موبایل

چگونه از اجرای برنامه‌ها در هنگام بوت اندروید

هنگام بالا آمدن اندروید مثل ویندوز برنامه های زیادی لود می شود که سرعت بوت گوشی را کاهش می دهند. و باعث کاهش سرعت بالا آمدن گوشی, افزایش مصرف باطری و .. می گردند. در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه از اجرای برنامه در هنگام بوت اندروید جلوگیری کنید؟؟

 طبیعتاً اجرای برنامه‌های زیاد و ناخواسته می‌تواند روند بوت سیستم‌عامل را با کندی مواجه نماید؛ با این حال گوگل کماکان از پیش‌بینی منو و گزینه‌ی مرتبطی که به کاربران اندروید سطح دسترسی لازم برای اعمال تغییرات در لیست برنامه‌های موجود در بوت را بدهد، ممانعت می‌کند.

با این حال کدباز بودن اندروید و وجود جامعه‌ی توسعه‌دهندگان بزرگ و قوی آن، همه ناممکن‌ها را برای کاربران این سیستم‌عامل ممکن‌ می‌سازد؛ خصوصاً وقتی که از توان بی حد و حصر پلتفرم Xposed بهره بگیرید. اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده و از Xposed استفاده می‌کند، تنها چیزی که برای ویرایش لیست برنامه‌های اجرا شده به هنگام بوت نیاز دارید، انجام چند قدم ساده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

 1. قسمت نصب‌کننده‌ی برنامه‌ها در Xposed را باز کرده و پس از کلیک روی گزینه‌ی Downloads، از موتور جستجو برای پیدا کردن BootManager استفاده کنید. پس از یافتن این برنامه، آن را لمس کنید.

How to prevent Android apps from starting on boot

 2. در صفحه‌‌ی مربوط به ماژول مدیریت بوت Xposed، بر روی Versions ضربه زده و دکمه‌ی Download در زیر آخرین نسخه را فشار دهید. Boot Manager را مانند هر برنامه دیگری نصب کنید؛ اما پس از نصب، گزینه‌ی اجرا را انتخاب نکنید.

How to prevent Android apps from starting on boot 1

 3. به بخش نصب‌کننده در Xposed برگردید، روی Modules ضربه بزنید و تیک بعد از BootManager را بزنید. سپس گوشی خود را ریبوت کنید.

How to prevent Android apps from starting on boot 2

 4. پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، به بخش برنامه‌ها رفته و BootManager را پیدا کرده و اجرا کنید. بعد از یک اسکن کوتاه، این برنامه لیستی از اپلیکیشن‌هایی را که سطح دسترسی کافی برای اجرا به هنگام بوت دستگاه را دارند، به نمایش در خواهد آورد. به سادگی بر روی برنامه‌هایی که مایل به اجرا در آغاز به کار دستگاه‌تان نیستید، ضربه بزنید تا قرمز رنگ شوند. کار تمام است!

How to prevent Android apps from starting on boot 3

5. اگر هم مایل به حذف این ابزار مدیریت بوت بودید، برنامه‌ی نصب‌کننده‌ی Xposed را باز کرده، بر روی Modules ضربه زده و تیک BootManager را بردارید. سپس به گزینه‌ی تنظیمات در دستگاه خود رفته و از منوی برنامه‌ها (Apps) بوت‌منیجر را پیدا کرده و آن را حذف کنید؛ درست شبیه به سایر برنامه‌ها. در نهایت دستگاه خود را ریبوت کنید و کار تمام است.

How to prevent Android apps from starting on boot 4

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا