تکنولوژی و فناوری

یک کوادکوپتر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک سوال بسیار مهم که هم اکنون قصد دارم با توضیحات کامل به ارائه پاسخی مناسب برای آن بپردازم، اما قبل از آن باید شما را با این محصولات آشنا کنم. ساخت اولین پهپاد به سال 1950 بر می گردد جایی که نظامیان برای انجام عملیات مختلف از این هواپیماهای بدون سرنشین به کار گرفته اند که در مقایسه با پهبادهای امروز بزرگتر بوده اند و مهمترین کاربرد آنها در زمینه حمل مواد انفجاری و غیره بود. اما هر چه زمان جلوتر رفت این هواپیماهای درون دچار تغییر و تحولات فراوانی شده اند، و بسیار هوشمندانه طراحی یافته اند. پهپاد ها بعدا با کاربردها و قابلیت های ویژه ای که در بر گرفته اند از عناوین مختلفی برای آنها به کار گرفته شد. و مهمترین آنها کوادکوپترها می باشند که می توان گفت تمامی آنها با بهره گیری از یک دوربین و کنترل از راه دور در زمینه های مختلف نظیر سرگرمی ، فیلم برداری و تصویر برداری مورد استفاده قرار می گیرند. اما بحث اصلی ما ویژگی های یک کوادکوپتر حرفه ای خوب می باشد، در ادامه با ما همراه باشید با بررسی و پاسخ به این دغدغه مشتریان هنگام خرید کوادکوپتر!

کیفیت مناسب در فیلمبرداری و تصویر برداری

از مهمترین ویژگی های یک کوادکوپتر دوربین دار خوب بهره گیری از یک دوربین با کیفیت برای فیلم برداری و تصویر برداری هوایی می باشد. همانطور که در بالا بیان کرده ام مهمترین کاربرد پهباد ها در زمینه فیلمبرداری مخصوصا به صورت هوایی می باشد. اما امکانات یک دوربین مناسب برای کوادکوپتر عبارتند از:

کیفیت مناسب: مهمترین ویژگی یک دوربین پهباد مقدار پیکسل آن در تصویر برداری و فیلم برداری می باشد، این یک مسئله کاملا طبیعی می باشد که هنگام خرید کوادکوپتر به بررسی کیفیت دوربین آن بپردازید. کوادکوپتر های DJI از دوربین با کیفیت بهره می برند و برای ثبت تصاویر و ویدئوهای با کیفیت از جشن ها شما مناسب می باشند.

لرزشگیر سه محوره: اما این پرنده های هدایت پذیر در هنگام پرواز به خاطر تغیر جهت از چپ به راست و کاهش یا افزایش ارتفاع دچار لرزش هایی میشوند که باعث لرزش دوربین و در نتیجه افت کیفیت در تصاویر و الاکلنگی شدن ویدئوهای ثبت شده می شود. بنابراین با به کارگیری از یک لرزشگیر 3 محوره برای خنثی کردن لرزش های دوربین یکی دیگر از امکانات یک دوربین مناسب برای هلیشات می باشد.

قابلیت ارسال لحظه ای تصاویر: سومین قابلیت مفید یک دوربین امکان ارسال لحظه ای تصاویر بر روی گوشی یا مانیتور می باشد که با استفاده از FPV یا فرکانس رادیویی به صورت اتصال بی سیم Wifi صورت می گیرد. و با این ویژگی ارزنده چشمان شما را برای مشاهده زنده به آسمان خواهد برد. در کنار این قابلیت مفید حافظه مناسب برای ذخیره سازی تصاویر و ویدئوهای ثبت شده مناسب می باشد.

 

 

امکانات پیشرفته برای پروازی آسان و حرفه ای

برای پروازی امن و آسان نیاز به قطعاتی پیشرفته می باشد که از مهمترین آنها سیستم موقعیت یاب جهانی GPS می باشد که با حفظ مختصات مسیر پرواز در مواقع اضطراری کوادکوپتر را به صورت هوشمندانه بدون نیاز به کنترل از طریق ریموت با فشار دادن دکمه مخصوص بر روی ریموت به محل پرواز خود باز می گرداند.

موتورهای قدرتمند با اسپید های کنترل پیشرفته یکی دیگر از ویژگی های پهباد خوب می باشد که با راندمان بالا سرعتی بی نظیر را برای پرنده به ارمغان بیاورند. با بکارگیری از ESC های (اسپید کنترل) مناسب باعث می شود تا از ایست یهویی موتورها و خراب شدن آنها جلوگیری کند.

استفاده از سنسورهای نوری و مادون قرمز برای جلوگیری از برخورد کواد کوپتر با موانع باعث می شود تا پرنده موانع را از تمامی جهات تشخیص داده و در نزدیکی موانع بدون برخورد با آنها ساکن شود. این قابلیت ارزنده ایمنی را ارتقاع داده و به شما امکان می دهد تا پرنده را در فضاهای بسته نظیر تالارها و سالن ها پرواز دهید.

کیفیت، طراحی و رنگبندی متنوع از ویژگی های یک پهباد با کیفیت و بی نظیر می باشد. کوادکوپتر هایی که از طراحی توشا و ابعاد پایین بهره می برند می توانند یک انتخاب خوب برای تمامی مشتریان باشند و در این میان DJI Spark نمونه کاملا حرفه ای و پیشرفته با امکانات فراوان می باشد که با ابعاد پایین در حد و اندازه یک تلفن همراه است. عرضه یک محصول در رنگ های مختلف باعث افزایش جذابیت آن می شود.

در جمع بندی کلی محتوا این نکته را هم خدمت شما مشتریان و کاربران عزیز عرض کنم پهبادی که از این امکانات بهرمند نباشد بیشتر جنبه سرگرمی دارد. اما کوادکوپترهایی که از تمامی قابلیت های ذکر شده در بالا بهرمند باشند طبیعتا قیمتی که برای آنها در نظر گرفته می شود ارزش آن را دارد و بسیار مناسب می باشد.

برای خرید کوادکوپتر به فروشگاه سایما استور مراجعه کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا