تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

چگونه نگذاریم در جی‌میل ردیابی شویم؟

اگر دوست ندارید افراد و شرکت‌ها بفهمند که ایمیل آن‌ها را باز کرده‌اید یا نه، بد نیست بدانید مراحلی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید جلوی این کار را بگیرید.

با قدرت گرفتن گوگل به عنوان بزرگترین موتور جست جوگر جهان و ارائه محبوب ترین سیستم عامل موبایل یعنی اندروید از سوی این شرکت طبیعی بود که جی میل هم به محبوب ترین سیستم ایمیل دهی در جهان تبدیل شود. اما جی میل هم مثل یاهو میل مشکلات هرزه نامه ها و ایمیل های تبلیغاتی را دارد. شرکت های تبلیغاتی با سر زدن به سایت های مختلف ایمیل کاربران را گردآوری می کنند. برای تبلیغ محصولات خود از آنها استفاده می کنند. در این پست به شما آموزش می دهیم که چگونه از ردیابی خود در جی میل جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

 

بسیاری از شرکت‌ها و شاید افراد از ردیاب‌ها استفاده می‌کنند تا بدانند آیا شما ایمیل آن‌ها را باز کرده‌اید یا نه. یکی از روش‌های آن‌ها این است که عکسی را در ایمیل قرار می‌دهند که می‌توان از طریق آن ردیابی را انجام داد (اینکه آیا آن عکس روی سیستم شما لود شده است یا نه).

جی‌میل ادعا می‌کند که می‌خواهد به شما کمک کند جلوی این گونه ردیابی‌ها را بگیرید اما نمی‌تواند همه آن‌ها را بلاک کند. با این وجود، افزونه‌ای وجود دارد که می‌تواند جلوی ردیابی شدن شما از طریق ایمیل‌ها در جی‌میل را بگیرد.

اولین کاری که می‌توانید بکنید این است که افزونه PixelBlock را در کروم دانلود و نصب کنید. هر زمانی که شما ایمیلی را باز کنید که می‌خواهد شما را ردیابی کند، یک آیکون قرمز رنگ در سمت راست نام فرستنده دیده می‌شود. با کلیک روی آن می‌توانید بفهمید چه تعداد ردیاب بلاک شده‌اند و برای تولید آن‌ها چه سرویسی استفاده شده است.

روش دوم این است که تنظیمات لود شدن عکس‌ها در جی‌میل را تغییر دهید. به آدرس Settings> General> Images در جی‌میل رفته و گزینه Ask before displaying external images را تیک بزنید.

منبع: سی نت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا