جاذبه های گردشگری

10 شهر شگفت انگیز فرانسه

فرانسه همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است. با این حال ، بخش زیادی از مسافران به جای اینکه به سایر شهرهای فرانسه سفر کنند ، همچنان در پاریس اقامت می کنند. بسیاری از شهرهای کلاسیک فرانسه مانند بوردو و نیس برای گردش و تفریح وجود دارند. شهر لیون به عنوان مرسوم ترین مقصد غذایی در این کشور در حال پیشرفت است. پرتو و  مارسی با موزه های شیک و غذاهای دریایی خوشمزه ، در حالی که از شهرهایی مانند مونپلیه ، لیل و تولوز نیز نباید غافل شد. فرانشه جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد که به چند مورد در این مطلب اشاره می کنیم!

10 شهر شگفت انگیز فرانسه

به غیر از شهر محبوب پاریس ، مکانهای دیدنی زیادی در فرانسه وجود دارد! بنابراین ، به جای مسافرت به پاریس, چرا از دیگر شهرهای زیبای فرانسه بازدید نمی کنید؟با هم سری به دیگر شهرهای این کشور زیبا می زنیم! با ما همراه باشید!
 

1 – لیون – مرسوم ترین مقصد غذایی!

 
 

لیون - مرسوم ترین مقصد غذایی!

 
پس از پاریس ، دومین شهر بزرگ فرانسه ، لیون در محل رودخانه های Rhone و Saone قرار دارد. این شهر بیش از 2 هزار سال قدمت دارد و مملو از ویرانه های رومی و معماری دوره قرون وسطایی است. لیون دارای یک غذای بسیار درجه یک می باشد و بازار غذایی بسیار مشهوری دارد. غذاهای سنتی فرانسوی در Bouchon (رستوران سنتی) را فراموش نکنید. لیون به عنوان یکی از بهترین مکانهای گردشگری در فرانسه به ویژه برای دوستداران غذا در حال پیشرفت است.
 
 

2 – بوردو – پایتخت شراب جهان!

 
 
منطقه بوردو فرانسه از قرن هشتم به خاطر شرابهای مرغوب مشهور شده است. پایتخت شراب جهان ، بوردو همچنین به دلیل معماری خوب تاریخی که حفظ شده و اماکن میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. بازدید از تاکستان ها و کارخانه های شراب سازی از مهمترین کارهایی است که باید در فرانسه انجام شود.
 

3 – نیس – جواهر فرانسه!

 

جواهرات ریوایای فرانسه!

Nice یک شهر شگفت انگیز است که در منطقه ساحلی فرانسه واقع شده است. نیس به عنوان جواهر تاج فرانسوی ریوریا در نظر گرفته می شود و به دلیل داشتن مشاهیر ، هنرمندان و سرآشپزها معروف شده است. این شهر با موزه های هنری باارزش ، آب و هوای دوست داشتنی در طول سال ، معماری فرانسوی ایتالیایی و یک منظره شیک با پیاده روی منظره – Promenade des Anglais – مقصد جذابی برای گردشگران می باشد. دوستداران هنر باید از Musee Chagall ، Musee Matisse و موزه هنرهای مدرن و معاصر (MAMAC) دیدن کنند. از جذابیت های خوب نیس می توان به قلعه نیس ، ویو نیس (شهر قدیمی) ، پالایی لاسکاریس ، کلیسای جامع نیس و کورس سالیه اشاره کرد. نیس در بین 10 مقصد برتر فرانسه جای گرفته و در بین محبوب ترین شهرهای جنوب فرانسه قرار دارد. 
 

4 – مارسی – شهر بندری تاریخی مدیترانه!

 

مارسی - شهر بندری تاریخی مدیترانه!

 
مارسی که در سواحل مدیترانه واقع شده ، سومین شهر بزرگ فرانسه است. این شهر دارای تاریخچه ای غنی است که به 600 سال قبل از میلاد برمی گردد ،Vieux-Port Marseille (بندر قدیمی) هنوز هم اصلی ترین جاذبه شهر است. می توان از موسیقی خیابانی ، رقصندگان خیابانی ، غذاهای خوشمزه خیابانی ، کافه ها و نمایشگاه های هنری در این منطقه لذت برد. مارسی همچنین به دلیل موزه های شیک و معاصر خود مانند Musée d’Histoire de Marseille و MuCEM معروف است.
 

5 – تولوز – شهر صورتی فرانسه!

 
 

تولوز - شهر صورتی فرانسه!

جمعیت بزرگ دانشجویی و همچنین محل شرکت هواپیمایی هوانوردی فرانسوی – ایرباس است. تولوز دارای بازارهای جذاب غذا ، جاز ، تکنو و کافه های راک و یک میدان عمومی عالی ، Place du Capitole است. از جاذبه های برتر تولوز می توان به پل Pont Neuf ، Musee des Augustins ، کلیسای جامع تولوز ، کانال du Midi و Basilica of Saint-Sernin اشاره کرد.
 

6 – Montpellier – کلانشهر شیک فرانسه!

 

شهر سریع و در حال رشد و شیک مونت پلیه در جنوب فرانسه واقع شده است – شهری زیبا که بخاطر ساختمانهای جذاب ، هتل ها و عمارتهای بزرگ ، بلوارهای گسترده و سواحل نزدیک به آن شهرت دارد. Montpellier همچنین بخاطر داشتن شیک ترین تراموا در فرانسه و میادین زیبا و عمومی مانند Place de la Comedie به خود می بالد.
 
 

7 – لیل – قطب حمل و نقل اروپای غربی!

 

لیل - قطب حمل و نقل اروپای غربی!

 
لیل در نزدیکی مرز بلژیک قرار دارد و قطب حمل و نقل مهم اروپای غربی است. این شهر مرکز  شبکه های اصلی ریلی مانند یوروستار ، TGV و تالی است و یک مرکز حمل و نقل اصلی بین لندن ، پاریس و بروکسل را تشکیل می دهد. لیل با تعداد زیادی کافه ، رستوران ، بازارهای مواد غذایی ، میادین عمومی و موزه ها ، چشم انداز بسیار جذابی دارد. جمعیت زیاد دانشجویی شهر لیل یکی از پرانرژی ترین شهرهای فرانسه را ایجاد می کند و مطمئناً آن را در بین گردشگران فرانسه خاص می کند.
 

8 – استراسبورگ – کرسی پارلمان اروپا!

 

استراسبورگ - کرسی پارلمان اروپا!

 
شهر استراسبورگ در منطقه آلزاس فرانسه ، در نزدیکی مرز آلمان واقع شده است و محل استقرار پارلمان اروپا و چندین نهاد دیگر اتحادیه اروپا است. این شهر دارای یک تاریخ غنی است که به دوران سلت و روم می رسد. این موزه از معماری شگفت انگیز قرون وسطایی ، فرهنگ فرانسوی-آلمانی ، غذاهای خوشمزه  و winstubs دنج (میخانه های الساتی) برخوردار است. این شهر همچنین بازارهای دلپذیر کریسمس و گنجینه های فرهنگی فراوانی همچون کلیسای جامع استراسبورگ ، La Petite فرانسه ، Palais Rohan ، Place Kleber ، Parc de l’Orangerie ، Palais de l’Europe و Musee Alsacien را ارائه می دهد. یکی از زیباترین شهرهای فرانسه ، استراسبورگ جزء بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه است.
 

9 – نانت – شهر آینده دار!

 

نانت - شهر آینده دار!

 
نانت ، ششمین شهر بزرگ فرانسه ، در سواحل رودخانه Loire در غرب فرانسه قرار دارد. این شهر در قرنهای 19 و 20 به عنوان یک بندر مهم داخلی در فرانسه شناخته می شد و همچنان به عنوان یک منطقه اقتصادی بسیار توسعه یافته کشور شناخته می شود. نانت شهرت یک شهر پیشرو را دارد و با گنجینه های فرهنگی غنی از کلیسای جامع تاریخی نانت ، که 457 سال طول کشید تا برپا شود ، شناخته میشود!
 

10 – Aix-en-Provence – شهر دانشجویی زیبا!

 

Aix-en-Provence - شهر دانشجویی زیبا!

Aix-en-Provence یک شهر عالی است که به دلیل راه های زیبا ، چشمه ها ، میادین کوچک عمومی ، کافه های جذاب در پیاده رو ، قصرهای رنگارنگ ، و کوچه ها و مسیرهای قرون وسطایی معروف است. Aix واقع در جنوب فرانسه ، جمعیت زیادی از دانشجویان را دارد ، Aix گرانترین شهر فرانسه شناخته شده است! این شهر رومانتیک مناسب برای زوج هایی است که به دنبال یک استراحت جذاب و عاشقانه در فرانسه هستند.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا