آنتالیا یکی از بهترین مکانهای ترکیه برای تجربه زندگی لوکس است. سواحل خیره کننده و مملو از استراحتگاه ها و هتل های لوکس. چه شما به یک استراحتگاه گسترده در مجاورت یک ساحل علاقه مند باشید ، یا یک مخفیگاه دنج در محله ایی  قدیمی، می توانید بهترین تعطیلات را در کنار جاذبه های گردشگری آنتالیا داشته باشید.

6. زندگی شبانه در آنتالیا



 با غروب خورشید، این شهر تابستانی جلوه دیگری پیدا می کند. این شهر مملو از دیسکو های بزرگ، همچنین میخانه ها و بارهای کوچک و دنج است که پاسخگوی نیازهای مختلف مسافران است. برای دیدن پارتی های شبانه  به آنتالیا سفر کنید.

7. با ولع خرید کنید

 کالئیچی بهترین مکان برای خرید کالاهای محلی و سوغاتی از آنتالیا است. لباس ، جواهرات ، اشیا عتیقه و فرش – همه چیز در بازار موجود است. بزرگترین بازار خیابانی آنتالیا ، بازار خیابان لارا یکی دیگر از مکانهای عالی برای خرید و استفاده از مهارتهای چانه زنی شماست.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا