تکنولوژی و فناوری

گوگل از دوربین امنیتی جدید خود پرده‌برداری کرد

تا چند سال پیش حتی مسئولین گوگل هم فکر نمی کردند. روزی وارد بازار وسایل الکترونیکی بشوند. امروزه می بینیم که گوگل در تمامی زمینه از موبایل گرفته تا دوربین امنیتی سرمایه گذاری و تولید می کند. گوگل با توان تبلیغاتی بالایی که دارد می تواند در هر زمینه ای موفق به کسب درآمد شود.

 دوربین “Nest Cam” محصول جدید کمپانی “Dropcam” است که سال گذشته توسط گوگل خریداری شد و در دسته‌بندی محصولات هوشمند خانگی قرار گرفت. “Dropcam” در دوربین نست (Nest) شکل قابل توجهی از راهکارها، تکنولوژی‌ها و شیوه‌های طراحی را به خدمت گرفته تا محصول متفاوتی را به بازار عرضه کند.

این دوربین با “1080p HD” استریم ویدئویی و دارای هشت “LED” مادون قرمز است که قدرت تشخیص و عملکرد بالادر شب و تاریکی را دارد و طوری طراحی شده است که به‌راحتی روی سطوح مختلف سوار می‌شود. با نصب اپلیکیشن مربوط به این دوربین قادر خواهید بود درهرکجا که باشید خانه خود را تحت نظر بگیرید. نست (Nest) برای سیستم‌های اندرویدی و  “iOS”  اپلیکیشن معرفی کرده است که از طریق گوگل پلی یا اپل استور قابل دسترسی است و همچنین از سرویس ضبط ویدئوی مبتنی بر کلاد بهره می‌برد. این برنامه دارای دکمه‌ای به نام “Works With Nest” است که برای سه هدف مختلف برنامه‌ریزی شده است که کارکردی مانند یک قفل هوشمند یا لامپ‌های چشمک‌زن داشته و توسط صاحب تلفن کنترل و تنظیم می‌شود. به‌عنوان مثال با استفاده از سیستم بی‌سیم می‌توانید سیستم گرمایشی یا کولر را تنظیم، خاموش و روشن کنید. با بزرگ‌نمایی دوربین و نگاه داشتن دکمه از گوشی خود به عنوان یک دستگاه مخابره ترانزیستوری برای ارسال دستور استفاده می‌کنید .

همچنین شما می‌توانید به فیلم‌هایی که قبلاً ضبط شده‌اند مراجعه کنید و آن‌ها را مرور کنید. با کمک سرویس “Nest Aware”، می‌توانید تا ۳۰ روز ویدئوهای گرفته شده را به صورت آنلاین نگهداری کنید. این دوربین به قیمت ۱۹۹ دلار امریکا عرضه می‌شود. علاقه‌مندان از هم اکنون می‌توانند برای سفارش اقدام کنند و هزینه حق اشتراک استفاده از خدمات کلاد برای “Nest Aware” ماهانه ۱۰ دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. “Nest Cam”  با دیگر محصولات “Dropcam”  همانند ترموستات و هشداردهنده دود، سازگاری دارد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا