تکنولوژی و فناوری

هر آنچه باید در مورد دوربین‌های GoPro بدانید

تا همین یک دهه پیش دوربین های فیلمبرداری حجم و وزن زیادی داشتند. اما با ورود تکنولوژی گوشی های هوشمند دوربین های فیلمبرداری نیز بسیار کوچک و پیشرفته شدند. و اکنون شاهد نسلی جدیدی از دوربین های فیلم برداری بسیار کوچک هستم که به راحتی قابل دیدن نیستند. این نسل از دوربین ها بر روی پهپهادها, وسایل دیگر یا همراه انسان در زمین و فضا قابل استفاده می باشند. و دارای حجم بسیار کم و قابلیت های پیشرفته ای هستند. و در عین تصاویر با کیفیت hd ضبط یا به صورت آنلاین به مرکز مخابره می کنند. برای آشنایی کامل با دوربین های GoPro  با ای اس دانلود همراه باشید.

دوربین‌های گوپرو علی‌رغم ظاهر ساده‌شان، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در مقایسه با رقبا دوربین‌های بسیار قدرتمندتری و  با کارایی بالاتری هستند. این دوربین‌ها که به اندازه یک قوطی کبریت هستند، می‌توانند تقریبا در هر جایی نصب شوند و تصاویر با کیفیتی را برای‌تان ضبط کنند. گجت‌های جذاب و مهیجی هستند که به وسیله اتصال کردن آن‌ها به خود، می‌توانید در حین ماجراجویی، به خلق ویدیوهای هیجان‌انگیز بپردازید.

دوربینGoPro ( گوپرو )، از محصولاتی است که نباید فریب ظاهر کوچک آن را بخوریم. تمامی افراد علاقمند به ورزش‌های مهیج از قبیل اسکی، موج‌سواری، قایق و جت اسکی سواری، چتربازی، خلبانی، غواصی، پاراسیلینگ، دوچرخه‌سواری، موتورکراس، کارتینگ، ریسینگ، بازی‌های رادیو کنترل و حتی افراد معمولی می‌توانند از دوربین گوپرو جهت ثبت و ضبط لحظات به‌یاد ماندنی خود با بالاترین امکانات و کیفیت استفاده کنند.

از ویژگی‌های بارز آن پردازنده قوی آن است که منجر به سرعت بالای فیلم‌برداری به وسیله این دوربین می‌شود. استفاده از این دوربین در شرایط‌های مختلفی تست شده است و کارایی بسیار خوبی دارد. در بدنه این دوربین تنها یک ال‌سی‌دی کوچک می‌بینید که حالت فیلم‌برداری، فعال بودن دوربین و اطلاعاتی از این قبیل را نمایش می‌دهد. دوربین‌های “GoPro” قیمت‌ بسیار بالایی ندارند.

در حال حاضر آخرین سری گوپرو موسوم به “HERO4” است که این سری دارای سه مدل مختلف با نام‌های زیر است:

HERO Session –

HERO4 Black –

HERO4 Silver-

دوربین “HERO Session”، آخرین محصول گو‌پرو در حال حاضر است. این دوربین می تواند با رزولوشن‌های ۱۴۴۰p با سرعت۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰p با سرعت ۱۰۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. بدنه دوربین نیز تا عمق ۱۰ متری ضد آب است. قیمت این دوربین ۳۹۹ دلار است.

۱. دوربین “HERO Session” گوپرو تنها دو دکمه دارد، یکی از آن‌ها برای فیلم‌برداری است، که باز زدن آن دوربین شروع به فیلم‌برداری می‌کند و با زدن مجدد همان دکمه، شما می‌توانید فیلم‌برداری را متوقف کنید و دروبین را خاموش کنید. دکمه دوم برای روشن و خاموش کردن وایرلس دوربین است. برای عکس گرفتن با این مدل دوربین گوپرو حتما باید از اپلیکیشن “GoPro” بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنید. استفاده از دو دکمه در بدنه دوربین به همراه یک مانیتور کوچک، طول عمر باتری آن را نسبت به مدل‌های دیگر بیش‌تر کرده است.  دوربین “HERO Session” گوپرو دارای دو میکروفون است که یکی در قسمت جلو قرار دارد و دیگری در قسمت پشت بدنه و دستگاه به صورت خودکار میان این دو میکروفون سوئیچ می‌کند تا نویز ناشی از باد را به حداقل تقلیل دهد. این دو میکروفون حتی در زیر آب هم غیرفعال نمی‌شوند، و صدا را به خوبی ضبط می‌کنند. ابعاد کوچک دوربین “HERO Session” که یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می‌شود، می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند.

۲. دوربین “HERO4 Black” نیز از پرچم‌داران دوربین‌های گوپرو است. چرا که توانایی فیلم‌برداری در حالت ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری ۱۰۸۰pبا حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد. “HERO4 Black” یک ساعت و سی دقیقه به صورت “Full HD” قابلیت فیلم‌برداری دارد. کیفیت عکاسی این دوربین ۱۲ مگاپیکسل است که در روز قابل قبول و مناسب است. اما داستان در مورد عکس‌هایی که در شب گرفته می‌شود تغییر می‌کند. کیفیت عکس‌برداری این دوربین در شب نسبت به نسل قبلی بهتر شده است اما هنوز هم جای کار دارد و می‌تواند بهتر شود. قیمت این دوربین ۴۹۹ دلار است.

تنها عیب این مدل دوربین گوپرو، سرعت پایین آن در هنگام روشن کردن است.  این دوربین کوچک و قدرتمند بسیار شبیه به نسل قبلی خود یعنی “Hero 3+” است و همچنان با یک مکعب آلومینیومی که یک لنز فیش‌آی در جلوی آن قرار دارد روبرو هستیم. این به این معنی است که کیس های ضد آب نسل قبلی نیز همچنان با نسل چهارم کار می‌کنند و به‌راحتی می‌توانید دنیای زیر آب را شکار کنید.

دوربین “HERO4 Black”، مجهز به بلوتوث و سیستم وایرلس برای اتصال به گوشی‌های هوشمند است و شما به سادگی می‌توانید محتویات دوربین را به گوشی هوشمند خود منتقل کنید. دوربین “HERO4 Black”، دارای یک باتری ۳.۸ ولتی با ظرفیت ۱۱۶۰ میلی آمپر است. پورت‌های

Micro HDMI ،Micro USB و درگاه “Micro SD” را در بدنه دوربین می‌توانید ببینید.

۳. دوربین “HERO4 Silver”، قدرت فیلم برداری ۴K با سرعت ۱۵ فریم در ثانیه را دارد و می‌تواند با سرعت سریع ۶۰ فریم در ثانیه به صورت “Full HD” فیلم‌برداری کند. امکان عکاسی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل را دارد و می‌تواند ۳۰ عکس ۱۲ مگاپیکسلی در یک ثانیه برای شما بگیرد.

دوربین “HERO4 Silver” دارای سیستم وایرلس و بلوتوث داخلی است و شما به‌سادگی امکان اتصال این دوربین را به گوشی‌های هوشمند خود دارید و این ویژگی انتقال عکس و فیلم را از دوربین به گوشی برای شما آسان می‌کند.

این دوربین دارای قاب ضد آب تا عمق ۴۰ متر و ضد ضربه است. نمایش‌گر لمسی در دوربین “HERO4 Silver”، از دیگر ویژگی‌هایی است که آن را نسبت به نسخه “Black” متمایز می‌کند. طول عمر باتری  دوربین “HERO4 Silver”، یک ساعت و ۵۰ دقیقه است که از نسخه  “Black”، طول عمر باتری بیش‌تری دارد. قیمت این دوربین ۳۹۹ دلار است.

اپلیکیشن “GoPro”، از سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوزفون، “iOS”و  “Mac OS” پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با نصب این اپلیکیشن بر روی دستگاه‌های هوشمند خود، به‌سادگی آن‌ها را به دوربین خود متصل کنید و عکس‌برداری کنید و همچنین محتویات دوربین خود را به‌سادگی به گوشی خود منتقل کنید.

گوپرو دوربین بسیار کوچکی است که این روزها دست خیلی‌ها که کارهای هیجا‌ن‌انگیز می‌کنند می‌توانید ببینید. این دوربین این اجازه را به هر کس می‌دهد، که بدون داشتن دانش چندانی از عکاسی، عکس‌هایی خیره‌کننده بگیرند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا