آموزش کامپیوتراینترنت

مشاهده و حذف پسورد های ذخیره شده در FireFox

بدست آوردن یوزر و پسورد ذخیره شده در فایرفاکس مثل اطلاعات ورود به فیس بوک و دانشگاه…


مرورگر فایرفاکس قابلیتی دارد که تمامی یوزر و پسوردهای وارد شده در سایت ها را ذخیره کند وحتی می توان آن ها را به هر شکل رمز نگاری شده باشند مشاهده کرد.  این قابلیت برای کاربران مبتدی کامپیوتر ممکن است دردسر ساز باشد. اگر یوزر و پسورد ذخیره شده شما در فایرفاکس را پاک نکیند ممکن است ایمل و یا اطلاعات شما هک شود و توسط افراد دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرد.
اگر از کامپیوتری یا لپ تاپ عمومی استفاده می کنید مثلا سیستم های یک دانشگاه و یا کافی و … ممکن است شما از طریق این سیستم ها به یک سری از سایت ها مثل فیس بوک و .. سر بزنید یوزر وپسورد شما نیز آنجا ذخیره می شود. اگر حرفه ای نباشید ممکن است اطلاعات وحتی نام کاربری و رمز عبور شما در اینترنت و .. به سرقت برود و اطلاعات شما هک گردد. یا اینکه از سر فضولی و کنجکاوی بخواهید اطلاعات کسانی که قبل از شما از سیستم مورد نظر استفاده کردند را بدست بیاورید باید مسیر زیر را بروید..
پس این آموزش جنبه امنیتی دارد. امیدواریم که منجر به استفاده بد نشود

در قدم اول شما بر روی فایر فاکس کلیک و سپس از زیر منوی tools بر روی Options کلیک می کنید.
سپس در پنجره Options بر روی تب Security کلیک و بر روی Saved Password کلیک می کنید.
در این پنجره شما تمام یوزرنیم هایی را که به فایرفاکس اجازه ذخیره داده اید را مشاهده خواهید کرد
برای مشاهده پسورد بر روی Show Passwords کلیک کنید (شکل بالا) ؛ سپس از شما سوال می پرسد که آیا شما مطمئن هستید که میخواهید پسوردهای نمایش داده شود ؟ سپس شما بر روی Yes کلیک کنید.
مشاهده می کنید که پسورد ها نمایش داده می شود ؛ برای حذف پسورد و یوزر یک سایت
می توایند بر روی سایت مورد نظر کلیک و سپس بر روی Remove کلیک کنید .
اگر می خواهید همه پسورد های و یوزرنیم های پاک شود بر روی Remove all کلیک کنید.
شما می توانید از قسمت Search جستجو کنید که پسورد های دامنه خاصی نمایش داده شود.
حالا اگه تا همین مرحله دقت کرده باشید هر کسی به غیر از شما هم پشت سیستم قرار بگیرد و همین مراحل را برود راحت می تواند مثل آب خوردن پسورد های شما را بیرون بکشد؛ و از طرفی فایرفاکس هم اونقدر بی امنیت نیست که از این مسئله به راحتی بگذرد. برای این هدف فایرفاکس قابلیتی به نام Master Password ایجاد کرده است، تا با داشتن یه پسورد اصلی بتوانید پسورد های دیگر را مشاهده کرد. برای اینکار شما باید Use a master password را تیک بزنید.

بلافاصله پس از تیک زدن، پنجره ای باز می شود که در آن از شما می خواهد که پسورد اصلی را وارد کنید . سپس بروی OK کلیک کنید.

نوار سبز رنگ میزان قدرت پسورد خود را از نظر امنیتی بیان میکند.

سپس پیامی مبنی بر موفقیت امیز بودن تغییر رمز می آید.

اگر بخواهید ای پسورد را تغییر دهید میتوایند از دکمه Change Master Passwords استفاده کنید.

حالا اگر دوباره بر روی Saved Passwords کلیک کنید، خواهید دید که از شما پسورد اصلی را می خواهد و اگر اشتباه وارد کنید از شما میخواهد که دوباره وارد کنید و اگر بر روی Cancel کلیک کنید پنجره Saved Passwords نمایش داده می شود ولی بدون هیچ اطلاعاتی .

دقت داشته باشید که بعضی از سایت ها به شما اجازه نمیدهند که پسورد را ذخیره کنید یا اینکه شما حتما باید بعد از وارد کردن پسورد در یک سایت جدید از پنجره ظاهر شده Remember Password را کلیک کنید.

سئوالات و مشکلات کامپیوتر و اینترنتی خود را اینجا مطرح کنید و برای دریافت پاسخ صبور باشید…. http://www.asdownload.net

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا