تکنولوژی و فناوریموبایل

نتایج جدید بنچمارک Geekbench اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده از چهار هسته Kryo را تایید می‌کند

 

در هفته‌ای که گذشت جزئیاتی در رابطه با پرچم‌دار بعدی شرکت تراشه سازی کوالکام که هم‌اکنون با نام اسنپ‌دراگون ۸۲۰ شناخته می‌شود به بیرون درز کرد، این در حالیست که امروز نیز در همین رابطه شاهد به ثبت رسیدن بنچمارک هایی از یک تراشه با کد MSM8996 هستیم که می‌توان حدس زد مرتبط با اسنپ‌دراگون ۸۲۰ باشد.

با فرض بر اینکه نتایج جدید بنچمارک Geekbench از اسنپ‌دراگون ۸۲۰ صحت داشته باشد، این پردازنده در تست تک هسته‌ای از نمونه اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ که در گلکسی اس ۶ مورد استفاده قرار گرفته یک سر و گردن بالا‌تر قرار گرفته، این در حالیست که در تست چند هسته‌ای نمونه سامسونگی عملکرد بهتری را نسبت به اسنپ‌دراگون ۸۲۰ از خود نشان داده است.

با این وجود، اطلاعات جدید تائید می‌کنند که کوالکام در ساخت پرچم‌دار بعدی خود از معماری ۶۴ بیتی و لیتوگرافی ۱۴ نانومتری استفاده کرده است که شایعات همکاری با سامسونگ را قوت می‌بخشد. اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با بهره‌گیری از چهار هسته اختصاصی موسوم Kyro که بر روی فرکانس ۳ گیگاهرتز کلاک شده در کنار چهار هسته با فرکانس ۱.۴۶ گیگاهرتز توانسته است در بنچمارک Geekbench در قسمت تک هسته و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۷۱۴ و ۱۹۴۲ را به دست آورد.

در زمان عرضه پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ برندهایی چون سونی، اچ‌تی‌سی و شیائومی از این نوع تراشه استفاده کردند که همگی با مشکل گرمای بیش از حد این پردازنده مواجه شدند؛ تا جایی که سونی از کاربران خواست منتظر آپدیت جدید برای رفع این مشکل باشند. عدم موفقیت شرکت سازنده در این عرصه باعث شد که مشتری بسیار خوب کوالکام یعنی سامسونگ در پرچم‌دار ۲۰۱۵ خود از این نوع پردازنده استفاده نکند، اما به نظر می‌رسد اسنپ‌دراگون ۸۲۰ خواهد توانست با قدرت بالای خود تجربه تلخ مدل قبلی را به کلی از یادها پاک کند.

از آنجا که شنیده می‌شود کوالکام این پردازنده در سه ماه سوم سال جاری به طور رسمی معرفی خواهد کرد، طبق روال همیشه میانگین حدود ۶ ماه به طول خواهد انجامید تا شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزاری بتوانند از آن در محصولات خود استفاده کنند. به زبان ساده‌تر در واقع بینانه‌ترین شکل ممکن، اواخر سال جاری اولین نسل از گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۲۰ راهی بازار خواهد شد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا