تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

گوگل هک شد! باور نمی کنید؟

هک کردن گوگل برای حرفه ای ترین هکرهای جهان هم سخت به نظر می رسد. اما شدنی است. شاید اگر بتوانید گوگل را هک کنید و کاربران گوگل را به صفحه وب سایت مورد علاقه خود هدایت کنید بتوانید درآمد هنگفتی کسب کنید و در عرض یک ماه سایت خود را به صفحات اول گوگل انتقال دهید.

هکر یا هکرهای فوق حرفه‌ای موفق شده‌اند از طریق یافتن نقض امنیتی در دامنه‌های اصلی اینترنت در مالزی، صفحه اصلی گوگل را هک کنند و کاربران را به یک صفحه اینترنتی مخرب هدایت کنند.

احتمالا کمتر کاربری اینترنتی در دنیا یافت می‌شود که هنگام کار روزانه با اینترنت، نیازمند گوگل نشود و به آن سری نزند. حالا تصور کنید که هنگام سر زدن به گوگل، در حالی که آدرس درست را وارد کرده‌اید و ظاهر وب‌سایت هم هیچ نقصی ندارد، عملا وارد یک سایت مخرب شده باشید که می‌تواند شما را دچار دردسر کند.

این دردسری است که کاربران گوگل مالزی گرفتار آن شده‌اند. هکر یا هکرهایی که موفق شده‌اند از طریق نفوذ به دامنه‌های اصلی ارائه دهنده اینترت در مالزی سایت گوگل در این کشور را هک کنند، کاربران زیادی را که انتظار چنین حمله‌ای را نداشته‌اند گرفتار کرده‌اند.

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال که صحت این خبر را تائید کرده است، گوگل اکنون از وقوع حمله مطلع شده است و تلاش‌های خود را برای رفع مشکل آغاز کرده است. آن‌طور که از شواهد پیداست هکرها رخنه‌های امینتی موجود در سرویس MYNIC را که مربوط به دامنه‌های اصلی ارائه دهنده اینرتنت در مالزی است را یافته و از آن طریق حمله موفق خود را سامان دده‌اند.

در حال حاضر، هرچند که به نظر می‌رسد دامنه آسیب به کاربران قربانی کم باشد، اما بار تبلیغی چنین حمله‌ای و تاثیر روانی آن را نباید دست کم گرفت. مدیریت گوگل در مالزی، فعلا آدرس موقت google.com/ncr را تا رفع مشکل، برای دسترسی کاربران مالزیایی به صفحه اصلی و سرویس موتور جستجوی خود معرفی کرده است.

هرچند هنوز معلوم نیست که هکر یا گروه هکری سازمان دهنده این عملیات کجایی هستند و اصلا چه کسانی هستند، اما برخی گمانه زنی‌ها حاکی از این است که هکری با نام کاربری  TiGER-M@TE که پیشتر حمله موفق به گوگل بنگلادش را سازمان داده بود و گوگل را در این کشور هک کرده بود، عامل این حمله باشد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا