تکنولوژی و فناوری

گاراژی که برق اتومبیل و خانه شما را تامین می کند

شرکت خودروساز «ب ام و» گاراژی برای شارژ خودروها طراحی کرده که با انرژی خورشیدی کار می کند.

این گاراژ، هم می تواند انرژی مورد نیاز خودروهای برقی این شرکت
را تامین کند و هم قادر است برق اضافی را به خانه مشتریان انتقال دهد. این سیستم، توانایی ذخیره انرژی خورشیدی در طول روز برای شارژ خودروی برقی را نیز دارد.

این گاراژ مولد برق در نمایشگاه بین المللی اخیر محصولات الکترونیکی در لاس وگاس نیز به نمایش گذاشته شد.

جولیان لینیج مدیر تولید «ب ام و» که در این نمایشگاه حضور داشت، گفت: «این چیزی است که برای ادغام کامل خودروهای برقی مان در نظر داریم. به این معنی که خودروی برقی بخشی از خانه شما و جریان انرژی خانه تان باشد. به این شکل شما انرژی خورشیدی خاص خودتان و سیستم تولید و مصرف انرژی خانه تان را دارید و خودروی شما با سیستمی که ما عرضه کرده ایم، کاملا با خانه شما ادغام می شود.»

سیستم مذکور، اساسا یک گاراژ فیبری ساده است و با مجموعه ای از صفحات خورشیدی ساخته شده که باعث می شود نور خورشید از هر سو دریافت شود. چهل صفحه خورشیدی در سقف به تولید انرژی خورشیدی با دوام و منعطف کمک می کند. همچنین عناصر کربنی در دیواره های گاراژ بکار رفته است. ماده اصلی مورد استفاده، بامبو یا خیزران است. به دلیل رشد سریع بامبو یا خیزران، این گیاه بعنوان ماده خام پایدار در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر ادغام شارژ خورشیدی این گاراژ با خانه های هوشمند، مزیت دیگر این سیستم است.

جولیان لینیج افزود: «اگر شما خواسته باشید، این سیستم اجازه می دهد که اتومبیلتان را فقط با انرژی خورشیدی شارژ کنید. وقتی شما بیرون از گاراژ هستید، این گاراژ انرژی خورشیدی را در طول روز ذخیره می کند و هنگام شب خوروی شما با انرژی ذخیره شده شارژ می شود. ما این گاراژ را از طریق سیستم انرژی خانه های هوشمند مدیریت می کنیم و بدین شکل این خانه های هوشمند کاملا با این سیستم ادغام می شود.»

به گفته شرکت سازنده، این سیستم ، مفهوم کاملا جدیدی از گاراژ است که باعث می شود انرژی به شیوه ساده ای تولید شود. این سیستم با خودروهای سری آی۳ و آی۸ متناسب است. بنابراین بسادگی می توان فهمید که این تکنولوژی برای هر میزان بودجه ای طراحی نشده است. خودروساز آلمانی امیدوار است که بزودی این سیستم را در دسترس همگان قرار دهد.

BMW unveils eco friendly iSolar carport that supplies power to its car

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا