تکنولوژی و فناوریشبکه های اجتماعی

۷ روش برای تقویت خوراک توییتر شما

توییتر به ابزاری ضروری برای کارآفرینان تبدیل‌شده است. پژوهشی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد نشان داد حدود ۶۷ درصد از ۱۰۰۰ نفر فرد بالغی که مورد پرسش قرار گرفتند علاقه‌مندند از شرکتی خرید کنند که علامت تجاری‌اش را در توییتر دنبال می‌کنند. همچنین ۷۹ درصد افراد مذکور دوست دارند برندی را به دیگران پیشنهاد کنند که آن را در توییتر دنبال می‌کنند.

۱. دنباله‌روها را افزایش دهید.

افزایش تعداد follower مؤثرترین راه برای تقویت تأثیرگذاری‌تان در توییتر است. به لیست دنباله‌روهای رقبایتان نگاه کنید. اگر آن‌ها برای کار شما نیز مناسب هستند آن‌ها را follow کنید. بسیاری از آنان متقابلاً شمارا follow می‌کنند.

برای ره‌گیری کاربران و اینکه کدام‌یک شمارا follow نکرده‌اند از ابزارهای رایگانی مانند Manageflitter استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد که کسانی که شمارا follow نکرده‌اند را unfollow کنید.

استفاده از راهبرد دنبال کردن حدود ۱۰۰ نفر دنباله‌رو هدفمند در هر هفته، ظرف یک ماه افزایش تعداد دنباله‌روهای ایدئال را به همراه خواهد داشت. پیگیری چنین راهبردی ظرف مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی هزاران دنباله‌رو جدید را برایتان ایجاد خواهد کرد.

۲. پیامتان را واضح بیان کنید.

پرسش اصلی‌ای که دنباله‌روهای بالقوه توییتر منتظر پاسخش هستند این است که: «از follow کردن این شخص چه چیزی عاید من می‌شود؟» برای داشتن دنباله‌روهای ایدئال سریعاً به این پرسش پاسخ دهید.

اولین مکانی که مشتریان به آن نگاه می‌کنند شرح‌حال مختصر حساب کاربری‌تان است. برای آن‌ها مهم نیست که شما همسر و دو فرزند دارید. نقل‌قول موردعلاقه‌تان نیز آن‌ها را تحریک نخواهد کرد که شمارا دنبال کنند. گفتن میزان سودمندی شما همه‌ی نیاز آن‌هاست.

برندان برچارد، نویسنده، بهترین راه برقراری ارتباط خلاصه را این‌گونه شرح می‌دهد: «من به … کمک می‌کنم که … (کار) را انجام دهد و نتیجتاً بتواند به … برسد.»

۳. درخواست ریتوییت کنید.

توانایی استفاده از دنبال کنندگان برای به اشتراک‌گذاری توییتها برای رشد در شبکه‌های اجتماعی مجازی ضروری است. وبسایت Salesforce.com در بررسی اش متوجه شد که وقتی از دنباله‌روها با عبارت RT (مخفف retweet) خواسته شود که ریتوییت کنند، احتمال انجام آن ۱۰ برابر می‌شود.

این پژوهش همچنین دریافت که درخواست ریتوییت از کاربران با نوشتن کلمه retweet، میزان انجام ریتوییت را ۲۳ برابر حد معمول افزایش می‌دهد.

۴. در بهترین زمان‌ها اشتراک‌گذاری کنید.

ممکن است بهترین محتوای وب را داشته باشید اما اگر در زمان مناسب آن را به اشتراک نگذارید، احتمالاً به چشم نخواهد آمد. طبق آمار Bitly، بهترین زمان دسترسی به مردم در توییتر از دوشنبه تا پنجشنبه در ساعات ۱ تا ۳ بعدازظهر است. بدترین اوقات پس از ۳ بعدازظهر جمعه و هرروز پس از ساعت ۸ بعدازظهر است. (بدیهی است این آمار در کشورمان متفاوت است اما می‌توانید از آن برای مشتریان خارجی‌تان استفاده کنید.)

۵. توییتها را زمان‌بندی کنید.

از پیش ارسال توییتها را زمان‌بندی کنید. سایت‌های رایگانی چون بافر و هوت سوت به شما این امکان را می‌دهند. این امر به شما کمک می‌کند در مواقعی که کاربرانتان به‌احتمال بیشتری آنلاین هستند در توییتر حضورداشته باشید. یک ساعت کار برای زمان‌بندی توییتها می‌تواند کار یک ماه تأمین محتوا برای توییترتان را به همراه داشته باشد.

۶. از هشتگ ها برای افزایش ریتوییتها استفاده نمایید.

طبق پژوهشی که توسط Buddy Media/Salesforce انجام شد توییتهای دارای هشتگ نسبت به سایر توییتها دو برابر بیشتر مشارکت کاربران را جلب می‌کنند. همین مطالعه نشان داد که توییتهای دارای بیش از ۲ هشتگ ۱۷ درصد مشارکت کمتری به خود اختصاص می‌دهند. پس مراقب باشید از آن‌ها بیش‌ازحد استفاده نکنید.

استفاده از وب‌سایت‌های هشتگ مانند Hashtagifyme و Ritetag می‌تواند به شما در شناسایی پرکاربردترین هشتگ ها کمک کند.

۷. استفاده درست از @

هیچ‌گاه توییتی را با @whoever شروع نکنید. اگر این کار را انجام دهید تنها افرادی که قادر به دیدن آن هستند دنباله‌روها و شخص @whoever خواهند بود!

توییت را با کلمات دیگری آغاز نمایید سپس از @whoever استفاده کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا