تکنولوژی و فناوری

کدام مرورگر برای لپ تاپ مصرف باتری کمتری دارد؟

مایکروسافت طی سال های اخیر در دنیای مرورگر ها حرفی برای گفتن نداشت. بلکه اینترنت اکسپلورر مایه شرمسازی مایکروسافت بود. و به هیچ وجه با کروم و فایرفاکس یا اپرا قابل مقایسه نبود. از باگ های امنیتی گرفته تا مشکل سرعت و نداشتن قابلیت های دیگر مرورگر ها نقاط ضعف این IE بوده است. هر چند مایکروسافت تلاش کرد که نقاظ ضعف آن را برطرف کند. اما باز هم پیشرفت قابل توجهی نداشت در عین حال هر رور هکرها یک حفره جدید بر روی آن کشف می کردند. تا جایی که متخصصان امنیت شبکه به کاربران اینترنت توصیه می کردند. به شدت از اینترنت اکسپلورر بپرهیزد.

پس از عرضه ویندوز ویندوز و معرفی مرورگر ایج مایکروسافت تلاش کردتا با ارائه مرورگر جدید خود جایگاهی از دست رفته اش را باز گرداند. اما کروم و فایرفاکس آنقدر قوی و پرسرعت هستند. که دیگران کاربران تمایلی به استفاده از Microsoft Edge ندارد.کمتر کاربری پیدا می شود. از این دو دل بکند. اگر مرورگر مایکروسافت سهمی در بازار مرورگرها دارد. بخاطر پیش فرض مرورگرهایش بر روی نسخه های مختلف ویندوز اکس پی, سون , ویندوز 8 و win 10 می باشد.  و اینکه هنوز یک سری از سایت هستند. که فقط با اینترنت اکسپلورر باز می شوند مشابه سایت سیستم جامع گلستان دانشگاه پیام نور در ایران و…

Which browser will make your battery last longer in Windows 10

Browser Which laptop battery for less?

اما حالا مایکروسافت مدعی هست که مرورگر Microsoft Edge کمترین مصرف باطری لپ تاپ را دارد.

چندی پیش مایکروسافت ویدیویی را منتشر کرد که در آن نشان داد چهار لپ‌تاپ مشابه، ویدیو آنلاینی را پخش می‌کنند و از چهار مرورگر استفاده می‌کنند. هدف این آزمایش این بود که بررسی کند کدام مرورگر مصرف باتری کمتری دارد، در این مطلب آموزشی به بررسی نتایج این آزمایش می‌پردازیم و به شما می‌گوییم کدام مرورگر اثر کمتری را بر مصرف باتری دارد.

نتایج این آزمایش نشان داد که لپ‌تاپی که مرورگر آن Microsoft Edge است، هفتاد درصد بیشتر از لپ‌تاپی که مرورگر آن کروم است، روشن مانده است. این اولین آزمایش نیست که در نتایج آن ضعف مصرف باتری گوگل کروم آشکار شده است، گوگل کروم معمولا بیش از حد از توان سیستم استفاده می‌کند. با توجه به اینکه امروزه اکثر ما بیشتر زمانی که با سیستم‌های خود کار می‌کنیم، در حال وب‌گردی هستیم، پس استفاده از یک مرورگر مناسب با مصرف باتری کم بسیار موضوع مهمی است.

مرورگر Microsoft Edge، نسبت به اینترنت اکسپلورر پیشرفت چشم‌گیری کرده است، اما کاربران این مرورگر هنوز از نبود برخی از قابلیت‌ها مانند عدم استفاده از افزونه‌های شخص‌ ثالث، رنج می‌برند. هنوز این مرورگر خیلی راه دارد که قابلیت نصب کلیه افزونه‌های کروم را داشته باشد.

در این تست، مرورگر Microsoft Edge، کمترین اثر را بر مصرف باتری داشت. پس از آن مرورگر فایرفاکس بود و گوگل‌کروم هم در رده سوم قرار گرفت.

%image_alt%

مرورگر فایرفاکس، یک ساعت بیشتر از مرورگر کروم دوام آورد، و مصرف آن کمی بیشتر از مرورگر Microsoft Edge است. پس با توجه به نتایج این آزمایش استفاده از مرورگر فایرفاکس هم از نظر مصرف باتری و هم از نظر قابلیت‌های موجود، بهترین گزینه است.

Save

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا