جاذبه های گردشگری

10 کار شگفت انگیز که در ارمنستان باید انجام دهید

 ارمنستان کشوری است که در چهارراه اروپا در منطقه خیره کننده قفقاز قرار دارد و با کشورهای ترکیه ، آذربایجان ، گرجستان ، ایران و جمهوری مستقل و قره باغاین کشور قفقاز احاطه شده است. این کشور دارای تاریخی غنی  3000 ساله است و از فرهنگ غنی ، فولکلور و سنت های گسترده ای برخوردار است. چشم اندازهای آن شامل کوه ها ، دره ها ، علفزارها ، دریاچه ها ، رودخانه ها و جنگل ها است. در این پست بهترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ارمنستان را به شما معرفی کرده اییم که می تواند در سفر به ارمنستان راهنمای شما باشد.

 

 

1. به دریاچه زیبای Sevan ارمنستان بروید

 

دریاچه بکر ، آرام و خیره کننده ، دریاچه سوان (معروف به Sevana Lich) به دلیل داشتن آب خالص ، مکان خیره کننده و ماهی قزل آلا ماهی بسیار معروف است. سوان که در فاصله 70 کیلومتری شرق ایروان واقع شده است ، بزرگترین دریاچه در منطقه قفقاز است. 
 

2. مکان های فرهنگی ارمنستان را در ایروان کاوش کنید

 



پایتخت ارمنستان ، ایروان یک شهر جالبT واقع در دامنه کوه معروف آرارات است که یکی از منابع اصلی کتاب مقدس در جهان است. در ایروان ، از گالری ملی که در سال 1919 تاسیس شده است و کتابخانه نسخه های خطی باستانی ایروان ، ماتراداران بازدید کنید. از بین بسیاری از کارهای انجام شده در ایروان ، موزه دولتی تاریخ ارمنستان را ببینید که بهترین مجموعه آثار تاریخی ارمنستان را در خود جای داده است.
 
 

3- سازه های سنگی عجیب و غریب را در گوریس ، شهری در قرن نوزدهم مشاهده کنید

 


شهر باستانی گوریس در جنوبی ترین و زیبا ترین استان ارمنستان – منطقه سیونیک واقع شده است. هنگامی که در گوریس قرار گرفتید ، در این شهر شاهد هزارتوی از سنگها و قله های مخروطی مانند که به سمت آسمان گسترش یافته اند و به جنگل سنگی گوریس معروف شده اند خواهید بود که در اثر عمل باد ، آب و سایر عناصر طبیعی بر روی  آتشفشانی شکل گرفته اند.  
 
 

 4- از صومعه Tatev که سوار بر طولانی ترین تراموا هوایی جهان هستید بازدید کنید


کتاب رکوردهای گینس  این تراموا هوایی با طول 5.7 کیلومتر را به عنوان “طولانی ترین تله کابین برگشت پذیر جهان” به رسمیت می شناسد. 12 دقیقه مسیر زیبا در این تراموا تا صومعه تاتف ، یکی از محبوب ترین مکانهای ارمنستان ، شما را از دره خطرناک عبور می دهد. این سریعترین و جذاب ترین راه برای رسیدن به صومعه تاریخی تاتو است.
 
 

 
 

5- کاوش در Echmiadzin ، شهر مقدس ارمنستان

 

یکی از محبوب ترین کارها در ارمنستان بازدید از شهر اچمیادزین ، پایتخت سابق ارمنستان در سالهای 180-340 میلادی است. از کلیسای جامع مشهور مقدس گریگوری دیدن کنید که دارای یک سر نیزه است که برای سوراخ کردن قسمت های مصلوب شده عیسی مسیح استفاده شده است.
 
 

6- پیک نیک در دلیجان ، شهر دوست داشتنی آلپ

 

Dilijan یکی از بهترین مکانها برای بازدید در ارمنستان ، شهری زیبا است که در میان جنگل های کاج واقع شده است ، مملو از مسیرهای پیاده روی و دریاچه آرام آلپ. این شهر کوچک و دوست داشتنی میزبان تعداد زیادی از هنرمندان ، آهنگسازان و فیلمسازان ارمنی است. 
 
 
 

7- غارهای باستانی Vayots Dzor را کاوش کنید



به سمت جنوب شرقی استان ارمنستان بروید و به وایوتس زور برای دیدن برخی از مکانهای جالب باستانی بروید. در غارهای آهکی در Vayots Dzor (معروف به غار Magel) به “غارنوردی” بروید  و از ساختارهای آهکی خیره کننده آن لذت ببرید. غارنوردان در نزدیکی شهر گوریس واقع شده اند و همچنین می توانید در خانه های غاری که در دامنه تپه ها حک شده اند گشت و گذار کنید.
 
 

8- به سایت میراث جهانی یونسکو بروید


از پیاده روی در حومه تماشایی ارمنستان لذت ببرید و از جاده های روستایی عبور کنید ، از روستاهای عجیب ، رودخانه های زیبا ، گردنه های کوهستانی شیب دار ، مزارع و ویرانه های کلیساهای جامع ، قلعه های قرون وسطایی برای دیدن طلوع و غروب خورشید لذت ببرید. در ارتفاع 1.7 کیلومتری بالای رودخانه آزات ، میراث جهانی یونسکو ، صومعه باشکوه گغارد قرار دارد. 
 
 
 

 9- به تماشای پرندگان بروید


به دنبال گونه های نادر پرندگان از جمله عقاب ، شاهین و قو باشید. ارمنستان 346 گونه از 550 گونه اروپا را در خود جای داده و یکی از بهترین مکانهای روی زمین برای لذت بردن از تماشای پرندگان است.
 
 

 

 10- شراب ایروان را امتحان کنید

 

 می توانید تورهای معروف شراب و براندی مانند مواردی که توسط کارخانه شراب ایروان ، کارخانه شراب آرنی یا کارخانه شراب سازی ودی آلکو برگزار می شود را بررسی کنید.

 
 
 
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا