جاذبه های گردشگریسرگرمیگالری

روستایی در درون غار : ژونگ دونگ چین

ژونگ دونگ یکی از عجیب ترین روستاهای جهان و یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری چین به شمار می آید. روستایی با 100 نفر جمعیت که درون غار قرار دارد. و مردم روستا درون غار خانه سازی کردند. دارای امکاناتی همچون زمین بسکتبال , مدرسه و .. می باشد. این روستا در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد. رفتن به روستای ژونگ دونگ بسیار سخت است. فقط با پیاده روی می توان به آنجا رفت. آنها به تلویزیون و رسانه های ارتباطی دسترسی ندارند. نزدیک ترین مارکت برای خرید آنها 15 کلیومتر از غار دور می باشد. و باید با پیاده روی این مسیر را طی کند. تا وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند. آنها از حداقل امکانات بی بهراند. بخاطر مخالفت دولت چین با سبک زندگی غار نشینی مردم ژاندونگ, دولت کمونیستی این سبک زندگی غار نشینی را در شان چین متمدن و پیشرفته نمی دانند. مشابه تصور اشتباه دوران رضا شاه که وجود عشایر را در باعث کسر شأن ایران نمی دیدند.

زندگی مردم روستای Zhongdong  به هیچ وجه کمونیستی نیست. آنها بر طبق سنت های چین باستان هر کس زندگی و خانواده خاص خود را دارد. شغل آنها کشاورزی, صنایع دستی , دامپروری و.. می باشد.

Zhongdong village in Cave - china (4)

Zhongdong village in Cave - china (2) Zhongdong village in Cave - china (1)

البته آنها تا سال 2011 مدرسه داشتند. تا اینکه دولت چین اعلام کرد : ” چین یک جامعه غار نشین نیست” و مدرسه آنها را تعطیل کرد.
هر چند مردم ژاندونگ بخاطر علاقه به وطن خود این نوع زندگی و روستایی درون غار را برای خود انتخاب کرده اند. و به هیچ حاضر به دل کندن از آن نیستند.

Zhongdong village in Cave - china (3)

تصویری از کلاس درس مدرسه ژونگ دونگ

ژاندونگ روستای خشک و بدون کشاورزی نیست. بلکه آنها بیرون از غار باغ و کشاورزی دارند. و از قابلیت های محیط کوهستانی اطراف خود استفاده می برند.

Zhongdong village in Cave - china (6)

بچه های روستای ژاندونگ در حال بازی بسکتبال

 

Zhongdong village in Cave - china (5)

اگر به چین سفر کرده اید حتما از روستای ژاندونگ دیدن کنید.

Save

صفری

متخصص تولید محتوا، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز ، علاقمند به دنیای تکنولوژی و فناوری، گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا