جاذبه های گردشگری

10 پارک ملی شگفت انگیز در سراسر جهان

سفر به پارک ملی شاید یکی از موارد کم اهمیت در هنگام تعطیلات باشد. غافل از اینکه بازدید از این پارکها برای همه گرو ه های سنی مناسب است و هزینه چندانی هم برای شما ندارد. در این پست قصد داریم سریع نگاهی اجمالی به این دنیای شگفت انگیز بیندازیم و شما را با جاذبه های گردشگری 10 تا از بهترین پارکهای ملی جهان آشنا کنیم.

پارک ملی سرنگتی ، تانزانیا

 پارک ملی سرنگتی میزبان تعداد بیشماری از حیوانات وحشی است. این شهر به دلیل بزرگترین مهاجرت زمینی که سالانه اتفاق می افتد مشهور است. تصور کنید شاهد میلیونها  گاومیش ، فیل ، گورخر و زرافه در جستجوی مراتع سبزتر از یک مکان به مکان دیگر باشید. یک سافاری بالونی را انتخاب کنید تا از چند هزار فوت بالاتر از سطح زمین شاهد این زیبایی باشید.

 

پارک ملی ایگوازو ، آرژانتین و برزیل

پارک ملی ایگوازو در سال 1934 ایجاد شده است و این مکان اکنون محل زندگی چند گونه تهدید شده و نادر مانند عقاب هارپی ، اوچلو ، جگوار ، کواتی ، تریسیا و چند گونه پروانه و غیره است.

 

پارک ملی فیوردلند ، نیوزیلند

 سفر دریایی در آبهای کریستالی آبی، پیاده روی در یک رشته کوه زیبا، تماشای یک آبشار باشکوه یا گذراندن یک روز در کنار رودخانه، اگر می خواهید همه اینها را در یک تعطیلات فشرده کنید تجربه کنید  پارک ملی Fiordland مکان مناسبی است. یکی از بزرگترین پارکهای کشور نیوزلند ، پارک ملی فیوردلند است که در گوشه جنوب غربی آن واقع شده است.

 

پارک ملی یلوستون ، ایالات متحده

  پارک ملی یلوستون که در سال 1872 تاسیس شد  اولین پارک ملی ایالات متحده است. گلدان های گل جوشان ، آبفشان های گوگردی ، آبشارهای زیبا ، رشته کوه های باشکوه از مهمترین جاذبه های این پارک ملی ایالات متحده است. این پارک ملی در منطقه پهناوری به مساحت 3،468 مایل مربع گسترش یافته است ، همچنین یکی از بزرگترین دریاچه های با ارتفاع زیاد ، دریاچه یلوستون را در خود جای داده است. می توانید در آب سرد و یخی آن غوطه ور شوید ، در کوههای راکی پیاده روی کنید، از غروب آفتاب لذت ببرید و یا به تماشای گله های گوزن های ، گاومیش کوهان دار و یا خرس گریزلی که در آن زندگی می کنند بنشینید.

 

پارک ملی مجمع الجزایر Los Roques ، ونزوئلا

اگر فکر می کنید پارک های ملی تنها در مورد  دره ها ، کوه ها ، آبشارها و طبیعت وحشی حرفی برای گفتن دارند باید بگویم که سخت در اشتباهید. پارک ملی مجمع الجزایر Los Roques یکی از پارک های متمایز است و قطعاً در نوع خود بی نظیر و یکی از بهترین پارکهای ملی جهان است. این مکان که از حدود 300 جزیره تشکیل شده ، مملو از صخره های مرجانی ، حیات دریایی است و در کنار هکتارها ماسه سفید بکر قرار دارد. بازدیدکنندگان می توانند در آبهای کریستالی آبی آن غواصی کنند و از جاذبه های گردشگری بی نظیر این پارک ملی که در ونزوئلا قرار دارد لذت ببرند.

 

پارک ملی Los Glaciares ، آرژانتین

 این زیبایی با شکوه که در منطقه آند Austral ، آرژانتین واقع شده است ، به دو قسمت تقسیم شده است. شما  Glaciar Perito Moreno را با منظره ای آرام از کوه ها ، دریاچه ها و جنگل های پیچیده شده در برف سفید و مونت فیتز را در انتهای شمال پارک دارید  که گفته می شود یکی از چالش برانگیزترین سفرها حتی برای باتجربه ترین کوهنوردان است.

 

پارک ملی گرند کانیون ، ایالات متحده

 اگر هرگز به قدرت طبیعت اعتقاد ندارید کافیست یکبار از “پارک ملی گراند کانیون” بازدید کنید که در آن ادغام رنگهای فلزی و اشکال فرسایش ، یک دره را تزئین می کند و منظره باشکوهی را بوجود می آورد. بازدید از مسیر South Kaibab، Bright Angel Point و غروب آفتاب مسحورکننده نقطه لیپان را از دست ندهید.

 

پارک دریایی Great Barrier Reef، استرالیا

  آیا علاقه مند به کشف رمز و رازهای اقیانوس  و شنا در کنار ماهی ها و دیگر حیوانات دریایی هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است می توانید به پارک دریایی Great Barrier Reef Marine در استرالیا بروید که یک یک مکان میراث جهانی و یک آهنربای توریستی که عاشقان دریایی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. برای مشاهده مرجان های رنگارنگ یا غواصی در آب آکوامارین بازدید از پارک دریایی گرت بریر ریف استرالیا را که یکی از بهترین پارکهای ملی جهان است را از دست ندهید.

 

پارک ملی دره Jiuzhaigou ، چین

 

سر سبزیهای پارک ملی دره Jiuzhaigou قطعاً شما را مجذوب خود می کنند. دره جیوزهایگو که در وسعت 72000 هکتار گسترده شده است ، به دلیل حیات وحش فراوان ، آبشارهای زیبا و کوه ها و دریاچه های چشمگیر مشهور است.

 

پارک ملی یوسمیتی ، ایالات متحده

 

  در صورت عدم ذکر نام این پارک در لیست بهترین پارکهای ملی جهان که به آبشارهای خیره کننده ، صخره های گرانیتی قدرتمند و دره های مسحورکننده مشهور است  این لیست ناقص می ماند. پارک ملی یوسمیتی بهشتی است که در مساحت وسیع 747956 هکتار گسترش یافته است و اوقات خوبی را برای بازدید کنندگان خود تضمین می کند. تجربه قدم زدن در میان نخلستان Mariposa Giant of Giant Sequoias ، پیاده روی یا تماشای غروب خورشید در Glacier Point را نمی توان با کلمات بیان کرد.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا