جاذبه های گردشگری

10 جاذبه گردشگری شگفت انگیز در کلکته

بازدید از کلکته شاید برای همه جذاب نباشد.  اگر یک شهر تمیزو سبز می خواهید به دهلی بروید. اگر یک شهر با فن آوری پیشرفته و پر از آبجو می خواهید ، بنگلور جای شما است. اما اگر شما یک شهر با روح می خواهید ، به کلکته بیایید  شهر شور و شادی. کلکته شهر تناقض است. پایتخت شاهنشاهی انگلیس هند ، هم اکنون پایتخت ایالت بنگال غربی هند است. کلکته شهری است با روحی پویا. قدیمی و جدید ، عجیب و غریب و مشکلات روزمره یک شهر همه در شکل گیری قلب و روح کلکته نقش اساسی دارند و مسائل موسیقی ، فیلم ، هنر ، ورزش و بحث های فکری با شور بی نظیری در این شهر دنبال می شود. در این پست مجموعه ایی از جاذبه های گردشگری کلکته را به شما معرفی می کنیم که دیدن تصاویر آن خالی از لطف نیست.

 
آشفتگی های سیاسی و باند بازی بخشی از فرهنگ این شهر است. در اینجا شیرینی ها و میان وعده ها جزئی از غذاهای محلی هستند. جشنواره 5 روزه Durga Puja ماهیت واقعی کلکته را نشان می دهد. شهری متنوع، چالش برانگیز و در عین حال دوست داشتنی و با ارزش.
 

 
 

پل هورا

 
 
این پل نمادین کنسول رودخانه هوگلی است و در سال 1943 به بهره برداری رسید. این پل که از زیباترین جاذبه های گردشگری کلکته است شهرهای هاورا و کلکته را بهم متصل می کند. نماد کلکته، هاورا پل در چندین فیلم بالیوود نیز حضور داشته است. 
 

بنای یادبود ویکتوریا

 

این بنا در امتداد ساحل رودخانه هوگل واقع شده است. این یادبود بزرگ که به ملکه ویکتوریای پادشاهی متحده اختصاص دارد از سنگ مرمر ساخته شده و میزبان چندین نمایشگاه ، نقاشی و آثار تاریخی است. مجسمه ویکتوریا یادبود یکی از بهترین نمونه های معماری احیای هند و ساراسنیک است.
 

ریاضیات بلور

 

 
 دفتر مرکزی جنبش Ramakrishna است و توسط Swami Vivekananda راه اندازی شد. Belur Math در سبک معماری هندی با ترکیب عناصر نمادهای هندو ، مسیحی و اسلامی طراحی شده است و مکانی آرام برای بازدید در کلکته است. Belur Math که در کرانه غربی رود Hooghly واقع شده است و یکی از موسسات فرهنگی برتر و از زیباترین جاذبه های گردشگری کلکته به حساب می آید.
 

پرنسپ گات

 

 
 کریپتس گات یکی از محبوب ترین مکان های ساحلی در کلکته است که از آن عکس های زیادی گرفته شده است. ایوان شیک Palladium که به افتخار دانشمند برجسته انگلیسی و هندی و جمع آوری عتیقه جیمز پرینسپ ساخته شده است ، یکی از قدیمی ترین مکانهای تفریحی در کلکته است.
 

کاخ مرمر

 

کاخ مرمر یک عمارت کاخ دار در قرن نوزدهم از یک تاجر ثروتمند ، راجا راجندرا موللیک است. فرزندان وی هنوز تا به امروز از کاخ استفاده می کنند. با این حال ، تعداد محدودی گذرگاه توسط کیوسک های دولتی صادر می شود که به شما امکان می دهد نگاهی اجمالی به این کاخ مرمر خارق العاده داشته و مجموعه های هنری و آثار هنری آن را بررسی کنید.
 

موزه هند

 

 
موزه هند اکنون تحت حمایت وزارت فرهنگ و جهانگردی اداره می شود. این ساختمان در ابتدا توسط انجمن آسیایی بنگال تأمین و ساخته شد. امروزه شش بخش مهم مربوط به هنر ، باستان شناسی ، مردم شناسی ، زمین شناسی ، جانورشناسی و گیاه شناسی در آن جای گرفته است.
 

کتابخانه ملی

 

 
 کتابخانه ملی از نظر حجم و سوابق ادبی هند بزرگترین کتابخانه در هند است. این کتابخانه توسط وزارت گردشگری و فرهنگ نگهداری می شود و در ملک زیبای Belvedere واقع شده است.
 

شهر علم

 

 
 کلکته بزرگترین مرکز علمی در شبه قاره هند است. تحت حمایت وزارت فرهنگ و جهانگردی ، شهر علم در منطقه وسیعی گسترده شده و نمایشگاه های تعاملی زیادی را در خود جای داده است. ساینس سیتی دارای چندین تئاتر کلاس جهانی است که با موضوعات مختلف در تصاویر و مستندهای سه بعدی و 4 بعدی ارائه می شود.
 

سیاره Birla

 

 
 سیاره Birla بزرگترین سیاره در آسیا و دومین سیاره بزرگ در جهان است. Planetarium به سبک استوپای بودایی سانچی طراحی شده است و دارای یک آزمایشگاه الکترونیک است و پیش بینی بیش از 100 پروژه نجومی را نشان می دهد که جنبه های مختلف نجوم ، فیزیک نجومی ، علوم فضایی و غیره را برجسته می کند.
 

باغ های جانورشناسی Alipore

 

 
 
باغ های جانوری Alipore قدیمی ترین پارک جانورشناسی کشور هند است که در سال 1876 تأسیس شده است. یکی از محبوب ترین جاذبه های کلکته  باغ های جانوری Alipore است که میزبان گونه های مختلفی از گیاهان و جانوران است.
 
 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا