تحقیق و مقاله

شرکت گوگل از آغاز تا به امروز+ آمار گوگل

google

تحقیق و مقاله در مورد گوگل – گوگل آشناترین نام در اینترنت و بزرگترین شرکت جهان درعرصه اینترنت است.  و در عین غول جست گو اینترنتی جهان است. این شرکت از سال 1995 به طور غیر رسمی شروع به کار کرد. و الان بیشتر از 12 سرویس قدرتمند در زمینه فیلم مثل یوتیوب, گوگل پلی, گوگل مپس, فروشگا اینترنتی , سیستم عامل آندروید گوگل, گوگل ارث, و … گوگل در سال 2012 بیش از 50 میلیارد دلار درآمد داشته است. که پیش بینی می شود در سال 2013 درآمد این شرکت به بیش از 70 میلیارد دلار رسیده باشد. یوتیوب بزرگترین سایت آپلود و دانلود فیلم از سایت های وابسته به شرکت گوگل است. این شرکت اخیرا مرورگر قدرتمند خود یعنی گوگل کروم را به دنیای مرورگرها اضاهه کرده است که محبوبیت فراوانی کسب کرده است. و از سرعت و قدرت جست جوی بالایی برخوردار است. تحقیق و مقاله حاضر به بررسی تاریخچه شرکت گوگل از آغاز تا به امروز  به همراه معرفی سرویس های گوگل و همچنین آمار درآمد و آدرس دفاتر گوگل در کشورهای مختلف جهان برای شما ارائه شده است. امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

گوگل در سال 2013 بیش از 70 میلیارد دلار درآمد داشته است. و در بیش از 40 کشور جهان دفتر رسمی دارد.

جزئیاتی درباره رشد Google به‌عنوان یک شرکت در طی بیش از یک دهه را، بصورت سال به سال، بدست آورید.

گوگل به روایت آمار

1995-1997 · 1998 · 1999 · 2000 · 2001 · 2002 · 2003 · 2004 · 2005 · 2006 · 2007 · 2008 · 2009 · 2010 · 2011 · 2012

1995-1997

1995

لاری پیج و سرگی برین در دانشگاه استنفورد با یکدیگر ملاقات می کنند. (لاری، 22 ساله، فارغ التحصیل از دانشگاه میشیگان، در حال بازدید از دانشگاه است، سرگی، 21 ساله وظیفه دارد اطراف را به وی نشان دهد.) طبق برخی از گزارش‎ها، آنها در اولین ملاقات خود، تقریباً درباره همه چیز اختلاف‌نظر داشتند.

1996

در این سال لاری و سرگی، دانشجویان دکترای علوم رایانه دانشگاه استنفورد، روی یک موتور جستجو به نام BackRub همکاری با یکدیگر را آغاز کردند.
BackRub در سرورهای دانشگاه استنفورد به مدت بیش از یکسال اجرا می شد—و در واقع برای رفع نیاز کل دانشگاه از پهنای باند بسیاری استفاده می کرد.

1997

لاری و سرگی تصمیم گرفتند نام جدیدی برای موتور جستجوی BackRub انتخاب کنند. بعد از تبادلات فکری، آنها به نام Google رسیدند —که برگرفته از کلمه “googol”، یک اصطلاح ریاضی به معنی یک عدد 1 و صد صفر جلوی آن است. استفاده از این اصطلاح، نمایانگر مأموریت آنها برای سازماندهی مقادیر به ظاهر انبوهی از اطلاعات موجود در وب بود.

برگشت به بالای صفحه

1998

اوت

اندی بشتولزهایم یکی از بنیانگذاران شرکت Sun یک چک به مبلغ 100,000 دلار در وجه مؤسسه‌ای که هنوز وجود نداشت نوشت: شرکتی به نام Google Inc.

سپتامبر

Google در گاراژ سوزان ووجکیکی در 232 سانتا مارگاریتا، منلو پارک آغاز به کار کرد.
Google در 4 سپتامبر در کالیفرنیا شرکت رسمی خود را بنا نهاد. اندکی بعد، لاری و سرگئی یک حساب بانکی به نام شرکت تازه تأسیس باز کردند و چک اندی بشتولزهایم را در آنجا سپرده‌گذاری کردند.
لاری و سرگئی کرگ سیلوراشتین را به‌ عنوان اولین کارمند خود استخدام کردند؛ او یکی از همکلاسی‌های آنها در رشته علوم رایانه دانشگاه استنفورد در مقطع دکترا بود.

دسامبر

گزارش داد که Google “توانایی و قدرت عجیبی در نمایش نتایج بسیار مرتبط” دارد و ما را به عنوان موتور جستجوی منتخب در 100 وب سایت برتر سال 1998 معرفی کرد.

برگشت به بالای صفحه

1999

فوریه

ما دفتر مستقر در گاراژ خود را گسترش دادیم و به محل جدید در 165 University Avenue واقع در پائلو آلتو با فقط هشت کارمند نقل مکان کردیم.

آوریل

یوشکا، اولین سگ “شرکت” ما، با معاون ارشد عملیات، اورز هولزل به سر کار رفت.

مه

امید کردستانی اولین کارمند غیر مهندس، جهت مدیریت بخش فروش به شرکت ملحق شد.

ژوئن

در اولین مطلب مطبوعاتی درباره ما، مبلغ حدود 25 میلیون دلار سرمایه گذاری از طرف شرکت های Sequoia Capital و Kleiner Perkins اعلام شد؛ جان دوئر و میشل موریتز به هیئت مدیره پیوستند. در این گزارش ذکر شد که مورتیز “Googler” را به عنوان “افرادی که از Google استفاده می کنند” توصیف کرده است.

اوت

ما به اولین جایگاه خود در Mountain View رفتیم: 2400 E. Bayshore. Mountain View در چند مایلی جنوب دانشگاه استنفورد و شمال دره سیلیکان قرار دارد: Sunnyvale، Santa Clara، San Jose.

نوامبر

چارلی آیرز به عنوان اولین سرآَشپز Google به گروه پیوست. او در یک مسابقه آشپزی به قضاوت 40 کارمند شرکت موفق به کسب این شغل شد. شهرت قبلی وی: تأمین غذای گروه Grateful Dead.

برگشت به بالای صفحه

2000

آوریل

در روز اول آوریل، روز دست انداختن، ما MentalPlex را معرفی کردیم: قدرت Google در خواندن ذهن شما هنگامی‌ که نتایج جستجوی دلخواه خود را مجسم می‌کنید. بنابراین اولین قدم تلاش و فعالیت سالانه ما در سنت شوخی‌های روز اول آوریل دره سیلیکان آغاز شد.

مه

10 نسخه اول Google.com به زبان های مختلف منتشر شد: فرانسوی، آلمانی، سوئدی، فنلاندی، اسپانیایی، پرتقالی، هلندی، نروژی و دانمارکی.
ما موفق به کسب اولین جوایز وبی شدیم: Technical Achievement (موفقیت فنی) (با نظر قضات) و Peoples’ Voice (صدای مردم) (با نظر کاربران).

ژوئن

ما با Yahoo! به عنوان ارائه دهنده جستجوی پیش فرض آنها مشارکت کردیم.
ما اولین فهرست حاوی یک میلیارد URL را ارائه کردیم و بدین ترتیب Google بزرگترین موتور جستجو در جهان شد.

سپتامبر

ما امکان جستجو به زبان چینی، ژاپنی و کره ای را فراهم کردیم و تعداد کل زبان های پشتیبانی شده ما به 15 زبان رسید.

اکتبر

Google AdWords با 350 سرویس گیرنده راه اندازی شد. برنامه تبلیغات خود-سرویس امکان فعال سازی آنلاین با یک کارت اعتباری، استفاده از کلمه کلیدی و بازخورد عملکرد را فراهم کرد.

دسامبر

Google Toolbar منتشر شد. این افزونه مرورگری است که امکان جستجو را بدون نیاز به رفتن به صفحه اصلی Google فراهم می کند.

برگشت به بالای صفحه

2001

ژانویه

ما خبر استخدام واین روزینگ، کارآزموده ترین فرد دره سیلیکان را به عنوان اولین معاون ارشد عملیات مهندسی منتشر کردیم.

فوریه

اولین دستاورد عمومی ما: سرویس بحث و گفتگوی یوزنت Deja.com، آرشیوی از 500 میلیون بحث و گفتگوی یوزنت از سال 1995. ما با افزودن ویژگی های جستجو و مرور این سرویس را به عنوان Google Groups راه اندازی کردیم.

مارس

اریک اشمیت به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شد.
Google.com به 26 زبان در اختیار کاربران قرار گرفت.

آوریل

Swedish Chef یک اولویت زبانی شد.

ژوئیه

جستجوی تصویر راه اندازی شد و دسترسی به 250 میلیون تصویر را امکان پذیر کرد.

اوت

ما اولین دفتر بین المللی خود را در توکیو افتتاح کردیم.
اریک اشمیت مدیر اجرایی ما شد. لاری و سرگی به عنوان رؤسای محصولات و فناوری به ترتیب منصوب شدند.

اکتبر

یک مشارکت جدید با Universo Online (UOL)Google را به عنوان سرویس جستجوی اصلی برای میلیون ها فرد ساکن در آمریکای لاتین تبدیل کرد.

دسامبر

ردیابی: اندازه فهرست ما به 3 میلیارد سند موجود در وب گسترش یافت.

برگشت به بالای صفحه

2002

فوریه

Klingon یکی از 72 رابط زبان شد.
اولین سخت افزار Google منتشر شد: این یک جعبه زرد رنگ به نام Google Search Appliance بود که با استفاده از آن شخص می توانست حوزه تجاری را به شبکه رایانه خود اضافه کرده و بدین ترتیب امکان جستجو را برای اسناد شخصی خود فراهم آورد.
ما یک نسخه ویرایش شده مهم را برای AdWords منتشر کردیم که قیمت گذاری جدید هزینه به ازای هر کلیک را در برداشت.

آوریل

برای اول آوریل، روز دست انداختن، ما اعلام کردیم که کبوتران نتایج جستجوی ما را پشتیبانی می‌کنند.
ما مجموعه ای از APIها را منتشر کردیم که به برنامه نویسان امکان می داد بیش از 2 میلیارد سند و برنامه موجود در وب را در محیط دلخواه خود از جمله Java، Perl و Visual Studio جستجو کنند.

مه

ما از یک مشارکت بزرگ با AOL جهت ارائه جستجوی Google و پیوندهای دارای حمایت مالی به 34 میلیون سرویس گیرنده با استفاده از CompuServe، Netscape و AOL.com خبر دادیم.
ویژگی‌های آزمایشی Google را منتشر کردیم که مکانی برای آزمودن فناوری‌های بتای تازه ارائه شده از سوی تیم تحقیق و توسعه ما بود.

سپتامبر

Google News با 4000 منبع خبری راه اندازی شد.

اکتبر

ما اولین دفتر استرالیایی خود را در سیدنی افتتاح کردیم.

دسامبر

اکنون شما می توانید اقلام مورد نظر خود را جهت خرید با Froogle (که بعداً Google Product Search نامیده شد) جستجو کنید.

برگشت به بالای صفحه

2003

ژانویه

اعضای انجمن American Dialect، “Google” را به عنوان “مفیدترین” کلمه سال 2002 انتخاب کردند.

فوریه

ما Pyra Labs خالق Blogger را خریداری کردیم.

مارس

یک سرویس تبلیغات متناسب با محتوا را ارائه کردیم که به ناشرین بزرگ و کوچک امکان می‌داد به شبکه گسترده تبلیغ‌کنندگان Google دسترسی پیدا کنند. (چند هفته بعد، در 23 آوریل، ما Applied Semantics را خریداری کردیم که فناوری آن از سرویسی به نام AdSense پشتیبانی می‌کرد.)

آوریل

ما Google Grants را راه اندازی کردیم که یک برنامه تبلیغاتی رایگان برای سازمان های غیر انتفاعی بود و آنها می توانستند با استفاده از این برنامه کمپین های تبلیغاتی را برای اهداف خود راه اندازی کنند.

اکتبر

ثبت نام از برنامه نویسان در اولین مسابقه Code Jam ما برای دریافت جوایز نقدی و شهرت عمومی آغاز شد. در این مسابقه رمزگذاران می توانستند در محیط Java، C++، C# یا VB.NET کار کنند.

دسامبر

ما Google Print را راه اندازی کردیم (که بعداً به Google Book Search تغییر یافت)، که قسمت های برگزیده کوچکی از کتاب ها را برای نمایش در نتایج جستجو فهرست می کرد.

برگشت به بالای صفحه

2004

ژانویه

orkut به عنوان روشی برای ما جهت ورود به محیط شبکه بندی اجتماعی راه اندازی شد.

فوریه

لاری پیج به آکادمی ملی مهندسی وارد شد.
فهرست جستجوی ما به نقطه عطف جدیدی دست یافت: 6 میلیارد مورد، از جمله 4.28 میلیارد صفحه وب و 880 میلیون تصویر.

مارس

ما به “Googleplex” جدید خود در 1600 Amphitheatre Parkway واقع در Mountain View در یک محیط باز با بیش از 800 کارمند نقل مکان کردیم.
ما با استخدام دیو ژیرارد به عنوان مدیر کل شرکت خود را رسمی کردیم؛ در آوریل گزارشگران درباره مأموریت شرکت گزارش هایی ارائه کردند.
ما Google Local را ارائه کردیم که لیست های تجاری، نقشه ها و مسیرهای مجاور مرتبط را نمایش می داد. (بعداً Local با Google Maps ادغام شد.)

آوریل

برای روز اول آوریل، روز دست انداختن، ما از تصمیم خود برای افتتاح Googlunaplex تجهیزات تحقیقاتی جدیدی در ماه خبر دادیم.

مه

ما اولین برندگان کمک هزینه Google Anita Borg را معرفی کردیم، این کمک هزینه به خانم های ممتاز در رشته علوم رایانه تعلق گرفت. امروزه این کمک هزینه ها در اختیار دانشجویان ساکن در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و اروپا قرار می گیرد.

اوت

اولین پیشنهاد فروش 19605052 سهم از سهام عادی کلاس A به عموم در 19 اوت در Wall Street انجام شد. قیمت اولیه: 85 دلار برای هر سهم.

سپتامبر

بیش از 100 دامنه Google وجود داشت (نروژ و کنیا شماره 102 و 103 بودند). این تعداد اکنون به بیش از 150 دامنه افزایش یافته است.

اکتبر

ما به طور رسمی دفتر خود را در دوبلین، ایرلند، با 150 کاربر Google چند زبانه، در حضور سرگی و لاری، به طور رسمی افتتاح کردیم و از سوی معاون نخست وزیر ایرلند، ماری هارنی به رسمیت شناخته شدیم.
Google SMS (سرویس پیام کوتاه) راه اندازی شد؛ با استفاده از این سرویس می توانید درخواست های جستجوی متن خود را به GOOGLE یا 466453 از طریق دستگاه تلفن همراه خود ارسال کنید.
لاری و سرگی توسط انجمن مارکونی به عنوان همکار نامگذاری شدند این انجمن از “کمک های علمی مستمر به پیشرفت بشریت در زمینه علوم ارتباطات و اینترنت” تقدیر می کند.
ما دفاتر مهندسی جدید خود را در بنگلور، حیدرآباد و هند با حضور سرگی و لاری افتتاح کردیم.
Google Desktop Search ارائه شد: اکنون شما می توانستید فایل ها و اسناد ذخیره شده در درایو سخت را با استفاده از فناوری Google جستجو کنید.
ما نسخه بتای Google Scholar که یک سرویس رایگان برای جستجوی متون دانشگاهی مانند تحقیقات انتقادی دوستان، پایان نامه ها، کتاب ها، جزوات،چکیده ها و گزارش های فنی بود را راه اندازی کردیم.
ما Keyhole را که یک شرکت نقشه نگاری دیجیتال بود و فناوری آن بعداً به Google Earth تبدیل شد، خریداری کردیم.

نوامبر

فهرست صفحات وب ما به 8 میلیارد صفحه رسید.

دسامبر

ما مرکز R&D (تحقیقات و توسعه) خود را در توکیو برای جذب بهترین و با استعدادترین افراد از میان افراد ژاپنی و سایر مهندسین آسیایی افتتاح کردیم.
برنامه Google Print (از زمانی که به Google Book Search تغییر نام یافت) از طریق مشارکت های پویش دیجیتال با کتابخانه های هاروارد، استنفورد، دانشگاه میشيگان و آکسفورد و همچنین کتابخانه عمومی نیویورک گسترش یافت.

برگشت به بالای صفحه

2005

فوریه

ما در جستجوی تصویر به موفقیت بزرگی دست یافتیم: 1.1 میلیارد تصویر در فهرست قرار گرفت.
Google Maps راه اندازی شد.

مارس

ما code.google.com را راه اندازی کردیم، که مکانی جدید برای منابع ایجاد شده توسط برنامه نویسان از جمله همهAPI ها می باشد.
حدود 14000 برنامه نویس از شش کشور برای جوایز نقدی و کسب شهرت در اولین مسابقه رمزگذاری ما در هند رقابت کردند و امتیازات برتر به آردین کریستانتو پوئرنومو از سنگاپور تعلق گرفت.
ما Urchin را خریداری کردیم که یک شرکت تجزیه و تحلیل وب بود و از فناوری آن برای ایجادGoogle Analytics استفاده شد.

آوریل

نسخه اول Google Maps ما در اروپا برای بریتانیا طراحی شد.
برای روز اول آوریل، روز دست انداختن، ما از یک نوشابه جادویی خبر دادیم که اگر فردی از آن استفاده کند از هوش بیشتری برخوردار می‌شود و بنابراین می‌تواند از نتایج جستجو به نحو صحیح تری استفاده کند.
Google Maps اکنون از نماها و مسیرهای ماهواره ای برخوردار بود.
Google Local وارد دنیای تلفن همراه شد و مسیرهای رانندگی با پیام کوتاه را نیز شامل شد.
سابقه جستجوی من به صورت ویژگی آزمایشی راه‌اندازی شد با کمک این ویژگی شما می‌توانستید همه صفحات وبی را که بازدید کرده‌اید و جستجوهای Google را که قبلاً انجام داده‌اید مشاهده نمایید.
ما نمایش بر اساس محتوای سایت را منتشر کردیم که یک ویژگی AdWords بود و به تبلیغ کنندگان امکان می داد تبلیغات خود را به سایت های دارای محتوای خاص هدایت کنند.

مه

ما Blogger Mobile را منتشر کردیم که به وبلاگ نویسان امکان می داد از گوشی های تلفن همراه خود برای پست و ارسال عکس به وبلاگ هایشان استفاده کنند.
Google Scholar از دسترسی سازمانی پشتیبانی کرد: محققان اکنون می توانستند مقالات ژورنالی را در کتابخانه های شخصی خود قرار دهند.
صفحه اصلی شخصی شده (اکنون iGoogle) برای مردم جهت سفارشی کردن صفحه اصلی Google شخصی خود با مادول های محتوایی که انتخاب می کنند طراحی شد.

ژوئن

ما اولین Summer of Code خود را، که یک برنامه 3 ماهه و با هزینه 2 میلیون دلار بود برگزار کردیم هدف این برنامه کمک به دانشجویان علوم رایانه جهت شرکت در پیشرفت نرم افزار منبع آزاد بود.
Google Mobile Web Search منتشر شد، این برنامه به ویژه جهت مشاهده نتایج جستجو در گوشی های تلفن همراه طراحی شده بود.
ما از Google Earth پرده برداری کردیم: یک سرویس نقشه نگاری مبتنی بر تصاویر ماهواره ای به همراه ساختمان های سه بعدی و عوارض طبیعی زمین با قابلیت های نقشه نگاری و جستجوی Google.
ما جستجوی شخصی شده را به صورت آزمایشی منتشر کردیم: تاریخچه جستجوی (اختیاری) شما به مرور زمان تا حد زیادی علایق شما را نشان می دهد.
API for Maps منتشر شد؛ برنامه نویسان می توانستند Google Maps را در انواع بسیاری از سایت ها و سرویس های نقشه نگاری جاسازی کنند.

اوت

Google در ارزیابی ترجمه ماشینی سال 2005 دولت ایالات متحده امتیاز خوبی کسب کرد. (ما در سال‌های بعد نیز پیشرفت‌های بسیاری کرده‌ایم.)
ما Google Talk را راه اندازی کردیم که یک برنامه کاربردی Windows قابل دانلود است و به شما امکان می دهد با دوستانتان به سرعت و آسان صحبت کنید یا از طریق پیام رسانی فوری ارتباط برقرار کنید و همچنین با استفاده از میکروفن و بلندگوی یک رایانه (بدون نیاز به گوشی) به صورت رایگان صحبت کنید.

سپتامبر

هم پوشانی های موجود در Google Earth خرابی ایجاد شده توسط گردباد کاترینا در سراسر نیواورلینز و ساحل خلیج مکزیک را نشان داد. برخی از تیم های نجات با استفاده از این ابزار قربانیان به گل نشسته را پیدا کردند.
نیروی با سابقه DARPA، وینت سرف جهت انجام تحقیق و جستجوی خود درباره یک اینترنت باز جهانی، به Google پیوست.
دکتر کای فو لی کار خود را در مرکز تحقیقات و توسعه ما در چین آغاز کرد.
Google Blog Search عرضه شد؛ که روشی برای یافتن پست‌های وبلاگ کنونی و مرتبط با مباحث خاص در سراسر محیط بزرگ وبلاگ است.

اکتبر

طرفداران فید با معرفی Google Reader در کنفرانس Web 2.0 در سانفرانسیسکو خوشحال شدند.
کاربران Google خواستار تهیه اولین رویداد کتاب Mountain View با نویسندگی مالکوم گلدول، نویسنده کتاب های “Blink” (چشمک) و “The Tipping Point” (نقطه اوج) شدند. از آن به بعد، Authors@Google program بیش از 480 نویسنده را در 12 دفتر خود در سراسر ایالات متحده، اروپا و هند میزبانی کرده است.

نوامبر

ما Google Analytics را که قبلاً Urchin گفته می شد، جهت اندازه گیری تأثیر وب سایت ها و کمپین های بازاریابی منتشر کردیم.
ما افتتاح اولین دفاتر خود را در سائو پائولو و مکزیکوسیتی اعلام کردیم.

دسامبر

Google Transit به صورت آزمایشی راه اندازی شد. مردم پورتلند، قسمت متروی اورگن، اکنون می توانستند درباره جابجایی های خود با وسایل نقلیه عمومی در یک ایستگاه برنامه ریزی کنند.
Gmail for mobile در ایالات متحده راه اندازی شد.

برگشت به بالای صفحه

2006

ژانویه

اولین Code Jam ما در چین در پکن به پایان رسید. برنده، چووان خو دانشجوی فوق لیسانس از میان بیش از 13000 شرکت کننده در رقابت انتخاب شد.
ما از خرید dMarc، یک شرکت تبلیغاتی رادیویی دیجیتال خبر دادیم.
Google.cn یک نسخه از Google با دامنه محلی، در چین منتشر شد.
ما Picasa را به 25 زبان دیگر از جمله لهستانی، تایلندی و ویتنامی ارائه کردیم.

فوریه

ما با استفاده از ابزار پیام رسانی فوری Google Talk، چت در Gmail را منتشر کردیم.
اریک اشمیت به آکادمی ملی مهندسی وارد شد.
دکتر لاری بریلیانت به سمت مدیر اجرایی Google.org، بازوی بشردوستانه ما منصوب شد.
Google News for mobile راه اندازی شد.

مارس

ما از خرید Writely، یک برنامه پردازش کلمه مبتنی بر وب خبر دادیم که بعدها پایه و اساس Google Docs شد.
یک تیم فعال از Mountain View، بنگلور و نیویورک جهت ایجاد Google Finance، رویکرد ما به یک تجربه جستجوی بهینه شده برای اطلاعات مالی و اقتصادی، با یکدیگر همکاری کردند.

آوریل

برای روز اول آوریل، روز دست انداختن، ما از محصولی به نام Google Romance پرده برداری کردیم: “قرار عاشقانه یک مشکل جستجو است.”
ما Google Calendar را که مجهز به ویژگی های گروه و اشتراک گذاری بود راه اندازی کردیم.
ما Maps را برای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا راه اندازی کردیم.

مه

ما Google Trends، را که روشی برای نمایش تمایل عموم به جستجوها در طول زمان بود منتشر کردیم.

ژوئن

ما از انتشار Picasa Web Albums خبر دادیم که به شما امکان می داد عکس های خود را به صورت آنلاین آپلود کرده و به اشتراک بگذارید.
دیکشنری انگلیسی آکسفورد (OED) واژه “Google” را به عنوان یک فعل اضافه کرد.
ما از انتشار Google Checkout، روشی آسان و سریع برای پرداخت وجه خریدهای اینترنتی خبر دادیم.
Gmail، Google News و iGoogle به هشت زبان دیگر علاوه بر انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، هلندی، روسی، چینی و ترکی در گوشی های تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفت.
Gmail به زبان های عربی و عبری راه اندازی شد و تعداد رابط های کاربر را به 40 عدد رساند.

ژوئیه

در Google Code Jam Europe، نزدیک به 10000 برنامه نویس از 31 کشور در Google Dublin برای کسب جوایز برتر رقابت کردند؛ در دور نهایی، توماس چایكا از لهستان برنده شد.

اوت

ما WiFi رایگان در سطح شهر را در Mountain View راه اندازی کردیم.
بیش از 100 کتابخانه از 10 پردیس دانشگاه کالیفرنیا به پروژه کتابخانه Google Books پیوستند.
در جشن چهلمین سالگرد برنامه Star Trek (سفر ستارگان) در لاس وگاس، یک غرفه Google وجود داشت که ابزارهای مناسب برای کاربردهای بین کهکشانی را به نمایش می‌گذاشت.
Apps for Your Domain، یک مجموعه از برنامه‌های طراحی شده برای سازمان‌های کوچک و بزرگ مختلف، به همراه Gmail و Calendar منتشر شد.
Google Book Search دانلود نسخه های رایگان PDF کتاب های موجود در دامنه عمومی را امکان پذیر کرد.

سپتامبر

ما یک آرشیو جستجو را متشکل از مقالات تاریخی مربوط به بیش از 200 سال به Google News اضافه کردیم.
Featured Content for Google Earth همپوشانی هایی از برنامه محیط زیستی سازمان ملل، شبکه های اکتشاف، موسسه Jane Goodall و سرویس پارک ملی را شامل شد.
دانشگاه Complutense مادرید به عنوان اولین کتابخانه اسپانیایی زبان به پروژه کتابخانه Google Books پیوست.

اکتبر

با همکاری مؤسسه یادگیری طولانی مدت UNESCO و LitCam، ما پروژه سوادآموزی را راه‌اندازی کردیم که منابعی را برای آموزگاران، گروه‌های تحصیلکرده و هر فرد علاقمند به ترویج خواندن ارائه می‌کرد.
ما از خرید YouTube خبر دادیم.
ما برنامه های مبتنی بر وب Docs & Spreadsheets را منتشر کردیم: Word processor Docs یک نسخه تغییر یافته از Writely (خریداری شده در مارس) بود.
موتور جستجوی سفارشی Google راه اندازی شد، و برای وبلاگ نویسان و مالکان وب سایت ها امکان ایجاد یک موتور جستجوی مطابق با سلیقه و نظر خود را فراهم آورد.
ما JotSpot را خریداری کردیم، یک پلتفرم wiki (وب سایتی با امکان ویرایش، حذف و افزودن محتوا) مشارکتی که بعداً به Google Sites تبدیل شد.

نوامبر

اولین رقابت Doodle 4 Google کشوری در بریتانیا با موضوع بریتانیای من برگزار شد. در میان بیش از 15000 کودک حاضر در بریتانیا، کاترین چیسنال برگزیده شد و طرح لوگوی او برای نمایش در www.google.co.uk انتخاب شد. از آن به بعد مسابقات Doodle 4 Google در سال های دیگر و در چند کشور دیگر برگزار شده است.

دسامبر

ما Patent Search را در ایالات متحده منتشر کردیم که در آن بیش از 7 میلیون حق امتیاز از سال 1790 فهرست بندی شده بود.

برگشت به بالای صفحه

2007

ژانویه

از مشارکت با China Mobile، بزرگترین شرکت مخابراتی جهان، جهت ارائه تلفن همراه و سرویس‌های جستجوی اینترنت در چین خبر دادیم.

فوریه

ما Google Maps را در استرالیا به همراه نتایج حوزه تجاری محلی و قابلیت تلفن همراه منتشر کردیم.
Google Docs & Spreadsheets در یازده زبان دیگر در دسترس عموم قرار گرفت: فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، چینی سنتی، چینی ساده، کره ای، ترکی، لهستانی، هلندی، پرتقالی (برزیل) و روسی.
برای روز ولنتاین، ما Gmail را در اختیار همه قرار دادیم. (قبلاً، فقط با دعوت امکان استفاده از Gmail وجود داشت.)
Google Apps Premier Edition راه اندازی شد و پردازش ابری را به عرصه تجارت وارد کرد.
سری Candidates@Google با سناتور هیلاری کلینتون، اولین نفر از چند کاندیدای ریاست جمهوری 2008، از جمله سناتور باراک اوباما و سناتور جان مکین جهت بازدید Googleplex کلیک خورد.
ما از افزودن اطلاعات ترافیک بیش از 30 شهر در ایالات متحده به Google Maps خبر دادیم.

مارس

اولین مسابقه رمزگذاری نرم افزار آمریکای لاتین ما با برد فابیو دایس موریرا از برزیل به پایان رسید وی برنده جایزه بزرگ شد. او امتیازات بیشتری را نسبت به 5000 برنامه نویس دیگر که از سراسر قاره شرکت کرده بودند، کسب کرد.
ما جهت ارائه امکان دسترسی رایگان به Google Apps for Education با 70000 دانشجو در کنیا و رواندا قراردادهای همکاری امضا کردیم.

آوریل

این روز دست انداختن آوریل خیلی پربار بود: نه تنها ما Gmail Paper Archive و TiSP (ارائه‌دهنده سرویس اینترنت Toilet) را ارائه کردیم—یک مار واقعی را در دفتر نیویورک خود گم کردیم (و پیدا کردیم)!
ما هشت زبان دیگررا به Blogger اضافه کردیم و تعداد کل زبان ها را به 19 عدد رساندیم.

مه

با مشارکت Growing Connection، ما یک باغچه سبزیجات در وسط Googleplex کاشتیم، که از محصول آن در غذاهای رستوران استفاده می شد.
ما به محل دائم در آن آربر میشیگان نقل مکان کردیم، و فرماندار آنجا جنیفر گران هلمز به ما در برپایی جشنی برای این جابجایی کمک کرد. این دفتر یک سایت برای پشتیبانی AdWords بود.
در رویداد جستجوی خود، از قدم های بلند جدیدی که در جهت جستجوی جهانی برداشته شده است خبر دادیم. ویدیوها، اخبار، کتاب ها، تصویرها و نتایج محلی جدید همه با هم در یک نتیجه جستجو جای گرفتند.
Google Hot Trends راه اندازی شد، در این برنامه 100 جستجو از بین فعال ترین جستجوهای اخیر فهرست بندی شده بود که نشان می داد مردم در حال حاضر چه چیزی را جستجو می کنند.
نمای خیابان برای اولین بار در Google Maps برای پنج شهر گنجانده شد: نیویورک، سانفرانسیسکو، لاس وگاس، میامی و دنور.
در روز برنامه نویس، ما از انتشار Google Gears (که اکنون فقط به صورت Gears خوانده می شود)، یک فناوری منبع آزاد برای ایجاد برنامه های کاربردی وب آفلاین خبر دادیم.

ژوئن

Google Maps جایگاه مهمی را در گوشی های Apple iPhone اصلی پیدا کرد.
YouTube در نه زبان دیگر در دسترس عموم قرار داده شد: برزیلی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، هلندی، لهستانی، اسپانیایی، ایرلندی و بریتانیایی.
از مشارکت با Salesforce.com خبر دادیم، برنامه‌های CRM مورد تقاضای این شرکت با AdWords ترکیب شد.
ما از چندین ابتکار “سبز” پرده برداشتیم: RechargeIT، که هدف آن تسریع استفاده از خودروهای دوگانه سوز برقی و الکتریکی بود، تکمیل نصب صفحات خورشیدی در Googleplex، در Mountain View و هدف ما برای داشتنکربن خنثی تا پایان سال 2007. ما همچنین با همکاری شرکت های Intel، Dell و بیش از 30 شركت دیگر، از Climate Savers Computing Initiative خبر دادیم.
Google Earth Outreach ارائه شد، این برنامه برای کمک به سازمان های غیر انتفاعی جهت استفاده از Google Earth برای طرفداری از مقاصد خود طراحی شد.

ژوئیه

ما از خرید Postini خبر دادیم.
اولین مناظره CNN/YouTube بین هشت کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری ایالات متحده برگزار شد. (جمهوری خواهان در نوامبر 2007 بر سر کار آمدند.)
Google Finance برای اولین بار، در کانادا در دسترس بازارهای غیر از ایالات متحده قرار گرفت.
Google Apps در این زمان به 28 زبان در دسترس عموم قرار گرفت.

اوت

از کابران خواستیم نظر خود را درباره نحوه سفر Gmail به سراسر جهان با ما در میان بگذارند و بیش از 1100 پاسخ تصویری از بیش از 65 کشور مختلف دریافت کردیم.
بینهایت و بیش از آن! Sky در داخل Google Earth راه اندازی شد، که شامل لایه های برای اطلاعات صور فلکی و تورهای مجازی از کهکشانها بود.

سپتامبر

AdSense for Mobile ارائه شد، که به سایت های بهینه شده برای مرورگرهای تلفن همراه امکان می داد از تبلیغاتی مانند تبلیغات وب سایت های استاندارد میزبانی کنند.
ما از Google Lunar X PRIZE، یک مسابقه رباتیک به ماه با یک جایزه نقدی 30 میلیون دلاری با همکاری موسسه X PRIZE خبر دادیم.
ما پس از اندکی یک برنامه کاربردی جدید را برای ساخت اسلایدهای نمایشی به Google Docs اضافه کردیم.
Google Reader به زبان های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی (بریتانیا)، چینی (سنتی و ساده)، ژاپنی و کره ای در دسترس عموم قرار گرفت.

اکتبر

ما با IBM در مورد یک پروژه ابتکاری محاسبات بزرگ مشارکت کردیم تا دانشجویان بتوانند در سطح اینترنت روی مسائل مشکل محاسباتی کار کنند.

نوامبر

ما از انتشار OpenSocial که مجموعه ای از API های معمول برای برنامه نویسان در جهت ساخت برنامه های کاربردی ویژه شبکه های اجتماعی بود خبر دادیم.
از Android اولین پلتفرم باز برای دستگاه های تلفن همراه و همکاری با سایر شرکت های عضوOpen Handset Alliance خبر داده شد. اندکی بعد، ما مسابقه Android Developer Challenge 10 میلیون دلاری را مطرح کردیم.
Google.org از RE<C خبر داد، یک عملکرد ابتکاری طراحی شده برای ایجاد برق از منابع تجدید شدنی که از زغال سنگ ارزان تر بودند. هدف اولیه تقویت و پشتیبانی از فناوری های انرژی حرارت خورشیدی و انرژی باد بود.

دسامبر

ملکه انگلیس کانال سلطنتی را در YouTube راه اندازی کرد. او اولین ملکه ای بود که یک فعالیت نمایش ویدیو را به این روش راه اندازی کرد.

برگشت به بالای صفحه

2008

ژانویه

Google.org از پنج عملکرد ابتکاری مهم خبر داد: علاوه بر RE<C و RechargeIT که قبلاً خبر آنها منتشر شده بود، یک مأموریت جدید برای تدابیری که بتواند بحران ها را در سرتاسر جهان پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری کند، سرویس های عمومی را بهبود بخشد و به رشد مشاغل و سرمایه گذاری های کوچک کمک کند.
ما برای اطمینان از ارائه خدمات بی سیم وسیع تر در سراسر جهان به مشتریان، در یک مزایده طیف 700 مگاهرتزی قیمت بالایی را پیشنهاد کردیم.

فوریه

برای افرادی که به زبان عبری، عربی یا سایر زبان های راست به چپ جستجو می کنند، ما ویژگی جدیدی را ارائه کردیم که هدف آن آسانتر کردن جستجوها با تشخیص جهت یک عبارت جستجو بود.
Google Sites، که یک نسخه تغییر یافته از JotSpot خریداری شده بود شروع به کار کرد. Sites به شما امکان می داد وب سایت های مشترک را با ویدیوهای جاسازی شده، اسناد و تقویم ها ایجاد کنید.

مارس

ما بالاخره با شرکت DoubleClick قرارداد خریدمنعقد کردیم.
ما از تأسیس OpenSocial با همکاری Yahoo و MySpace خبر دادیم که یک گروه غیر انتفاعی مستقل بود و جهت ارائه دستورالعمل های کارکرد و شفاف سازی در مورد ابزارهای نرم افزار باز برای محاسبات اجتماعی طراحی شده بود.

آوریل

شوخی‌های 16 آوریل را از دفاتر خود در سراسر جهان منتشر کردیم از جمله خط هوایی جدید که توسط سر ریچارد برنسون (Virgle) اعلام شد، AdSense ویژه مکالمات، یک جستجوی نیروی بشری (چین) و کیت بیداری Google. شیطنت خوب: همه بازدیدکنندگانی که روی پیوند ویدیوهای ویژه YouTube کلیک می‌کردند به اصطلاح “Rickrolled” می‌شدند یعنی به ویدیوهای ستاره معروف سینما “Rick” هدایت می‌شدند.
یک نسخه جدید از Google Earth راه اندازی شد که نمای خیابان و 12 زبان بیشتر را پوشش می داد. همزمان، KML 2.2 که به عنوان قالب فایل Google Earth عرضه شده بود به عنوان یک استاندارد کنسرسیوم Geospacial باز رسمی پذیرفته شد.
Google Website Optimizer از مرحله بتا خارج شد و از یک محصول فقط AdWords توسعه یافت. این یک ابزار آزمایش وب‌سایت رایگان بود که به مالکان سایت امکان می‌داد ترکیب‌های مختلفی از محتوای وب‌سایت خود (مانند تصاویر و نوشتار) را به‌ طور پیوسته آزمایش کنند تا ببینند کدام ترکیب بهترین فروش، بالاترین میزان ثبت نام، هدایت یا اهداف دیگر را در پی خواهد داشت.
ما Google Finance China را راه اندازی کردیم که به سرمایه گذاران چینی امکان می داد اطلاعات سهام و صندوق های سرمایه گذاری مشترک را در نتیجه این همکاری بین تیم های نیویورک و شانگهای ما کسب کنند.
ما مجموعه ای را ارائه کردیم که از بیش از 70 طرح زمینه جدید (پوسته) برای iGoogle تشکیل شده بود این مجموعه با همکاری هنرمندان و طراحانی چون دیل چی هولی، اوسکار دی لا رنتا، ون کی سو و فیلیپی استارک تهیه شد.

مه

به دنبال زلزله سی چوان در چین و گردباد نارجیس در میانمار (برمه)، Google Earth اطلاعات ماهواره ای جدیدی درباره این منطقه (مناطق) جهت کمک به بازسازی آن اضافه کرد.
Google search در این زمان از Unicode 5.1 پشتیبانی کرد که این نمایانگر تعهد ما به جستجو گران سراسر جهان بود.
در یک رویداد برنامه نویس، ما پیش نمایش FriendConnect Google را مشاهده کردیم که مجموعه ای از عملکردها و برنامه های کاربردی بود که به شما مالکان وب سایت امکان می داد با افزودن امکان ثبت نام، ارسال دعوت نامه، گالری اعضا، پست پیام، بازبینی ها برنامه های تکمیلی تهیه شده توسط انجمن برنامه نویس OpenSocial، سایت های خود را اجتماعی کنند.
به دلیل سرعت پایین آدرس های IPv4 (شماره هایی که رایانه ها جهت اتصال به اینترنت استفاده می کنند)، Google search ویژه IPv6 بالاتر در دسترس قرار گفت، یک فضای آدرس IP جدید که اندازه آن به حدی بود که این امکان وجود داشت که به هر نفر در کره زمین سه میلیارد شبکه تخصیص داد. وینت سرف طرفدار اصلی تغییر فوری و وسیع IPv6 بود.
Google Translate ده زبان دیگر (بلغاری، کرواتی، چکی، دانمارکی، فنلاندی، هندی، نروژی، لهستانی، رومانیایی و سوئدی) را اضافه کرد و تعداد کل زبان را به 23 عدد رساند.
ما Google Health را برای عموم مردممنتشر کردیم، که به افراد امکان می داد سوابق و اطلاعات پزشکی خود را به صورت آنلاین با امنیت و بدون خطر جمع آوری، ذخیره و مدیریت کنند.
ما یک سری پست های وبلاگ را ارائه کردیم که ابعاد بسیاری از نتایج جستجوی خوب را در Official Google Blog لیست می کرد.
گریس مون دانش آموز سال 6 کالیفرنیا برای طرح لوگوی خود “بالا در ابرها” برنده مسابقه Doodle 4 Google ایالات متحده در سال 2008 شد.

ژوئن

قیمت سهام بیدرنگ برای اولین بار در Google Financeفعال شد.
با راه اندازی Google Site Search، مالکان سایت می توانستند جستجوهای پشتیبانی شده توسط Google را در وب سایت های خود فعال کنند.
ما Gmail Labs را راه اندازی کردیم که مجموعه ای از ویژگی های آزمایشی Gmail بود از جمله جستجوهای ذخیره شده و انواع مختلف ستاره ها که به شما امکان می داد تجربه Gmail خود را سفارشی کنید.
یک نسخه جدید از Maps for Mobile راه اندازی شد، و بدین ترتیب مسیرهای Google Transit در بیش از 50 شهر جهان در گوشی ها قرار گرفت.
برای اولین بار، مهندسین Google سوالات هفتمین سال رقابت Code Jam را برای شرکت کننده ها طرح کردند.

ژوئیه

ما نمای خیابان را برای کل مسیر سال 2008 تور فرانسه—اولین راه اندازی تصاویر نمای خیابان در اروپا، ارائه کردیم.
اولین برنامه کاربردی iPhone قابل دانلود ما که برای جستجوی سریعتر در تلفن همراه از قابلیت های پیشنهاد کلمه و موقعیت مکانی برخوردار بود، با راه اندازی Apple 3G iPhone منتشر شد.
ما با باند Radioheadجهت تهیه یک نماهنگ از آهنگ آنها “House of Cards” (خانه پوشالی) با استفاده از فقط داده ها و بدون استفاده از دوربین همکاری کردیم.
سیستم فهرست بندی پردازش پیوندهای ما نشان می دهد که در حال حاضر تعداد URL اختصاصی ما به 1 تریلیون رسیده است (و تعداد صفحات وب اختصاصی به چندین میلیارد صفحه در روز می رسد).

اوت

نمای خیابان در چندین شهر ژاپن و استرالیا فعال شد—اولین باری که این قابلیت در خارج از آمریکای شمالی یا اروپا فعال شد.
ویژگی Google Suggest به Google.com راه یافت که به تنظیم پرسش ها، کاهش خطاهای املایی و کاهش ضربات کلیدها کمک کرد.
درست قبل از کنوانسیون های سیاسی آمریکا، ما سایتی راه اندازی کردیم که به انتخابات 2008 ایالات متحده اختصاص داشت این سایت حاوی اخبار، ویدیو، عکس و همچنین ابزارهایی برای مربیان و صاحبان کمپین ها بود.

سپتامبر

وقتی کتاب طنز که مرورگر منبع آزاد جدید ما را معرفی می کرد زودتر از زمان پیش بینی شده در 1 سپتامبر منتشر شد، اخبار Chrome اندکی زودتر از موعد مقرر فاش شد. مرورگر یک روز بعد به صورت رسمی برای دانلود در دسترس مردم جهان قرار گرفت.
ما وارد جریان سیاسی ایالات متحده در کنوانسیون نامزدی ریاست جمهوری برای احزاب دموکرات و جمهوری خواه شدیم.
ما یک نسخه ارتقا یافته برای Picasa منتشر کردیم که شامل ابزارهای ویرایش، یک فیلم ساز و قابلیت همگام سازی آسانتر با وب بود. همزمان Picasa Web Albums به روزرسانی شد و ویژگی “نشان نام” که به شما امکان می داد اشخاص موجود در عکس ها با برچسب نامگذاری کنید به آن اضافه شد.
Google News Archive با همکاری ناشرین روزنامه در جهت دیجیتالی کردن میلیون ها صفحه آرشیو خبری، باعث شد روزنامه های قدیمی تر به صورت آنلاین قابل جستجو و دسترسی شوند.
T-Mobile از G1 اولین گوشی ساخته شده با سیستم عامل Android خبر داد. همزمان ما یک کیت برنامه نویس نرم افزار Android جدید منتشر کردیم و Open Handset Alliance از قصد خود برای باز کردن کد کل پلتفرم Android تا اواخر سال 2008 خبر داد. G1 در اکتبر برای خرید در دسترس عموم قرار گرفت.
ما Transit را برای ناحیه متروی نیویورک راه اندازی کردیم، و بدین ترتیب اطلاعات ترانزیت عمومی به سهولت در دسترس کاربران بزرگترین آژانس های حمل و نقل در ایالات متحده قرار گرفت.
با تقدیر و تشکر از همه شما، Google عمر ده ساله سپری شده با گام های بلند خود را جشن گرفت.

اکتبر

ما اولین پیش نویس انرژی پاک 2030 را منتشر کردیم، یک طرح پیشنهادی برای استفاده از برق به جای نفت و زغال سنگ توسط ایالات متحده و کاهش مصرف سوخت 40 درصدی وسائل نقلیه تا سال 2030. این طرح می توانست میلیاردها دلار صرفه جویی و میلیون ها “شغل سبز” را در پی داشته باشد.
ما Google Earth مخصوص iPhone و iPod لمسی را معرفی کردیم، این برنامه به عکس، مقاله های Wikipedia درباره تشخیص موقعیت مکانی و قابلیت کج کردن گوشی برای مشاهده عوارض طبیعی زمین به صورت سه بعدی مجهز بود.
کاربران Google در Mountain View یک تله کابین برای عبور از Permanente Creek که چند ساختمان را از یکدیگر جدا می کرد ساختند.

نوامبر

در یک رأی گیری 5 به صفر، FCC به صورت رسمی با افتتاح “فضاهای خالی” یا طیف تلویزیونی مصرف نشده برای سرویس باند پهن بی سیم موافقت کرد. ما این تصمیم را یک پیروزی قطعی برای کاربران اینترنت و هر کسی که می خواهد از ارتباطات بی سیم خوب استفاده کند می دانیم.
بعد از اینکه ما به وجود یک رابطهبین برخی از عبارات جستجو جستجو و داده های CDC درباره علائم آنفلوانزا پی بردیم، Google Flu Trends را که یک نشانگر فعالیت آنفلوانزا در سراسر ایالات متحده بود حدود دو هفته قبل از سیستم های نظارت بر آنفلوانزای قدیمی منتشر کردیم.
ما از وجود آرشیو عکس LIFE در جستجوی تصویر Google خبر دادیم. فقط درصد اندکی از حدود 10 میلیون عکس قبلاً مشاهده شده بود.
SearchWiki راه اندازی شد، روشی برای شما جهت سفارشی کردن تجربه جستجوی خود با رتبه بندی مجدد، حذف، افزودن نتایج جستجو و ارائه نظر درباره آنها. سایر افراد نیز می توانند نظرات را بخوانند.

دسامبر

از نوازنده‌های سرتاسر دنیا برای اجرای برنامه و همکاری با ارکستر سمفونی YouTube، اولین ارکستر آنلاین مشترک دعوت به عمل آوردیم.
Google Friend Connect در دسترس هر مدیر وب سایتی که به دنبال استفاده آسان از ویژگی های اجتماعی در سایت خود بود قرار گرفت.
پوشش نمای خیابان در ایالات متحده به بیش از دو برابر رسید، که چندین ایالت را که قبلاً در نمای خیابان قابل مشاهده نبودند (مین، ویرجینای غربی، داکاتای شمالی و داکاتای جنوبی) را شامل می شد.
ما با ناشرین جهت دیجیتالی کردن میلیون ها مقاله مجلات و ایجاد امکان دسترسی آسان به آنها در Google Book Search مشارکت کردیم.

برگشت به بالای صفحه

2009

ژانویه

ما ماه ژانویه را با راه اندازی Picasa for Mac در Macworld آغاز کردیم.
واتیکان یک کانال YouTube را راه اندازی کرد که به روزرسانی هایی از پاپ و کلیسای کاتولیک را ارائه می کرد.
با مشارکت مؤسسه Open Technology بنیاد آمریکای نوین، کنسرسیوم PlanetLab و محققان آکادمیک ما از Measurement Lab(M-Lab)، یک پلتفرم آزاد که ابزارهایی را برای آزمایش اتصالات باند پهن ارائه می‌کرد، خبر دادیم.

فوریه

جدیدترین نسخه Google Earth با برخورداری از قابلیت Ocean توجه همه را به خود جلب کرد، یک ویژگی جدید که با استفاده از آن می‌توانید کف اقیانوس را به صورت سه بعدی مشاهده کنید و اطلاعاتی درباره یکی از عالی ترین منابع طبیعی جهان به دست آورید.
ما Google Latitude را معرفی کردیم، که یک ویژگی Google Maps مخصوص تلفن همراه و یک اسبابک iGoogle است و به شما امکان می دهد موقعیت مکانی خود را با دوستان تان به اشتراک بگذارید و موقعیت مکانی تقریبی افرادی را که تصمیم گرفته اند موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک بگذارند مشاهده کنید.
بعد از اضافه شدن زبان ترکی، تایلندی، مجارستانی، استونی، آلبانیایی، مالتی و گالیشی به Google Translate، این برنامه قادر بود به 41 زبان به صورت خودکار ترجمه کند و 98 درصد زبان های خوانده شده توسط کاربران اینترنت را پوشش دهد.
اولین پیام ما در Twitter به صورت سیستم دودویی بود: من 01100110 01100101 01100101 01101100 01101001 01101110 01100111 00100000 01101100 01110101 01100011 01101011 01111001 00001010 هستم. (نکته: این دکمه‌ای است در صفحه اصلی ما.)

مارس

ما تبلیغات بر اساس علاقه را به صورت مرحله آزمایشی بتا در سایت های شریک و YouTube اجرا کردیم. این نوع تبلیغات مناسب به ما امکان می داد تبلیغاتی را نمایش دهیم که به آنچه که مردم جستجو می کنند نزدیکی بیشتری دارد همچنین این نوع تبلیغات به تبلیغ کنندگان به عنوان یک روش مفید امکان می داد به افرادی که علاقه بیشتری به محصولات و سرویس های آنها دارند دسترسی پیدا کنند.
ما Google Voice را برای کاربران موجود در مرکز Grand Centralمنتشر کردیم. این برنامه کاربردی جدید با برخورداری از ویژگی هایی مانند آوانویسی پست صوتی، آرشیو و جستجوی همه پیام های متنی کوتاه شما روش استفاده از گوشی تان را بهبود بخشید.
دریافت رتبه طلایی از طرف سیستم رتبه‌بندی ساختمان سبز LEED (مخفف “Leadership in Energy and Environmental Design”(پیشتازی در انرژی و طراحی محیط زیست) وابسته به کمیته ساختمان سبز ایالات متحده توسط اداره سانفراسیسکوی خود را جشن گرفتیم. از نظر ما این رتبه نشان می‌دهد که ما در مسیر خود در جهت ساخت دفاتر دوستدار محیط زیست قرار داریم.
کاخ سفید برای پاسخگویی به سؤالات شهروندان که به Google Moderator ارائه شده بود یک نشست آنلاین در تالار انجمن شهرداری برگزار کرد.
ما iGoogle backdrops جدید خود را با الهام از بازی های ویدیویی، مانند “Mario”، “Zelda” و “Donkey Kong” راه اندازی کردیم.
ما از Google Ventures خبر دادیم: یک وجه سرمایه مخاطره آمیز که به منظور استفاده از منابع مان در جهت پشتیبانی از نوآوری ها و تشویق شرکت های فناوری جدید نویدبخش در نظر گرفته شده بود.
با استفاده از فناوری نویسه گردانی، ما یک ویژگی در Gmail طراحی و منتشر کردیم که تایپ پیام به زبان های هندی مانند هندی یا مالایالام را آسان می کرد.
Google Suggest با پیشنهادات کلمه کلیدی برای 51 زبان در 155 دامنه محلی شد.

آوریل

شوخی روز اول آوریل ما در این سال، CADIE است، “Cognitive Autoheuristic Distributed-Intelligence Entity” ما که قبل از تخریب خود، کل روز را به کنترل محصولات مختلف Google گذراند.
از یک به روزرسانی برای جستجو خبر دادیم که به مردم امکان می‌داد حتی در صورتی که مکانی را در عبارت جستجوی خود وارد نکردند، نتایج جستجو را به صورت محلی دریافت کنند.
برای پانزدهمین انتخابات عمومی هند، ما مرکز انتخابات هند Google را راه‌اندازی کردیم، در این مرکز مردم می‌توانستند بررسی کنند آیا برای رأی گیری ثبت نام شده‌اند و مکان مورد نظر جهت انداختن رأی خود را پیدا کرده و اخبار و سایر اطلاعات را بخوانند.
بیش از 90 نوازنده از سراسر دنیا، از جمله یک نوازنده گیتار اسپانیایی، یک نوازنده چنگ هلندی و یک نوازنده ساز birbyne لیتوانیایی—اولین و تنها ارکستر سمفونی YouTube را در تالار کارنگی اجرا کردند.
ما Google Labs را بازسازی و طراحی مجدد کردیم و همچنین دو ویژگی آزمایشی منتشر کردیم: جستجوی تصویر مشابه و خط زمان Google News. در روزهای بعدی این ماه ما Toolbar Labs را معرفی کردیم.
ما نمایش نتایج نمایه های Google را در پایین صفحات جستجوی ایالات متحده، هنگامی که مردم اسامی را جستجو می کردند، آغاز کردیم و بدین ترتیب برای مردم این امکان را فراهم آوردیم که بر آنچه که دیگران هنگام جستجو در Google درباره آنها می یابند، کنترل بیشتری داشته باشند.
ما 11 فیلم کوتاه درباره Google Chrome منتشر کردیم، این فیلم ها توسط کریستف نیمان، Motion Theory، استیو موترشد، Go Robot، Open، Default Office، هانتر گدرر، Lifelong Friendship Society، SuperFad، Jeff&Paul و Pantograph تهیه شد.

مه

برای پاک کردن علف های هرز و کاهش خطر آتش سوزی در زمین های نزدیک پایگاه هایمان در Mountain View، ما تعدادی بز از یک شرکت محلی اجاره کردیم. آنها به ما کمک می کردند تا بدون استفاده از کربن، علف ها را هرس کنیم.
در دومین رویداد جستجوی خود، ما چند ویژگی جستجوی جدید، از جمله پانل گزینه های جستجو و اسنیپت های پیشرفته را در نتایج جستجو معرفی کردیم.
ما Sky Map for Android را راه اندازی کردیم که از گوشی Android شما برای کمک به شما در جهت شناسایی ستاره ها، صور فلکی و سیاره ها استفاده می کرد.
کریستین انگلبرث، دانش آموز کلاس ششم در دبیرستان برنارد هریس در سانفرانسیسکو، تگزاس، با طرح لوگوی خود “یک شروع جدید” برنده دومین رقابت U.S. Doodle 4 Google شد.
در دومین کنفرانس سالانه برنامه نویس Google I/O خود در سانفرانسیکو، ما پیش نمایش Google Wave، یک ابزار ارتباطی و همکاری جدید را مشاهده کردیم.

ژوئن

ما یک داشبورد جدید را به Google Places اضافه کردیم که به مالکان مراکز تجاری اطلاعاتی از قبیل آنچه که مردم جهت مشاهده لیست آنها جستجو می کنند یا تعداد دفعاتی که لیست آنها در نتایج جستجو نمایش داده می شود و یا درباره مشتریانی که مراکز تجاری آنها را در Google Maps می یابند، ارائه می کرد.
دو روش جدید برای سفارشی کردن صفحه iGoogle شما ارائه کردیم: iGoogle Showcase که به شما امکان می‌داد شکل ظاهری صفحات اصلی افراد معروف مورد علاقه خود را مشاهده کرده و اسبابک‌ها و موارد دیگری را از آنها به صفحه خود اضافه کنید و روش دیگر طرح‌های زمینه طبیعت بود.
Google Squared یک آزمایش جدید در ویژگی‌های آزمایشی که جهت انواع خاصی از عبارت‌های جستجوی پیچیده طراحی شده بود حقایقی را از وب جمع‌آوری می‌کرد و در یک مجموعه منظم مانند یک صفحه گسترده نمایش می‌داد.
Google Translator Toolkit یک مجموعه جدیدی از ابزارهای ویرایش بود که به افراد در ترجمه و انتشار اثرات خود به زبان های دیگر با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر کمک می کرد. سیستم ترجمه خودکار ما همچنین اصلاحات انجام شده را یاد می گرفت.
All for Good را معرفی کردیم. این یک رابط کاربر جستجوی تکی برای فعالیت‌های داوطلبانه در بسیاری از سایت‌ها و سازمان‌های داوطلبانه مهم است که با استفاده از App Engine و Google Base ایجاد شده است. بسیاری از کاربران Google در 20 درصد زمان خود به پروژه منبع آزاد کمک کردند.
ما نسخه بتای AdSense for Mobile Applications را که به برنامه نویسان امکان می داد با نمایش تبلیغاتی متنی و تصویری در برنامه های کاربردی iPhone و Android کسب درآمد کنند، منتشر کردیم.
Google SMS یک مجموعه از برنامه های کاربردی تلفن همراه است که به مردم آفریقا امکان می داد به اطلاعاتی مانند نکات بهداشتی و کشاوری، اخبار و وضعیت هوای محلی با استفاده از قابلیت SMS گوشی های تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنند این مجموعه همچنین دارای یک برنامه بازار برای یافتن خریداران و فروشندگان محصولات است.

ژوئیه

هر دو نسخه مصرف کننده و شرکتی Gmail، Google Calendar، Google Docs و Google Talk اکنون خارج از مرحله بتا بودند.
اعلام کردیم که در حال ایجاد و توسعه سیستم عامل Google Chrome، یک منبع باز، هستیم که یک سیستم عامل سبک است و در اصل برای نت بوک‌ها در نظر گرفته شده است.
ما Moon in Google Earth را در چهلمین سالگرد ورود به ماه راه اندازی کردیم. این ابزار از تصاویر ماه، اطلاعاتی درباره سایت های فرود آپولو، تصاویر پانوراما گرفته شده توسط فضانوردهای آپولو و تورهای دارای توضیحات شفاهی برخوردار هستند.
طرح های زمینه کمدی iGoogle جدید از نوارهای قدیمی مانند Peanuts گرفته تا قهرمانانی مانند بتمن تا هنرپیشه های دیگر از سراسر جهان.
ما یک پانل گزینه های جستجو را به Google Images اضافه کردیم، با استفاده از این پانل انواع تصاویر مورد نیاز خود را با سهولت بیشتری می توانید بیابید.

اوت

از همه اعضای فعال سرویس ایالات متحده جهت ثبت نام برای یک حساب Google Voice دعوت به عمل آمد، تا بهتر بتوانند با خانواده و دوستان خود به خصوص در صورت اقامت در خارج از کشور بهتر ارتباط برقرار کنند.
ما از یک معامله برای خرید On2 Technologies، یک شرکت فناوری فشرده سازی ویدیوی دارای کیفیت بالا خبر دادیم.
ویژگی‌های اجتماعی جدیدی به iGoogle اضافه شد از جمله بازی اجتماعی، اشتراک‌گذاری رسانه و اسبابک‌های لیست برای انجام و همچنین یک فید به روزرسانی برای فعالیت‌های دوستان.
Google Insights for Search در این ماه به 39 زبان در سراسر دنیا در دسترس عموم قرار گرفت. هنگامی که در آن بودیم یک ویژگی پیش بینی و یک نقشه انیمیشن را معرفی کردیم.
برنامه شراکت YouTube را گسترش دادیم و ویدیوهای معروف اختصاصی را در آن قرار دادیم تا شما بتوانید از ویدیوهای دارای پخش حتی اگر عضو برنامه شراکت نمی‌باشید کسب درآمد کنید.
زبان آفریکانس، بلاروسی، ایسلندی، ایرلندی، مقدونی، مالی، سواحیلی، ولزی، عبری را به Google Translate اضافه کردیم و تعداد کل زبان‌های پشتیبانی شده را به 51 عدد رساندیم—یعنی 2550 جفت زبان!

سپتامبر

جشن تولد محصولی را که تقریباً همسن خود Google بود برگزار کردیم: بلاگر. هر ماه بیش از 300 میلیون نفر از سایت وبلاگ نویسی دیدن می‌کنند، ما افتخار می‌کنیم که این سایت به وسیله‌ای تبدیل شده است که مردم از آن برای بیان نظرات خود به صورت رایگان استفاده می‌کنند.
کادر جستجو در صفحه اصلی قدیمی ما بزرگتر شد.
FastFlip یک آزمایش در ویژگی‌های آزمایشی Google بود که به شما امکان می‌داد اخبار، عناوین و مباحث معروف جدید را مانند یک مجله چاپ شده به سرعت مرور کنید و به طور همزمان از برخی از مزایای اخبار آنلاین مانند جستجو در بسیاری از نشریات برتر و جمع‌آوری آنها، شخصی کردن و اشتراک محتوا با دوستان خود استفاده کنید.
ما reCAPTCHA را خریداری کردیم، یک شرکت فناوری با هدف تشخیص نویسه نوری (OCR)—فرآیندی که تصاویر اسکن شده را به متن ساده تبدیل می کرد.
در راستای تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم نمایش تبلیغات برای هر نفر، ما DoubleClick Ad Exchange را معرفی کردیم، که یک بازار بیدرنگ بود که از یک طرف به ناشرین آنلاین بزرگ و از طرف دیگر به شبکه های تبلیغاتی و شبکه های نمایندگی در جهت خرید و فروش محل نمایش تبلیغات کمک می کرد.
در جشن تولد “پدر داستان علمی تخیلی”، ما به احترام اچ جی ولز، از واقعیت پنهان در پشت یک مجموعه محرمانه طرحهای لوگوی Google پرده برداشتیم.
ما صفحات مکان در Google Maps را معرفی کردیم: صفحه ای که همه اطلاعات مربوط به یک شغل، نقطه دلخواه، ایستگاه ترانزیت، محل مجاور، علامت مشخصه یا شهر—در هر قسمتی از جهان— در یک مکان سازماندهی می کرد. صفحات مکان شامل جزئیات کامل، مانند عکس، ویدیو، پیش نمایش نمای خیابان، راه ترانزیت مجاور، نظرات و وب سایت های مرتبط می شد.

اکتبر

ما ارسال یک سری پست به Official Google Blog اختصاصی بزرگترین ها و جدیدترین ها در دنیای جستجوی Google را شروع کردیم.
Flu Trends، در این زمان ابزار نظارت بر آنفلوانزای ما، در 16 کشور دیگر و به 37 زبان در دسترس عموم قرار گرفت.
ما BuildingMaker را جهت ایجاد ساختمانی هایی برای Google Earth معرفی کردیم که به شما امکان می داد با استفاده از عکس های هوایی و اشکال سه بعدی ساده مدلی از یک ساختمان را بسازید.
ما از یک قرارداد با Twitter جهت درج به روزرسانی های خود در نتایج جستجوی Google خبر دادیم.
جستجوی اجتماعی یک آزمایش جدید در Google Labs بود که به شما کمک می کرد محتوای عمومی مرتبط را از دوستان و مخاطبین خود مستقیماً در نتایج جستجوی Google بیابید.
ناوبری Google Maps، سیستم ناوبری GPS قدم به قدم ما، حاوی نماهای سه بعدی و راهنمای صوتی است—و چون این سیستم به Google cloud مرتبط است، همیشه حاوی جدیدترین داده‌های نقشه است و به شما امکان می‌دهد به صورت صوتی یا در طول یک مسیر جستجو کنید و اطلاعات ترافیک را ارائه می‌کند.
یک ویژگی جستجوی جدید که به شما در یافتن اطلاعات موسیقی در وب کمک می کند. وقتی نام یک ترانه، هنرمند، آلبوم، یا حتی یک قسمت کوچکی از اشعار را وارد می کنید، پیوندهایی به یک پیش نمایش صوتی از ترانه های ارائه شده توسط شرکای جستجوی موسیقی ما در نتایج جستجوی شما نشان داده می شود.

نوامبر

داشبورد Google امکان شفافیت و کنترل بیشتر بر داده های مرتبط با حساب Google تان را فراهم می کند.
یک سری جدید در Official Google Blog که اخبار جدید درباره Google Apps را پوشش می دهد.
ما متن کامل نظرات حقوقی دادگاه های فدرال و ناحیه، استیناف و دیوان عالی کشور را به Google Scholar اضافه کردیم. ما فکر می کنیم این متون افزوده شده با کمک به تک تک افراد در جهت اطلاع بیشتر از قوانینی که بر زندگی همه ما حکمفرماست، موجب تعالی شهروندان عادی کشور می شود.
یک ویژگی آزمایشی در Labs به نام Image Swirl در جستجوی جدید تصویر مجازی در رایانه جهت طبقه‌بندی تصاویر مشابه در گروه‌های جداگانه در یک رابط کاربر جالب و اکتشافی تهیه شد.
با ترکیب فناوری تشخیص صدای خودکار (ASR) با سیستم شرح YouTube ، ما شرح‌های خودکار را در YouTube ارائه کردیم. شرح‌ها برای افراد ناشنوا و یا دارای نقایص شنوایی مفید می‌باشند، و به مردم سراسر جهان امکان می‌دهند از طریق ترجمه ماشینی به محتوای ویدیو دسترسی پیدا کنند، جستجو را بهبود می‌بخشند و به کاربران امکان می‌دهند دقیقاً به قسمت‌های مورد نظر خود در ویدیوهایی که به دنبال آنها می‌گردند، دسترسی پیدا کنند.
چند ماه بعد از اعلام پروژه سیستم عامل منبع آزاد خود، ما به منظور ارتباط با شرکا، انجمن منبع آزاد و برنامه نویسان، این پروژه را به عنوان سیستم عامل Chromium به صورت منبع آزاد در آوردیم.

دسامبر

یک طرح صفحه اصلی جدید در اولین بارگیری، فقط لوگوی ما، کادر جستجو و دکمه ها را نشان می داد و هنگامی که کاربر ماوس را حرکت می داد، سایر پیوندها را در صفحه اصلی، مانند Gmail یا جستجوی تصویر نشان می داد.
Google Public DNS قسمتی از تلاش در حال انجام ما برای دستیابی به سرعت بیشتر در وب بود. برطرف کننده DNS نام های دامنه فراموش نشدنی را به اعضای پروتکل اینترنت اختصاصی (IP) تبدیل می کند تا رایانه ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
با ویژگی جستجوی بیدرنگ جدید ما، شما می توانید به روزرسانی های مستقیم مردم و همچنین عناوین خبری و پست های وبلاگی را که چند ثانیه قبل از جستجوی شما منتشر شده است را در سایت های معروفی مانند Twitter، درست در صفحه نتایج جستجو مشاهده کنید.
درست قبل از تعطیلات، ما نسخه های Mac و Linux سیستم عامل Google Chrome را به همراه برنامه های افزودنی برای Chrome در Windows و Linux منتشر کردیم (همه در مرحله بتا).
Living Stories که با مشارکت The New York Times و The Washington Post طراحی شد، یک طرح اولیه قالب آزمایشی برای نمایش اخبار آنلاین بود. (ما این آزمایش را در فوریه 2010 په پایان رساندیم و کد را برای استفاده عموم باز کردیم.)
ما چند ویژگی جدید مربوط بهGoogle Toolbar را معرفی کردیم، از جمله یک روش آسان برای اشتراک گذاری صفحات در وب، که با استفاده از یک کوتاه کننده URL جدید (goo.gl) کوتاه شده بود.
برای اولین بار، YouTube لیست های بیشتر بازدید شده رسمی و برخی از اصطلاحات جستجوی سال گذشته خود را که با گسترش سریعی روبرو بود، نمایش داد.

برگشت به بالای صفحه

2010

ژانویه

Nexus One را معرفی کردیم که نمونه‌ای از کارهایی بود که می‌توان از طریق Android در دستگاه‌های تلفن همراه انجام داد و همچنین یک فروشگاه وب میزبانی شده توسط Google که هدف آن ارائه یک روش آسانتر برای عرضه روشی ساده‌تر برای خرید گوشی تلفن همراه به مردم بود.
در این زمان شما می توانستید همه نوع فایل را ، از جمله فایل های گرافیکی بزرگ، عکس های RAW، موارد آرشیو فشرده شده، از طریق Google Docs در اینترنت آپلود کنید، و همچنین مکانی در اختیار شما قرار داده می شد که می توانستید فایل های مهم خود را در آنجا آپلود کرده و به آنها دسترسی پیدا کنید.
ما راهکار جدید خود را به حوزه تجارت در چین معرفی کردیم: Google دیگر نتایج جستجوی موجود در Google.cn را سانسور نمی کرد و ما تمام تلاش خود را به کار بسته بودیم تا راهی برای راه اندازی یک موتور جستجوی فیلتر نشده در چارچوب قانون در صورت امکان بیابیم.
در روز رازداری داده‌های بین المللی، ما اصول رازداری خود را منتشر کردیم. همیشه به این اصول پایبند بوده‌ایم اما اکنون آنها را تدوین و سازماندهی کردیم تا عقاید خود را همزمان با ایجاد فناوری‌های جدید با دیگران به اشتراک بگذاریم.

فوریه

اولین و تنها تبلیغات Google Super Bowl از طریق اصطلاحات جستجو یک داستان عاشقانه را بازگو کرد. این یکی از ویدیوهای بسیاری بود که برای قدردانی از تلاش های انسانی پشت جستجو تهیه شده بود.
ما تصاویر نمای خیابان Whistler Blackcomb Mountains را به موقع برای بازی های زمستانی ونکوور ارائه کردیم که با یک اتومبیل برفی مجهز به دوربین ویژه جمع آوری شده بود.
Google Buzzروشی جدیدی برای شروع گفتگوهایی درباره چیزهای مورد علاقه شما بود، مانند عکس ها، ویدیوها، صفحات وب یا هر چه که در ذهن خود داشتید، این قابلیت در Gmail و تلفن همراه تعبیه شده بود.
حالت ایمنی در YouTube را معرفی کردیم که یک تنظیم دلخواه برای کمک به حذف محتوای قابل اعتراض احتمالی بود، محتوایی که ممکن است شما تمایلی به مشاهده آن نداشته باشید یا دوست نداشته باشید که خانواده‌تان هنگام استفاده از YouTube به‌طور اتفاقی با آن مواجه شوند.
ما از طرحی برای ساخت و آزمایش شبکه های باند پهن با سرعت بسیار بالا در تعداد اندکی از مکان های آزمایشی در سراسر ایالات متحده خبر دادیم، سرعت این نوع شبکه ها 100 برابر سریعتر از شبکه هایی که امروزه اکثر ساکنین آمریکا به آن دسترسی دارند، می باشد.
ما Aardvark را خریداری کردیم شرکتی که به شما امکان می دهد از دانش و تجربه دوستان خود و شبکه گسترده مخاطبین خود به سرعت و سهولت استفاده کنید.
نسل بعدی فناوری استفاده از تبلیغات برای ناشرین آنلاین، DoubleClick for Publishers و مشاغل کوچک DFP، فناوری و زیر ساخت Google را با نمایش تبلیغات DoubleClick و تجربه استفاده از تبلیغات تلفیق می‌کردند.

مارس

ما Picnik را خریداری کردیم، سایتی که به شما امکان می داد بدون خروج از مرورگر خود، عکس های تان را در cloud ویرایش کنید.
ستاره گذاری در حین جستجو ویژگی جدیدی بود که به شما امکان می داد محتوای وب مورد علاقه خود را علامت گذاری کرده و دوباره آنرا بیابید.
Google Apps Marketplace یک فروشگاه آنلاین جدید برای برنامه های تجاری مجتمع بود که به سرویس گیرندگان Google Apps اجازه می داد برنامه های cloud مجتمع در Google Apps را به سهولت بیابند، استفاده کنند و مدیریت نمایند.
مسیرهای دوچرخه و اطلاعات مسیر دوچرخه به Google Maps راه یافت.
به دنبال خبر ژانویه درباره جستجو در چین، ما سانسور سرویسهای جستجوی خود را مانند Google Search، Google News و Google Images در Google.cn، متوقف کردیم در عوض کاربران را از Google.cn بهGoogle.com.hk هدایت مجدد کردیم.

آوریل

برای روز اول آوریل، روز دست انداختن، ما نام خود را به Topeka تغییر دادیم. این تغییر برای ادای احترام به Topeka (توپکا)، کانزاس بود که در پی تلاش‌های خود برای ورود شبکه فیبر آزمایشی ما به آن شهر، نام خود را به Google تغییر داد.
دانشمندان از یک اکتشاف فسیل انسانی مهم جدید خبر دادند که با کمک Google Earth در مهد سایت میراث جهانی بشریت در آفریقای جنوبی انجام شده بود.
ویژگی‌های جدید برای جستجوی بیدرنگ امکاناتی همچون جستجوی بایگانی توییت‌های عمومی . “پخش” گفتگو از یک لحظه خاص و همچنین ابزاری به نام Google Follow Finder که به شما در یافتن افراد جدید و دنبال کردن آنها کمک می‌کرد، را شامل می‌شد.
Google Places (همان Local Business Center سابق) به همراه برخی از ویژگی های جدید نامی جدید نیز به آن اختصاص داده شد، ویژگی هایی مانند نمایش مناطق سرویس و در برخی از شهرها امکان استفاده از برنامه تبلیغات آسان به نام Tags.
ما یک ابزار درخواست های دولتی را راه اندازی کردیم که تا درباره درخواست های آژانس های دولتی واقع در سراسر جهان جهت حذف محتوا یا داده های کاربر ، به مردم اطلاعاتی ارائه کنیم.
نمای Earth در Google Maps به شما امکان می دهد تصاویر سه بعدی کامل Google Earth و عوارض طبیعی زمین را مستقیماً در Google Maps در مرورگر خود جستجو کنید.
اورگن اولین ایالتی بود که Google Apps for Education را در اختیار مدارس دولتی سراسر ایالت قرار داد.

مه

به عنوانی بخشی از تلاش های خود جهت تسریع در استفاده از انرژی تجدید شدنی، ما اولین سرمایه گذاری مستقیم خود را در یک پروژه انرژی تجدیدشدنی در میزان کاربردی انجام دادیم.
در واکنش به نشت نفت Deepwater Horizon در خلیج مکزیک، ما تصاویری از Google Earth مربوط به گسترش نفت نشت کرده را ارائه کردیم.
ما با استفاده از یک پانل سمت چپ متنی و جدید، ظاهر و شکل جدیدی را برای نتایج جستجوی خود ارائه کردیم، این پانل مرتبط ترین ابزارهای جستجو و فیلترها را برای عبارت جستجوی شما مشخص می کرد.
تیمی از کاربران Google لندن عکس موزاییکی بزرگی را از لوگوی Google تهیه کردند. (بعداً، برای یک رقابت شرکتی از این پروژه الهام گرفته شد.)
در Google I/O، ما Google TV را عرضه کردیم که در Android و Chrome طراحی شده بود و ناوبری سریع و آسان کانال های تلویزیونی، وب سایت ها، برنامه ها، شوها و فیلم ها را امکان پذیر می ساخت. ما در این سال در I/O به معرفی و ارائه چند محصول دیگر و به روزرسانی مشغول بودیم.
در جشن تولد 30 سالگی PAC-MAN، ما اولین و تنها طرح لوگوی قابل پخش را منتشر کردیم که به 256 سطح و Ms. PAC-MAN مجهز بود. این نقاشی به قدری پرطرفدار بود که اندکی بعد به آن یک قسمت خاص اختصاص دادیم.
برای شما این امکان فراهم آمد که با استفاده از جستجوی وب Google رمزگذاری شده با SSL با امنیت بیشتر جستجو کنید.
ما درباره تأثیر اقتصادی خود در ایالات متحده گزارشی منتشر کردیم: در سال 2009، ما در مجموع 54 میلیارد دلار فعالیت اقتصادی را برای تجار، ناشرین وب سایت و موسسات غیر انتفاعی آمریکا ایجاد کردیم.
برنده 2010 Doodle 4 Google در ایالات متحده، مکنزی ملتون دانش آموز کلاس سوم برای طرح لوگوی خود به نام “زیستگاه جنگل بارانی” بود.
ما به طور رسمی AdMob را خریداری کردیم که یک شرکت نمایش تبلیغات تلفن همراه بود.

ژوئن

در این زمان شما می توانستید با استفاده از یک تصویر پس زمینه، Google.com خود را شخصی کنید.
ما با کمک شرکت مارین بی، Hiveplex را نصب کردیم—چهار کندوی زنبور عسل به رنگهای Google که در یک قسمت گلگاری در محوطه باز ما قرار گرفته بود. ما اولین برداشت عسل خود را چند مدت بعد در همان سال انجام دادیم.
ما با موزهGuggenheim جهت یک ابتکار عمل آنلاین جهانی، به نام پخش YouTube: یک دو سالانه ویدیوی خلاق برای کشف ابتکاری ترین ویدیوی جهان همکاری کردیم.
ما به تب فوتبال مبتلا شدیم، و با ارائه روش هایی برای طرفداران فوتبال سعی کردیم آنها را در جریان جدیدترین اطلاعات جام جهانی 2010 قرار دهیم همچنین تعداد زیادی تجزیه و تحلیل های جامع و کامل درباره گرایش های جستجوی فوتبال در دسترس آنها قرار دادیم.
Caffeine، سیستم فهرست‌سازی جدید ما، 50 درصد نتایج جدیدتر برای جستجوی وب نسبت به فهرست قبلی ما ارائه می‌دهد و بزرگترین مجموعه محتوای وبی است که ما ارائه کرده‌ایم.
Google Voice در این زمان در دسترس هر فردی در ایالت متحده قرار می گرفت.
ما هدایت مجدد کاربران چینی را از Google.cn به Google.com.hk متوقف کردیم. در عوض، ما یک صفحه اصلی ارائه کردیم که کاربران می توانستند از طریق آن از سرویس های Google.cn که ما بدون فیلتر ارائه می کردیم استفاده کنند و/یا از طریق آن به Google.com.hk جهت جستجو دسترسی پیدا کنند.
Google News homepage با طراحی مجدد عرضه شد تا نمای اخبار شما را مرتبط تر کرده و اشتراک گذاری داستان های مورد علاقه را برای شما آسانتر کند.

ژوئیه

ما قراردادی را برای خرید ITA امضا کردیم، که یک شرکت نرم افزار متخصص در زمینه سازماندهی داده های خط هوایی، از جمله وجود پروازها، ساعات و قیمت های آنها بود.
“زندگی در یک روز” یک تجربه سینمایی جهت ثبت یک روز از نگاه مردم جهان بود.
ما Metaweb را خریداری کردیم که شرکتی برای حفظ و نگهداری یک پایگاه داده باز از چیزهای موجود در جهان بود.
ما از یک قرارداد جهت خرید 114 مگاوات انرژی پاک تولید شده توسط نیروی باد در تجهیزات NextEra Energy Resources Story County II در ایووا خبر دادیم.
Google Images از شکل و ظاهر جدیدی برخوردار شد تا شما بتوانید از برخی از فناوری های قدرتمند پشت تصاویر آن با سهولت بیشتری استفاده کنید.
Google Apps for Government، جدیدترین نسخه Google Apps ما که شامل برنامه های کاربردی Google یکسانی بود که به همراه اقدامات خاص متناسب با نیازهای امنیتی و خط مشی بخش عمومی، به کاربران معمولی و تجار ارائه می شد.

اوت

ما به توسعه Google Wave به عنوان یک محصول مستقلادامه ندادیم.
ما Slide را خریداری کردیم که یک شرکت فناوری اجتماعی با سابقه ای غنی از ایجاد روش های جدید برای افراد جهت برقراری ارتباط با یکدیگر از طریق پلتفرم های متعدد آنلاین بود.
با Verizon، ما از یک طرح پیشنهاد خط مشی مشترک برای یک اینترنت آزاد خبر دادیم.
Voice Actions for Android مجموعه ای از فرمان های صوتی بود که به شما امکان می داد تلفن خود را فقط از طریق صحبت کردن کنترل کنید.
در صورتی که در ایالات متحده اقامت داشتید، دیگر می توانستید مستقیماً از Gmail با هر تلفنی ارتباط برقرار کنید.
جستجوی بیدرنگ یک صفحه اصلی مستقل جدید را به همراه ابزارهای بسیاری برای جستجو و فیلتر کردن نتایج بیدرنگ ارائه می کرد.
“The Wilderness Downtown” یک تجربه موزیکال بود که توسط کریس میلک، نویسنده/کارگردان با گروه Arcade Fire و Google که با استفاده از Google Chrome و با در نظر داشتن HTML5 و سایر فناوری ها ساخته شده بود ایجاد شد.
صندوق ورودی اولویتی که یک روش تجربی برای استفاده از اطلاعات بسیار زیاد موجود در Gmail است ایمیل شما را بر اساس درجه اهمیت، با استفاده از علائم مختلف مرتب می کند.

سپتامبر

ما دومین جشن تولد Google Chrome را به همراه انتشار مرورگر جدیدی که از سرعت سه برابری نسبت به نسخه بتای اصلی برخوردار بود برگزار کردیم.
Google Instant علایق شما را پیش بینی می کند و هنگامی که شما مورد جستجوی خود را تایپ می کنید به صورت همزمان نتایج جستجوی شما را نشان می دهد تا بتوانید به سرعت به اطلاعاتی مورد نظر خود دست یابید.
مرکز ایمنی خانواده جدید ما فروشگاهی که سرویس ها و محصولات بسیاری را در یک محل ارائه می کرد، حاوی اطلاعاتی برای والدین و معلمان درباره نحوه حفظ امنیت آنلاین کودکان است.
یک گزارش شفافیت آنلاین جدید ابزارهایی را در اختیار افراد قرار می دهد که بتوانند محل هایی را که مقامات دولتی از ما می خواهند محتوایی را حذف کنیم و جاهایی را که سرویس های Google مسدود هستند، مشاهده کنند.
Google News هشت ساله شد.
ما پنج برنده پروژه 10^100 را معرفی کردیم.
ما پنجاهمین سالگرد کارتون “The Flintstones” را با یک طرح لوگوی Google برگزار کردیم.
تصاویر برزیل، ایرلند و قاره قطب جنوب به نمای خیابان آمد. اکنون پس از سه سال از اولین باری که ما نمای خیابان را در پنج شهر ایالات متحده راه اندازی کردیم، شما می توانستید همه هفت قاره را در سطح چشمی جستجو کنید!

اکتبر

YouTube و Yoko Ono به جان لنون در هفتادمین سالگرد تولد وی ادای احترام کردند.
ماشین های دارای قابلیت هدایت خودکار! فناوری آزمایشی ما بیش از 140000 مایل را می پیماید.
ما در پروژه بنیادی اتصال بادی اقیانوس اطلس (AWC) سرمایه گذاری کردیم که انرژی بادی تحدید شدنی فراوانی را برای استفاده در اختیار تقریباً 1.9 میلیون منزل مسکونی قرار می داد.
Google Apps for Education توجه 10 میلیون کاربر را به خود جلب کرد.
ما به سازمان های غیر انتفاعی که در جهت پیشرفت رویکردهای جدید در زمینه روزنامه نگاری در عصر دیجیتال کمک می کردند 5 میلیون دلار کمک هزینه پرداخت کردیم.
جستجوی مکان یکنوع نتیجه جستجوی محلی در ارتباط با مکان ها بود و به شما امکان می داد آنچه را که در اطراف خود به دنبال آن هستید بیابید.

نوامبر

اکنون شما می توانستید با استفاده از Google Instant Previews بدانید قبل از کلیک، چه چیزی را دریافت خواهید کرد، این برنامه یک عکس فوری از هر نتیجه جستجو را در اختیار شما قرار می داد.
Google Voice کار خود را در iPhone آغاز کرد و Google Instant به اکثر گوشی های هوشمند راه یافت.
با Boutiques.com، خریداران اهل مد می توانستند بوتیک های آنلاین شخصی خود را ایجاد کنند یا بوتیک های انتخاب شده توسط افراد مشهور، متخصصان مد و طراحان را جستجو کنند.
درختان سه بعدی به Google Earth وارد شد.
ویرایش تلفن همراه به Google Docs وارد شد.
اکنون زمان کتاب داستان است—ما یک راهنمای کتاب آنلاین درباره مرورگرها و وب به اشتراک گذاشتیم.
35 ساعت از ویدیو در هر دقیقه در YouTube آپلود می شد.
Hotpot، یک موتور توصیه که توسط شما و دوستانتان پشتیبانی می شد راه اندازی شد. در سال 2011، این موتور قسمتی از Google Places شد.

دسامبر

doodleهای Google به تلفن هوشمند شما راه یافت.
با استفاده از Google eBookstore دوستداران کتاب در هر نقطه می توانستند بیش از 3 میلیون کتاب الکترونیکیرا که صدها هزار عدد از آنها فروشی بود مرور و جستجو کنند.
Gingerbread جدیدترین و سریعترین نسخه پلتفرم Android بود.
Google Books Ngram Viewer کلمات و عبارات را در طول زمان در قالب نمودار مقایسه می‌کرد و افزایش و کاهش کاربرد این کلمات و عبارات را در طول سالها نشان می‌داد.
در سال 2010، ما 184 میلیون دلار به سازمان های خیریه کمک کردیم، از جمله Google Grants، پروژه های Google.org tech و پشتیبانی محصول برای سازمان های غیر انتفاعی.
ما با بیش از 120 میلیون کاربر Chrome (از 40 میلیون نفر در سال 2009)، فروشگاه وب Chrome را برای حوزه های تجاری افتتاح کردیم و یک برنامه آزمایشی را برای نوت بوک های سیستم عامل Chrome معرفی کردیم.

برگشت به بالای صفحه

2011

ژانویه

ما اعلام کردیم که لاری پیج، یکی از بنیانگذاران شرکت به سمت مقام ارشد اجرایی در آوریل 2011 منصوب خواهد شده است. اریک اشمیت رئیس هئیت مدیره خواهد شد.
اپیزود اول مجموعه سخنرانی دیدگاه جهانی YouTube به همراه برنامه رئیس جمهور اوباما که پاسخگوی سؤالات شهروندی به دنبال سخنرانی سالیانه اش در زمینه وضعیت کشور بود پخش شد.
در بحبوحه اعتراضات در کشور مصر، ما سرویسی به نام صحبت با توئیت را معرفی کردیم: یک شماره تلفن را شماره گیری کنید، توئیت خود را به شکل یک پست صوتی بگذارید، سپس ما آن را برای شما پخش می کنیم—یعنی همه می توانند بدون نیاز به اتصال اینترنتی، صدای خود را پخش کنند.

فوریه

پروژه هنری Google به شما امکان می‌دهد به صورت مجازی 17 مورد از بهترین موزه‌های جهان را سیاحت کنید و تصاویری با وضوح بالا از بیش از 1000 اثر هنری را کاوش کنید.
google.com/weddings با الگوهای سفارشی ویژه سایت ها و اسناد آغاز به کار کرد و شما می توانستید با استفاده از آن همه اطلاعاتی را که برای برنامه ریزی مراسم ازدواج خود لازم دارید سازماندهی کنید.
Google One Pass به ناشرین امکان می دهد قیمت ها و شرایط خود را برای محتوای دیجیتالی خود تنظیم کنند، این در حالی است که ما فناوری پرداخت را با کمک Google Checkout انجام می دهیم.
Google Social Search اکنون کاملتر شده است و نتایج اجتماعی متعلق به افرادی که از نظر شما حائز اهمیت می باشند به همراه نتایج خودتان بر اساس ارتباط در آن ادغام شده است.
یک الگوریتم جستجوی جدید که بر 11.8 درصد از عبارت های جستجوی ما تأثیر می گذارد، در نتایج جستجو پیشرفت های بیشتری را سبب شده است.

مارس

از ترافیک خارج شوید: Google Maps Navigation اکنون شما را در ترافیک هدایت می کند بنابراین می توانید وقت بیشتری را به کارهای خود اختصاص داده و کمتر منتظر بمانید.
پیش نمایش های فوری به دستگاه های تلفن همراه راه می یابد.
به دنبال زلزله ویرانگر در ژاپن، گروه پاسخگو در شرایط بحرانی ما و دفتر توکیو ساعات زیادی را برای گردآوری منابعی جهت کمک رسانی مشغول به کار بودند، از جمله انسان یاب و یک صفحه اطلاعات دارای پیوندهایی به صفحاتی که کاربران می توانستند کمک های خود را ارسال کنند.
Google for Nonprofits همه ابزارهای ما را برای سازمان های غیر انتفاعیدر زیر یک چتر قرار داد تا به سازمان های غیر انتقاعی موجود در ایالات متحده در جهت ایجاد یک کار متفاوت تر کمک کنند.
تیم @GoogleTalks هزارمین ویدیوی خود را در YouTube آپلود کرد.
کانزاس سیتی، کانزاس اولین جایی است که از شبکه باند پهن با سرعت فوق العاده بالای ما برخوردار می شود، هدف از ارائه این شبکه امکان دسترسی به اینترنت با سرعتی 100 برابر سرعتی است که اکثر شهروندان آمریکایی امروزه از آن استفاده می کنند.
دکمه 1+ جدید به شما امکان می‌دهد با چیزی به صورت عمومی‌موافقت کنید و به دوستان و مخاطبین خود کمک کنید هنگام جستجو وب بهترین مطالب را بیابند. با کمک دکمه 1+ همچنین می‌توانید توصیه‌های مفیدی را در مورد مباحث مورد علاقه خود درست وقتی که به آنها نیاز دارید در نتایج جستجو مشاهده کنید.
ما دو دامنه Google جدید را در عراق و تونس ایجاد کردیم.
نتایج جستجوی خود را با مسدود کردن دامنه های ناخواسته و در نتیجه عدم نمایش آنها شخصی کنید.

آوریل

روز اول آوریل این سال ما خیلی مشغول بودیم: Gmail motion به شما امکان می‌دهد Gmail را با بدن خود و یک برنامه تمرینی جدید کنترل کنید، Chromercise قول می‌دهد اندام مورد نظرتان را برایتان تأمین کند.
ما حدود 100 میلیون دلار در اعتبارات تشویقی AdWords به Startup America Partnership برای کمک به رشد سریع اقتصاد اختصاص دادیم. این ماه، ما 12 میلیون دلار به عنوان کمک هزینه در اختیار موزه های واقع در نیویورک، لندن، کالیفرنیا، شیکاگو و بوستون قرار دادیم.
اکنون می توانید با Google Map Maker اطلاعات محلی خود را به نقشه ویژه ایالات متحده اضافه کنید.
اولین و تنها Google Doodle اکشن زنده ما به مناسبت صد و بیست و دومین سالگرد تولد چارلی چاپلین طراحی شد.
ما 168 میلیون دلار در پروژه نیروگاه خورشیدی در بیابان موهاوی کالیفرنیا سرمایه گذاری کردیم؛ یک قرارداد خرید نیرو برای انرژی بادی در اوکلاهما امضا کردیم؛ و حدود 100 میلیون دلار در مزرعه Shepherds Flat Wind که پیش بینی می شد بزرگترین مزرعه بادی در جهان است سرمایه گذاری کردیم.
A Google a Day یک جدول جدید روزانه است که با استفاده از خلاقیت و مهارت های جستجوی هوشمندانه شما در Google حل می شود.
ما شرکت نرم افزای سازماندهی داده های خط هوایی ITA را خریداری کردیم.
تبلیغ کنندگان AdWords پشتیبانی تلفنی رایگان دریافت کردند.
دنیا دیوانه‌وار مشتاق مشاهده مراسم ازدواج سلطنتی شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون بود و ما هم استثنا نبودیم، این مراسم را به صورت زنده در YouTube پخش کردیم.

مه

در Google I/O، ما با تمرکز بر Android، موسیقی بتا توسط Google و Chrome را راه‌اندازی کرده و خبر اولین Chromebooks برای فروش را منتشر کردیم.
جدیدترین تجربه Chrome ما، “Dreams of Black”، سفری در سه جهان خیالی است که در آلبوم مشارکتی ROME تنظیم شده است.
Google Transit به واشنگتن دی سی راه یافت.
تأثیر اقتصادی ما در ایالات متحده در سال 2010، 64 میلیارد دلار است.
رأی دهندگان، ما تئو لوپز هفت ساله را از ایالات متحده به عنوان برنده Doodle 4 Google انتخاب کردند.
157 میلیون دلار برای انرژی بادی تجدیدشدنی توسط مرکز انرژی بادی آلتا سرمایه‌گذاری کردیم.
ششمین سالگرد تولد YouTube مبارک!
یک پیش‌نمایش خصوصی از Google Wallet ارائه می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد برای پرداخت ضربه بزنید و از گوشی خود به عنوان کیف پول خود استفاده کنید.

ژوئن

پیشنهادات Google بتا در پورتلند اورگن راه‌اندازی شد.
دکمه 1+ در سایتهای موجود در سراسر وب ارائه می‌شود بنابراین شما می‌توانید با سهولت بیشتری وبسایت‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
Schema.org نتیجه یک همکاری بین Google، Bing و !Yahoo است که از یک واژگان متداول برای نشانه‌گذاری داده‌های ساختاری در وب پشتیبانی می‌کند.
جشن بگیرید: doodle قابل پخش ما به یاد مخترع گیتار، لس پائول به محبوبترین Google doodle در همه دوران تبدیل شد.
زیر ساخت شارژ خودرو برقی شرکت ما بزرگترین در کشور است.
280 میلیون دلار جهت نصب تجهیزات خورشیدی برای صاحبین خانه سرمایه‌گذاری کردیم.
Admeld را خریداری کردیم که به ناشرین کمک می‌کند از تغییر و رشد سریع نمای تبلیغ نمایشی بیشترین استفاده را به عمل آورند.
جستجوی صوتی و تصویری در دسک‌تاپ و همچنین “صفحات فوری” را منتشر می‌کنیم که وقتی شما در حال انتخاب پیوند موردنظر خود برای کلیک هستید، نتیجه جستجوی برتر را در پس‌زمینه ارائه می‌کند.
Google+ project—اشتراک‌گذاری واقعی، تفکری مجدد برای وب—راه‌اندازی شد.
همه محصولات ما شروع به دریافت طرحی با شکل ظاهری جدید کردند که از صفحه اصلی ما آغاز شد.

ژوئیه

دانشمندان جوان و با استعداد داوران افتتاحیه Google Science Fair.
مراقب فاصله باشید:مسیرهای ترانزیت عمومی‌ لندن به Google Maps راه یافت.
AdWords Express یک روش ساده‌تر و سریعتر برای کسب و کارهای کوچک جهت شروع تبلیغ آنلاین در کمتر از پنج دقیقه است.
Choreographers Pilobolus و OK Go با ما در All is Not Lost، جدیدترین آزمایش Chrome همکاری می‌کنند.
تأیید صحت 2 مرحله‌ای اکنون به 40 زبان و در بیش از 150 کشور برای کمک به افراد جهت حفظ امنیت Google Accounts آنها موجود است.

اوت

با خرید Motorola Mobility موافقت کردیم.
هنوز لوسی را بسیار دوست داریم و سالگرد تولد او را با یک Google doodle جشن می‌گیریم.
بازیها به +Google راه یافت.
تیم نمای خیابان برای گرفتن عکس از رودخانه، جنگلهای اطراف و اقوام ساکن در کنار رودخانه به آمازون رفتند.
Magnifier سایت کشف موسیقی جدیدترین مکمل ما برای موسیقی بتا است.
اکنون شما می‌توانید یک وب‌سایت را 1+ کنید و اشتراک‌گذاری آن با حلقه‌های خود را در +Google انتخاب کنید.
نکات برجسته و جالب برگرفته از برنامه‌های حمل و نقل، غذا و ساخت و ساز طرفدار محیط زیست خود را به اشتراک گذاشتیم.
بلاگر یک شکل ظاهری جدید به خود گرفت.

سپتامبر

Android برای بار دوم به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی جهت کمک به انجام کارهایی مانند ثبت داده‌های حسگرها و ضبط صحنه‌های ویدیویی پرتاب شد.
یک doodle نماهنگ متحرک سالگرد تولد جلودار ملکه، فردی مرکوری را جشن گرفت.
The Big Picture را در Google Green برای نمایش تأثیر خود بر محیط زیست راه‌اندازی کردیم. همچنین اعلام کردیم که Gmail و YouTube نسبت به راه حل‌های ویدیو و ایمیل غیر اینترنتی، از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه‌ترند.
Zagat را خریداری کردیم و تصمیم گرفتیم آن را به پایگاه پیشنهادات محلی خود تبدیل کنیم.
برنامه Google Walletدر گوشی‌های print Nexus S 4G با موارد بیشتر برای پیگیری، عرضه شد.
بعد از یک مرحله آزمایشی 90 روزه، پروژه Google+ به مرحله ثبت نام آزاد راه یافت. همچنین ویژگیهای “جستجو” و Hangout را اضافه کردیم.
با همکاری موزه اسرائیل، ما طومارهای باستانی بحر میت را به صورت دیجیتالی طراحی کردیم.
یک سرمایه‌گذاری 75 میلیونی در “تأمین مالی نیروی پاک”، میزان سرمایه‌گذاری ما را در خصوص انرژی پاک به 850 میلیون دلار رساند.
بلاگر با نماهای پویا زیباتر، سریعتر و تعاملی‌تر شد.

اکتبر

Google Earth به نشان یک میلیارد دانلود دست یافت.
YouTube Space Lab، یک کانال آموزشی جدید که از دانش‌آموزان جهت ارائه ایده‌های خود برای یک آزمایش علمی‌قابل اجرا در فضا دعوت میکند، راه‌اندازی شد.
آخرین نسخه برنامه Google Translate for Android، حالت مکالمه را گسترش می‌دهد، این برنامه به شما امکان می‌دهد گفتار را به 14 زبان ترجمه کرده و برگردانید.
ارائه‌ها در Google Docs ویژگی‌های جدید و تازه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.
از WebGL در Google Maps جهت ایجاد Google MapsGL، یک تجربه نقشه با جلوه‌های دیداری و انیمیشن‌های پیشرفته‌تر، استفاده کردیم.
با Samsung از Galaxy Nexus پرده‌برداری کردیم-اولین گوشی طراحی شده برای Android 4.0, a.k.a. Ice Cream Sandwich.
سه‌چرخه نمای خیابان ما برای عکسبرداری از کوههای شگفت‌انگیز آلپ سوئیس جاده‌ها را در هم نوردید.
کانال Tunisia Talks به تونسی‌ها امکان می‌دهد سؤالات خود را قبل از انتخابات آزاد مهم کشور به کاندیداهای سیاسی ارسال کنند.
به‌روزرسانی‌های بیشتر به Google+ راه یافت: با “تازه چه خبر” ببینید مردم در پلتفورم درباره چه چیزی صحبت می‌کنند، و ببینید پستها چگونه به اشتراک گذاشته می‌شوند و در Google+ با استفاده از “کیت خلاق” عکس‌ها را ویرایش کنید. علاوه بر این، +Google اکنون در دسترس مشتریان Google Apps در سراسر جهان قرار دارد.
یک کدو تنبل فوق‌العاده را برای doodle صفحه اصلی جهت هالووین طراحی کردیم.

نوامبر

طراحی مجدد ما در Gmail انجام می‌شود که دارای ویژگی‌های مکالمات آسان، طرح‌های زمینه HD جدید، پیمایش هوشمندتر و سایر موارد است.
بزرگترین زیارت جهان—حج، در عربستان سعودی—برای اولین بار بطور زنده در YouTube پخش می‌شود.
صفحات +Google برای کسب و کار، سازمان‌ها و سایر مؤسسات شما را قادر به برقراری ارتباط با همه چیزهایی که مورد توجه شماست می‌کند.
Google برای سربازان و خانواده‌ها محصولات و پلتفورم‌های Google را برای اعضای ارتش و خانواده‌های آنها در کنار هم قرار می‌دهد.
موسیقی بتا به یک پلت فورم وسیع‌تر تبدیل می‌شود، Google Music به شما امکان خرید، پخش و اشتراک آهنگ‌های دلخواه و ذخیره موسیقی خود در اینترنت را می‌دهد تا بتوانید از هر جایی به آنها گوش دهید.
نمای خیابان به مکان‌هایی با مجموعه‌های خاص می‌رود. در پارک قدم بزنید یا از سراشیبی‌های موجود در پارک‌های عمومی جدید و پیست‌های اسکی استفاده کنید.
قابل، قابل. یک doodle بوقلمون که می‌توانید خودتان بسازید در صفحه اصلی ما وجود دارد تا روز شکرگذاری را در آمریکا جشن بگیرید.
Google Maps برای Android به یک جبهه جدید می‌رسد:نقشه‌نگاری فضاهای بسته.
ما مرحله جدیدی در طراحی مجدد خود ارائه می‌دهیم، یک نوار Google جدید که به شما امکان می‌دهد خیلی سریع در بین همه سرویس‌های ما پیمایش کنید.

دسامبر

YouTube یک ظاهر جدید دارد، که با یک صفحه اصلی ثبت شده و کانال‌های ساده‌تر و قابل سفارشی کردن کامل است.
وی، وی. ما یک دفتر جدید در پاریس باز کرده‌ایم—دفاتر مرکزی برای همه عملیات اروپای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا.
Google Play از 10 میلیارد دانلود برنامه—با نرخ رشد یک میلیارد دانلود برنامه در هر ماه فراتر می‌رود.
تصویربرداری 360 درجه پانورامایی آن مناطق ژاپن که از زلزله مارس 2011 تأثیر گرفتهم اکنوناز طریق ویژگی نمای خیابان در Google Maps در دسترس می‌باشد.
کمک مالی پایان سال ما در STEM و آموزش دختران، توانمندسازی از طریق فن‌آوری و مبارزه با قاچاق انسان و برده‌داری در مجموع 40 میلیون دلار می‌باشد.
ما سال شروع به کار Google+ را با بهبود چند مورد به پایان رساندیم: قابلیت تنظیم میزان صدای حلقه‌ها، طراحی مجدد اعلان‌ها، ویژگی‌های جدید برای صفحات +Google و عکس‌های بهتر. Google+ Hangouts نیز مقداری ارتقاء یافت.
ما از یک سایت جدید پرده برداری کردیم تا مرور doodleهای صفحه اصلی خود را برای شما سهولت ببخشیم.

برگشت به بالای صفحه

2012

ژانویه

Google.com/elections فروشگاه معرفی خدمات است که اخبار، گرایش‌ها و ابزارهای آنلاین را در خصوص انتخابات در سرتاسر دنیا ارائه می‌دهد.
خالق خانواده آدامز یک doodle به مناسبت تولد 100 سالگی دریافت می‌کند.
جستجو در دنیای اطراف شما گام بعدی در انتقال Google به یک موتور جستجو است که نه تنها محتوا را می‌فهمد، بلکه افراد و روابط را نیز درک می‌کند.
ما اولین و مهمترین شرکت خدمات اینترنتی هستیم که همه مراکز داده متعلق به ما در ایالات متحده گواهینامه ISO 14001 و OHSAS 18001، استانداردهای بالا برای مدیریت محیط و ایمنی نیروی کار را دریافت کرده است.
رئیس جمهور ایالات متحده، باراک اوباما پس از سخنرانی سالیانه‌اش در زمینه وضعیت کشور، یک Google+ Hangout برای پاسخگویی مستقیم به سؤالات شهروندان ایجاد کرد.
Google Earth 6.2 جستجو را بهبود می‌بخشد، ابزار اشتراک‌گذاری +Google را اضافه می‌کند و با استفاده از سرهم کردن تصاویر، کره زمین را به صورت بی‌نظیری نشان می‌دهند.

 

تیم مدیریتی گوگل

 

۱ اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی

۲ لری پیج، از بنیانگذاران و رییس کل

۳ سرگئی برین، از بنیانگذاران و رییس تکنولوژی

۴ امید کردستانی، معاون رییس فروش و توسعه تجاری

۵ تیم آرمسترانگ، معاون رییس فروش تبلیغات

۶ اورس هلتزل

۷ کریگ سیلوراذشتاین، مدیر تکنولوژی

 

اریک اشمیت، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی

 

دکتر اریک اشمیت در آگوست ۲۰۰۱ – شهریور ۱۳۸۰ – یعنی بعد از پنج ماه از پیوستن ایشان به اعضای هیئت مدیره به عنوان رییس اجرایی انتخاب شد. همچنین اشمیدت رییس هیت مدیر شرکت Novell است که ایشان به عنوان شخص مرکزی و تصمیم گیرنده در مدیریت و توسعه این شرکت به حساب می‌آید.

 

اشمیت از شرکت Sun Microsystems در سال ۱۹۹۷ به شرکت Novell پیوست، ایشان در Sun سمت رییس تکنولوژی را داشتند. در مدت خدمت ایشان به Sun که ۱۴ سال طول کشید، ایشان موقعیت های اجرایی را در این شرکت ایفا می‌کرد که نتیجه آن کسب شناخت های بین‌المللی در توسعه تکنولوژی و اینترنت در ارتباط جمعی های تجارت، دولت، تحصیلات، فرهنگ ودانش بود. اشمیدت همچنین نقش بسیار مهم و اساسی را در بازار Java، زبان برنامه نویسی independent کامپیوترهای Sun را داشت.

 

قبل از پیوستن به Sun، اشمیدت جزو یکی از اعضای پژوهشی در لابراتوار دانش کامپیوتری شرکت (Xerox palo Alto Research Center PARC) را داشت. او همچنین مقام هایی را در Bell Laboratories و Zilog نیز داشت.

 

اشمیدت دارای دکترای کامپیوتر و دیپلم عالی مهندسی برق از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است. ایشان کارشناسی مهندسی برق خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرده است.

لری پیج، از بنیانگذاران و رییس کل

 

لری پیج دارای تحصیلات عالی مهندسی علوم از دانشگاه میشیگان است. همچنین ایشان رییس این دانشگاه نیز بوده است. پیج همچنین دارای مدرک دکترای کامپیوتر از دانشگاه استنفورد است.

 

پیشینه کاری او شامل طراحی نرم‌افزار در شرکت Advanced Management Systems در واشنگتون و شرکت CogniTek در اوانستون بوده است. پیج اولین تجربه کاری خود را در زمینه کامپیوتر در سال ۱۹۷۹ شروع کرده است. ایشان به همراه سرجی برین در سال ۱۹۹۸ بنیانگذار گوگل بودند.

سرگئی برین، از بنیانگذاران و رییس تکنولوژی

 

سرگئی برین که اهل مسکو است، مدرک کارشناسی کامپیوتر خود را با افتخارات ریاضیات از دانشگاه مریلند دریافت کرده است. ایشان هم اکنون دارای دکترای کامپیوتر از دانشگاه استنفورد است. سرگئی 27 سال سن دارد و آشنایی و با لری پیج در دانشگاه استنفورد سبب شد که در همکاری و تاسیس گوگل نقش داشته باشد.

 

دلبستگی های پژوهشی آقای برین، موتورهای جستجو، تامین اطلاعات از منابع ساختار نیافته، و داده کاوی در مجموعه‌های بزرگ متنی و داده‌های علمی را دربرمی گیرد. وی بیش از یک دوجین مقاله و رساله در ژورنالهای دانشگاهی به چاپ رسانده است. عنوانهای برخی از نوشته‌های او عبارتند از: آشکار کردن الگوها و ارتباطها در وب؛ داده کاوی پویا: معماری تازه‌ای برای داده‌های پربعدی، که همرا ه با Larry Page منتشر کرده است؛ فنون مقیاس پذیر برای کاوش ساختارهای سببی؛ شمارش پویای Itemset و تدوین قواعد برای داده‌های سبد خرید؛ وفراتر از سبدهای خرید: تعمیم قواعد تداعی به همبستگی ها.

 

برین یکی از بهترین سخنگوها و مباحثگرها در انجمن ها و آکادمی های ملی و بین‌المللی بوده که می‌توان از آناه Academy of American Achievemen، European Technology Forum، Entertainment and Design و Silicon Alley 2001 را نام برد.

امید کردستانی، معاون رییس فروش و توسعه تجاری

 

امید کردستانی بیش از ۱۲ سال سابقه در سرمایه گذاری و مصرف تکنولوژی سطح بالا، به همراه نقش کلیدی در بخش پیشگام اینترنت شرکت Netscape Communications را داراست. ایشان به عنوان معاون رییس فروش و توسعه تجاری در شرکت Netscape باعث شد تا این شرکت در یک سال ۸۸ میلیون دلار و ۲۰۰ میلیون دلار را در ۱۸ ماه فقط از وب‌گاه خود حاصل نماید.

 

کردستانی به شرکت Netscape به عنوان مسئول فروشهای OEM پیوست در حالی که ایشان مسئولیت هایی را در شرکتهایی مانند [[Citibank، AOL، Amazon، Intuit، Travelocity، Intel، @Home، [[eBay، و Ecite را داشت. پیش از Netscape نیز ایشان به عنوان مدیر تبلیغات و بازاریابی در شرکتهای 3DO Company، Go Corporation و HP را داشت.

 

کردستانی یک مدرک MBA را نیز از دانشگاه استنفورد و کارشناسی مهندسی خود را نیز از دانشگاه San Jose Stat دریافت کرده است.

تیم آرمسترانگ، معاون رییس فروش تبلیغات

 

تیم آرمسترانگ از Snowball.com به گوگل آمد. تیم در آن شرکت معاون رییس فروش و برنامه ریزی بود، او مدیریت گروهی شامل از ۱۰۰ کادرکن را در حدود ۱۶ ماه به عهده داشت. ایشان همچنین مسئول بخش برنامه ریزی و خویشاوندی و بازاریابی بود که شرکت های خویشاوند آن را می‌توان New Line Cinema و لیگ های NFL نامید.

 

قبل از Snowball.com، آرمسترونگ در شرکت IDG مسئولیت مدیر فروش ملی را به عهده گرفته بود.

 

آرمسترانگ دارای مدارک تخصصی اجتماعی و اقتصادی است. ایشان همچنین یکی از قهرمانان دو ماراتن است.

اورس هلتزل

 

اورس از دانشگاه کالیفرنیا به پیوست. ایشان یکی از اساتید علوم کامپیوتر آن دانشگاه بودند. ایشان مدرک کامپیوتر خود را در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه زوریخ دریافت کرد. در سال ۱۹۹۴، ایشان دکترای کامپیوتر خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد.

 

اورس یکی از پیشگامان علم Java نیز می‌باشد. قبل از پیوستن به گوگل، ایشان یکی از بنیانگذاران Animorphic Systems بود که این سیستم کامپایلر Smalltalk و Java را فراهم آورد. بعد از Animorphic Systems در سال ۱۹۹۷، ایشان به Hostpro برای کامپایلر Hostpro Java کمک چشمگیری را کرد.

 

در سال ۱۹۹۶، ایشان جایزه CAREER را از National Science Foundation برای تخصص آند در زبان object-oriented دریافت کرد.

 

ایشان “شخص گوگل” نامید شد پس از آن که نخستین شخص VP شد.

کریگ سیلوراذشتاین، مدیر تکنولوژی

 

سیلوراشتاین هم اکنون جدا از دانشگاه استنفورد جایی که دکترای کامپیوتر خود را دریافت کرده می‌باشد. سیلوراشتاین یکی از اعضایی بود که در الگوریتم پژوهشی گوگل در دانشگاه استنفورد حضور داشت. پیشه آکادمیک ایشان در مدیریت ساختاری است. ایشان همچنین با Xerox PARC همکاری داشته است.

 

سیلواشتاین دارای کارشناسی کامپیوتر از کالج هاروارد است. ایشان همچنین یکی از بنیانگذاران گوگل است.

 

ایشان نیز نان روزانه گوگل را فراهم آورده است که توسط سیستم‌عامل لینوکس کار می‌کند.

 

درآمد 50 میلیارد دلاری گوگل در سال 2012

لری پیج در سخنانی اعلام کرد با پشت سر گذاشتن فصل چهارم سال مالی 2012 درآمد سالانه این کمپانی برای اولین بار در تاریخ به 50 میلیارد دلار رسید.

موسس گوگل ضمن ابراز خوشحالی افزود سود فصل چهارم به 2.89 میلیارد دلار رسید و در مجموع سود خالص گوگل در سال 2012 بالغ بر 10.7 میلیارد دلار شد.(مقایسه کنید 50 میلیارد دلار درآمد و 10 میلیارد دلار سود خالص)

به گفته وی درامد فصل چهارم گوگل با 36 درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل از آن، به 14.4 میلیارد دلار رسید. سهارم گوگل بعد از گزارش قوی ارائه شده افزایش یافت و به ازای هر سهم به 738 دلار رسید .

تسخیر کامل بازار تبلیغات دیجیتالی در امریکا توسط گوگل به گزارش eMarketer رشدی 14.9 درصدی را در اختیار گرفت و در سه ماهه پایان سال نیز به 10.58 میلیارد دلار رسید.

مارکت تراکر نیز گزارش داد گوگل 41 درصد از بازار تبلیغات آنلاین را در اختیار دارد.

لری پیج توضیح داد چگونه گوگل روابط خود را در دنیای اسمارتفون و تبلت گسترش داده است و با در اختیار گرفتن موتورولا موبیلیتی سعی دارد بازار خود را توسعه بخشد هر چند موتورولا بیش از 300 میلیون دلار ضرر روی دست صاحب تازه اش یعنی گوگل گذاشت.

لری پیج از برنامه های سال 2013 گفت و اینکه چگونه بازار جستجوها روی موبایل را تارگت بیزینس خود قرار داده و اینکه فروشگاه گوگل برای فروش اپ و موسیقی و فیلم و … چگونه در حال گسترش و توسعه است.

وی تاکید کرد برنامه گوگل مپ روی اپل و سیستم عامل آی او اس و نیز جستجو روی ایمیل، اپ دیگری است که بعنوان برنامه های اختصاصی گوگل روی اپل کار می کند و ما احساس می کنیم بدون اسمارتفون در دنیای تجارت لخت هستیم! و نرم افزارها بدون اسمااتفونهایی که روی آن سرمایه گذاری کرده ایم، هیچ هستند.

هر چند کمپانی موتورولا موبیلیتی توسط گوگل در اوایل 2012 به قیمت 12.5 میلیارد دلار خریداری شد و تاکنون جز ضرر چیز دیگری برای گوگل نداشته، اما کار روی محصولات و ابداعات جدید ادامه دارد.(یکی از دلایل خرید بحث حملات حقوقی به گوگل به خاطر حق ثبت اختراعات بود که با این کار جلوی مباحث حقوقی علیه گوگل گرفته شد)

نکته دیگر علی رغم سرمایه گذاری موتورولا روی جعبه های تلویزیونی، گوگل تی وی نیز جدا به کار خود ادامه می دهد و هنوز استراتژی درستی در این زمینه توسط مدیران گوگل اتخاذ نشده است.

درآمد هنگفت موتور جستجو گوگل از کجاست

 

درآمد هنگفت موتور جستجو گوگل از کجاست● آشنایی با سیستم تبلیغاتی گوگل

سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل دو قسمت عمده دارد:

۱) قسمتی برای تبلیغ دهندگان (صاحبان کارخانجات , شرکتها , سایتهای اینترنتی و … ) با عنوان Google Adwords

۲) قسمتی برای تبلیغ کنندگان (مدیران سایتهای اینترنتی که در انتشار تبلیغات گوگل به این شرکت یاری می‌کنند) با عنوان Google Adsense , که در ذیل به معرفی هر کدام می پردازیم:

● Google Adwords :

۱) Google Adwords : کسانیکه مایل هستند کالا ‏, سرویس , خدمت و یا سایت خود را از طریق اینترنت به عموم کاربران اینترنتی در سطح جهانی معرفی نمایند و به اصطلاح تبلیغ کنند ‏, بهترین جایی را که برای تبلیغات خود می توانند پیدا کنند همین گوگل است. تبلیغ دهندگان با مراجعه به آدرس : https://adwords.google.com ( اینجا کلیک کنید تا صفحه اول adwords ببینید) می توانند در این سرویس شرکت گوگل ثبت نام کنند .

گوگل برای عضویت در این سرویس از کاربران خود حق اشتراک دریافت میکند که میزان آن به کشور محل سکونت شخص ثبت نام کننده و نوع آگهی های درخواستی وی بستگی دارد.

این مبلغ برای ایران ۵ دلار آمریکا است . حق اشتراک و هزینه تبلیغات همگی با کارتهای اعتباری پرداخت می شود .

کاربران عضو شده می توانند پس از طی کردن یک فرایند ۵ مرحله ای تبلیغ خود را در اینترنت توسط شرکت گوگل منتشر سازند . این تبلیغات در سایت گوگل و سایتهای همکار و به اصطلاح شریک گوگل نمایش داده می شوند.

● چگونگی انتشار آگهی در سرویس adwords گوگل

آگهی های متنی بر اساس کلمات کلیدی ( Key Words ) تهیه و مشخص می شوند. بعنوان مثال چنانچه شخصی در اینترنت و در سایت گوگل مطالبی با کلمات کلیدی “Iran News papers ” جستجو کند , علاوه بر نمایش سایتهای عمومی حاوی چنین عبارتی , گوگل نتایجی را نیز در قسمتهای کناری یا بالای آنها با عنوان ” ارتباط با حامیان مالی ” نمایش می دهد که در برگیرنده آگهی های تبلیغاتی, مشتریان می باشد. چنانچه بر روی هر کدام از این نوع تبلیغات توسط شخص جستجوگر کلیک شود , گوگل از سفارش دهنده آن با توجه شرایط و ضوابطی که خود شخص آگهی دهنده در ابتدا تعیین کرده , هزینه دریافت میکند.

● روال سفارش آگهی

روال سفارش آگهی به این صورت است که:

▪ تعیین محدود جغرافیایی برای نمایش تبلیغات

شخص ابتدا مشخص میکند که تبلیغ او در چه کشورهایی نمایش داده شود. بر این اساس تنها به کلیکهایی که از کشورهای هدف (یعنی کشورهایی که شخص برای نمایش آگهی خود انتخاب کرده ) می شود ‏, آگهی دهنده هزینه پرداخت می کند نه به کلیکهای مربوط به بقیه کشورها . گفتنی است که گوگل کشور شخص جستجوگر را , از روی آدرس IP وی مشخص می کند.( در پایان آی پی را توضیح می دهم حله عزیز)

▪ تعیین کلمه کلیدی برای نمایش تبلیغ در هنگام جستجو کاربران

– شخص کلمات کلیدی را که میخواهد تبلیغش با جستجوی آنها نمایش داده شود را مشخص میکند. محدودیتی در انتخاب کلمات کلیدی نیست و سایت گوگل هم گزینه هایی را برای آگهی دهنده در آن زمینه پیشنهاد میکند. شایان ذکر است معیار تعین قیمت بر اساس هر کلیک از روی همین کلمات کلیدی مشخص می شود. به اینصورت که گوگل برای کلمات کلیدی انتخاب شده در ازای هر کلیک قیمت پیشنهادی می دهد و آگهی دهنده می تواند میزان آن را کم و یا زیاد کند.

اگر قیمت تعیین شده توسط شخص خیلی کمتر از قیمت پیشنهادی گوگل باشد , درصد نمایش چنین آگهی هایی در بین آگهی های گوگل بسیار کم است و در نتیجه شخص نمی تواند به هدف دلخواهش در تبلیغ خود دست یابد. برای نیل به هدف و نمایش تبلیغ در بالاترین قسمت تبلیغات گوگل باید یا قیمت پیشنهادی گوگل را پذیرفت یا قیمت تعین شده زیاد با آن فاصله نداشته باشد.

▪ اعلام مشخصات تبلیغ کننده

– شخص برای تبلیغ خود عنوان , توضیحی کوتاه و آدرس را مشخص میکند .

▪ تعیین میزان نرخ تبلیغات در هر روز

شخص بودجه ای را که در روز می خواهد به تبلیغ اختصاص دهد را مشخص میکند. با اینکار اگر مثلا شخص ۲۰ دلار در روز را انتخاب کرده باشد و قیمت هر کلیک را ۵۰ سنت انتخاب کرده باشد. آگهی وی پس از ۴۰ کلیک در آنروز نمایش داده نخواهد شد و تا روز بعد قطع میگردد. علاوه بر این گوگل ابزارهایی را نیز برای اعضاء در نظر گرفته که بر اساس آن بتوانند به تجزیه تحلیل نمایش و کلیک آگهی های خود بپردازند و کیفیت کار تبلیغاتی خود را بالا ببرند.

ملاحظه می نمایید که گوگل تمام سعی و تلاش خود را برای رضایت مشتریانش در نظر گرفته و تمام مراحل کار را بر اساس نظرات آنها انجام میدهد . و این یکی از دلایلی است که گوگل و خدمات آن هر روز با استقبال زیاد مشتریان از سراسر جهان روبرو می شوند و سود سرشاری را نصیب شرکت میکنند.

● سرویس Google Adsense:

این سرویس شرکت گوگل برای مدیران سایتها درآمد زاست یعنی شما مدیر سایت در سایت خود تبلیغی را از شرکت گوگل درج می کنید و با هر کلیک هزینه را از گوگل می گیرید، این تبلیغات بیشتر متنی و از شرکتهای مختلف است این سرویس با آدرس http://www.google.com/adsense ( اینجا هم کلیک کنید حله) که در واقع مکمل سرویس قبلی می باشد قابل دسترسی است. از آنجاییکه خود سایت گوگل با وجود بیننده های زیاد از سراسر دنیا و به زبانهای مختلف در مقابل کل سایتها و محتوای اینترنتی جهان بسیار ناچیز است

● سرویس Google Adsense درآمدی برای مدیران سایتها

گوگل امکان نمایش آگهی های خود را توسط این سرویس برای کسانیکه وب سایت ( کوچک و بزرگ ) دارند مهیا کرده است.

به این صورت که شخص پس از طی مراحل ثبت نام کدهای مربوط به آگهی های گوگل را که چند خط بیش نیست را در صفحات مختلف سایت خود قرار می دهد و بدین وسیله تبلیغات گوگل بر روی این سایتها نیز ظاهر می شود. گوگل در ازای کلیک بر روی آگهی های خود بر روی سایت به صاحب آن سایت پول پرداخت می کند.

● دلیل ارایه تبلیغ در سایت شما

۱) در سطح وسیعی آگهی های خود را نمایش داده و مشتریان زیادی را تحت پوشش قرار می دهد.

۲) بسته به بزرگی و کوچکی سایتها , غنای محتوا و مطالب سایتها و نیز تعداد بیندگان هر سایت و تعداد کلیک بر روی آگهیهای خود به مدیران و اداره کنندگان سایتها سود می رساند.

● روال کار Google Adsense

روال کار این سرویس به اینصورت است که:

شخص با پر کردن فرم اولیه و ذکر مشخصات خود و سایتی که میخواهد تبلیغات گوگل را در آن نمایش دهد در این سرویس گوگل عضو می شود.

گوگل پس از بررسی اولیه صلاحیت شخص و سایت آن را برای نمایش تبلیغات از نظر محتوای سایت و زبان آن بررسی میکند ( سایتهای زبان فارسی مورد تایید گوگل برای نمایش آگهی نیست ) , و در صورت تایید با ارسال یک پست الکترونیک نتیجه را به وی اعلام میکند.

شخص در صورت تایید, به سایت گوگل و قسمت این سرویس رفته و پس از ورود , کدهای مربوط به آگهی ها را در اندازه ها و رنگهای مختلف و متناسب با طراحی سایت خود تنظیم کرده و کدهای مربوطه را دریافت و در صفحاتی که میخواهد تبلیغات گوگل را نمایش دهد قرار می دهد.

تبلیغات گوگل در سایتها با توجه به محتوای صفحات و تناسب آنها با کلمات کلیدی تبلیغات نمایش داده می شوند. بدین وسیله شخص بیننده ای که مشغول مطالعه صفحه است علاوه بر محتویات آن صفحه , تعدادی از لینکهای مرتبط با موضوع ( آگهیهای گوگل ) را نیزدر قسمتهای مختلف سایت می بیند و چه بسا برای کسب اطلاعات بیشتر روی آنها کلیک کرده و به صفحات دیگری در اینترنت راهنمایی شود. با اینکار یعنی کلیک شخص بازدید کننده بر روی آگهی ‏, صاحب سایت میتواند از گوگل پول دریافت کند.

اما همانطور که در سرویس قبلی گفته شد چنانچه آگهی دهنده , کشور بازدید کننده سایت را در نمایش آگهی هایش انتخاب کرده باشد به صاحب سایت پول پرداخت می شود. که میزان آن درصدی از پول اختصاص داده شده از سوی آگهی دهنده می باشد.

به اعضاء یک صفحه کنترل داده میشود که در آنجا میتوانند جزئیات نمایش آگهی های گوگل ‏, از قبیل تعداد نمایش و تعداد کلیک و نیز میزان درآمد کسب شده از گوگل را مشاهده کنند.

در پایان هر ماه اگر میزان درآمد کسب شده به ۱۰۰ دلار رسیده باشد, گوگل طی یک چک بانکی آنرا به آدرس مدیر سایت که هنگام ثبت نام مشخص کرده ارسال میکند. که تقریبا به جهت انجام کارهای بانکی یکماه بعد از ارسال , پول به دست شخص میرسد.

● یک توضیح

توضیح بدهم که از آنجایی که گوگل یک شرکت آمریکایی است و چکهای ارسالی آن نیز از بانکهای آمریکایی می باشد ‏عضویت ایرانیها در این سایت ( از ایران و با آدرس ایران ) به لحاظ مشکلات مالی امکان پذیر نیست. البته برخی از مدیران سایتها با فرندشیپ یا همان دوستان کاری در کشورهای همسایه همکاری نموده و با ارایه تبلیغات درآمد کسب می کنند که گاهی این درآمد نزدیک به پانصدهزار تومان میرسد اما متاسفانه به دلایل فیلترینگ و برخی محدودیتها ، از جمله عدم استقبال کاربران غیر ایرانی از سایتها فارسی و درنتیجه کاهش بازدید، گوگل نمی تواند بودجه خوبی را به سایتها ایرانی اختصاص دهد( محدوده جغرافیایی مهم است ؛ تبلیغ یک شرکت فرانسوی ، تنها زمانی برای ما درآمد زاست که کاربران اینترنت به سایت ما بیایند برروی تبلیغ کلیک کنند و … که این امر کمی محال است تنها تبلیغ کننده گان با محدوده جغرافیایی ایران می توانند درآمد قابل توجهی معطوف ما کنند.

● Ip چیست

یک شماره متشکل از ۴ عدد بین ۰ تا ۲۲۵ است به صورت ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵ تا ۰.۰.۰.۰.۰ همانطور که می بینید با نقطه از هم جدا می شوند این کد ، در شبکه برای تفکیک هر کاربر به کامپیوتر وی اختصاص می یابد، در اینترنت هم همین شماره به صورت دایم یا موقت اختصاص می یابد که شما به صورت منحصر به فرد شناخته شوید، خوب هنگامی که به اینترنت وصل می شوید یک عدد ای پی به شما صورت موقت اختصاص می یابد، اگر دیگران به این ای پی مطلع شوند می توانند با شما ارتباط برقرار کنند مثلا با نرم افزار نت میتینگ چت کنیدو … و همچنین هکرها کامپیوترشما نفوذ کنند ، اصولا پایه کرک و دزدی از کامپیوترها توسط هکرها هم از دستیابی ای پی شما در هنگام اتصال است البته ای پی هر کشور وشهری مانند کد تلفن منحصر به فرد است که هر سرویس دهنده اینترنت ( همان شرکتی که کارت ایتنرنت ارایه میکند) ای پی با محدوده خاصی دارد فکر کنم محدود شرکت پیشگامان کویر ۲۱۷.۵۶.۵x.xxx است که به جای x یک عددی به شما می دهد ، حال هر فردی با دیدن ای دی شما منطقه جغرافیایی که به اینترنت وصل شدید را حدس می زند ، گفتم حدس شما می توانید آی پی مجازی داشته باشید !!!

 

 

سرویس های Google

 

معرفی و آشنایی با 10 ابزار کاربردی گوگل

گوگل در تلاش است تا به هدف های خود در قبال اطلاع رسانی به دنیا دست پیدا کند. در این مطلب از ابزارهای مفید گوگل 10 نمونه ذکر می شود.امیدواریم این مقاله مورد توجه شما کاربران محترم سایت سرزمین دانلود قرار بگیرد.

گوگل قدرتمندترین موسسه در فضاهای اینترنتی اطلاعاتی در جهان  است. گوگل آن قدر مهم است که یاهو پیشنهاد حضور آگهی های گوگل را در جستجوهای خود ارائه کرد و گوگل همچنان با بودجه ای میلیارد دلاری و هزاران رایانه به کار خود در مسر توسعه ادامه می دهد.

 

گرچه به نظر می رسد که مهمترین کار گوگل جستجو است اما این شرکت ابزارهای دیگری را هم ارائه داده است. اگر در سایت گوگل جستجو کنید متوجه می شوید که این شرکت پروژه هایی را شروع کرده که توسط دیگر شرکت ها طراحی و تولید می شوند. اکنون به معرفی این 10 ابزار می پردازیم:

 

1) نامه های الکترونیک گوگل Gmail:

سال 2004 شرکت گوگل اعلام کرد که تنها وجود موتورهای جستجو این شرکت را راضی نمی کند و به همین خاطر می خواهد نامه های الکترونیکی را هم با آدرس خود ایجاد کند و برای این کار از چندین نفر برای تست صفحات نامه های الکترونیکی طراحی شده با نام جیمیل استفاده کند.

گوگل سیستم نامه های الکترونیک خود را با نام جیمیل راه اندازی کرد. در ابتدا اگر کسی می خواست از سیستم نامه های الکترنیک جی میل استفاده کند تنها باید دعوت نامه را از سوی فردی که از این سیستم استفاده می کرد دریافت کند. اما سه سال بعد این استفاده عمومی شد و اکنون هر کسی می تواند به سیستم نامه های الکترونیک جیمیل دسترسی داشته باشد.

گوگل در کاری ابتکاری نامه هایی را که فرد ارسال و یا دریافت کرده است را به عنوان محاوره می شناسد. به این معنی که اگر فردی برای شما نامه ای ارسال کند و یا شما نامه ای را ارسال کنید گوگل آن را در یک پوشه قرار می دهد. اولین نامه در بالای صفحه قرار می گیرد و دیگر ارتباطات شما به ردیف در پائین صفحه واقع می شوند و به همین روش کمترین جا در صفحه نامه های الکترونیک شما قرار می گیرد. به این روش شخص قادر خواهد بود تا تمام نامه های ردو بدل کرده با یک فرد خاص را در یک پوشه داشته باشد و برای پدا کردن یک موضوع وقت کمتری از او گرفته شود.

 

2) گفت وگو از طریق گوگل (Gtalk):

دقیقا زمانی که شما فکر می کنید که اینترنت دیگر هیچ سیستمی را برای گفت وگو کردن ارائه نداده متوجه می شوید که هنوز هم محیط هایی برای یک گفت وگوی آسان وجود دارد. سال 2005 گوگل اعلام کرد که سیستم “گوگل تاک” را راه اندازی کرده است. استفاده کنندگان از این سیستم می توانند برنامه آن را به طور کامل روی رایانه های خود بریزند. در “جی تاک”شما می توانید فایل ها را با هر اندازه که باشند به صورت آنلاین به شخصی که در لیست گفت وگوی شما حضور دارد بدون هیچ اتلاف وقتی بفرستید. تلف شدن وقت برای شما تنها زمانی صورت می گیرد که فایل اندازه بزرگی داشه و یا آن که سرعت اینترنت کند باشد و این مشکل تنها به “آی اس پی” شما مربوط می شود.

“گوگل تاک” همچنین سیستم صدا و تصویر هم راه اندازی کرده است. این به معنی آن است که شما می توانید از رایانه به رایانه دیگر افرادی که در سیستم گفت گوی شما قرار دارند تماس بگیرید. آن چه شما احتیاج دارید تنها یک میکروفن، دوربین و بلندگو است و بقیه ماجرا تنها به گوگل مربوط می شود.

 

3) خرید اینترنتی گوگل (Google checkout):

افراد زیادی که در کشورهای اروپایی و آمریکا زندگی می کنند از اینترنت برای خرید اجناس مورد نیازشان استفاده می کنند  و از خرید های آنلاین استقبال فراوانی می کنند. یکی از ضررهای این کار آن است که شما مجبورید اطلاعات شخصی خود را وارد اینترنت کنید. اگر بخواهید اجناس مختلفی را از سایت های متفاوت خریداری کنید تمام اطلاعات خود را باید به همان تعداد سایت وارد کنید. سیستم گوگل راهی را برای این مشکل طراحی کرده است.

برای حل این مشکل شما کاری ندارید. ابتدا باید یک حساب گوگل باز کنید. سپس در اولین قدم اطلاعات شخصی از جمله شماره کارت اعتباری و مشخصات و آدرس خود را وارد می کنید و آن زمان خرید کردن شما آسان می شود.

کاری که باید انجام دهید آن است که وارد سایت هایی شوید که “سمبل و لوگوی خرید اینترنتی گوگل داشته باشند. آن زمان است که می توانید مطمئن باشید هر خریدی که می کنید اطلاعات حساب شما از گوگل برداشته می شود و دیگر لازم نیست بار دیگر در محیطی ناامن همچون فروشگاهای آنلاین آن را وارد کنید. این سیستم گوگل کاملا رایگان است.

 

4) تقویم گوگل (Google calendar):

سال 2006 گوگل اعلام کرد که تقویمی را طراحی کرده است. اگر شما عضو گوگل باشید می توانید تقویم گوگل را هم داشته باشید. اگر هم عضو نباشید کار شما مشکل نیست به صورت رایگان عضو می شوید و از این وسیله استفاده می کنید.

ویژگی که تقویم گوگل دارد آن است که می توانید رویدادها را در آن ثبت کنید و حتی دیگران را هم در آن دعوت به شرکت کنید. اگر پوشه های برنامه هایتان را به اشتراک بگذارید می توانید آن را با دیگر استفاده کنندگان مقایسه کنید و اگر همه تقویم خود را به روز کنند هیچ اختلافی به وجود نمی آید.

یک کاربر تنها می تواند تمام حوادث و اتفاقات نوشته شده را در یک پنجره تنها ببیند. و از آنجا که ممکن است تعداد اتفاقات و نوشته ها زیاد باشد گوگل آن را به شکلی طراحی کرده است که هر کدام یک رنگ داشته باشد.

دارندگان تقویم گوگل می توانند آن را شخصی نگه دارند و یا آن که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. حتی این امکان وجود دارد که یک نفر از چندین تقویم استفاده کند. این حالت یک خصوصیت ویژه دارد و آن است که به طور مثال یک مدیر برنامه تئاتر می تواند برنامه هایش را برای عموم روی تقویم به نمایش بگذارد و از سوی دیگر نیز تقویمی را برای بازیگران بگذارد تا آنها را زمان تمرین ها مطلع کند.

 

5) اسناد گوگل (Google docs):

این ابزار گوگل برای طراحی کردن و ساخت تولیداتی همچون بازی ها مناسب است. ابزار رایگان فوق، برنامه های پایه نرم افزاری را که برای بسیاری از کارها مفید است در اختیار قرار می دهد. به این معنی که به جای آنکه شما اطلاعات رایانه خود را روی درایو های آن ذخیره کنید و می توانید اسناد گوگل را در سیستم فایل گوگل بگذارید و از آنجایی که این اطلاعات روی گوگل قرار گرفته اند شما از هر کجا به اینترنت متصل شوید می توانید به این مدارک که شبیه به جایی همچون “word” قرار دارند دسترسی داشته باشید و احتیاجی به حافظه های جانبی ندارید.

خصوصیت دیگر اسناد گوگل؛ قابلیت اشتراک گذاشتن محتویات و از جمله اسناد آن با دیگر کاربران است. چندین نفر می توانند هم زمان روی یک سند که در این پوشه گذاشته شده دسترسی و حتی ویراستاری داشته باشند.

گوگل حتی اسنادی که در حال ویراش هستند را از اولین شکل آن برای کاربر نگه می دارد تا اگر هنگام به اشتراک گذاشتن یکی از کاربران به طور اتفاقی آن را پاک کردن فرد به طور کامل اسناد خود را از دست ندهد.

 

6) نقشه گوگل (Google map):

گوگل ابزار نقشه خود را در سال 2005 برای کاربران ارائه کرد. نقشه گوگل کاربران را ممکن می سازد تا بتوانند نقشه شهرها و کشورهای مختلف را ببینند و حتی مسیر نقطه ای به نقطه دیگر را در بیاورند. با استفاده از این ابزار افراد می توانند نقشه خیابان ها و حتی مشاهده ماهواره ای داشته باشند.

نکته جالب این است که ماهواره ها حتی می توانند نقطه های کور ترافیکی را هم در نقشه های گوگل پوشش دهند و کاربران را مجذوب خود کنند.

در سال 2008 گوگل امکاناتی را ایجاد کرد که هر کس می تواند مشخصات راهی را که می خواهد با پای پیاده طی کند را نیز به راحتی در بیاورد. سابق این نقشه؛ تنها امکانات را برای جاده ها و بزرگراه ها و برای خودروها امکان پذیر می ساخت اما از این پس کاربران خواهند توانست نزدیک ترین راه پیاده به مقصد خود را نیز به راحتی از نقشه گوگل پیدا کنند.

 

7) نقشه زمینی گوگل (Google earth map):

گوگل همیشه در تلاش است تا راه های جدیدی را برای ارائه اطلاعات به کاربران عرضه کند که یکی از آنها اطلاعات “جیوتگ (geotag)” است. “جیوتگ” همان راهی است که اطلاعات را به مکان های واقعی در دنیا مربوط می کند. گوگل برای کاربران خود راهی را اندیشیده است که جهانی دیجیتالی را در دسترس داشته باشند و ه همین خاطر نقشه زمینی گوگل طراحی شده است.

شرکت “کی هول” در سال 2005 به گوگل کمک کرد تا جهانی دیجیتالی را برای این شرکت ایجاد کند تا کاربران آن بتوانند با استفاده از زیاد و کم کردن فاصله عدسی ها تا فاصله بسیار کم زمین را ببینند.

با این روش افراد قادر خواهند بود تا تصویرهای ماهواره ای را ببینند .یکی از مهمترین خصوصیت های این ابزار آن است که افراد با درخواست خود روی یک نقطه و یا منطقه می توانند اطلاعات و حتی اخبار مربوط به آن منطقه را دریافت کنند.

در ابتدا کاربران برای استفاده از این ابزار باید برنامه آن را روی رایانه های خود منتقل می کردند اما از سال 2008 این امکان داده شد تا این ابزار به طور کامل روی وب جاسازی شده باشد.

 

8) دسکتاپ گوگل (Google desktop):

تا به حال شده چند دقیقه خود را صرف پیدا کردن فایل های خاص در رایانه شخصی خود کنید؟ مثلا نامه الکترونیکی که بین ده ها نامه دیگر و در پوشه ای دور مانده باشد؟کاری که گوگل دسک تاپ با دانلود کردن برنامه مجانی اش برای شما می کند بسیار خوشایند است. این ابزار می تواند فایلها را روی رایانه شما جستجو کند و تمام این کار را زمانی انجام می دهد که رایانه شما در حال انجام دادن هیچ کاری نیست.

این ابزار تنها نام فایل را پیدا نمی کند بلکه محتویات آن را هم بررسی می کند. ممکن است شما نام یک نامه خاص خود را به یاد نداشته باشید اما یک خط از محتویات آن را به یاد بیاورید. این ابزار با همان اطلاعات بسیار کم هم می تواند اطلاعات مربوط به آن را به شما ارائه دهد.

با ابزار فوق همچنین کاربران می توانند اطلاعات به روز شده ای را همچون آب و هوا و وضعیت ترافیکی و حتی دفترچه یادداشت و یادبود روی صفحه رایانه خود داشته باشند.

 

9) آی گوگل (i Google):

شما هم اگر کاربر دائمی اینترنت هستید حتما سایت هایی وجود دارد که بیش از یک بار به آنها سر می زنید. اگر به شما بگوئیم که این ابزار گوگل می تواند به شما کمک کند تا تمامی صفحات مورد علاقه و توجه خود را در یک صفحه وب باز کنید حتما خوشحال خواهید شد.

آی گوگل به کاربران امکان می دهد که چندین صفحه درخواستی و خبری را در تمامی اینترنت انتخاب کنند. با این برنامه کاربر می تواند صفحعه شخصی برای خود داشه باشد. به طور مثال یک طرفدار ورزش می تواند پوشه هایی ایجاد کند که در آن آخرین خبرها از دنیای ورزش از تمامی اینترنت جمع شده و در آن ذخیره شوند.

 

10) گوگل سلامت (Google health):

تغییر دادن پزشک کار آسانی نیست و اگر شما به بیماری مبتلا باشید و بخواهید پزشک خود را تغییر دهید اولین مشکل شما توضیح دادن تمامی مدارک پزشکی شما از پزشک قبلی تان خواهد بود. انتقال اطلاعات پزشکی شما در این حالت بسیار مهم است و هر چه پزشک جدید شما اطلاعت بیشتر و درست تری داشته باشد بهتر می تواند به شما کمک کند.

راه گوگل برای این مشکل شما؛ ایجاد صفحات الکترونیکی است که گوگل سلامت نام گرفته است. پزشک تان می تواند اطلاعات پزشکی شما را به این صفحات منتقل کند و به این روش پزشک دوم شما تنها کافی است از طریق رایانه خود به این صفحه دسترسی پیدا کند.

اما موضوعی که ممکن است نگران کننده به نظر برسد آن است که شاید فردی به این اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. اما گوگل اصرار دارد که امنیت این فایل ها کاملا امن هستند و هیچ خطری برای دسترسی افراد دیگر به این فایل ها وجود نخواهد داشت.

 

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

در حال حاضر گوگل 12 سرویس اصلی به جهانیان ارائه می دهد که براساس درصد محبوبیت و کاربردی که در جامعه ایرانی دارد، سه تایش را به شکل تفصیلی و به همراه توضیح برخی از ویژگی هایی که کمتر به گوشتان خورده، اینجا برایتان معرفی کرده ایم.

سیاستگذاران سیاستمدار گوگلی به خوبی ذائقه کاربرانشان را می شناسند و بر اساس سلیقه، خواست و نیاز آنها خدماتشان را به روز یا کنترل می کنند. یک روز می زنند «گوگل ریدر» محبوب را از اساس نابود می کنند، یک روز «گوگل داکس» را می بندند تا جایش محیط شیک تر و تر و تمیزی به نام «گوگل درایو» را در اختیار مخاطبان تشنه تکنولوژی قرار دهند.

 

با اینحال، در حال حاضر گوگل 12 سرویس اصلی (دقت کنید گفتیم «اصلی»، نه »کلی»!) به جهانیان ارائه می دهد که براساس درصد محبوبیت و کاربردی که در جامعه ایرانی دارد، سه تایش را به شکل تفصیلی و به همراه توضیح برخی از ویژگی هایی که کمتر به گوشتان خورده، اینجا برایتان معرفی کرده ایم.

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

Google Drive

آدرس: Drive.Google.com

چیزی حدود 16 ماه پیش، یعنی در 24 آوریل 2012 بود که سران شرکت گوگل، سرویس جدیدی را برای کاربرانشان رونمایی کردند. «گوگل درایو»، نسخه پیشرفته و جدیدتری از سرویس قدیمی این شرکت یعنی «Google Docs» است. به طوری که الان اگر شما لینک docs.google.com را سرچ کنید، جای گوگل داکس معدوم، به گوگل درایو لینگ خواهید شد. مهمترین خدمت گوگل درایو و نسخه قبل ترش، در اختیار قرار دادن یک فضای مجازی به کرابران برای ذخیره اطلاعات است؛ با این هدفگذاری و رویکرد که حالا دیگر کاربران اینترنتی به سمتی می روند که به جای ذخیره کردن اطلاعاتشان در سخت افزارهایی مثل فلش یا هارد اکسترنال، آنها را در جای امن تر و با امکانات بیشتری نگهداری کنند.

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

امکانات و ویژگی ها:

ویژگی 1: از مهمترین ویژگی هایی که گوگل درایو را از رقبای ناشناخته ترش مثل Drop Box و Sky Drive جدا می کند، مقدار فضایی است که در اختیار کاربرانش قرار می دهد. 5 گیگابایت، به صورت پیش فرض و رایگان برای مخاطبان در نظر گرفته شده و با پرداخت مبالغی معین، تا 16 ترابایت هم قابل افزایش است؛ امکانی که البته در دیگر سرویس های گوگل هم به صورت محدودتر وجود دارد. 10 گیگ در جی میل و 1 گیگ در پیکاسا به همراه 5 گیگ گوگل درایو، چیزی حدود 16 گیگ فضای مجانی را در دسترس کاربران گوگلی قرار می دهد.

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

ویژگی 2: دیگر برگ برنده گوگل درایو، خاصیت OCR آن است. فناوری که می تواند «متون به کار رفته» در داخل عکس را تشخیص دهد. توضیح سرراستش می شود اینکه فرض کنید یک فایل پی دی اف را در گوگل درایوتان آپلود کرده اید. گوگل درایو قادر است تمام کلمه های به کار رفته در آن فایل را برایتان نمایش دهد یا مثلا در جای دیگر، شما چندین عکس از برج ایفل آپلود می کنید. هر جا که در گوگل درایو کلمه Eiffel Tower را سرچ کنید، عکس های برج ایفلی که ذخیره کردید را برای شما نمایش می دهد.

 

ویژگی 3: سرعت گوگل درایو نسبت به دیگر برنامه های هم رده اش بیشتر است. علاوه بر این ویژگی، خاصیت دیگری که می تواند درایو را در جهان از این هم محبوبتر کند، قابلیت استفاده آف لاین از آن است. یعنی شما می توانید با فعال کردن آپشن Setup Docs Offline در برنامه، اسنادی که ذخیره کرده اید را بدون اتصال به اینترنت بازبینی کنید. در کنار همه این ویژگی ها، همچون خیلی دیگر از شبکه های اجتماعی، گوگل درایو به کاربرانش اجازه می دهد برای فایل های همدیگر، کامنت متنی یا تصویری هم بگذارند.

 

 

Google

Play

 

آدرس: Play.Google.com

«گوگل پلی» یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چندرسانه ای به شمار می رود. یک فروشگاه آن لاین برای موسیقی، فیلم، کتاب، اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی. گوگل پلی که اوایل سال گذشته میلادی تاسیس شد، نام جدیدی برای «اندروید مارکت»ی است که قدمتش برمی گردد به 5 سال گذشته؛ زمانی که گوگل خدمات دو برند سابق اندروید مارکت و «گوگل موزیک» را ادغام و برند جدید گوگل پلی را معرفی کرد. گوگل پلی سرگرم کننده ترین سرویس شرکت گوگل است.

محبوب ترین سرویس های گوگل

امکانات و ویژگی ها:

ویژگی 1: بدون شک یکی از بزرگترین تغییرات گوگل پلی، تبدیل خدمات ابزارهای اندرویدی به سرویسی ابری است. یعنی اگر با گجت خاصی (مثلا یک تبلت) کار با گوگل پلی را شروع کنید، می توانید با گجتی دیگر (مثلا اسمارت فون تان) آن را ادامه دهید. در نتیجه زمانی که نرم افزار، فیلم، آهنگ یا کتابی از گوگل پلی خریداری می کنید، برخلاف نمونه های مشابهی مثل itunes، دسترسی به محتویات خریداری شده به سرعت روی تمامی وسایل اندرویدی شما میسر می شود.

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

 

ویژگی 2: علیرغم آنکهس رویس گوگل پلی برای کاربران اندروید ایجاد شده، ولی کاربران گوگل هم می توانند از این سرویس و مزایای فضای ابری آن بهره ببرند. پس اگر سروکاری با اندروید ندارید و فقط با گوپل کار می کنید، نگران نباشید. باز هم می توانید فیلم اجاره کنید، موزیک خریداری و حتی آپلود کنید، کتاب بخرید و به تمامی امکانات این سرویس از طریق هر کامپیوتر شخصی دسترسی داشته باشید.

 

ویژگی 3: بازی ها و اپلیکیشن های جدید، از دیگر ویژگی های گوگل پلی است. به طوری که در سه ماهه اخیر، گوگل پلی «پل استور» را هم پشت سر گذاشت و طبق آمار، 10 درصد بیشتر از همتایش دانلود داشته. عددی که با فعال سازی روزانه 1.5 میلیون دستگاه اندرویدی در جهانپ، در ماه های قبل به رکورد 50 میلیون دانلود هم برای گوگل پلی رسید!

 

 

Google Plus

 

آدرس: Plus. Google.com

 

مدیران گوگل، چند سالی است که روی «جی پلاس» حساب ویژه ای باز کرده و تا حدی موفق هم بوده اند. طبق نظرسنجی هایی که ژانویه سال میلادی جاری انجام گرفت، پلاس توییتر را پشت سر گذاشته و بعد از فیس بوک پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان است، با چیزی حدود 500 میلیون کاربر که 359 هزارتایشان دائم الپلاسند!

 

جی پلاس اینقدر برای سران گوگلی مهم است که برای توسعه آن بین کاربرانی که تا به حال آنجا اکانتی باز نکرده اند، دو سال پیش دیگر سرویس پرمخاطبشان یعنی «ریدر» را بستند تا بله استقبال جهانی از پلاس بیشتر و بیشتر شود؛ بلکم روزی برسد که این سرویس به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان جای فیس بوک را هم بگیرد!

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

 

امکانات و ویژگی ها:

 

ویژگی 1: Hangout برگ برنده اصلی گوگل پلاس است. تا چند وقت پیش، بازیگر اصلی صحنه چت تصویری «اسکایپ» بود اما حالا گوگل پلاس از وضعیت کمی نامشخص اسکایپ (به خاطر خریده شدنش توسط مایکروسافت) استفاده – شاید هم سوء استفاده! – کرده و با ارائه امکانچت تصویری راحت چند نفره در تمام مرورگرها و همه سیستم عامل های موجود، شدیدا این بازار را مورد هجمه ددمنشانه اش قرار داده. این مسئله می تواند یک تهدید جدی علیه مایکروسافتی باشد که حالا صاحب اسکایپ شده، و البته یک امکان تشویقی موثر برای جذب کاربران فیس بوک، که می خواهند به سادگی با هم ارتباط تصویری داشته باشند.

 

ویژگی 2: چیزی که در شبکه فیس بوک «اد کردن» و در توییتر «فالو کردن» نام دارد، در پلاس جور دیگری بیان می شود؛ «قرار دادن در حلقه» نامی است که جی پلاس برای این کار انتخاب کرده و تنها فرقش با دیگران، شایدنوع استفاده از آن باشد. بدین معنا که شما می توانیدکسانی که در حلقه خود هستند را به راحتی دسته بندی کنید. مثلا همکلاسی هایتان، هم محلی هایتان، هم شغلی هایتان و … ویژگی که در فیس بوک هم وجود دارد ولی به سادگی پلاس نیست.

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

 

ویژگی 3: تشخیص چهره یک ویژگی بسیار جالب است که فارغ از کاربردش، کم کم دارد در محیط های مجازی یا ابزارهای کامپیوتری به یک جریان اصلی تبدیل می شود. تشخیص خودکار چهره، دقیقا همان ویژگی است که به نام «تگ کردن» در شبکه های مجازی جا افتاده و یکی از اساسی ترین اقدامات شرکت هایی مثل گوگل برای وارد شدن (خواسته یا ناخواسته) به زندگی خصی کاربران است. تا به حال به این موضوع دقت کرده ایدکه وقتی عکسی را آپلود می کنید، اغلب پیشنهادهایی که جی پلاس به صورت پیش فرض برای چهره آدم های داخل عکس می دهد درست است؟

 

 

Google Scholar

 

آدرس: Scholar. Google.com

 

«اسکولار» به کار دانشجوهای ارشد می آید. آنهایی که دنبال مقاله ها، رساله های علمی و گزارش فنی درباره رشته های مختلف دانشگاهی – از پزشکی و فیزیک تا اقتصاد و علوم کامپیوتر – می گردند. در واقع شما با یک موتور جستجوی علمی طرف هستید. کلد واژه موردنظرتان را وارد می کنید و این موتور پژوهشگر شما را به دل منابع دانشگاهی و پژوهشی مثل کتاب ها، چکیده ها و رساله ها می برد. امکان جستجوی نمقاله ها برحسب سال انتشار، مشاهده ارجاع ها و جستجو بر اساس آن، امکان مشاهده تعداد ارجاع ها، پیدا کردن نسخه های گوناگون مقاله در اینترنت و نمایش اطلاعات نویسندگان و پژوهشگران برتر، فقط بخشی از ژانگولربازی های این کاوشگر است. حتما برای جفت و جور کردن پایان نامه، گذرتان به این موتور جستجو خواهد افتاد.

 

محبوب ترین سرویس های گوگل

 

امکانات و ویژگی ها:

 

ویژگی 1: نتایج جستجوی این موتور، براساس میزان ارتباط با واژه جستجو شده فهرست می شود؛ یعنی برخلاف موتور جستجوی همگانی گوگل، در گوگل اسکولار مرتب کردن یافته ها براساس میزان ارجاع به آن توسط بقیه مولفان است، نه صرفا دفعات بازدید یا پیوند به آن در اینترنت، در نتیجه اولین مقاله هایی که به شما ارائه می شوند، قابل اعتماد و کاربردی تر هستند.

 

ویژگی 2: در اسکولار نسخه های متفاوتی از یک مقاله قابل دسترسی است. البته بستگی به منبع مقاله دارد. می توانید Full text مقالات را از طریق Open access journals (مجلات رایگان) دریافت کنید. برای مقالاتی که در این مجلات نیستند، شما (یا موسسه شما) باید مشترک آن مجلات شوید. بدون توجه به منبع، می توانیدبرای تمام مقالات Abstract (خلاصه مقاله) را مشاهده کنید. برای دسترسی به Full text ها بدون داشتن اشتراک، باید به کتابخانه ها مراجعه کنید. شاید آنجا بتوانید نسخه های پیش از چاپ مقاله را ببینید. البته باید بدانید نسخه های قبل از چاپ،دوباره ویرایش می شوند و تغییرات زیادی می کنند.

 

ویژگی 3: شما می توانید مقاله خودتان را در این موتور ثبت کنید. اسکولار به طور شبانه روزی در حال اضافه کردن منابع خودش است. اگر مقاله شما Online است ولی آن را پیدا نکردید، می توانید از ناشر یا مجمع علمی خود بخواهید با اسکولار ارتباط بگیرند تا مقاله شما هم در آنجا، Index شود لازم است حداقل Abstract ها را به کسانی که مشترک شما نیستندولی از طریق گوگل وارد می شوند، نشان دهید. برای بحث در مورد جزئیات می توانید از طریق ایمیل با اسکولار تماس بگیرید. با ایجاد یک پروفایل نویسندگی کارهای شما راه می افتد.

 

 

 

آدرس دفاتر Google

راه طولانی را از خوابگاه و پارکینگ تا اینجا پیموده‎ایم. ما در سال 2004 به دفتر مرکزی خود در ماونتین ویوو، کالیفرنیا- که به Googleplex معروف است رفتیم. امروز Google بیش از 70 دفتر در بیش از 40 کشور جهان دارد.

اگرچه هیچکدام از دفاتر Google مانند هم نیستند، مشتریان هر دفتر می‎توانند انتظار یک سری موارد مشترک را داشته باشند: نقاشی‌های دیواری و دکوراسیون بیانگر شخصیت محلی هستند؛ کارمندان Google محل کار، چادر و “محل‌های گردهمایی‌”؛ بازی‌های ویدیویی، میزهای بیلیارد و پیانو؛ کافه‌ها و “آشپزخانه‌های کوچک” که با غذاهای سالم پر شده‌اند؛ و وایت‌بردهای سبک قدیمی و خوب برای گردهمایی‌های ناگهانی را با هم به اشتراک می‌گذارند.

 

 

آیا دوست دارید در یکی از این دفاتر کار کنید؟ ما همیشه به دنبال افراد با استعداد و توانمند هستیم.

ایالات متحده

Google Inc.

1600 Amphitheatre Parkway

Mountain View, CA 94043

Phone: +1 650-253-0000

Fax: +1 650-253-0001

Google Ann Arbor

201 S. Division St.

Suite 500

Ann Arbor, MI 48104

Phone: +1 734-332-6500

Fax: +1 734-332-6501

Google Atlanta

Millennium at Midtown

10 10th Street NE

Suite 600

Atlanta, GA 30309

Phone: +1 404-487-9000

Fax: +1 404-487-9001

Google Austin

9606 North MoPac Expressway

Suite 700

Austin, TX 78759

Phone: +1 512-343-5283

Fax: +1 512-343-5285

Google Boulder

2590 Pearl Street

Suite 100

Boulder, CO 80302

Phone: +1 303-245-0086

Fax: +1 303-535-5592

Google Boston

5 Cambridge Center, Floors 3-6

Cambridge, MA 02142

Phone: +1 617-575-1300

Fax: +1 617-575-1301

Google Chicago

20 West Kinzie St.

Chicago, IL 60654

Phone: +1 312-840-4100

Fax: +1 312-840-4101

Google Detroit

114 Willits Street

Birmingham, MI 48009

Phone: +1 248-593-4000

Fax: +1 248-593-4001

Google Irvine

19540 Jamboree Road

2nd Floor

Irvine, CA 92612

Phone: +1 949-794-1600

Fax: +1 949-794-1601

Google Kirkland

747 6th Street South,

Kirkland, WA 98033

Phone: +1 425-739-5600

Fax: +1 425-968-9399

Google Los Angeles

340 Main Street

Los Angeles, CA 90291

Phone: +1 310-310-6000

Fax: +1 310-310-6001

از وب سایت دفتر لوس‌آنجلس ما دیدن کنید

Google Madison

The Constellation

10 North Livingston St.

2nd Floor

Madison, WI 53703

Phone: +1 608-669-9600

Fax: +1 608-669-9601

Google New York

76 Ninth Avenue

4th Floor

New York, NY 10011

Phone: +1 212-565-0000

Fax: +1 212-565-0001

از وب سایت دفتر نیویورک ما بازدید کنید

Google New York

Chelsea Market Space

(mail cannot be received at this address)

75 Ninth Avenue

2nd and 4th Floors

New York, NY 10011

Phone: +1 212-565-0000

Fax: +1 212-565-0001

Google Pittsburgh

6425 Penn Ave.

Suite 700

Pittsburgh, PA 15206

Phone: +1 412-345-6700

Fax: +1 412-345-6699

Google Reston

1818 Library Street

Suite 400

Reston, VA 20190

Phone: +1 202-370-5600

Fax: +1 202-370-5601

Google San Francisco

345 Spear Street

Floors 2-4

San Francisco, CA 94105

Phone: +1 415-736-0000

Google Seattle

651 N. 34th St.

Seattle, WA 98103

Phone: +1 206-876-1800

Fax: +1 206-876-1701

Google Washington DC

1101 New York Avenue, N.W.

Second Floor

Washington, DC 20005

Phone: +1 202-346-1100

آسیا پاسیفیک

استرالیا

Google Sydney

Google Australia Pty Ltd.

Level 5, 48 Pirrama Road,

Pyrmont, NSW 2009

Australia

Phone: +61 2 9374 4000

Fax: +61 2 9374 4001

چین

Google Beijing

Tsinghua Science Park Bldg 6

No. 1 Zhongguancun East Road

Haidian District

Beijing 100084

Phone: +86-10-62503000

Fax: +86-10-62503001

Google Guangzhou

L30, Unit 3007, Teemtower, Teemmall,

208 Tianhe Road, Tianhe District,

Guangzhou, 510620

Google Shanghai

60F, Shanghai World Financial Center

100 Century Avenue, Pudong New Area

Shanghai 200120, China

Phone: +86-21-6133-7666

Fax: +86-21-6133-7205

هنگ کنگ

Google Hong Kong

Suite 2501

Tower 2, Times Square

1 Matheson Street,

Causeway Bay, Hong Kong

Phone: +852-3923-5400

Fax: +852-3923-5401

هند

Google Bangalore

Google India Pvt. Ltd

No. 3, RMZ Infinity – Tower E

Old Madras Road

3rd, 4th, and 5th Floors

Bangalore, 560 016

India

Phone: +91-80-67218000

Google Gurgaon

Google India Pvt Ltd

8th and 9th Floors

Tower C Building No.8

DLF Cyber City

Gurgaon India 122002

Phone: +91-12-44512900

Google Hyderabad

Google India Pvt. Ltd

Block 1

DivyaSree Omega

Survey No. 13

Kondapur Village,

Hyderabad

Andhra Pradesh, India

Phone: +91-40-6619-3000

Google Mumbai

Google India Pvt Ltd

1st Floor

3 North Avenue

Maker Maxity

Bandra Kurla Complex

Bandra East

Mumbai, 400 015

India

Phone: +91-22-6611-7150

ژاپن

Google Japan

Roppongi Hills Mori Tower

PO Box 22, 6-10-1 Roppongi

Minato-ku, Tokyo 106-6126

Phone: +81-3-6384-9000

Fax: +81-3-6384-9001

کره

Google Seoul

Google Korea LLC.

22nd Floor, Gangnam Finance Center

152 Teheran-ro, Gangnam-gu

Seoul 135-984

South Korea

Phone: +82-2-531-9000

Fax: +82-2-531-9001

مالزی

Google Malaysia Sdn Bhd

Quill 7, No. 9

Jalan Stesen Sentral 5

50470 Kuala Lumpur

Malaysia

New Zealand

Google Auckland

Level 27, PWC Tower

188 Quay Street

Auckland 1010

New Zealand

سنگاپور

Google Singapore

Google Asia Pacific Pte. Ltd.

8 Marina View

Asia Square 1 #30-01

Singapore 018960

Phone: +65 6521-8000

Fax: +65 6521-8901

تایوان

Google Taipei

Level 73, Taipei 101 Tower

7 Xinyi Road, Sec. 5, Taipei, 110

Taiwan

Phone: 886 2 8729 6000

Fax: 886 2 8729 6001

تایلند

Google (Thailand) Company Limited

14th Floor, Park Ventures Ecoplex

57 Wireless Road

Bangkok 10330

Thailand

آفریقا

کنیا

Google Kenya Ltd.

7th Floor, Purshottam Place

Westlands Road,

P.O. Box 66217 – 00800

Westlands

Nairobi, Kenya

Phone: +254 20 360 1000

Fax: +254 20 360 1100

غنا

Google Ghana

GNAT Heights

30 Independence Ave

North Ridge, Accra

Ghana

نیجریه

Google Nigeria

3rd Floor, Mulliner Towers

39 Kingsway Road, Ikoyi

Lagos, Nigeria

سنگال

Google Senegal

Immeuble Azur 15

12 Boulevard Djily MBAYE

BP 50555 Dakar, Senegal

South Africa

Google South Africa

Ground Floor, Twickenham Building

The Campus

Cnr Main & Sloane Street

Bryanston, Johannesburg

02021 South Africa

Uganda

Google Uganda

CourseView Towers, 7th Floor,

Plot 21, Yusuf Lule Road

Kampala

اروپا

بلژیک

Google Belgium n.v.

Chaussée d’Etterbeek 176-180

Etterbeeksesteenweg 176-180

1040 Brussels

Belgium

جمهوری چک

Google Prague

Stroupežnického 3191/17

150 00 Prague 5

Czech Republic

دانمارک

Google Aarhus

Google Denmark ApS

Aabogade 15

8200 Aarhus N

Denmark

Google Copenhagen

Google Denmark ApS

Sankt Petri Passage 5, 2nd floor

1165 Copenhagen K

Denmark

فنلاند

Google Helsinki

Google Finland Oy

Helsinki

Google Oulu

Google Finland Oy

Kiviharjunlenkki 1 B

90220 Oulu

فرانسه

Google Paris

8 Rue de Londres

75009 Paris

France

Phone: +33 (0)1 42 68 53 00

Fax: +33 (0) 1 42 68 53 01

آلمان

Google Hamburg

Google Germany GmbH

ABC-Strasse 19

20354 Hamburg

Germany

Phone: +49 40-80-81-79-000

Fax: +49 40-4921-9194

Google Munich

Google Germany GmbH

Dienerstrasse 12

80331 Munich

Germany

یونان

Google Athens

7 Fragoklissias St, 2nd floor

Marousai

Athens 151 25, Greece

مجارستان

Google Budapest

Árpád Fejedelem útja 26-28.

Budapest, Hungary 1023

ایرلند

Google Dublin

Google Ireland Ltd.

Gordon House

Barrow Street

Dublin 4

Ireland

Fax: +353 (1) 436 1001

ایتالیا

Google Italy

Corso Europa 2

20122 Milan

Phone: +39 02-36618 300

Fax: +39 02-36618 301

هلند

Google Amsterdam

Claude Debussylaan 34

Vinoly Mahler 4

Toren B, 15th Floor

Amsterdam, Netherlands

1082 MD, Netherlands

Phone: +31 (0)20-5045-100

Fax: +31 (0)20-524-8150

نروژ

Google Oslo

Google Norway AS

Henrik Ibsens gate 100

0255 Oslo

Phone: +47 22996288

Fax: +47 23001231

لهستان

Google Kraków

Rynek Glowny 12, II floor

31-042 Kraków

Poland

Phone: +48 (12) 68 15 300

Fax: +48 (12) 68 15 362

Google Warsaw

Warsaw Financial Center

Emilii Plater 53

00-113 Warszawa

Poland

Phone: +48 22 207 19 00

Fax: +48 22 207 19 30

Google Wrocław

Bema Plaza, V pietro

Plac Gen. Jozefa Bema nr 2

50-265 Wroclaw

Poland

Phone: +48 (71) 73 41 000

Fax: +48 (71) 73 41 051

پرتغال

Google Portugal

Avenida da Liberdade, 110

1269-046 Lisboa, Portugal

روسیه فدراتیو

Google Moscow

OOO Google

7 Balchug st.

Moscow 115035

Russian Federation

Phone: +7-495-644-1400

Fax: +7-495-644-1401

Google St. Petersburg

Alia Tempora

ul. Mayakovskogo Bldg 3B

Floors 8-9

Saint Petersburg, Russian Federation,

191025

Phone: +7 (812) 313-4800

Fax: +7 (812) 313-4801

اسپانیا

Google Madrid

Torre Picasso

Plaza Pablo Ruiz Picasso 1

Madrid 28020

Phone: +34 91-748-6400

Fax: +34 91-748-6402

سوئد

Google Stockholm

Google Sweden AB

Kungsbron 2

111 22 Stockholm

سوییس

Google Zürich

Brandschenkestrasse 110

8002 Zürich

Switzerland

Phone: +41 44-668-1800

Fax: +41 44-668-1818

اوکراین

Google Ukraine

25B, Sagaydachnogo str.

Kyiv 04070

Ukraine

انگلیس

Google London

Google UK Ltd

Belgrave House

76 Buckingham Palace Road

London SW1W 9TQ

United Kingdom

Phone: +44 (0)20-7031-3000

Fax: +44 (0)20-7031-3001

Google London

Google UK Ltd

123 Buckingham Palace Road

London SW1W 9SH

United Kingdom

Google London

Google UK Ltd

1-13 St Giles High Street

London WC2H 8AG

United Kingdom

Google Manchester

Google UK Ltd

Peter House

Oxford Street

Manchester

M1 5AN

کانادا

Google Montreal

1253 McGill College

Montreal, Quebec, H3B 2Y5

Phone: +1 514-670-8700

Fax: +1 514-670-8701

Google Toronto

12th Floor

111 Richmond Street West

Toronto, Ontario M5B 2G4

Phone: +1 416-915-8200

Fax: +1 416-915-8201

Google Waterloo

151 Charles Street West

Suite 200

Kitchener, Ontario, N2G 1H6

Phone: +1 519-880-2300

Fax: +1 519-880-3401

آمریکای لاتین

آرژانتین

Google Buenos Aires

Dock del Plata

Alicia Moreau de Justo 350, 2nd floor

Buenos Aires, C1107AAH

Phone: +54-11-5530-3000

Fax: +54-11-5530-3001

برزیل

Google Belo Horizonte

Google Brasil Internet LTDA

Av. Bias Fortes

nº 382 6th floor, Lourdes

Belo Horizonte

30170-010

Brazil

Phone: +55-31-2128-6800

Fax: +55-31-2128-6801

 

Google Sao Paulo

Google Brasil Internet Ltda.

Av. Brigadeiro Faria Lima, 3477 – 18º andar

São Paulo, 04538-133

Brazil

Fax: +55-11-2395-8401

Colombia

Google Colombia

Carrera 11A #94-45, Floor 8th

Bogotá, Colombia

Phone: +57 (1) 5939400

Fax: +57 (1) 5939401

مکزیک

Google Mexico

Paseo de la Reforma #115, Piso 22

Col. Lomas de Chapultepec

México D.F. 11000, México

Phone: +52 55-5342-8400

Fax: +52 55-5342-8401

خاورمیانه

مصر

Google Egypt LLC

47 Office Building

Section 1

City Centre

New Cairo

Egypt

اسرائیل

Google Haifa

Building 30

MATAM, Advanced Technology Center

PO Box 15096

Haifa, 3190500

Israel

Phone: 972-74-746-6245

Fax: 972-74-746-6201

Google Tel Aviv

Google Israel Ltd.

98 Yigal Alon St.

Electra Tower, Floor 29

Tel-Aviv, 6789141

Israel

Phone: 972-74-746-6453

Fax: 972-3-761-7171

ترکیه

Google Istanbul

Google Advertising and Marketing Ltd Sti

Tekfen Tower

Buyukdere Caddesi No: 209 Kat:9

34394 Istanbul

امارات متحده عربی

Google UAE

Dubai Internet City

Building 4, office 306

P.O Box 502966

Phone: +971 4 4509500

Fax: +971 4 4509523

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا