تکنولوژی و فناوریموبایل

قابلیت‌های نسخه جدید whatsapp در آینده

 

زمانی که فیس بوک واتس اپ را به قیمت 16 میلیارد دلار خریداری کرد. برای دنیای تکنولوژی این معامله کمی عجیب بود. کمتر کسی فکر می کرد. که واتس اپ به این حد از محبوبیت دسترسی پیدا کند. واتس اپ هر در کشور ما جای خود را به تلگرام داده است. اما با داشتن بیش از یک میلیارد کاربرد محبوبترین مسنجر ارتباطی جهان است. این اپلیکیشن با ایجاد رمز گذاری “end-to-end”  هر گونه دسترسی به پیام های مخاطبین را غیر ممکن کرده است. کلیه تماس‌ها، ارسال و دریافت و ارسال پیام و محتوا چه به صورت دو نفره، و چه گروهی رمزگذاری می‌شوند. واتس‌اپ از سیستم رمزگذاری “end-to-end” استفاده می‌کند.
در سال ۲۰۱۴ واتس‌اپ توسط فیس‌بوک خریداری شد و رشد کاربران آن از زمان خریداری افزایش یافت و اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد. این اپلیکیشن با ارتقای رمزگذاری قوی حالا یکی از امن‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان تلقی می‌شود. به این معنا که هیچ راهی برای دسترسی به پیام‌های خصوصی مخاطبان وجود نخواهد داشت.
تیم واتس‌اپ پس از رشد این اپلیکیشن، در تلاش هستند تا با اضافه کردن قابلیت‌هایی، این اپلیکیشن را کاربردی‌تر و جذاب‌تر کنند. سه قابلیتی که  در آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد شامل: صندوق پیام‌گیر “Voicemail”، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های زیپ و سیستم تماس مجدد “Call-back” است.

قابلیت‌هایی که قرار است در آینده به واتس‌اپ اضافه شوند، قابلیت‌های بسیار کاربردی هستند. قابلیت اشتراک گذاری فایل‌های زیپ، باعث می‌شود فایلی که شما می‌خواهید ارسال کنید، سبک‌تر و کم‌حجم‌تر شود. در نتیجه این قابلیت ارسال فایل‌ها را سریعتر و راحت‌تر می‌کند.

قابلیت صندوق پیام‌گیر “Voicemail”، شاید اندکی کم‌ کاربردتر از دو قابلیت جدید دیگر باشد. با این قابلیت شما می‌توانید زمانی که مخاطب مورد نظرتان آنلاین نیست، برای آن در صندوق پیام‌گیر آن پیام صوتی ارسال کنید.

شما با اضافه شدن سیستم تماس مجدد “Call-back” به واتس‌اپ می‌توانید، بدون نیاز به مراجعه به اپلیکیشن واتس‌اپ تنها از طریق نوتیفیکیشن تماس از دست‌رفته، با شخص تماس گیرنده تماس بگیرید.

این سه قابلیت کاربردی قرار است در آینده به اپلیکیشن واتس‌اپ در پلتفرم اندروید و”iOS” ضافه شوند ولی هنوز هیچ زمانی برای انتشار این قابلیت‌ها مشخص نشده است.

این‌روزها تلگرام برای برخی از کاربران دچار اختلالاتی شده است، تواناتک به کاربران استفاده از واتس‌اپ را به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های امن پیام‌رسان توصیه می‌کند. یکی از دلایل اصلی این توصیه تواناتک، امنیت این اپلیکیشن است. واتس‌اپ کلیه ارتباطات (تماس‌ها و ارسال و دریافت‌ پیام‌ها و محتوا) را رمزگذاری می‌کند، همچنین واتس‌اپ چت‌های گروهی را هم رمزگذاری می‌کند. اگر شما هم در استفاده از تلگرام با مشکل روبه‌رو هستید، از واتس‌اپ استفاده کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا