تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

چگونه وارث فیس‌بوک خود را انتخاب کنیم؟

فیس‌بوک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان امروز اعلام کرده است که کاربر می‌تواند کسی را به عنوان وارث خود معرفی کند، تا در صورت فوت کاربر، وارث او بتواند کنترل حسابش را در دست بگیرد و با دسترسی محدود حساب او را مناسب سوگواری کند.

فیس‌بوک یک دنیای بزرگ و پرجمعیت است که همه جور اتفاقی در آن می‌افتد. ما در خانه فیس‌بوکی خود، علایق‌مان را تعقیب می‌کنیم و اطلاعات زیادی از خود نیز منتشر می‌کنیم. اما این شاید تنها خانه‌ای است که دسترسی به آن تنها با یک کلید ممکن می‌شود و با از دست رفتن کلید، دسترسی به درون خانه غیرممکن می‌شود.

کلید چگونه از دست می‌رود؟ با مرگ کاربر، خانه فیس‌بوکی او باید همچون خانه واقعیش تغییر شکل دهد و به نظر می‌رسد همچنان‌که ما در زندگی واقعی برای خود وارث تعیین می‌کنم و یا به هر حال قانون وارث داریم، باید در زندگی مجازی نیز وارث داشته باشیم.

اکنون فیس‌بوک این امکان را فراهم کرده است که ما وارث خود را در فیس‌بوک تعیین کنیم. وراثتی که پس از مرگ ما به حساب کاربری‌مان با امکان چند تغییر جزیی دسترسی خواهد یافت. وارث به مدیریت دوستان ما و امکان تغییر صفحه به بنای یادبود را خواهد داشت.  اما انتخاب چنین کسی کمی سخت است، برای انتخاب وارث فیس‌بوکی باید ٥ نکته را درباره او در نظر بگیریم.

 

١- واقعا مسوولیت پذیر باشد و این کار را انجام دهد

طبیعتا باید کسی را انتخاب کنید که در اندازه‌ای به شما نزدیک و قابل اعتماد باشد که از زیر بار این مسوولیت شانه خالی نکند. اما انتخاب یکی از نزدیکترین کسان شما که بیش از حد اندوهگین است و اصولا پریشانی و تلخی مرگ شما، امکان مدیریت صفحه و به‌روز رسانی آن را از او می‌گیرد، یک انتخاب بد است. انتخاب خوب یکی از اعضا خانواده یا حلقه دوستان است که معمولا کنترل زیادی بر احساسات خود دارد و در شرایط این چنینی عقلایی رفتار می‌کند.

٢- درک درستی از فن‌آوری داشته باشد

قاعدتا باید کسی را انتخاب کنید که آشنایی لازم با کامپیوتر و درک درستی از فن‌آوری و فضای شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. کسی که کار ابتدایی با کامپیوتر یا استفاده هدفدار از شبکه‌های اجتماعی را بلد نیست یک انتخاب درست نیست و می‌تواند پس از مرگ باعث گرفتاری برای خودش و حواله دعای خیر! برای شما شود.

٣- استفاده درست از اینترنت را بلد باشد

حتما تا حالا با دوستانی در فیس‌بوک برخورد داشته‌اید که حساب کاربریشان به اسپم آلوده شده و شما را هم در ویروس تگ کرده‌اند. آن‌ها به ویروس آلوده شده‌اند چون روی هر چیز بی‌ربطی در فیس‌بوک و اینترنت کلیک می‌کنند. این دوستان مناسب سمت این کار نیستند. زیرا وارث قادر به تغییر عکس پروفایل و گذاشتن پست در صفحه شما خواهد بود و چنین دوست سهل انگاری می‌تواند موجب پست تبلیغاتی بی‌ربط و مضحکی همچون یک ماه مصرف مجانی ویاگرا!  روی صفحه مرحوم شما شود.

٤- فردی جدی و فهمیده را انتخاب کنید

ممکن است در زندگی سرگرمی‌های داشته‌اید که پس از مدتی چندان مایل به یادآوری آن‌ها نباشید و یا یادآوری آن را درهر موقعیتی مناسب ندانید. فردی اصطلاحا «الکی خوش» می‌تواند مراسم سوگواری آن‌لاین یا صفحه یادبود شما را به صفحه‌ای برای مضحکه شما بدل کند. گذاشتن عکس‌های نامناسب از لحظات خاص شما روی پروفایل یا تایم لاین‌تان و یا نوشتن خاطرات بی‌ربط روحتان را در آن دنیا آزار خواهد داد! انتخاب آدمی جدی که می‌داند هر نکته مقامی و هر سخن جایی دارد انتخاب بهتری است.

٥- مطمئن باشید وارث پیشنهاد وراثت شما را می‌پذیرد

انتخاب یک وارث برای صفحه فیس‌بوک کمی سخت است چون با فرض پذیرش مرگ همیشه در کمین همراه است، اما خوب بدتر از آن انتخاب فردی است که چنین مسئولیتی را نمی‌پذیرد و با رد درخواست شما، آزرده‌تان می‌کند. بهتر است چنین فردی را با دقت انتخاب کنید که وقتی او را از تصمیم‌تان مطلع کردید، ضمن پذیرش مسوولیت برای‌تان آرزوی عمر طولانی کند!

منبع: دیلی‌دات

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا