آموزش کامپیوترویندوز

سرعت بالا آمدن ویندوز را افزایش دهید

شناخت عوامل کاهش ویندوز می تواند در افزایش سرعت ویندوز به ما کمک می کند.
سادترین راه افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز غیر فعال کردن برنامه هایی است که هنگام روشن شدن سیستم و بالا آمدن ویندوز نیز فعال می شوند و همراه ویندوز لود می شوند.
 

 

 
هرچه نرم افزارهای بیشتری روی سیستم خود نصب کنید، زمان بالا آمدن ویندوز بیشتر طول می‌کشد و دلیل آن این است که تعدادی از این نرم افزار‌ها می‌خواهند همراه با ویندوز اجرا شوند. باید چکار کرد؟

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر برنامه‌ها را از استارت آپ حذف کنید و نگذارید همراه با بالا آمدن ویندوز اجرا شوند، سرعت بالا آمدن ویندوز بالا‌تر خواهد رفت. در این مطلب این کار را آموزش خواهیم داد.

فراموش نکنید که برخی از برنامه‌ها مانند آنتی ویروس‌ها خوب است که همراه با ویندوز اجرا شوند و نباید آتن‌ها را از استارت آپ حذف کنید.

ویندوز ۷

از MSConfig برای این کار استفاده می‌کنیم اما اگر می‌ترسید که نتوانید این کار را انجام دهید بهتر است با فردی که کمی آشنایی دارد این کار را بکنید.

روی Start بزنید و عبارت msconfig. exe را در بخش سرچ تایپ کنید و این‌تر را بزنید. حالا به بخش Startup در پنجره System Configuration که باز می‌شود بروید.

برای حذف کردن برنامه‌ها از استارت آپ کافی است تیک کنار آن را بردارید و روی OK بزنید. حالا باید سیستم را ری استارت کنید.

ویندوز ۸

در ویندوز ۸ در بخش سرچ عبارت Task Manager را بنویسید و روی آن کلیک کنید. حالا به بخش Startup بروید و با انتخاب هر برنامه روی Disable بزنید.

CCleaner

از طریق برنامه سی کلینر هم می‌توان این کار را انجام داد. برنامه را اجرا کنید و در ستون سمت چپ روی Tools بزنید. حالا بخش Startup را انتخاب کنید. در ‌‌نهایت با انتخاب برنامه مورد نظر، روی Disable بزنید.

 

منبع: How-To Geek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا