تکنولوژی و فناوریعلمی و پزشکی

۱۰ نکته رژیمی برای افراد تنبل

روش های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. که نیازی به استفاده از داروهای لاغری نیست. اما روش های بهتری غیر از داروها و جراحی لاغری وجود دارد. که افراد تنبل قادر به انجام آنها نیستند. اما باز هم هر چقدر که شما تنبل باشید. روش های برای رژیم غذایی و کاهش وزن شما وجود دارد. که انجام و به کاربردن آنها بسیار آسان است. با ای اس دانلود همراه باشید.

رژیم گرفتن برای بسیاری از افراد کاری دشوار است، چرا که برای مشاهده نتایج رضایت‌بخش خود باید تلاش کرده و زحمت بسیاری بکشند. بله، درست متوجه شدید، روی صحبتم با افراد تنبل است. مطمئناً اگر چربی اضافی و عادات بد غذا خوردن بدون این همه کار ناپدید می‌شدند سالم ماندن بسیار ساد‌ه‌تر می‌شد، نه؟ در اینجا چند نکته ساده معرفی می‌کنیم که با بکارگیری آنها می‌توانید همچنان به تنبلی ادامه دهید و در عین حال وزن کم کنید و سالم بمانید.

 

۱. واقع‌بین باشید

اینکه همیشه خود را با معیارهای زیبایی دیگران بسنجید ایده جالبی نیست. اگر خودتان راهی برای سالم ماندن بر اساس انتخاب غذایی مناسب و ورزش به موقع پیدا کنید، راهی که باعث خوشحالی‌ شما شود، کارتان را درست انجام داده‌اید. مهم نیست دیگران چه فکری می‌کنند و چه حرف‌هایی می‌زنند؛ شما استانداردی را رعایت می‌کنید که از هر لحاظ با شما و برنامه‌هاتان همخوانی دارد بنابراین نظر سایر افراد اهمیتی نخواهد داشت.

Katy-Perry Blue-Hair

۲. تشکر کنید اما نخورید

اگر واقعاً می‌خواهید کالری‌های اضافی بدنتان را بسوزانید، خوردن کیک خوشمزه‌ای که به شما تعارف می‌شود، کمکی نمی‌کند. با گفتن جمله: نه متشکرم. به راحتی می‌توانید آنچه باعث اضافه وزن شما می‌شود را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که وقتی مسأله سلامتی شما در میان است ایرادی ندارد اگر جواب منفی به درخواست کسی بدهید حتی اگر آن فرد برای شما مهم باشد.

thanks but no thanks

۳. رژیم غذایی‌تان را به سرگرمی تبدیل کنید

اگر تلفن همراه خوبی داشته باشید، هزاران بازی مختلف برای دانلود وجود دارند که به شما در کم کردن وزنتان کمک می‌کنند. به طور مثال اگر در گوگل عبارت Pedometer Apps را برای مدل موبایل خود جستجو کنید، برنامه‌هایی برای شما نشان داده خواهد شد که اغلب به صورت بازی هستند و به شما در شمردن تعداد قدم‌هایی که طول روز برمی‌دارید کمک می‌کنند. سعی کنید هر روز رکورد روز قبل خود را بشکنید. اگر دوستی دارید که او هم در حال رژیم گرفتن است، چه بهتر که با هم سر امتیاز بیشتر در این بازی رقابت کنید. بازی‌های رایانه‌ای مانند ایکس‌باکس کینکت نیز می‌توانند حسابی عرق شما را در بیاورند.

pedometer Apps

۴. بخوابید، اما درست بخوابید

این مورد به نظر دوست‌داشتنی‌ترین و البته راحت‌ترین راه موجود برای کاهش وزن است اما به هیچ‌وجه شوخی نیست. هنگامی که نمی‌خوابید یا کم می‌خوابید، استرس این کمبود باعث ذخیره چربی اضافی در بدن شما می‌شود. برای اینکه از تصمیماتی که بدنتان به خاطر این کار برای شما می‌گیرد حتماً به اندازه بخوابید.

sleep

۵. عجله نکنید

غذا خوردن که مسابقه نیست. در حقیقت، سریع غذا خوردن کار هضم کامل را برای بدنتان دشوار می‌کند که این امر باز هم به اضافه وزن ختم می‌شود. وقتی که برای غذا خوردن زمان کافی سپری کرده و لقمه لقمه میل کنید، بدن شما به صورت خودکار تشخیص خواهد داد که چه زمانی معده شما پر است و نیازی به غذای بیشتر ندارد. البته کاملاً مشخص است که اگر غذای کمتری هم بخورید، کمتر وزن اضافه می‌کنید.

Fast eating

۶. لقمه‌های کوچک بردارید

نیازی به خوردن تمام غذایی که در ظرف خود قرار می‌دهید نیست. راه حل ساده‌تر این است که از ظرف‌های کوچک‌تر هنگام غذا خوردن استفاده کنید یا کاسه و بشقاب‌های کوچک‌تری در آشپزخانه خود نگه‌دارید.

Small plates

۷. حیوان خانگی داشته باشید

افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند استرس کمتری دارند و این بدین معناست که بدن سالم‌تری دارند. همچنین زمانی که از حیوانی مانند گربه یا بچه گربه نگهداری می‌کنید خواهید دید که عاشق بازی و دویدن در اتاق‌های خانه هستند و شما را مجاب به دنبال کردن خود می‌کنند. سگ‌ها نیز همیشه دوست دارند به پیاده‌روی برده شوند. چه راهی بهتر از این برای سلامتی خود و حیوان‌تان سراغ دارید؟

husky pet home

۸. کمتر بخورید اما قطع نکنید

برای بسیاری از افراد کنار گذاشتن آنچه عاشق خوردنش هستند کار مشکلی است و این رویکرد معمولاً با شکست روبرو می‌شود. این کار به هیچ‌وجه کار عاقلانه‌ای نیست مگر زمانی که آنچه می‌خواهید برای سلامتی شما مضر و حتی خطرناک باشد. اگر واقعاً از خوردن شکلات یا کیک خامه‌ای لذت می‌برید کافیست برنامه‌ای مدون برای آن داشته باشید، به طور مثال هر دو یا سه هفته، یک چهارم یک تخته شکلات متوسط را نوش‌جان کنید. با این کار حداقل از وسوسه خوردن تمام آن تا حدودی جلوگیری می‌شود.

Chocolate

۹. کارهای روزمره‌تان را با جدیت بیشتری انجام دهید

کارهای روزمره که در خانه انجام می‌دهید می‌توانند به یک برنامه ورزشی عالی مبدل شده که نهایتاً در وقت و هزینه رفتن به باشگاه صرفه‌جویی می‌کند. جارو زدن، تی کشیدن، جمع‌کردن برگ‌های جلوی منزل، تمیز کردن پنجره‌ها، شستن ماشین، باغبانی و بیل زدن همگی می‌توانند در بالا بردن توان جسمی شما بخصوص عضلات فوقانی بدن شما مؤثر باشند. همت داشته باشید تا در آخر شاهد کوچک شدن شکم خود باشید.

Chore Hard

۱۰. فکر کنید

تنها تمرین و ورزش برای بدن شما کافی نیست. هنگامی که ذهن شما درگیر کاری باشد، باز هم کالری می‌سوزانید. وقتی که دوست دارید فقط دراز بکشید سعی کنید کتابی نیز با خود بردارید یا سرگرم حل کردن جدول روزنامه شوید. این کار بهتر است یا نشستن جلوی تلویزیون و تنقلات خوردن؟

 Think different

اگر شما هم نظر یا نکته‌ای دارید که فکر میکنید برای افراد تنبل مفید است یا حتی اگر می‎خواهید برنامه رژیمی خود را به دیگران معرفی کنید، بخش نظرات کاملاً در اختیار شماست.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا