آموزش کامپیوترویندوز

راهنمای کامل میان‌برهای ویندوز۷ (Windows7)

صفحه کلید چیست و چگونه به‌کار گرفته می‌شود؟

WINDOWS7شامل مقدار زیادی میان‌بر صفحه کلید است که برای کاربرهای جدید نا‌شناخته‌اند.این راهنما شامل بیش از ۲۰۰ میان‌بر صفحه کلید است که تقریبا همه میان‌برهای صفحه کلید در و برنامه‌های انجام نشده آن را دربر می‌گیرد. میان‌برها ادغام دو یا کلیدهای بیش‌تری هستند که وقتی با هم فشار داده شوند وظیفه‌ای را انجام می‌دهند که به طور خاصی به یک ماوس یا نشان‌گر دیگری تبدیل می‌شوند.

میان‌برهای صفحه کلید می‌توانند همکاری متقابل داشتن با کامپیوترتان را برای شما آسان‌تر کنند که این کار با صرفه‌جویی وقت شما در هنگام کار با WINDOWS و سایر برنامه‌ها همراه است.

چه شما بخواهید چیزی مانند یک حرف بنویسید یا بخواهید داده‌ای عددی را محاسبه کنید، صفحه کلید شما اساسی‌ترین راه برای وارد کردن اطلاعات به کامپیوتر است.

چگونه کلیدها روی صفحه کلید استاندارد سازمان‌دهی می‌شوند؟

کلیدها می‌توانند بر اساس وظایف‌شان روی صفحه کلید به چند گروه تقسیم شوند.

کلیدهای تایپ: این دکمه‌ها شامل حروف الفبا، اعداد، نقطه‌گذاری و دکمه‌های نشانه که ما در بیش‌تر کارهای روزانه با آن‌ها سر و کار داریم می‌شوند.

دکمه‌های کنترل: این دکمه‌ها به تنهایی یا با دکمه‌های دیگر برای انجام کارهای معین به‌کار گرفته می‌شوند. دکمه‌های کنترلی که در بیش‌تر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: CTRL, ALT  ، کلید لوگوی ویندوز و ESC

دکمه‌های عملیات: دکمه‌های عملیات برای انجام وظایف خاص به‌کار می‌روند. آن‌ها برچسب‌هایی مانند ,F1 ,F2 F3 تا F12 دارند، کارایی این دکمه ها نسبت به برنامه های مختلف فرق می کنند.

دکمه های هدایت: این دکمه‌ها برای عبور در یک پنجره طولانی مانند اسناد یا صفحه‌های اینترنت به‌کار می‌روند. آن‌ها شامل دکمه‌های ARROW  KEYS (دکمه‌های جهتی)،HOME ,END,PAGE UP,PAGE DOWN DELETE, INSERT  می‌شوند.

دکمه‌های عددی: دکمه‌های عددی برای وارد کردن سریع اعداد مناسب است. دکمه‌ها با هم در یک کلیشه شبیه محاسب قراردادی یا ماشین حساب گردآوری شده‌اند.

تصویر زیر نشان می‌دهد که چگونه این دکمه‌ها روی صفحه کلید واقعی مرتب شده‌اند.

طرح صفحه کلید شما ممکن است با این طرح متفاوت باشد.

 

تایپ کردن و چاپ کردن متن با به‌کارگیری صفحه کلید:

هرگاه بخواهید چیزی را در برنامه‌ای یا پیامی را  EMAIL یا در TEXT BOX  وارد کنید، دکمه‌های تایپ صفحه کلید مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید مکان‌نما را به وسیله کلیک در مکان مورد نظر با ماوس یا دکمه‌های جابجایی دیگر روی صفحه کلید حرکت دهید.

جدول ۱

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

SHIFT  را با دکمه دیگر ترکیب کنید تا نماد موجود برای قسمت بالاتر آن کلید تایپ شود.

Shift

CAPS LOCK  را یک‌بار فشار دهید تا همه حروف به‌صورت بزرگ تایپ شوند. دوباره این کار را تکرار کنید تا این عمل قطع شود. صفحه کلید شما باید چراغی برای نشان دادن روشن بودن CAPS LOCK  داشته باشد.

Caps lock

TAB  را برای انتقال مکان‌نما به چند فضا جلوتر فشار دهید، شما می‌توانید TAB  را برای انتقال TEXT BOX دیگر روی فرم فشار دهید.

Tab

ENTER  را برای انتقال مکان‌نما به اول سطر فشار دهید. در یک گفتگو ENTER  را برای انتخاب دکمه مشخص فشار دهید.

Enter

برای انتقال مکان‌نما به یک فضا جلوتر (ایجاد فاصله)

Spacebar

برای حذف کاراکتر قبل در مکان‌نما یا متن انتخاب شده به کار می‌رود.

Backspace

 

میان‌برهای صفحه کلید برای انجام عملیات یا به‌کارگیری صفحه کلید، جهانی هستند. به آن‌ها میان‌بر می‌گویند چون به شما کمک می‌کنند سریع‌تر کار کنید، در واقع هر کار یا دستوری که شما می‌توانید با ماوس انجام دهید، می‌شود با به‌کارگیری یک یا چند دکمه صفحه کلید سریع‌تر اجام داد.

در این راهنما علامت (+) میان دو یا چند دکمه، به این معنی است که آن دکمه‌ها باید باهم ترکیب شوند. برای مثال CTRL+A یعنی فشار و نگه داشتن دکمه CTRL و فشار بر روی A .

پیدا کردن میان‌برهای برنامه:

با به‌کار گیری صفحه کلید، شما می‌توانید کارهایی را در بیش‌تر برنامه‌ها انجام دهید. برای این‌که ببینیم میان‌برهای صفحه کلید چه دستوراتی انجام می‌دهند منو را باز کنید. میان‌برها(در صورت موجود بودن) مقابل موضوع منو نشان داده می‌شوند.

 

جدول ۲

برخی میان‌برهای سودمند

 

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

باز شدن منوی استارت

Windows logo key

با آن می‌توانید میان برنامه‌های باز یا WINDOWS  را ببینید. ( SWITCH کردن)

Alt+tab

با آن می‌توانید آیتم فعال را ببندید یا برنامه فعال را خارج کنید.

Alt+f4

با آن می‌توانید فایل یا اسناد جاری را ذخیره (SAVE) کنید

Ctrl+S

با آن می‌توانید مورد انتخابی را کپی کنید.

Ctrl+C

با آن می‌توانید مورد انتخابی را CUT  کنید.

Ctrl+X

با آن می‌توانید مورد انتخابی را PASTE  کنید.

Ctrl+V

با آن می‌توانید یک عمل را لغو کنید. (UNDO)

Ctrl+Z

با آن می‌توانید همه موارد را در یک سند یا WINDOWS انتخاب کنید.

Ctrl+A

با آن می‌توانید HELP را برای یک برنامه یا WINDOWS  به نمایش بگذارید.

F1

نمایش دادن راهنما و پشتیبانی WINDOWS

Windows key+F1

با آن می‌توانید عمل در حال جریان را لغو کنید.

Esc

با آن می‌توانید منوی دستورات مربوط به انتخاب یک برنامه را باز کنید.

معادل با کلیک راست کردن

Application key

(near to right ctrl key)

به‌کار گیری میان‌برهای اضافی:

به استثنای دکمه‌های مربوطه، یک صفحه کلید دارای تعداد زیادی دکمه‌های مفید اضافی است، صفحه کلیدهای مدرن حتی دارای دکمه‌های کاربردی مخصوص مانند دکمه برای شروع ماشین حساب و یا دکمه‌های کنترل مدیا پلیر هستند.

اینجا لیست بعضی از معمولی‌ترین دکمه‌های اضافی ذکر شده است.

به‌کار گیری دکمه‌های انتقالی:

دکمه‌های انتقالی به شما اجازه می‌دهند مکان‌نما را انتقال دهید، در اسناد و صفحات اینترنت و در ویرایش متن گردش کنید.

در زیر بعضی از کاربردهای عمومی این دکمه‌ها ذکر شده است.

 

جدول ۳

به‌کار بردن دکمه‌های عمومی صفحه کلید

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید مکان‌نما را یک فضا یا خط در جهت پیکان حرکت دهید یا یک صفحه اینترنت را در جهت پیکان بچرخانید.

Left arrow, right arrow, up arrow, or down arrow

با آن می‌توانید مکان‌نما را به سمت شروع یک خط یا بالای صفحه اینترنتی حرکت دهید.

Home

با آن می‌توانید مکان‌نما را به انتهای خط یا پایین صفحه اینترنت منتقل کنید.

End

با آن می‌توانید به طرف بالای صفحه یا متن حرکت کنید.

Ctrl+Home

با آن می‌توانید به طرف پایین صفحه یا متن حرکت کنید.

Ctrl+End

با آن می‌توانید مکان‌نما را حرکت دهید و صفحه مانیتور را به بالا ببرید.

Page up

با آن می‌توانید مکان‌نما را حرکت دهید و صفحه مانیتور را به پایین ببرید.

Page down

با آن می‌توانید کاراکتر بعد از مکان‌نما یا متن انتخاب شده را پاک کنید. در windows موضوع انتخاب شده را پاک کنید و آن را به Recycle Bin(سطل زباله) منتقل کنید.

Delete

Insert mode  را روشن و خاموش کنید، وقتی روشن است متنی که شما تایپ می‌کنید در مکان‌نما درج می‌شود، وقتی خاموش است متنی که چاپ می‌کند جایگزین کاراکتر های موجود می‌شود.

insert

 

به‌کارگیری شماره‌گیر دکمه‌ای عددی:

شماره گیری اعداد صفر تا ۹ ، اپراتورهای عددی+ و – و * و / و نقطه اعشاری که بر روی ماشین حساب ظاهر می‌شوند در یک‌جا قرار دارند.

این کاراکترها هرجای صفحه کلید تکثیر می‌شوند. اما تنظیم دکمه عددی به شما اجازه می‌دهد تا با یک دست به سرعت وارد عملیات ریاضی یا عددی شوید.

دکمه ریاضی:

برای استفاده از دکمه ریاضی و ورود به اعداد Num lock  را فشار دهید.

بیش‌تر صفحه کلیدها دارای چراغی هستند که نشان می‌دهد Num lock روشن است یا خاموش، وقتی Num lock  خاموش است دکمه عددی به‌عنوان مجموعه دستگاه دوم کلیدهای انتقالی عمل می‌کند.(این اعمال روی دکمه‌های مجاور نشانه‌ها یا اعداد نمایش داده می‌شوند) شما می‌توانید دکمه عددی خود را برای اجرای اعمال ریاضی ساده با ماشین حساب به‌کار ببرید.

سه کلید بسیار عجیب:

تاکنون تقریبا هر کلیدی را که شما احتمالا به‌کار می‌برید، توضیح داده‌ایم. اما برای کنجکاوی واقعی  بگذارید سه دکمه از مرموزترین دکمه‌های روی صفحه کلید را بررسی کنیم، یعنی: PRT SCR ,SCROLL LOCK ,PAUSE/BREAK ,

PRT SCR  یا چاپ صفحه نمایش:

زمان‌های پیش این دکمه صفحه مانیتور متن را به چاپ‌گر می‌فرستاد. این روزها با فشار دادن PRT SCR، یک تصویر کامل از مانیتور را ذخیره می‌شود و آن را به تخته طراحی حافظه کامپیوتر کپی می‌کند و از آنجا شما می‌توانید آن را در PAINT یا برنامه‌های دیگر PASTE (CTRL+V) کنید و اگر بخواهید می‌توانید همان عکس را از طریق آن برنامه ویرایش کنید.

ALT +  PRT SCR را برای ذخیره کردن یک تصویر از WINDOW (پنجره) فعال به‌جای مانیتور کامل فشار دهید.

SCROLL  LOCK:

در بیش‌تر برنامه‌ها فشار روی این دکمه بی‌نتیجه است. در چند برنامه فشار روی SCROLL LOCK عمل دکمه‌های PAGE UP و PAGE DOWN  را تغییر می‌دهد، فشار روی این دکمه‌ها باعث می‌شود DOCUMENT  (متن) بدون تغییر موقعیت مکان‌نما انتخاب شود یا بچرخد. صفحه کلید شما باید چراغی داشته باشد که نشان دهد SCROLL LOCK روشن است.

PAUSE/BREAK:

این دکمه‌ها به‌ندرت به‌کار برده می‌شود، در بعضی برنامه‌های قدیمی‌تر فشار روی این دکمه برنامه را متوقف می‌کرد یا در ترکیب CTRL آن‌ را از عمل شبیه آنچه ALI+F4 انجام می‌دهد باز می‌داشت.

دکمه‌های دیگر:

بعضی صفحه کلیدهای مدرن که به‌نام  MULTI MEDIA KEYBOARD شناخته می‌شوند، دارای دکمه‌هایی از قبیل کنترل صدا، بازگشایی صفحه اینترنت و یا ماشین حساب هستند.

 

بعضی نکات سودمند برای استفاده سالم از کامپیوتر:

استفاده از صفحه کلید به‌طور خاص می‌تواند کمک کند که از درد یا ناراحتی کمر، دست و بازوها در امان بمانید، به‌ویژه اگر از کامپیوتر برای مدت طولانی استفاده می‌کنید، در اینجا چند نکته تذکر داده می‌شود که شما را از این مسائل دور نگه می‌دارد.

* صفحه کلید را هم سطح آرنج خود قرار دهید، قسمت بالای بازوها باید در کنارتان صاف باشد.

* صفحه کلید را جلو خودتان در مرکز قرار دهید، اگر صفحه کلید شما دارای دکمه عددی است، شما می‌توانید از SPACE BAR  در مرکز قسمت جلوتان استفاده کنید.

* در حالی‌که دست‌ها و مچ دست‌تان بالای صفحه کلید شناور است تایپ کنید، تا به‌جای این‌که انگشت‌ها را دراز کنید، بتوانید از همه دستتان برای رسیدن به دورترین دکمه استفاده کنید.

* از گذاشتن کف دست یا مچ‌ها روی هر قسمت از صفحه کلید هنگام تایپ اجتناب کنید، اگر صفحه کلید دارای جای استراحت کف دست است، از آن فقط هنگام توقف تایپ استفاده کنید.

* هنگام تایپ کردن مچ دست را مستقیم نگه دارید.

* هنگام استفاده از کامپیوتر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید.

 

برای باز کردن برنامه‌ها، میان‌برهای صفحه کلید ایجاد کنید:

شما می‌توانید برای باز کردن برنامه‌ها میان‌برهای صفحه کلید ایجاد کنید، باز کردن برنامه‌ها به این طریق اغلب آسان‌تر از باز کردن آن‌ها با استفاده از ماوس و دیگر وسایل اشاره است.

قبل از شروع برای برنامه‌ای که می‌خواهید انجام دهید نیاز به ایجاد یک میان‌بر دارید.

برای این‌کار فولدری را که شامل برنامه است باز کنید، بر روی فایل اجرایی برنامه راست کلیک کنید و سپس بر میان‌بر ایجاد‌کننده کلیک کنید.

این کارهای ساده را برای ایجاد میان‌بر صفحه کلید و باز کردن برنامه دنبال کنید.

۱- برای برنامه‌ای که می‌خواهید برای آن میان‌بر صفحه کلید ایجاد کنید ابتدا جا پیدا کنید.

۲- بر روی برنامه راست کلیک (APPLICATION  KEY) کنید و سپس گزینه PROPERTIES را انتخاب کنید.

۳- در (SHORT CUT PROPERTIES DIALOG BOX) باید SHORT CUT TAB را کلیک کنید.

۴- در کلیک کردن SHORT CUT KEY BOX دکمه روی صفحه کلید را که می‌خواهید در ترکیب با CTRL+ALT به‌کار ببرید فشار دهید (میان‌بر صفحه کلید به‌طور خودکار با CTRL+ALT شروع به‌کار می‌کند) سپس OK را بزنید. اگر به یک رمز مدیریت و یا تائید نیاز دارید، یا رمز را تایپ کنید یا تایید را آماده کنید.

 

مجموعه میان‌برها:

حالا زمان آن است که به میان‌برهای  WINDOWS 7 برسیم، میان‌برها در لیست‌های مختلف مطابق کاربردشان طبقه‌بندی شده‌اند، بعضی دکمه‌های میان‌برها مطابق منبع برنامه‌هایی که در آن‌ها به‌طور گسترده‌ای به‌کار می‌روند ذکر شده‌اند.

 

جدول ۴

میان‌برهای صفحه کلید عملیات عمومی  WINDOWS 7

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

HELP (راهنما) را به نمایش می‌گذارد.

F1

موضوع انتخابی کپی می‌شود.

Ctrl+C

موضوع انتخابی CUT (بریده) می‌شود.

Ctrl+X

موضوع انتخابی PASTE می‌شود.

Ctrl+V

یک عمل لغو می‌شود.

Ctrl+Z

یک عمل تکرار می‌شود.

Ctrl+Y

موضوع انتخابی را پاک می‌کند و آن را به Recycle Bin منتقل می‌کند.

Delete

موضوع انتخابی را بدون آن‌که به Recycle Bin منتقل کند پاک می‌کند.

Shift+Delete

موضوع انتخابی را دوباره نام‌گذاری می‌کند.

F2

مکان‌نما را به اول کلمه بعد منتقل می‌کند.

Ctrl+Right arrow

مکان‌نما را به اول کلمه قبل منتقل می‌کند.

Ctrl+Left arrow

مکان‌نما را به اول پاراگراف بعد منتقل می‌کند.

Ctrl+Down arrow

مکان‌نما را به اول پاراگراف قبل منتقل می‌کند.

Ctrl+up arrow

بدنه (چهار چوب) یک متن را انتخاب می‌کند.

Ctrl+Shift with an arrow key

بیش از یک موضوع را در WINDOW (پنجره) یا روی DESK TOP انتخاب می‌کند.

Shift with any arrow key

موضوعات فردی متعدد را در یک WINDOW یا روی DESK TOP انتخاب می‌کند.

Ctrl with any arrow key+Spacebar

تمامی مطالب را در یک نوشته یا WINDOW انتخاب می‌کند.

Ctrl+A

یک فایل یا فولدر را جستجو می‌کند.

F3

Properties را برای موضوع انتخاب شده نمایش می‌دهد.

Alt+Enter

یا موضوع فعال  را میبندد یا برنامه فعال را خارج می‌کند.

Alt+F4

منوی میان‌بر را برای window فعال می‌کند. (منوی کنترل پنجره فعال)

Alt+Spacebar

DOCUMENT فعال را  می‌بندد. (در برنامه‌هایی که به شما اجازه می‌دهد همزمان چند DOCUMENT را باز کنید)

Ctrl+F4

میان موضوعات باز می‌گردد. (SWITCH کردن بین پنجره‌های باز)

Alt+Tab

دکمه‌های پیکان را برای گشتن میان موضوعات باز به‌کار می‌گیرد.

Ctrl+alt+Tab

اندازه آیکون‌ها را در DESK TOP تغییر می‌دهد.

Ctrl+Mouse scroll wheel

میان برنامه‌های TASK BAR به‌صورت 3D (سه بعدی) گردش می‌کند.

Windows logo key+Tab

دکمه‌های پیکان را برای گردش میان‌برنامه‌های باز TASK BAR به‌صورت 3D به‌کار می‌گیرد.

Ctrl+Windows logo key+Tab

میان موضوعات در وضعی که آن‌ها باز شده‌اند گردش می‌کند.

Alt+Esc

با آن می‌توانید داخل میانی مانیتور در یک WINDOW یا DESKTOP گردش کنید.

F6

با آن می‌توانید ویندوز اکسپلورر(لیست آدرس‌بار) را نمایش دهید.

F4

با آن می‌توانید منوی میان‌بر را برای موضوع انتخاب شده نمایش دهید.

Shift+F10

با آن می‌توانید منوی استارت را باز کنید.

Ctrl+Esc

با آن می‌توانید منوی مشابه را نمایش دهید.

Alt+Underlined letter

با آن می‌توانید نوار منو را در برنامه فعال به‌کار بیندازید.

F10

با آن می‌توانید منوی دیگر را به راست باز کنید یا یک زیر منو باز کنید.

Right arrow

با آن می‌توانید منوی دیگری را به چپ باز کنید یا یک زیر منو را ببندید.

Left arrow

با آن می‌توانید پنجره جستجو و جایگزینی را در برنامه فعال باز می‌کند.

F5

با آن می‌توانید در کاوش‌گر WINDOWS فولدر را در یک سطح بالاتر مشاهده کنید.

Alt+Up arrow

با آن می‌توانید وظیفه در حال جریان را لغو کنید.

Esc

با آن می‌توانید پنجره TASK MANAGER را باز کنید.

Ctrl+Shift+Esc

با آن می‌توانید از اجرای اتوماتیک CD (AUTO RUN) جلوگیری کنید.

Shift when you insert a cd

 

جدول ۵

میان‌برهای صفحه کلید برای DIALOG BOX

این کار انجام می‌گیرد

این کلید را فشار دهید

با آن می‌توانید در تب به جلو حرکت کنید.

Ctrl+Tab

با آن می‌توانید در تب به عقب حرکت کنید.

Ctrl+shift+Tab

با آن می‌توانید در OPTIONS به جلو حرکت کنید.

Tab

با آن می‌توانید در OPTIONS به عقب حرکت کنید.

Shift+Tab

با آن می‌توانید دستوری با آن حرف مشابه اجرا کنید. (یا OPTIONS را انتخاب کنید)

Alt+Underlined letter

جایگزین کردن کلیک ماوس برای تعداد زیادی دستورات انتخاب شده

Enter

با آن می‌توانید چک‌باکس را انتخاب یا پاک کنید. (اگر ACTIVE OPTIONS یک چک‌باکس است)

Spacebar

دکمه‌ای را انتخاب کنید اگر ACTIVE OPTIONS گروهی از دکمه‌های OPTIONS است.

Arrow keys

HELP (راهنما) را نمایش می‌دهد.

F1

با آن می‌توانید آیتم‌ها را در لیست فعال نمایش دهید.

F4

با آن می‌توانید فولدری را یک LEVEL پایین‌تر باز کنید، اگر فولدری در SAVE AS یا OPEN DIALOG BOX انتخاب شده باشد.

backspace

 

جدول ۶

میان‌برهای صفحه کلید برای WINDOWS LOGO

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

منوی استارت را باز یا بسته کنید

Windows logo key

با آن می‌توانید SYSTEM DIALOG BOX را نمایش دهید.

Windows logo key+Pause

با آن می‌توانید DESK TOP را نمایش دهید.

Windows logo key+D

با آن می‌توانید همه پنجره‌ها را  MINIMIZE (کوچک کردن) کنید.

Windows logo key+M

با آن می‌توانید پنجره‌های کوچک شده را به حالت اول (DESK TOP) برگردانید.

Windows logo key+shift+M

با آن می‌توانید کامپیوتر(MY COMPUTER) را باز کنید.

Windows logo key+E

با آن می‌توانید به دنبال یک فایل یا فولدر بگردید.

Windows logo key+F

با آن می‌توانید به دنبال کامپیوتر بگردید اگر بر روی حالت انتخاب نیستید.

Ctrl+windows logo key+F

کامپیوترتان را قفل کنید یا کاربر را عوض کنید. (SWITCH)

Windows logo key+L

RUN DIALOG BOX را باز کنید.

Windows logo key+R

داخل برنامه‌ها روی نوار وظیفه بگردید.

Windows logo key+T

با آن می‌توانید برنامه‌ای را که به نوار وظیفه وصل شده در وضعیتی که با اعداد نمایش داده می‌شود شروع کنید. اگر برنامه قبلا در جریان است می‌توانید به آن برنامه تغییر جهت دهید.

Windows logo key+Number

با آن می‌توانید یک نمونه جدید برنامه را که به نوار وظیفه وصل شده، در حالی‌که با عدد نشان داده می‌شود، شروع کنید.

Shift+Windows logo key+Number

با آن می‌توانید به آخرین پنجره فعال برنامه که به نوار وظیفه وصل شده در حالی‌که با عدد نشان داده می‌شود تغییر جهت دهید.

Ctrl+Windows logo key+Number

با آن می‌توانید JUMP LIST را برای برنامه‌ای که به نوار وظیفه وصل شده و با عدد نشان داده می‌شود باز کنید.

Alt+Windows logo key+Number

با آن می‌توانید با به‌کار گیری AERO FLIP 3D (سه بعدی) روی برنامه‌هایی که روی نوار وظیفه است گردش کنید

Windows logo key+Tab

می‌توانید دکمه‌های پیکان را برای گردش در برنامه‌های روی نوار وظیفه با به‌کار گیری AERO FLIP 3D به‌کار ببرید

Ctrl+Windows logo key+Tab

با آن می‌توانید به برنامه‌هایی که پیامی را در محیط اعلامیه نمایش داده‌اند، تغییر جهت دهید.

Ctrl+Windows logo key+B

با آن می‌توانید DESK TOP را فعال کنید. (SHOW DESK TOP)

Windows logo key+Spacebar

با آن می‌توانید پنجره را بزرگ کنید.

Windows logo key+Up arrow

با آن می‌توانید پنجره را به سمت چپ مانیتور بزرگ کنید.

Windows logo key+Left  arrow

با آن می‌توانید پنجره را به سمت راست مانیتور بزرگ کنید.

Windows logo key+Right arrow

با آن می‌توانید پنجره را کوچک کنید.

Windows logo key+Down arrow

با آن می‌توانید همه چیز به جز پنجره فعال را کوچک کنید.

Windows logo key+Home

با آن می‌توانید پنجره را به طرف بالا و پایین مانیتور گسترش دهید.

Windows logo key+Shift+Up arrow

با آن می‌توانید پنجره‌ای را از یک مانیتور به مانیتور دیگر منتقل کنید.

Windows logo key+ Shift+ Left arrow or right arrow

با آن می‌توانید یک روش ارانه نمایش را انتخاب کنید.

Windows logo key+P

با آن می‌توانید میان دستگاه‌ها گردش کنید.

Windows logo key+G

با آن می‌توانید EASE OF ACCESS CENTER را باز کنید.

Windows logo key+U

مرکز تحرک ویندوز را باز کنید.

Windows logo key+X

 

جدول ۷

میان‌برهای صفحه کلید جهت مرورگر ویندوز (windows explorer)

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید پنجره جدیدی باز کنید.

Ctrl+N

با آن می‌توانید فولدر جدیدی ایجاد کنید.

Ctrl+shift+N

پایین ویندوز فعال را نمایش می‌دهد.

End

بالای ویندوز فعال را نمایش می‌دهد.

Home

با آن می‌توانید پنجره فعال را بزرگ یا کوچک کنید.

F11

با آن می‌توانید همه زیر فولدرها را تحت فولدر انتخابی نمایش دهید.

Num lock+Asterisk(*) on numeric keypad

با آن می‌توانید محتویات فولدر انتخابی را نمایش دهید.

Num lock+Plus sign(+) on numeric keypad

با آن می‌توانید Properties dialog box را برای موضوع انتخابی باز کنید.

Alt+ Enter

با آن می‌توانید پنجره پیش نمایش را نمایش دهید.

Alt+ P

با آن می‌توانید فولدر قبلی را مشاهده کنید.

Alt+ Left  arrow

با آن می‌توانید انتخاب جاری را نمایش دهید یا اولین فولدر را انتخاب کنید.

Right arrow

با آن می‌توانید فولدر بعدی را مشاهده کنید.

Alt+ Right arrow

با آن می‌توانید فولدر اصلی را مشاهده کنید.

Alt+ Up arrow

با آن می‌توانید اندازه و شکل آیکونهای فایل و فولدر را تغییر دهید.

Ctrl+ Mouse scroll wheel

با آن می‌توانید نوار آدرس را انتخاب کنید.

Alt+ D

با آن می‌توانید Search box (منوی جستجو) را انتخاب کنید.

Ctrl+ E

 

جدول ۸

کلیدهای میان‌بر برای دسترسی آسان

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید کلید فیلتر را روشن یا خاموش کنید.

Right shift for eight seconds

High contrast را خاموش و روشن کنید.

Left alt+ Left shift+ Prtscn

با آن می‌توانید دکمه‌های ماوس را خاموش یا روشن کنید.

Left alt+Left shift+Num lock

با آن می‌توانید دکمه‌های  Sticky را روشن یا خاموش کنید.

Shift five times

با آن می‌توانید دکمه‌های toggle را روشن یا خاموش کنید.

Num lock for five seconds

با آن می‌توانید مرکز دسترسی آسان را باز کنید. (ease of access center)

Windows logo key+U

 

جدول ۹

میان‌برهای صفحه کلید برای ذره‌بین (Magnifier)

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید به داخل یا خارج زوم(بزرگ) کنید.

Windows logo key+Plus sign or minus sign

با آن می‌توانید نشان‌گر ماوس را نشان دهید.

Ctrl+Alt+Spacebar

با آن می‌توانید به یک صفحه مانیتور کامل تغییر جهت دهید.

Ctrl+Alt+F

با آن می‌توانید به وضعیت عدسی تغییر جهت دهید.

Ctrl+Alt+L

با آن می‌توانید به وضعیت docked تغییر جهت دهید.

Ctrl+Alt+D

با آن می‌توانید رنگ‌ها را وارونه کنید.

Ctrl+Alt+I

با آن می‌توانید در جهت دکمه‌های پیکان به چپ و راست بچرخید.

Ctrl+Alt+Arrow keys

با آن می‌توانید عدسی را دوباره مرتب کنید.

Ctrl+Alt+R

با آن می‌توانید ذره‌بین را خارج کنید. (exit magnifier)

Windows logo key+Esc

 

جدول ۱۰

میان‌برهای صفحه کلید برای ارتباط و کنترل از راه دور Desktop

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید در میان‌برنامه‌ها از چپ به راست حرکت کنید.

Alt+page up

با آن می‌توانید در میان ‌برنامه‌ها از راست به چپ حرکت کنید.

Alt+page down

با آن می‌توانید درون برنامه‌ها به ترتیبی که در آن شروع شده‌اند دور بزنید.

Alt+insert

با آن می‌توانید منوی استارت را نمایش دهید.

Alt+home

با آن می‌توانید میان یک پنجره و مانیتور کامل تغییر جهت دهید.

Ctrl+alt+break

با آن می‌توانید جعبه محاوره امنیتی ویندوز را نمایش دهید.

Ctrl+alt+end

با آن می‌توانید System menu را نمایش دهید.

Alt+delete

با آن می‌توانید یک کپی از پنجره فعال را درون client روی تخته طراحی server نهایی جای دهید. (همان کاربردی را دارد که فشار روی alt+ prt scr روی یک کامپیوتر محلی دارد)

Ctrl+alt+minus sign(-) on the numeric keypad

با آن می‌توانید یک کپی از پنجره فعال را درون client روی تخته طراحی server نهایی جای دهید.(همان کاربردی را دارد که فشار روی alt+ prt scr روی یک کامپیوتر محلی دارد)

Ctrl+alt+plus sign(+) on the numeric keypad

 

جدول ۱۱

میان‌برهای صفحه کلید برای Ms paint (تخته نقاشی)

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به کار ببرید

با آن می‌توانید یک تصویر جدید به وجود آورید.

Ctrl+ N

با آن می‌توانید یک تصویر موجود را باز کنید. (open file)

Ctrl+ O

با آن می‌توانید تغییرات را بر روی یک تصویر save کنید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید تصویر را مانند یک فایل جدید save کنید. (save as)

F12

با آن می‌توانید یک تصویر را پرینت کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید یک تصویر را ببندید. (exit window)

Alt+ F4

با آن می‌توانید یک تغییر را لغو کنید. (undo)

Ctrl+ Z

با آن می‌توانید یک تغییر را تکرار کنید. (redo)

Ctrl+ Y

با آن می‌توانید تصویر کامل را انتخاب کنید. (select all)

Ctrl+ A

با آن می‌توانید یک انتخاب را cut کنید. (برش زدن)

Ctrl+ X

با آن می‌توانید یک انتخاب را برای تخته طراحی کپی کنید.

Ctrl+ C

با آن می‌توانید یک انتخاب را برای تخته طراحی paste کنید.

Ctrl+ V

با آن می‌توانید انتخاب شکل فعال را به‌وسیله یک پیکسل به راست حرکت دهید.

Right arrow

با آن می‌توانید انتخاب شکل فعال را به‌وسیله یک پیکسل به چپ حرکت دهید.

Left arrow

با آن می‌توانید انتخاب شکل فعال را به‌وسیله یک پیکسل به پایین حرکت دهید.

Down arrow

با آن می‌توانید انتخاب شکل فعال را به‌وسیله یک پیکسل به بالا حرکت دهید.

Up arrow

با آن می‌توانید یک انتخاب را لغو کنید.

Esc

با آن می‌توانید یک انتخاب را پاک کنید.

Delete

با آن می‌توانید متن انتخابی را برجسته کنید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید پهنای brush خط یا خطوط کلی شکل را با یک پیکسل گسترش دهید.

Ctrl+ +

با آن می‌توانید پهنای brush خط یا خطوط کلی شکل را با یک پیکسل کم کنید.

Ctrl+ –

با آن می‌توانید متن انتخابی را italic کنید. (کج نوشتن)

Ctrl+ I

با آن می‌توانید زیر متن انتخابی خط بکشید. (under line)

Ctrl+ U

با آن می‌توانید Properties dialog box باز کنید.

Ctrl+ E

با آن می‌توانید تغییر و تنظیم اندازه صفحه را باز کنید.

Ctrl+ W

با آن می‌توانید به داخل zoom کنید. (بزرگ‌نمایی)

Ctrl+page up

با آن می‌توانید به خارج zoom کنید. (کوچک‌نمایی)

Ctrl+page down

با آن می‌توانید یک تصویر را در وضع صفحه کامل مشاهده کنید.

F11

با آن می‌توانید خط کش صفحه را نمایش دهید یا مخفی کنید.

Ctrl+ R

با آن می‌توانید Grid lines را نمایش دهید یا مخفی کنید. (چارچوب، شبکه، قالب)

Ctrl+ G

Key tips را نمایش می‌دهد. (میان‌برهای نوار منو)

F10 or alt

با آن می‌توانید منوی میان‌بر جاری را نشان دهید.

Shift+f10

با آن می‌توانید Help (راهنما) صفحه نقاشی را باز کنید.

F1

 

جدول ۱۲

میان‌برهای صفحه کلید برای word pad

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید یک document (متن) جدید ایجاد کنید.

Ctrl+ N

با آن می‌توانید یک document جدید را باز کنید. (open file)

Ctrl+ O

با آن می‌توانید تغییرات یک document را save کنید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید Document را به‌عنوان یک فایل جدید ذخیره کنید. (save as)

F12

با آن می‌توانید Document انتخابی را چاپ کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید Word pad را ببندید. (exit)

Alt+f4

با آن می‌توانید یک تغییر را لغو کنید. (undo)

Ctrl+ Z

با آن می‌توانید یک تغییر را دوباره انجام دهید. (redo)

Ctrl+ Y

با آن می‌توانید یک document کامل انتخاب کنید. (select all)

Ctrl+ A

با آن می‌توانید یک انتخاب را cut (برش زدن) کنید.

Ctrl+ X

با آن می‌توانید یک انتخاب را برای صفحه طراحی کپی کنید.

Ctrl+ C

با آن می‌توانید یک انتخاب از صفحه طراحی را paste کنید.

Ctrl+ V

با آن می‌توانید متن انتخابی را برجسته کنید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید متن انتخابی را  italic کنید.

Ctrl+ I

با آن می‌توانید زیر متن انتخابی خط بکشید.

Ctrl+ U

به بزرگ کردن یا وضوح متن انتخابی جهت سهولت در خواندن کمک می‌کند.(sub script)

Ctrl+ =

با آن می‌توانید عکس عمل sub script را انجام دهید.

Ctrl+ shift+ =

با آن می‌توانید متن را به چپ ردیف کنید.

Ctrl+ L

با آن می‌توانید متن را به وسط ردیف کنید.

Ctrl+ E

با آن می‌توانید متن را به راست ردیف کنید.

Ctrl+ R

با آن می‌توانید متن را فاصله‌بندی کنید.

Ctrl+ J

با آن می‌توانید یک سطر فاصله دهید.

Ctrl+1

با آن می‌توانید دو خط فاصله بدهید.

Ctrl+2

با آن می‌توانید سطر را به ۱.۵ فاصله بدهید.

Ctrl+5

با آن می‌توانید اندازه جلو را توسعه دهید.

Ctrl+shift+>

با آن می‌توانید اندازه جلو را کم کنید.

Ctrl+shift+<

با آن می‌توانید کاراکترها را به حروف بزرگ تغییر دهید.

Ctrl+ shift+ A

با آن می‌توانید Bullet style (شکل ظاهر) را تغییر دهید.

Ctrl+ shift+ L

با آن می‌توانید یک Microsoft paint drawing درج کنید.

Ctrl+ D

با آن می‌توانید متن را در document پیدا کنید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید نمونه دیگر متن را در find dialog box پیدا کنید.

F3

با آن می‌توانید متن را در یک سند جایگزین کنید.

Ctrl+ H

با آن می‌توانید مکان‌نما را در یک کلمه به چپ حرکت دهید.

Ctrl+ left arrow

با آن می‌توانید مکان‌نما را در یک کلمه به راست حرکت دهید.

Ctrl+ right arrow

با آن می‌توانید مکان‌نما را به خط بالا ببرید.

Ctrl+ up arrow

با آن می‌توانید مکان‌نما را به خط پایین ببرید.

Ctrl+ down arrow

با آن می‌توانید به شروع سند حرکت کنید.

Ctrl+ home

با آن می‌توانید به آخر سند حرکت کنید.

Ctrl+ end

با آن می‌توانید یک صفحه بالاتر حرکت کنید.

Ctrl+ page up

با آن می‌توانید یک صفحه پایین حرکت کنید.

Ctrl+ page down

با آن می‌توانید کلمه بعد را پاک کنید.

Ctrl+ delete

(میان‌برهای نوار منو) Key tips را نمایش می‌دهد.

F10

با آن می‌توانید منوی میان‌بر جاری را نشان دهید.

Shift+ F10

با آن می‌توانید Help (راهنما) word pad را باز کنید.

F1

 

جدول ۱۳

میان‌برهای صفحه کلید برای ماشین حساب

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به کار ببرید

با آن می‌توانید به حالت استاندارد برگردید.

Alt+ 1

با آن می‌توانید به حالت علمی برگردید.

Alt+ 2

با آن می‌توانید به حالت برنامه برگردید.

Alt+ 3

با آن می‌توانید به حالت static برگردید.

Alt+ 4

با آن می‌توانید محاسبات تاریخ را باز کنید.

Ctrl+ E

با آن می‌توانید تاریخ محاسبه را روشن یا خاموش کنید.

Ctrl+ H

با آن می‌توانید تبدیل واحد را باز کنید.

Ctrl+ U

با آن می‌توانید برگه گزارش کار و محاسبه تاریخ را حساب (حل) کنید.

Alt+ C

با آن می‌توانید Help (راهنما) ماشین حساب را باز کنید.

F1

با آن می‌توانید دکمه M ماشین حساب را باز کنید.

Ctrl+ Q

با آن می‌توانید دکمه M+ را فشار دهید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید دکمه MS را فشار دهید.

Ctrl+ M

با آن می‌توانید دکمه MR را فشار دهید.

Ctrl+ R

با آن می‌توانید دکمه  MCرا فشار دهید.

Ctrl+ L

با آن می‌توانید دکمه % را فشار دهید.

%

با آن می‌توانید دکمه + یا – رافشار دهید.

F9

با آن می‌توانید دکمه / را فشار دهید. (تقسیم)

/

با آن می‌توانید دکمه * را فشار دهید. (ضرب)

*

با آن می‌توانید دکمه + را فشار دهید.

+

با آن می‌توانید دکمه – را فشار دهید.

با آن می‌توانید دکمه ۱ و * را فشار دهید.

R

با آن می‌توانید اعداد تا ممیز آخر نمایش دهید.

@

با آن می‌توانید دکمه‌های عددی ۰ تا۹را فشار دهید.

0-9

با آن می‌توانید دکمه = را فشار دهید.

=

با آن می‌توانید دکمه ممیز (نقطه اعشاری) را فشار دهید.

.

با آن می‌توانید دکمه BACKSPACE را فشار دهید.

Backspace

با آن می‌توانید دکمه C را فشار دهید.

Esc

با آن می‌توانید دکمه CE را فشار دهید.

Del

با آن می‌توانید تاریخ‌چه محاسبه را پاک کنید.

Ctrl+ shift+ D

با آن می‌توانید تاریخ‌چه محاسبه را ویرایش کنید.

F2

با آن می‌توانید در تاریخ‌چه محاسبه به طرف بالا حرکت کنید.

Up arrow key

با آن می‌توانید در تاریخ‌چه محاسبه به طرف پایین حرکت کنید.

Down arrow key

با آن می‌توانید ویرایش تاریخ‌چه محاسبه را لغو کنید.

Esc

با آن می‌توانید پس از ویرایش کردن تاریخ‌چه، محاسبه را دوباره حساب کنید.

Enter

با آن می‌توانید در نمای علمی درجات را انتخاب کنید.

F3

با آن می‌توانید در نمای علمی RADIANS را انتخاب کنید.

F4

با آن می‌توانید در نمای علمی GRADS را انتخاب کنید.

F5

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه INV را انتخاب کنید.

I

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه MOD را انتخاب کنید.

D

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه SINH را انتخاب کنید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه COSH را انتخاب کنید.

Ctrl+ O

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه TANH را انتخاب کنید.

Ctrl+ T

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه ) را انتخاب کنید.

(

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه ( را انتخاب کنید.

)

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه IN را انتخاب کنید.

N

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه INT را انتخاب کنید.

;

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه  SINرا انتخاب کنید.

S

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه  COS را انتخاب کنید.

O

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه TAN را انتخاب کنید.

T

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه DMS را انتخاب کنید.

M

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه PI را انتخاب کنید.

P

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه F-E را انتخاب کنید.

V

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه EXP را انتخاب کنید.

X

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه X^2 را انتخاب کنید.

Q

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه X^Y را انتخاب کنید.

Y

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه X^3 را انتخاب کنید.

#

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه LOG را انتخاب کنید.

L

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه N! را انتخاب کنید.

!

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه Y√X را انتخاب کنید.

Ctrl+ Y

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه 3√X را انتخاب کنید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه 10X را انتخاب کنید.

Ctrl+ G

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه HEX را انتخاب کنید.

F5

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه DEC را انتخاب کنید.

F6

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه OCT را انتخاب کنید.

F7

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه BIN را انتخاب کنید.

F8

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه QWORD را انتخاب کنید.

F12

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه DWORD را انتخاب کنید.

F2

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه WORD را انتخاب کنید.

F3

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه BYTE را انتخاب کنید.

F4

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه ROR را انتخاب کنید .

K

د با آن می‌توانید ر نمای برنامه دکمه ROL را انتخاب کنید.

J

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه LSH را انتخاب کنید.

<

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه RSH را انتخاب کنید.

>

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه MOD را انتخاب کنید.

%

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه ) را انتخاب کنید.

(

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه ( را انتخاب کنید.

)

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه OR را انتخاب کنید.

I

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه XOR را انتخاب کنید.

^

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه NOT را انتخاب کنید.

~

با آن می‌توانید در نمای برنامه دکمه AND را انتخاب کنید.

&

با آن می‌توانید در نمای برنامه از دکمه A-F را انتخاب کنید.

A-F

با آن می‌توانید در نمای برنامه ضامن BIT VALUE را بزنید.

Spacebar

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه AVERAGE را فشار دهید.

A

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه AVERAGE SQ را فشار دهید.

Ctrl+ A

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه SUM را فشار دهید.

S

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه SUM SQ را فشار دهید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه S.D. را انتخاب کنید.

T

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه INV S.D. را انتخاب کنید.

Ctrl+ T

با آن می‌توانید در نمای علمی دکمه CAD را فشار دهید.

D

 

جدول ۱۴

میان‌برهای صفحه کلید برای WINDOWS JOURNAL

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید یک یادداشت جدید را باز کنید.

Ctrl+ N

با آن می‌توانید یک یادداشت که اخیراَ به‌کار رفته را باز کنید.

Ctrl+ O

با آن می‌توانید تغییراتی را برای یک یادداشت SAVE کنید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید یک یادداشت را به یک فولدر مخصوص منتقل کنید.

Ctrl+ shift+ V

با آن می‌توانید یک یادداشت را چاپ کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید یک یادداشت و دریچه دفتر خاطرات را ببندید.

Alt+ F4

با آن می‌توانید یک تغییر را لغو کنید. (UNDO)

Ctrl+ Z

با آن می‌توانید یک تغییر را دوباره انجام دهید. (REDO)

Ctrl+ Y

با آن می‌توانید همه آیتمها را روی یک صفحه انتخاب کنید. (SELECT ALL)

Ctrl+ A

با آن می‌توانید یک انتخاب را CUT کنید.

Ctrl+ X

با آن می‌توانید یک انتخاب را کپی کنید.

Ctrl+ C

با آن می‌توانید همان انتخاب کپی شده را PASTE کنید.

Ctrl+ V

با آن می‌توانید یک انتخاب را لغو کنید.

Esc

با آن می‌توانید یک انتخاب را پاک کنید.

Delete

با آن می‌توانید یک جستجوی پایه را آغاز کنید. (BASIC FIND)

Ctrl+ F

با آن می‌توانید به یک صفحه بروید.

Ctrl+ G

با آن می‌توانید نتایج پیدا شده را بازنگری کنید.

F5

با آن می‌توانید لیست یادداشت را بازنگری کنید.

F5

با آن می‌توانید میان یک یادداشت و لیست یادداشت ضامن (TOGGLE) بگذارید.

F6

با آن می‌توانید یک منوی میان‌بر برای سرفصل‌های ستون در لیست یادداشت نمایش دهید.

Ctrl+ shift+ C

با آن می‌توانید در نمای صفحه مانیتور کامل یک یادداشت را تماشا کنید.

F11

با آن می‌توانید HELP (راهنما) JOURNAL را باز کنید.

F1

 

جدول ۱۵

میان‌بر صفحه کلید برای تماشاگر WINDOWS HELP

این کار انجام میشود

این کلید یا میانبر را به کار ببرید

با آن می‌توانید محتویات جدول (TABLE) را نمایش دهید.

Alt+ C

با آن می‌توانید منوی فضای ارتباط را نمایش دهید.

Alt+ N

با آن می‌توانید منوی OPTIONS را نمایش دهید.

F10

با آن می‌توانید به مبحث از قبل مشاهده شده برگردید.

Alt+ left arrow

با آن می‌توانید به جلو حرکت کنید برای مبحث بعد (قبلا مشاهده شده)

Alt+ right arrow

با آن می‌توانید CUSTOMER SUPPORT PAGE را نمایش دهید.

Alt+ A

با آن می‌توانید ابتدای صفحه HELP AND SUPPORT را نمایش دهید.

Alt+ home

با آن می‌توانید به شروع مبحث حرکت کنید.

Home

با آن می‌توانید به پایان مبحث حرکت کنید.

End

با آن می‌توانید مبحث جاری را جستجو کنید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید یک مبحث را چاپ کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید مکان‌نما را به منوی جستجو حرکت دهید.

F3

جدول ۱۶

میان‌بر صفحه کلید برای WINDOWS MEDIA PLAYER

بیش‌تر موضوعات و دکمه‌ها در WINDOWS MEDIA PLAYER با به‌کارگیری صفحه کلید هم قابل دسترسی هستند. PLAYER یک مجموعه از میان‌برهای صفحه کلید و دستورات معمولی به‌کار رفته را برای کنترل PLAYER آماده می‌کند.

تذکر:

بعضی میان‌برهای صفحه کلید فقط وقتی PLAYER در یک نما است، یا وقتی شما نمونه‌های ویدیویی معین را اجرا می‌کنید عمل می‌کنند. برای مثال میان‌بر تغییر اندازه ویدیو فقط زمانی عمل می‌کند که شما تصاویر یا ویدیو را در NOW PLAYING MODE نظاره می‌کنید.

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

اندازه ۵۰٪ ویدیو

Alt+ 1

اندازه ۱۰۰٪ ویدیو

Alt+ 2

اندازه ۲۰۰٪ ویدیو

Alt+ 3

کامل کردن صفحه نمایش برای ویدیو (FULL SCREEN)

Alt+ enter

با آن می‌توانید به PLAYER LIBRARY تغییر جهت دهید.

Ctrl+ 1

با آن می‌توانید به SKIN MODE تغییر جهت دهید.

Ctrl+ 2

با آن می‌توانید به نمای اجرایی فعال تخییر جهت دهید.

Ctrl+ 3

با آن می‌توانید به لیست اجرا اضافه کنید. (PLAY LIST)

Ctrl+ 7

با آن می‌توانید به BURN LIST اضافه کنید.

Ctrl+ 8

با آن می‌توانید به SYNC LIST اضافه کنید.

Ctrl+ 9

با آن می‌توانید به آیتم قبل بروید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید در PLAYER LIBRARY مکان‌نما را در SEARCH BOX قرار دهید.

Ctrl+ E

با آن می‌توانید به آیتم بعد بروید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید SHUFFLE را روشن یا خاموش می‌کند.

Ctrl+ H

با آن می‌توانید CD  یا DVD را EJECT کنید. (این عمل برای کامپیوترهایی که مجهز به دو یا بیش‌تر CD یا DVD DISK DRIVES هستند کار نمی‌کند)

Ctrl+ J

با آن می‌توانید در PLAYER LIBRARY نوار منو را نشان دهید یا مخفی کنید.

Ctrl+ M

با آن می‌توانید یک NEW PLAY LIST ایجاد کنید.

Ctrl+ N

با آن می‌توانید یک فایل را باز کنید.

Ctrl+ O

با آن می‌توانید یک نمایش را اجرا یا متوقف کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید نمایش را متوقف کنید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید تکرار را روشن یا خاموش کنید.

Ctrl+ T

با آن می‌توانید یک URL یا PATH را برای یک فایل معین کنید.

Ctrl+ U

با آن می‌توانید نمایش یک فایل را ببندید یا متوقف کنید.

Ctrl+ W

با آن می‌توانید ویدیو را دوباره شروع کنید.

Ctrl+ shift+ B

با آن می‌توانید شرح صحنه ها یا زیر محتواها را خاموش یا روشن کنید.

Ctrl+ shift+ C

با آن می‌توانید در موزیک یا ویدئو سریع پیش بروید.

Ctrl+ shift+ F

با آن می‌توانید یک FAST PLAY SPEED به‌کار ببرید.

Ctrl+ shift+ G

با آن می‌توانید پخش را نرمال اجرا کنید.

Ctrl+ shift+ N

با آن می‌توانید سرعت اجرایی کند به‌کار ببرید.

Ctrl+ shift+ S

با آن می‌توانید HELP (راهنما) را نمایش دهید.

F1

با آن می‌توانید اطلاعات ارتباطات را روی یک آیتم انتخابی در PLAYER LIBRARY یک دست کنید.

F2

با آن می‌توانید در PANE جزئیات نظاره آیتم‌ها را تغییر جهت دهید.

F4

با آن می‌توانید اندازه ALBUM ART را افزایش دهید.

F6

با آن می‌توانید اندازه ALBUM ART را کاهش دهید.

Shift+ F6

با آن می‌توانید VOLUME را کم صدا کنید.

F7

با آن می‌توانید VOLUME را کم کنید.

F8

با آن می‌توانید VOLUME را زیاد کنید.

F9

میان‌برهای صفحه کلید برای INTERNET EXPLORER

شما می‌توانید به هر مطلب در جستجوگر اینترنت فقط با به‌کارگیری صفحه کلید دسترسی پیدا کنید، به‌علاوه جستجوگر اینترنت یک تنوع میان‌برهای صفحه کلید را فراهم می‌کند، به‌طوری‌که حرکت با صفحه کلید آسا‌ن‌تر می‌شود.

جدول ۱۷

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید HELP را نمایش دهید.

F1

مخفی کردن منوها و نمایش در تمام صفحه مانیتور

F11

جلو رفتن میان آیتم‌های روی یک WEB PAGE، نوار آدرس یا  FAVORITESS BAR

Tab

عقب رفتن میان آیتم‌های روی یک WEB PAGE، نوار آدرس یا  FAVORITESS BAR

Shift+ tab

با آن می‌توانید CARET BROWSING را شروع کنید.

F7

با آن می‌توانید به HOME PAGE بروید.

Alt+ home

با آن می‌توانید به صفحه بعد بروید.

Alt+ right arrow

با آن می‌توانید به صفحه قبل بروید.

Alt+ left arrow or backspace

با آن می‌توانید یک منوی میان‌بر را برای LINK نمایش دهید.

Shift+ F10

با آن می‌توانید میان قالب‌ها و گردش‌گر به جلو حرکت کنید. (فقط اگر کلید جدول‌بندی گردش‌گر از کار افتاده باشد عمل می‌کند)

Ctrl+ tab or f6

با آن می‌توانید میان قالب‌ها و گردش‌گر به عقب برگردید. (فقط اگر کلید جدول‌بندی گردش‌گر از کار افتاده باشد عمل می‌کند)

Ctrl+ shift+ tab

با آن می‌توانید به طرف شروع یک DOCUMENT مرور کنید.

Up arrow

با آن می‌توانید به طرف انتهای یک DOCUMENT مرور کنید.

Down arrow

با آن می‌توانید در INCREMENTSهای بزرگ‌تر به طرف شروع یک DOCUMENT مرور کنید .

Page up

با آن می‌توانید در INCREMENTSهای بزرگ‌تر به طرف انتهای یک DOCUMENT مرور کنید.

Page down

با آن می‌توانید به طرف شروع یک DOCUMENT حرکت کنید.

Home

با آن می‌توانید به طرف انتهای یک DOCUMENT حرکت کنید.

End

با آن می‌توانید روی این صفحه تمرکز(فکر) کنید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید WEB PAGE جاری را بازنگری کنید.

F5

با آن می‌توانید WEB PAGE جاری را بازنگری کنید حتی اگر TIME STAMP برای عرضه گزارش شبکه یا گزارش ذخیره شده محلی شما یکسان باشد.

Ctrl+ F5

با آن می‌توانید DOWNLOAD کردن یک صفحه را متوقف کنید.

Esc

با آن می‌توانید یک صفحه یا WEB PAGE را باز کنید.

Ctrl+ O

با آن می‌توانید یک دریچه جدید باز کنید.

Ctrl+ N

با آن می‌توانید یک دریچه گرد‌ش‌گر خصوصی جدید باز کنید.

Ctrl+ alt+ P

با آن می‌توانید از TAB جاری نسخه‌برداری کنید. (TAB جاری را در یک TAB جدید باز کنید)

Ctrl+ K

با آن می‌توانید دریچه جاری را ببندید. (اگر فقط یک TAB باز دارید)

Ctrl+ W

با آن می‌توانید صفحه جاری راSAVE کنید.

Ctrl+ S

با آن می‌توانید صفحه جاری یا قالب فعال را چاپ کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید LINK انتخاب را فعال کنید.

Enter

با آن می‌توانید FAVORITES را باز کنید.

Ctrl+ I

با آن می‌توانید HISTORY را باز کنید.

Ctrl+ H

با آن می‌توانید FEEDS را باز کنید.

Ctrl+ J

با آن می‌توانید منوی PAGE را باز کنید.

Alt+ P

با آن می‌توانید منوی TOOLS را باز کنید.

Alt+ T

با آن می‌توانید منوی HELP را باز کنید.

Alt+ H

 

جدول ۱۸

کار کردن با TAB

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید LINKS را در یک TAB جدید در پس‌زمینه باز کنید.

Ctrl+ click

با آن می‌توانید LINKS را در یک TAB جدید در پیش‌زمینه باز کنید.

Ctrl+ shift+ click

با آن می‌توانید یک TAB جدید در پیش‌زمینه باز کنید.

Ctrl+ T

با آن می‌توانید میان TAB ها تغییر جهت دهید.

Ctrl+ tab or ctrl+ shift+ tab

TAB با آن می‌توانید جاری را ببندید(یا دریچه جاری اگر TABBED BROWSING کار نمیکند)

Ctrl+ W

با آن می‌توانید یک TAB جدید در پیش‌زمینه از نوار آدرس را باز کنید.

Alt+ enter

با آن می‌توانید به یک عدد TAB مخصوص تغییر جهت دهید.

Ctrl+ N(where n is a number between 1 and 8)

با آن می‌توانید به آخرین TAB تغییر جهت دهید.

Ctrl+ 9

با آن می‌توانید TABهای دیگر را ببندید.

Ctrl+ alt+ F4

با آن می‌توانید QUICKS TABS(مشاهده اجمالی) تا ضامن خاموش و روشن شود.

Ctrl+ Q

 

جدول ۱۹

کاربرد  ZOOM (بزرگ‌نمایی)

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید ZOOM را +۱۰٪ افزایش دهید.

Ctrl+ plus sign

با آن می‌توانید ZOOM را -۱۰٪کاهش دهید.

Ctrl+ minus sign

ZOOM  ۱۰۰٪

Ctrl+ 0

 

جدول ۲۰

کاربرد SEARCH

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید به SEARCH BOX بروید

Ctrl+ E

با آن می‌توانید SEARCH QUERY را در یک TAB جدید باز کنید.

Alt+ enter

با آن می‌توانید منوی SEARCH PROVIDER  را باز کنید.

Ctrl+ down arrow

 

جدول ۲۱

کاربرد print preview

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید گزینه‌های print را به‌کار بیندازید و از یک صفحه print بگیرید.

Alt+ P

با آن می‌توانید کاغذ، header، footer، جهت و حاشیه را برای این صفحه عوض کنید.

Alt+ U

با آن می‌توانید اولین صفحه را برای print کردن نمایش دهید.

Alt+ home

با آن می‌توانید صفحه قبلی را برای print کردن نمایش دهید.

Alt+ left arrow

با آن می‌توانید شماره صفحه‌ای را که می‌خواهید نمایش دهید تایپ کنید.

Alt+ A

با آن می‌توانید صفحه بعد را که میخواهید print کنید نمایش دهید.

Alt+ right arrow

با آن می‌توانید آخرین صفحه را برای print نمایش دهید.

Alt+ end

با آن می‌توانید مشخص کنید چگونه می‌خواهید برای print قالب‌بندی کنید. (این امکان فقط زمانی موجود است که شما یک web page را پرینت می‌کنید که قالب‌بندی به‌کار می‌برد)

Alt+ F

با آن می‌توانید print preview را ببندید.

Alt+ C

 

جدول ۲۲

به‌کار بردن نوار آدرس

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید متن را در نوار آدرس انتخاب کنید.

Alt+ D

با آن می‌توانید لیست آدرس‌هایی که تایپ کرده‌اید را نمایش دهید.

F4

با آن می‌توانید زمان در نوار آدرس بودن مکان‌نما را سمت چپ به logical break حرکت دهید.

در آدرس (نقطه یا خط مورب)

Ctrl+ left arrow

زمان در نوار آدرس بودن مکان‌نما را سمت راست به logical break حرکت دهید.

در آدرس (نقطه یا خط مورب)

Ctrl+ right arrow

با آن می‌توانید wwwرا به اول و com را به آخر متن تایپ شده در نوار آدرس اضافه کنید.

Ctrl+ enter

با آن می‌توانید میان لیست  autocomplete matches به جلو حرکت کنید.

Up arrow

با آن می‌توانید میان لیست  autocomplete matches به عقب حرکت کنید.

Down arrow

 

جدول ۲۳

باز کردن منوی internet explorer toolbar

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید منوی home را باز کنید.

Alt+ M

با آن می‌توانید منوی print را باز کنید.

Alt+ R

با آن می‌توانید منوی rss را باز کنید.

Alt+ J

با آن می‌توانید منوی tools را باز کنید.

Alt+ O

با آن می‌توانید منوی sofety را باز کنید.

Alt+ S

با آن می‌توانید منوی help را باز کنید.

Alt+ L

 

جدول ۲۴

کار کردن با  feeds، history و  favorites

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید صفحه جاری را به favorite اضافه کنید. (feed  را در هنگامی‌که feed preview است تائید کنید)

Ctrl+ D

با آن می‌توانید Browsing history را پاک کنید.

Ctrl+ shift+ del

با آن می‌توانید یک drawing window خصوصی را باز کنید.

Ctrl+ shift+ P

با آن می‌توانید Organize favorites box را باز کنید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید آیتم انتخابی را در لیست favorites در Organize favorites box به بالا حرکت دهید.

Alt+ up arrow

با آن می‌توانید آیتم انتخابی را در لیست favorites در Organize favorites box به پایین حرکت دهید.

Alt+ down arrow

با آن می‌توانید Favorites center را باز کنید وصفحه اصلی favorites خود را نمایش دهید.

Alt+ C

با آن می‌توانید Favorites center را باز کنید وصفحه اصلی history خود را نمایش دهید.

Ctrl+ H

با آن می‌توانید Favorites center را باز کنید وصفحه اصلی feed خود را نمایش دهید.

Ctrl+ J

با آن می‌توانید Favorites center را باز کنید وdock کنید و feed را نمایش دهید.

Ctrl+ shift+ J

با آن می‌توانید Add را در منوی favorites باز کنید. (یا sub scribe را برای روشن نگه داشتن در هنگام feed preview باز کنید)

Alt+ Z

با آن می‌توانید منوی favorites را از نوار منو باز کنید.

Alt+ A

با آن می‌توانید همه feeds را نمایش دهید.

Alt+ I

با آن می‌توانید یک feed را هنگام خواندن علامت بزنید. (هنگام نظاره در feed)

Alt+ M

با آن می‌توانید مکان‌نما را در search box واقع در feed view قرار دهید.

Alt+ S

 

جدول ۲۵

میان‌برهای به‌کار گرفته شده هنگام ویرایش web page

این کار انجام می‌شود

فشار دهید

با آن می‌توانید آیتم‌های انتخابی را جابجا کنید و آن‌ها را در تخته طراحی کپی کنید

Ctrl+ X

با آن می‌توانید آیتم‌های انتخابی را روی صفحه طراحی کپی  کنید

Ctrl+ C

با آن می‌توانید محتویات صفحه طراحی را در محل انتخاب شده درج کنید.

Ctrl+ V

با آن می‌توانید همه آیتم‌های روی web page جاری را انتخاب کنید.

Ctrl+ A

با آن می‌توانید Internet explorer developer tools را باز کنید.

F12

 

جدول ۲۶

به‌کار گیری نوار اطلاعات

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید فاصله کانونی را به نوار اطلاعات حرکت دهید.

Alt+ N

با آن می‌توانید نوار اطلاعات را کلیک کنید.

Spacebar

 

میان‌برهای صفحه کلید جهت windows media center

ما می‌توانیم فقط با به‌کارگیری صفحه کلید به هر موضوعی در windows media center دسترسی پیدا کنیم. به‌علاوه media center تنوعی از میان‌برهای صفحه کلید را فراهم می‌کند، به‌طوری‌که حرکت با صفحه کلید آسان‌تر می‌شود.

جدول ۲۷

به‌کار گیری میان‌برها برای حرکت اساسی در basic navigation

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید Media center را باز کنید یا به media center start screen برگردید.

Windows logo key+ alt+ enter

با آن می‌توانید یک انتخاب را بپذیرید. ( تائید کنید)

Enter

با آن می‌توانید یک صفحه به عقب برگردید.

Backspace

با آن می‌توانید به اولین آیتم در لیست بروید.

Home

با آن می‌توانید به آخرین آیتم در لیست بروید.

End

با آن می‌توانید به راست، چپ، بالا یا پائین حرکت کنید.

Arrow keys

با آن می‌توانید به حالت صفحه کامل بروید یا خارج شوید.

Alt+ enter

 

جدول ۲۸

کلیدهای میان‌بر به‌کار رفته برای control audio

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید صدا را ملایم یا غیر ملایم کنید.

F8

با آن می‌توانید Volume را کم کنید.

F9

با آن می‌توانید Volume را بالا ببرید.

F10

با آن می‌توانید به music library page بروید.

Ctrl+ M

با آن می‌توانید یک آواز بخوانید.

Ctrl+ shift+ P

با آن می‌توانید آواز خواندن را متوقف کنید.

Ctrl+ shift+ S

با آن می‌توانید یک آواز را متوقف کنید یا از سر بگیرید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید به شروع آواز جاری بروید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید مستقیم به سراغ آواز بعد بروید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید یک آواز را سریع به جلو ببرید.

Ctrl+ shift+ F

با آن می‌توانید یک cd صوتی را rip (باز کردن کردن)کنید.

Ctrl+ R

با آن می‌توانید منوی میانبر را نمایش دهید.

Ctrl+ D

 

جدول ۲۹

میان‌بر برای تماشا یا ضبطTV

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید به TV ضبط شده بروید.

Ctrl+ O

با آن می‌توانید به  GUIDE(راهنما) بروید.

Ctrl+ G

با آن می‌توانید به  LIVE TV بروید.

Ctrl+ T

با آن می‌توانید نسبت نمای صفحه را عوض کنید. (ZOOM)

Ctrl+ shift+ Z

با آن می‌توانید یک نمایش تلویزیون را ضبط کنید.

Ctrl+ R

با آن می‌توانید TV ضبط شده یا پخش زنده را متوقف یا اجرا کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید ضبط یا نمایش یک شو تلویزیون را متوقف کنید.

Ctrl+ shift+ S

با آن می‌توانید اجرای نمایش تلویزیون را از سر بگیرید.

Ctrl+ shift+ P

با آن می‌توانید TV ضبط شده یا پخش زنده را به اول برگردانید.

Ctrl+ shift+ B

با آن می‌توانید TV ضبط شده یا پخش زنده را به سریع به جلو حرکت دهید.

Ctrl+ shift+ F

با آن می‌توانید به عقب برگردید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید به جلو حرکت کنید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید منوی میانبر را نمایش دهید.

Ctrl+ D

با آن می‌توانید به کانال بعد بروید.

Page up

با آن می‌توانید به کانال قبل برگردید.

Page down

 

جدول ۳۰

کلیدهای میان‌بر برای VIEW PICTURE

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید به تصویرها بروید

Ctrl+ I

با آن می‌توانید روی یک تصویر ZOOM IN کنید.

Enter

با آن می‌توانید یک SLIDE SHOW اجرا کنید.

Ctrl+ shift+ P

با آن می‌توانید یک SLIDE SHOW را متوقف کنید.

Ctrl+ shift+ S

با آن می‌توانید یک SLIDE SHOW را متوقف کنید یا شروع کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید به تصویر قبل به عقب بروید.

Up arrow or left arrow

با آن می‌توانید به تصویر بعد به جلو بروید.

Down arrow or right arrow

با آن می‌توانید منوی میان‌بر را نمایش دهید.

Ctrl+ D

 

جدول ۳۱

میان‌برها را برای اجرای VIDEO به‌کار ببرید

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید به VIDEO بروید.

Ctrl+ E

با آن می‌توانید یک VIDEO اجرا کنید.

Ctrl+ shift+ P

با آن می‌توانید یک VIDEO را متوقف یا از سرگیری کنید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید یک VIDEO را متوقف کنید.

Ctrl+ shift+ S

با آن می‌توانید یک VIDEO را به عقب برگردانید.

Ctrl+ shift+ B

با آن می‌توانید یک  VIDEO را سریع به جلو حرکت دهید.

Ctrl+ shift+ F

با آن می‌توانید به عقب برگردید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید به جلو حرکت کنید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید نسبت نمای صفحه نمایش در مانیتور را تغییر دهید. (ZOOM)

Ctrl+ shift+ Z

 

جدول ۳۲

میان‌برها را برای اجرای DVD به‌کار ببرید

این کار انجام می‌شود

این کلید یا میان‌بر را به‌کار ببرید

با آن می‌توانید به منوی DVD بروید.

Ctrl+ shift+ M

با آن می‌توانید یک DVD را اجرا کنید.

Ctrl+ shift+ P

با آن می‌توانید یک DVD را متوقف کنید یا از سر بگیرید.

Ctrl+ P

با آن می‌توانید یک DVD را متوقف کنید.

Ctrl+ shift+ S

با آن می‌توانید یک DVD را به عقب برگردانید.

Ctrl+ shift+ B

با آن می‌توانید یک DVD را سریع به جلو ببرید.

Ctrl+ shift+ F

با آن می‌توانید به مرحله(CHAPTER) قبل بروید.

Ctrl+ B

با آن می‌توانید به مرحله (CHAPTER) بعد بروید.

Ctrl+ F

با آن می‌توانید نسبت نمای صفحه مانیتور را تغییر دهید.

Ctrl+ shift+ Z

با آن می‌توانید انتخاب صوتی DVD را تغییر دهید.

Ctrl+ shift+ A

 

تذکر:

بعضی میان‌برهای صفحه کلید که در این راهنما ذکر شده‌اند، ممکن است در سخت‌افزار کامپیوتر شما یا نمونه MEDIA که شما اجرا می‌کنید موجود نباشد. برای مثال شما اگر TV TUNER نصب نکرده باشید، نمی‌توانید GUIDE را نشان دهید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا