تکنولوژی و فناوریموبایل

عیب‌یابی خودکار لوازم خانگی ال‌جی از طریق موبایل

عیب یابی هوشمند

ال‌جی سال گذشته از سیستمِ عیب‌یابی هوشمند (Smart Diagnosis) رونمایی کرد. در این سیستم کاربر می‌تواند از طریق تلفن هوشمند خود متوجه‌ی عیب لوازم خانگی ال‌جی شده و با کمک گرفتن از بخش خدمات این شرکت یا خود نسبت به عیب‌یابی لوازم خانگی اقدام کند یا اطلاعات درستی را در اختیار کارشناسان قرار دهد.

برای استفاده از این قابلیت باید اپلیکیشن مربوط به آن را دریافت کرده و سپس به بخش مربوط بر روی ماشین لباس‌شویی یا یخچال نزدیک کنید. در این حالت سیگنال بصورت خودکار به تلفن همراه ارسال و از طریق آن به بخش خدمات ال‌جی مخابره می‌شود. این نرم‌افزار ۸۰ پیغام خاص را دریافت کرده و راه‌حل‌های مربوط به رفع آن‌ها را نیز ارائه می‌کند. در بسیاری از شرایط مشکلاتِ  لوازم خانگی به سادگی از طریق خود کاربر رفع می‌شود. ال‌جی می‌گوید از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به مسدود شدن لوله‌ی آب خروجی، قطع بودن آب و بسته نشدن صحیح درِ دستگاه، اشاره کرد.

Smart-Diagnosis

 

به این ترتیب کارشناسان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری، به مشتری کمک کنند تا مشکل ایجاد شده برای لوازم خانگی ساخت ال‌جی را خود رفع کند. اگر هم مشکل توسط خود کاربر قابل حل نبود، کارشناسان دقیقا می‌دانند که دستگاه دچار چه نقص فنی شده و لوازم مورد نیاز برای رفع آن را به همراه خواهند داشت.

فناوری عیب‌یابی هوشمند نیاز به بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی دارد که ال‌جی و گلدیران از سال گذشته برای راه‌اندازی آن تلاش کرده‌اند. در مراسم امشبِ  گلدیران و ال‌جی، اعلام شد که تمام مراحل راه‌اندازی این سیستم طی شده است و از ماه آینده شاهد راه‌اندازی رسمی سیستم عیب‌یابی هوشمند در ایران خواهیم بود

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا