تکنولوژی و فناوری

حذف ۲۵۶ اپلیکیشن از اپل‌استور به دلیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران

شرکت امنیتی”SourceDNA”، خبر از حذف ۲۵۶ اپلیکیشن در اپل‌استور به دلیل نقض قوانین امنیتی اپل داده است. این شرکت اعلام کرده است که بیش‌تر توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌ها چینی بودند.

اپل ۲۵۶ اپلیکیشن موجود در اپل‌استور را که هر کدام بیش از یک میلیون دانلود داشتند حذف کرد. اپل علت این اقدام خود را این‌گونه توضیح داد که این اپلیکیشن‌ها از یک کیت توسعه نرم‌افزار شخص ثالث به نام “SDK” که توسط “Youmi” توسعه‌یافته است استفاده می‌کردند. این کیت با استفاده از “API”های خصوصی خود، به جمع‌آوری اطلاعات کاربران از جمله آدرس ایمیل آن‌ها و اطلاعات دستگاه آن‌ها می‌پردازد و بعد برای سرورهای این شرکت ارسال می‌کند.

اپل این اقدام را نقص حریم‌ خصوصی کاربران و از بین بردن امنیت آن‌ها قلمداد کرده و در پی آن کلیه اپلیکیشن‌هایی را که از این کیت استفاده می‌کنند از اپل‌استور حذف کرده است و اپلیکیشن‌های جدیدی هم که می‌خواهند وارد اپل استور شوند اگر از این کیت استفاده کنند، اپل آن‌ها را نمی‌پذیرد.

اپل در ادامه اعلام کرد که در حال مذاکره با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی است که به‌دلیل استفاده از این کیت از اپل‌استور حذف شده‌اند. به گفته اپل اگر این اپلیکیشن‌ها خود را مطابق با قوانین اپل به‌روزرسانی کنند، به اپل‌استور باز خواهند گشت.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا