تکنولوژی و فناوریموبایل

همه چیز درباره اپل واچ -قیمت و مشخصات

اپل واچ ساعت گرانقیمت شرکت اپل که فقط به قصد تجملات خریداری می شود. بعضی شرکت مثل ایسوس اعلام کردند که خرید اپل واچ 17.000 هزار دلاری کار افراد دیوانه است.
مدت زیادی به رسیدن ساعت‌های هوشمند اپل به بازار باقی نمانده و تاکنون بسیاری از مشخصات این ساعت‌ها از طریق اخبار و شایعات به بیرون درز کرده است. این اخبار از زمان ورود دقیق این ساعت‌ها به بازار، مدل‌های آن و مشخصات دیگر می‌گویند

 

براساس آخرین اخبار پنج هفته تا ورود تازه‌ترین ساعت هوشمند اپل به نام اپل واچ باقی مانده است. 

این اخبار زمان دقیق خروج اپل واچ را ۲۴ آوریل آینده اعلام کرده‌اند. البته اگر کسی بخواهد زود‌تر صاحب آن شود، می‌تواند از دهم آوریل این ساعت‌های هوشمند را سفارش بدهد. 

اطلاعات دیگری هم درباره این ساعت‌ها منتشر شده، از جمله اینکه اپل واچ در سه مدل کلاسیک، ورزشی و چاپی (شیک) است. 

نوع کلاسیک از جنس فولاد ضد زنگ است، صفحه نمایش آن از جنس کریستال سفیر است، پشت قاب آن از کریستال بوده و قیمت آن از ۶۴۹ تا ۱۲۴۹ یورو متفاوت است. وزن آن هم ۵۰ گرم است. 

مدل ورزشی آن از جنس آلومینیوم ۳۸ میلی متری بوده، صفحه نمایش آن از جنس شیشه Ion-X است و قیمت آن از ۳۹۹ تا ۴۹۹ یورو خواهد بود. وزن آن ۳۰ گرم است. 

 

اما اپل واچ چاپی (شیک) قابی از جنس طلای ۱۸ قیراط داشته و صفحه نمایش آن از جنس کریستال سفیر است. قیمت پیش بینی شده آن هم ۱۱ هزار یورو است. وزن این ساعت هم ۳۳ گرم است. 

ساعت اپل برای کار با آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۵ اس، آیفون ۵ سی و آیفون ۵ سازگار است و برای استفاده از آن به یکی از آیفون های اشاره شده نیاز دارید.

اپل در مراسمی که شب دوشنبه برگزار کرد، اطلاعات تکمیلی مربوط به ساعت‌هوشمند خود را منتشر کرد. یکی از جالب‌ترین نکات در جریان کنفرانس اپل، قیمت نسخه‌ی طلایی آیفون بود که از ۱۰٫۰۰۰ آغاز شده و گران‌ترین نمونه‌ی آن نیز قیمتی ۱۷٫۰۰۰ دلاری دارد. مطمئنا خریداران ساعت‌هوشمند اپل برای خرید این محصول باید دلایل بسیار جالب توجهی داشته باشند، چراکه با این مبلغ می‌توان شماری از بهترین برندهای دست‌ساز سوئیسی را در اختیار گرفت. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که خریداران اپل‌واچ طلایی افرادی هستند که همچون جانی آیو با بنتلی به سر کار می‌روند، اگرنه این ساعت‌هوشمند ورای این موضوع که آیا برای خرید ارزش دارد یا خیر، بسیار گران قیمت است.

AsusApple

کمپانی تایوانی ایسوس نیز پس از اعلام قیمت این ساعت‌هوشمند، به صف افراد و کمپانی‌های پیوسته که اپل‌واچ ۱۰٫۰۰۰ دلاری را به باد انتقاد گرفته است. این کمپانی تصویری را منتشر کرده که بیشتر شبیه به فلوچارت‌های ترسیم شده برای حل مسائل در حوزه‌ی برنامه‌نوسی است. ایسوس با مطرح کردن پرسش‌هایی به این نتیجه رسیده خرید اپل‌واچ ۱۷٫۰۰۰ دلاری کار افرادی است که عقل خود را از دست داده‌اند!

اپل اعلام کرده که از ۸ گیگابایت حافظه داخلی ساعت هوشمند، کاربر تنها قادر خواهد بود به ۲ گیگابایت فضا برای ذخیره‌ موسیقی و تنها ۷۵ مگابایت برای گنجاندن تصاویر دسترسی داشته باشد. با توجه به این نکته به نظر نمی‌رسد اپل واچ بتواند نقش جایگزین مناسبی را به جای iPod بازی کند. میزان محدودیت اعمال شده برای هر سه نسخه اسپورت، استاندارد و ویژه اپل‌واچ یکسان خواهد بود. در واقع تمامی این ساعت‌ها دارای حافظه‌ی ۸ گیگابایتی هستند اما محدودیت دسترسی نیز به همه‌ی نسخه‌ها اعمال شده است. میزان فضای ۲ گیگابایتی اختصاص یافته برای ذخیره‌سازی موسیقی شامل فایل‌هایی که بعد از متصل شدن به آیفون می‌توانید با اپل واچ اجرا کنید نیز خواهد شد. البته به لطف امکاناتی که iOS 8.2 به ارمغان آورده، کاربران می‌توانند از طریق بلوتوث به صورت استریم به آرشیو آهنگ‌های خود در آیفون دسترسی داشته باشند.

این محدودیت کاربران را مجبور خواهد کرد که فقط تصاویر خاص و موردعلاقه خود را به اپل‌واچ انتقال دهند، البته استثنا هم وجود دارد، اگر با ساعت به اینترنت متصل باشید می‌توانید از سرویس آیکلاد اپل به تصاویر خود دسترسی داشته باشید. در واقع با این کار کمی می‌توان محدودیت اعمال شده را دور زد. علاوه بر این تمامی تصاویری که از آیکلاد به اپل‌واچ منتقل شوند، به صورت خودکار برای نمایش روی صفحه‌نمایش آن تغییر اندازه پیدا می‌کنند. 

با در نظر گرفتن ۲ گیگابایت فضای قابل دسترس کاربر از ۸ گیگابایت، حدود ۶ گیگابایت از حافظه داخلی اپل‌واچ باقی می‌ماند که به گفته‌ی اپل، در زمان انتشار کیت توسعه نرم‌افزاری اپل‌واچ از آن برای نصب سیستم‌عامل، برنامه‌های کاربردی سیستمی، ذخیره تنظیمات و دریافت به‌روزرسانی‌های آینده استفاده خواهد شد. در کل با محدودیت اعمال شده، کاربران می‌توانند ۲۰۰ قطعه موسیقی و ۱۰۰ تصویر را در این ساعت ذخیره کنند.

7 موردی که درباره اپل واچ باید بدانید.
 

watch-banner

۱. طراحی متفاوت

نمی‌توان به صورت کلی طراحی این ساعت هوشمند را زیر سوال برد اما اپل می‌توانست پس از آن همه شایعه و کار کردن بر روی ساعت خود طراحی بهتری را بدست آورد. ذهنیت ما از گذاشتن ساعت بر روی دست خود به سمت ساعت‌های کلاسیک گرد و زیبا از برند‌های معتبر، متمایل است، در حالی که اپل واچ با طراحی مربعی و گوشه‌های بسیار گرد شده قصد دارد ما را به مرحله‌ جدیدی از علاقه به طراحی ساعت‌ها وادار کند. مهم‌تر آنکه، هم‌اکنون نیز بسیاری از دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید ور، گرد هستند. در هر حال هنوز مشخص نیست همین ساعت‌های گرد اندرویدی بتوانند با مجموعه قابلیت‌های فراهم شده برای اپل واچ رقابت کنند.

Different-design

۲. رابطی منظم‌تر

اگرچه رابط اولیه اپل واچ جذاب و خواستنی به نظر می‌رسد اما اپل نتوانسته به خوبی سایر دستگاه‌های اکوسیستم خود صفحه خانگی مرتبی برای اپل واچ به وجود آورد. اپل می‌توانست آیکون‌های اپل واچ را با ترتیب و نظم بیشتر و بهتری در صفحه خانگی جای دهد.

apple-watch-apps 

۳. نمایشگر همیشه روشن

زمانی که شما ساعت هوشمند می‌پوشید، دوست دارید که در هر زمانی قادر به چک کردن زمان باشید. اما در برخی ساعت‌های هوشمند و به خصوص اپل واچ، به نظر نمی‌رسد به راحتی این مورد انجام شود. بله، این ساعت هر زمان که شما دست خود را به سمت بالا حرکت دهید، روشن خواهد شد اما ممکن است این مورد به خوبی کار خود را انجام ندهد و کاربر را در زمان تعامل با ساعت به مشکل بیاندازد. اگر به دنبال ساعت هوشمندی هستید که همیشه نمایشگری روشن برای نمایش زمان داشته باشد، بهترین انتخاب ساعت هوشمند Pebble Time است.

Always-on-display 

۴. طول عمر باتری طولانی‌تر

تیم‌کوک در کنفرانس معرفی اپل واچ از طول عمر باتری ۱۸ ساعته اپل واچ به هیجان آمده بود و آن را شگفت انگیز می‌خواند اما این مقدار برای یک ساعت هوشمند کافی به نظر نمی‌سد. اپل عمر ۱۸ ساعته باتری اپل واچ را مناسب یک روز تمام کاری می‌داند و البته اشاره می‌کند که این ساعت هر شب نیاز به شارژ شدن دارد. اما متاسافانه این مقدار عمر باتری هنوز جای کار دارد و شاید در نسخه‌های بعد برای این ساعت طول عمر باتری بیشتری در نظر گرفته شود.

Apple Watch-battery

۵. قیمت ارزان‌تر

به خوبی می‌دانیم که واژه «اپل» با عبارت «قیمت گذاری مقرون به صرفه» سر ناسازگاری دارد و حتی در یک جمله‌ به سختی با یکدیگر می‌گنجند. با این‌حال، کاپرتینویی‌ها می‌توانستند قیمت ارزان‌تری برای ساعت‌های خود در نظر بگیرند. همچنین قیمت پایین‌تر برای نسخه‌های متفاوت این ساعت می‌توانست فروش بیشتری برای این کمپانی به ارمغان آورد.

Cheaper-pricing 

۶. شیشه یاقوت کبود بر روی ارزان‌ترین نسخه

همانطور که می‌دانید، ارزا‌ن‌ترین نسخه اپل واچ که نسخه اسپورت آن است به شیشه محافظ Lon-X مجهز شده است. اما نسخه‌های گران‌تر این محصول از شیشه محافظ بسیار مستحکم یاقوت کبود بهره می‌برند. اپل می‌توانست شیشه‌های محافظ قوی سافایر را در نسخه ارزان اپل واچ نیز قرار دهد.

Sapphire-display-on-the-cheapest-edition

۷. پشتیبانی از اندروید

به خوبی می‌دانیم که این مورد احتمالا هیچگاه در عالم واقع تحقق پیدا نمی‌کند، اما این نکته را هم می‌دانیم که اگر اپل واچ با اندروید سر سازگاری داشت، می‌توانست تهدیدی بزرگتر برای فروش دیگر کمپانی‌های تولید کننده ساعت و کل ساعت‌های هوشمند بر پایه اندروید پوشیدنی به وجود آورد.

applewatch

 

 

 
 
مشخصات ظاهری:ساعت مردانه – نوع کاربری : ورزشی ، رسمی ، روزمره – فرم صفحه: مربع – جنس شیشه : یاقوت – جنس بدنه: فلز – توضیحات جنس بدنه: استیل ضد زنگ – جنس بند: فلزی – رنگ بند: نقره ای
مشخصات صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی
مشخصات فنی:– دارای GPS – پردازنده: S1 – اتصالات: Bluetooth ، Wi-Fi – حسگرها: شتاب سنج ، ژیروسکوپ ، شمارش ضربان قلب

 

 

 

مشخصات ظاهری
جنسیت مردانه
برند اپل
نوع کاربری ورزشی , رسمی , روزمره
قطر صفحه 42 میلی‌متر
فرم صفحه مربع
جنس شیشه یاقوت
جنس بدنه فلز
توضیحات جنس بدنه استیل ضد زنگ
جنس بند فلزی
رنگ بند نقره ای
نوع قفل بند ضامن دار (کلیپسی)
مشخصات صفحه نمایش
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
مشخصات فنی
GPS
توضیحات سازگاری سازگار با:
iPhone 5
iPhone 5c
iPhone 5s
iPhone 6
iPhone 6 Plus
پردازنده S1
قابلیت نصب کارت حافظه
دوربین
اتصالات Bluetooth , Wi-Fi
حسگر ها شتاب سنج , ژیروسکوپ , شمارش ضربان قلب

اما هرسه ساعت‌ها ابعاد ۴۲در ۵/ ۳۹ در ۵/ ۱۰ میلی متر دارند و هرسه صفحه نمایش لمسی دارند. 

این ساعت‌ها برای اتصال به اینترنت، نیاز به آیفون دارند و از طریق بلوتوث به اینترنت وصل می‌شوند. 

هرسه ساعت ضد آب بوده و مجهز به یک اپلیکیشن سلامت هستند که ضربان قلب و تعداد گام‌های فرد را مشخص می‌کند. 

هر سه آن‌ها هم بلندگو داشته و فاقد صفحه کلید هستند. 

منبع: gentside

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا