وب

ویندوز 10 رونمایی شد

قبل از اینکه شرکت مایکروسافت از نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوز 10 رونمایی کند. اکثر کاربران کامپیوتر در جهان منتظر ارائه ویندوز 9 بودند. اما این شرکت در یک حرکت غیر منتظره نسخه جدید نرم افزار سیستم عامل خود را ویندوز 10 نامگذاری کرد. و نکته قابل توجه دراین نسخه از ویندوز بازگشت منوی استارت بود. که درویندوز 8 برداشته شد. همانطور که در تصاویر بالا می بینید این نسخه از ویندوز متناسب با موبایل, تبلت, کامپیوتر ارائه شده است. اما مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 تا آخر سال 2014 به بازار نخواهد آمد. به نظر می رسد مایکروسافت برای جلوگیری از کپی برداری سیستم عامل خود تصمیم گرفته که هرما یک بار آن را آپدیت کند.

مایکروسافت از ویندوز 10 به عنوان جامع ترین پلتفرم دنیا یاد می کند که می تواند نیازهای طیف وسیعی از سخت افزارهای مختلف را پشتیبانی کند.
رابط کاربری این سیستم عامل برای استفاده در ابزارهایی با صفحه نمایش لمسی و انواع رایانه های غیرلمسی ویندوز تغییر شکل می یابد در واقع ویندوز 10 ترکیبی از ویندوز هفت و هشت است که در آن رابط کاربری مدرن در کنار منوی استارت سنتی که در ویندوز 8 حذف شده بود قرار می گیرد.

Tech-Preview_Start-menu-500x281
منوی استارت کمی از نظر ظاهری تغییر کرده است تا با گرافیک مدرن و زبان طراحی مسطح مایکروسافت سازگار شود.
سیستم جست و جو در این سیستم عامل طوری طراحی شده است که منابع مختلفی از جمله نتایج گردآوری شده از اطلاعات موجود در کامپیوتر تا اطلاعات مرتبط در وب لیست می شوند.

مایکروسافت همچنین روش های جدیدی برای اجرای همزمان چند برنامه در کنار هم در نظر گرفته است که می تواند سرعت بهره وری در سرتاسر سیستم عامل را افزایش دهد.

Tech-Preview_Three-program-snap-and-suggestions-500x281

تغییرات زیادی در بخش ‘Command Prompt’ سیستم عامل ویندوز10 ارایه شده است تا بتوانند دستورات متنی بیشتری را وارد کنند و کنترل بیشتری بر روی سیستم داشته باشند.

App_Commands-500x281

مایکروسافت در تلاش است تا رابط کاربری سیستم عامل ویندوز 10 زمانی که حالت تبلت فعال می شود، برای ابزارهای لمسی سازگار شود و هر وقت که به حالت لپ تاپ تبدیل شد برای استفاده توسط ماوس و صفحه کلید فعال شود.

مایکروسافت نسخه خاصی از ویندوز 10 را تحت عنوان «Insider Program» از فردا در اختیار کاربران خاصی قرار می دهد تا از آن استفاده کنند و بتوانند بازخوردهای آن ها را در باره ی تغییرات اعمال شده در نسخه ی جدید ویندوز اعلام کنند.

مایکروسافت وعده داده که تغییرات اعلام شده تنها بخشی از تغییراتی هستند که غول نرم افزاری دنیا برای ویندوز 10 در نظر گرفته است. به این ترتیب احتمالا طی ماه های آینده شاهد اضافه شدن، امکان بیشتری به نسخه ی بعدی ویندوز خواهیم بود.

اینترنت اشیا تا سرورهای پیشرفته ی مراکز داده دیتاسنترها می توانند به ویندوز 10 مجهز شوند.

Tech-Preview_Virtual-desktop-500x281

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا