تکنولوژی و فناوری

مقابله توییتر با محتوای زننده و آزار دهنده

کمپانی توییتر قصد دارد با توسعه محصولاتی جدید، کار انتشار محتوا را برای کاربران آزاردهنده‌ای که هنجارها را زیر پا می‌گذارند و آرامش دیگران را بر هم می‌زنند دشوار کند و هزینه‌های این اقدامات را افزایش دهد.

دیک کاستلو٬ مدیرعامل و از بنیان‌گذاران محبوب‌ترین سرویس مایکروبلاگینگ جهان٬ توییتر٬ از عزم این کمپانی برای مقابله با محتوای آزاردهنده و ناهنجار خبر داده است. او می‌گوید کاربران نباید بتوانند به سادگی اقدامات آزاردهنده انجام دهند و جریان نشر محتوای مفید و جذاب را مختل کنند.

او به تازگی پیامی محرمانه خطاب به کارکنان توییتر نوشته که محتوای آن به رسانه‌ها هم درز کرده و در آن گفته توییتر در مواجهه با هنجارشکنی‌ها و رفتار آزاردهنده ناکام بوده و او از این ناکامی شرمسار است. دیک کاستلو معتقد است توییتر باید برای مقابله با ترول‌ها و آزارهای نژادپرستانه و سکسیستی آنلاین٬ تدبیری اساسی بیاندیشد٬ چون در غیر این صورت کاربران فعال و مفید بسیاری را از دست خواهد داد.

مدیرعامل توییتر می‌گوید این کمپانی باید جدی‌تر و قاطعانه‌تر با این آسیب‌ها برخورد کند تا کاربرانی که دست به این اقدامات می‌زنند به سادگی پالایش شوند. او گفت شخصا مسئولیت کم‌کاری و قصور در این زمینه را می‌پذیرد٬ اما حالا زمان آن رسیده که افرادی را تعیین کند تا شبانه‌روزی پی‌گیر این موضوع باشند و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه کنند.

دیک کاستلو در مصاحبه با وب‌سایت “بازفید” بدون افشای جزئیات فنی طرح‌هایی که برای تحقق اهدافش در مقابله با آزار و هنجارشکنی‌ها و ترول‌های آنلاین در نظر دارد٬ گفت: «باید اطمینان حاصل کنیم که توییت‌هایی از این دست تایم‌لاین‌ها را تسخیر نمی‌کنند. آزاردهنده بودن باید هزینه سنگین‌تری برای کاربران داشته باشد.»

او در توضیح این موضوع گفت: «اکنون اگر شما مخاطب مستقیم کاربری آزاردهنده باشید٬ می‌توانید او را گزارش دهید٬ اما مساله این است که این فرآیند دشوار است. گذشته از این٬ حتی اگر آن فرد حساب کاربری‌اش را هم در پی گزارش‌های دیگر کاربران از دست بدهد٬ می‌تواند به سادگی از جای دیگری سبز شود و برای مقابله با آنها باز باید این دور باطل تکرار شود.» به گفته دیک٬ باید مطمئن شد که چنین صداهایی در پهنه توییتر شنیده نمی‌شوند.

دیک کاستلو وعده داد به زودی روش‌های کارآمدی به توییتر اضافه خواهند شد که در ابعادی وسیع با رفتارهای زننده و آزاردهنده برخورد خواهند کرد. او گفت محصولات بسیاری در دست تولید است که این رویای او را محقق خواهد کرد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا